| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,947 » En Son Üyemiz: Mehmetpnrc » Konu Sayısı: 5,559 » Mesaj Sayısı: 75,587
Tam İstatistik | | En Son Konular | Merhabalar :) yazar madanadam Dün, Saat: 20:10 | Tanışma yazar ewrature Dün, Saat: 19:11 | Subaru impreza GT modelle... yazar Chefkaya Dün, Saat: 14:29 | LEVORG - Bakım Malzemeler... yazar frknbayram 24-06-2026, Saat: 10:46 | 2003-2008 Subaru Forester... yazar sea 23-06-2026, Saat: 14:47 | Trakya ve İstanbul Avrupa... yazar silvershadow 14-06-2026, Saat: 20:52 | 2007 Subaru Outback 3.0R ... yazar Slovan 12-06-2026, Saat: 20:38 | Levorg Almayı Düşünüyorum... yazar frtzencir 12-06-2026, Saat: 18:35 | Forester V (SK) çeki demi... yazar seckinforester 11-06-2026, Saat: 16:34 | Satılık Thule Atkı ve Bis... yazar proeiffel 07-06-2026, Saat: 20:38 | Gevşemiş Ayna Camı yazar Crosstrek 03-06-2026, Saat: 23:33 | 2023 XV 1.600 devirde gel... yazar madanadam 24-05-2026, Saat: 22:22 | Subaru Legacy OEM ekran h... yazar Slovan 19-05-2026, Saat: 22:57 | Aramızda Ford Ustası Var ... yazar Kyron 18-05-2026, Saat: 13:35 | Arka Oksijen Sensörü Kand... yazar yENicERiOttomaNs 16-05-2026, Saat: 15:56 | Froster yazar Xgencx 14-05-2026, Saat: 22:27 | Subaru Forester 2010 2.0 ... yazar bahcekapilieren 11-05-2026, Saat: 23:25 | Hibrit Aracımda (Forester... yazar huseyinserdar 01-05-2026, Saat: 00:03 | | | | Bluetooth adaptoru | | Gönderen: sarpworks - 29-03-2018, Saat: 20:55 - Forum: SATILIK YEDEK PARÇA - Cevaplar (2) |  | Arkadaslar merhaba, Elimde 1 adet bluetooth cihazi mevcut. Cihazin aynisini 1 yildan fazla suredir sorunsuz kullaniyorum ve cok memnunum. Isteyen olursa bana ozel mesajla ilk ulasan kisiye gonderecegim. Cihaz aracin Aux kismina takilip, cakmaktan elektrik aliyor. Daha onceki konularin birinde paylasmistim. Gumrukte problem yasamamak icin kutusunu getirmedim. Cihaz Isimple marka. https://isimple.com/catalog/talk/isbt52 Basitce ozellikler - Cevap verme dugmesine 2 defa pespese basarsaniz son numarayi ariyor, basili tutunca siri yi aktiflestiriyor. - telefon bluetooth ile baglandiginda, istemezseniz telefon ahizesinden veya telefon hoparlorden de gorusmeye devam etmeye izin veriyor - youtube muzik/videolari yuksek kalitede aracin hoparlorlerinden dinlemeye imkan veriyor. Bilmeniz gerekenler - aux portundan baglandigi icin, teybinizin aux dugmesine basmaniz gerekiyor. - bmw nin cakmagina tam oturmadigi icin elektrik almakta zorlandi. Bastirinca sorunsuz calisti. Fiyat: $50 karsiligi "Turk Lirasi" dir. isme havale veya cep telefonuna mesaj ile gonderilebilir. Kargo ucreti dahil olup son fiyattir. Suan Turkiye deyim, cumartesi donuyorum. Ozel mesaj ile ulasan ilk kisiye gonderecegim. Saygilar | | | | Subaru Hakkında Şikayetler | | Gönderen: Cherkess - 28-03-2018, Saat: 09:50 - Forum: SUBARU DUNYASI - Cevaplar (19) |  | Arkadaşlar forum moderatörü olarak Subaru hakkında her şeye vakıf olmaya çalışmamız gerekiyor ki siz değerli üyelerimize daha iyi yardımcı olabilelim, sorunlarınıza daha isabetli teşhisler koyabilelim ve forumda daha verimli vakit geçirmenize katkımız olsun. Bugün denk geldiğim bir yazı da birisi "Bir şey alacağım zaman onun olumlu yönlerinden ziyade hakkındaki şikayetleri değerlendirmeye tabi tutarım çünkü övgü her yerde bulunur olumsuzluklar genelde gizlenir ya da göz ardı edilir" diye yazmıştı. Bende buna istinaden ufak bir araştırma yapayım dedim tüketicilerin seslerini duyurabildiği platformlar var bildiğiniz üzere. Bunlardan biri de Şikayetvar.com adlı site. Aslında bende Subaruyu almadan önce araştırmıştım diğer aklımdaki markalarla karşılaştırmıştım en az şikayet Subaru hakkındaydı ve halen durum çok değişmiş sayılmaz. Sizinle o şikayetleri paylaşacağım şimdi. İlk şikayet tarihi 07/05/2014 son şikayet tarihi sie 01/03/2018 Subaru ile alakalı olmayan ama Subaru başlıklı olan 1 tane şikayet var onu koymadım o arkadaşın problemi Vergi Dairesiyle çünkü. 3 şikayet geri alınmış toplam 20 şikayet var bu şikayetlerin birinin ihaleyle alınan aracın markasının Subaru olmasından başka Subaru ile alakası yok toplamda 16 şikayet var arkadaşlar. 1) Subaru Araçlarda Yedek Parça Sorunu. Subaru servisleri en basit araç tamponu için bile stok tutmuyor ve müşteriye en az 21 gün süre veriyor. Müşteri ilişkilerini aradım, yedek parça bulundurmadıklarını ihtiyaç durumuna göre sipariş açıp getirttiklerini söylediler. 2) Subaru'nun Stokta Yedek Parça Yetersizliği... Bayraktar Otomotiv Subaru yedek parça yetersizliği nedeniyle mağduriyet, 21.11.2017 tarihinde Zonguldak Ereğli Subaru yetkili servisine bıraktığım aracım, merkez servis stoklarında parça bulundurulmaması sebebiyle yaklaşık bir aydır rehin durumundadır. Parçalar sadece arka tampon ve egzoz susturucusu. Parçaların neden gelemediğini sorduğumda ise, karşısındaki müşteriyi bu çağda lojistik süreçten haberi yokmuş gibi son derece alaycı bir tavırla idare eden bir personelle karşılaştım. Gerekli şikayetleri Subaru Amerika ve Japonya merkez ofislerine telefon ve e-mail yoluyla gerçekleştirdim. 3) Subaru Xv Servis Sorunu! Subaru Xv sahibiyim. Aracımı parke ederken öndeki direğe çarptım. Subaru Bayraktar İstinye'ye götürdüm; kaput, tampon, ön panjur değişecek dendi ve 11.500 TL masraf çıkarıldı. Aracı servise bırakalı 5 hafta oluyor. Japonya'dan parça bekleniyor. Parçanın geleceği söylenen tarih 3 defa ötelendi. Son söylenen tarihe inansam mı bilemiyorum. Ardından da 15 gün tamirat sürermiş. Küçük bir hasar, 11.500 TL masraf ve 8 haftayı bulacak servis süreci. Sorularım: 1. Kaput, tampon, ön pancur gibi temel parçaların neden stoku tutulmaz ve haftalarca beklenir? 2. Bu tarihler sürekli ötelenir ve neden bir açıklama yapılamaz? 3. Bu kadar hasara nasıl 11.500 TL masraf çıkarılır. (Bu arada kaskom var bu hasarı karşılıyor ama rakam yine de içime sinmiyor) Özet: Subaru'nun anlayışı ve servisi sorunlu. 4) Subaru Servis Hizmet Ağı Ciddi Sorun. Alırken mükemmel hissedersiniz, şehrinizde servisi olmayan Subaru’yu. Sonra arka cam sileceğiniz bozulur, en yakın servisi (200 km) uzaklıkta arasınız, sigortalar vs. Sağlamdır, geri kalan parçalar için 2 defa gidip gelmeyi teklif eder servis size, bu 800 km yol + 2 gün demek, parçayı temin edin 1 gün harcayıp 400 km yol gelip çözelim diyorsunuz. Servis tespit edilmiş parça siparişi için tekrarda 1 gün+ 400 km yol gitmenizi önerecek çok kolaymış gibi. Çok basit bir arıza için durum bu, ağır arızalardan Allah korusun, düşünmek istemiyorum. En sağlam araba da bozulabilir, bunu anlıyoruz ama şunu da anladık şehrinizde servisi olmayan araç Subaru'da olsa almayacakmışız. 5) Subaru Bayraktar'ın 3.5 Ay Süren Servisi Halen garanti kapsamında olan Aralık 2015 model Subaru Levorg model aracım trafikte arkadan çarpma sebebiyle hasar aldı. Hasar tamiri için aracı Subaru Bayraktar İstinye'ye getirdik. Araç 28 Temmuz 2017 tarihinden 5 Eylül 2017 tarihine kadar Subaru Bayraktar'da kaldı. Tamirat, tampon değişimi, boyası, arka stop far değişimi ve bagaj kapağı tamirinden ibaret. Aracı teslim aldığımızda arka radarların (srvd) çalışmadığını gördük, tekrar servise döndük ve öğrendik ki Subaru Bayraktar aracın kaza sırasında hasar gören braketlerini tekrar kullanmış. Bize Japonya'dan yedek parça sipariş edeceklerini, aracı radar olmadan kullanmamızı söylediler, çaresiz kabul ettik. Japonya'dan parçanın gelmesi ve araca takılması Kasım 2017 başını buldu. Ama radar halen çalışmıyor. Bu işlemler yapılırken aracın aküsü (araç serviste yattığı için) bitti ve garantiden değişmesi 2 haftamızı aldı. Hakkımı arayacağım. 6) Subaru Servisinde Aracımın Zarar Görmesi. Subaru Türkiye yetkili servisi Bayraktar Çekmeköy Subaru Servisten çıkan aracımın CD çalarının bozulması ve göğüs kaplamasında 2cm parça kopması dahil hasarların olması şikayetim ile araç geri çağrıldı. CD çalar arızasının kendilerinden olmadığını ama müşteri memnuniyeti için tamir ettireceklerini, göğüs hasarlarında ki hatalarını kabul ettiklerini ama göğüsün tamir edilemeyeceğini ve servisten tedarik edilemediği bilgisine istinaden değişmesinin de mümkün olmadığı, zaten CD çaların maliyetine katlanıldığı belirtilerek araç, göğüs kısmı hasarlı şekilde geri teslim edildi. Tarafıma CD çaların tamir bedeli ya da şartlı olarak yapıldığı belirtilmemesine rağmen bunun bahane edilmesinin müşteri memnuniyeti ile alakasının olmadığı da anlaşılmış oldu. Kaldı ki göğüs değişebilir bir üründür, kodu ve fiyatı da bellidir. Konu Subaru Türkiye'ye de iletilmesine rağmen hiçbir dönüş yapılmamıştır. 7) Subaru Yol Yardım Çalışmıyor! Bekliyorum Subaru İmpreza aracımda uzun yolda giderken sağ teker bilyası arızalandı. Subaru Türkiye yol yardımı aradım. Bir telefon verdiler onu aradım bir bayan 10 dakikada kaydımı aldı beni arayacaklarını söylediler. Ben kendi imkânlarımla bir parça buldum yola çıktım yine aynı arıza ile yine kaldım. Bugün 3. gün Subaru yol yardım beni hala arayacak. 8) Subaru Garantili Araçta Parça Değişimi. Subaru Forester araç aldım. Bir yılı doldurmadan Diesel partikül ve emisyon ve de aracın içinde mazot kokusu ve pis duman çıkartmaya başladı. Araç 2016 Aralık'tan itibaren aynı şikâyetlerle 3 kez götürdüm. Hatanın Diesel partikül hatası olduğunu fakat araç az kilometre yaptığı için tüm bu şikayetlerin normal olduğunu bayraktar otomotiv İstinye bayisi beyan etti. Parçanın 17000 TL olduğunu ifade ettiler. Yani pahalı bir parça olduğu için parçayı değiştirmek istemiyorlar/daha önce aynı nedenler devam ederse değişeceğini ifade edenler şimdi çok pahalı parça o yüzden hatalar normal diyor. 9) Subaru Servis Ağı Az! Sayın yetkili, Subaru xv kullanıcısıyım ve aracımı severek kullanıyorum. Aracımla ilgili herhangi bir şikâyetim yok. Fakat servis ağınızdan şikâyetçiyim. Aracımı ben Muğla/Bodrum bölgesinde kullanıyorum. Globalleşen dünyada ve son yılların en popüler merkezi olan Bodrum'da sizinle birlikte 3-4 marka hariç tüm markaların yetkili servisleri var ve yeni yeni gelenlerde var. Belki bilmiyorsunuz ama ege bölgesindeki yetkili servisinizin en iyi müşterileri Bodrum bölgesinden gidiyor. Popüler olan bodrumda Subaru yetkili servisini görmek istiyoruz Muğla bölgesinde Bodrum ya da Bodrum'a yakın bir yerde yetkili servis açmanızı, bu bölge için çalışmalarınızı yapmanızı rica ederim. 10) Subaru Parçayı Almadı ve Paramı Vermedi Motor sesinden şikâyetçi olarak gittim; rölanti motoru bozuk dediler. Çıkma bir parça taktılar 300 lira aldılar gönderdiler. Daha sonra yetkili servise gittim aynı sorundan baktılar ki takılan parça benim forester modelinin değil üstelik rölanti motorundan kaynaklanan bir sorunda değilmiş. Onların parçayı geri götürdüm verip paramı alayım diye üstüne bir de atar yaptılar. Oysaki takarken 15 gün içinde bir şey olursa geri alırız demişlerdi. 11) Subaru Yanlış İşlemlere Ödediğim Ücretler. İşi yapan yetkili servis Doğanlar Subaru Topkapı. Titreşim sebebiyle subapları değiştirdik 200 km normal kullanımdan sonra araba bitti. Servis sorumluluk almadı. LPG'den denildi. Başka servise uğradık o da o2 sensor dedi. O süreçte 02 sensor, maf sensor getirdik yurt dışından, arabayı düzeltemedik. Yazılım güncelleme vs. Dün hesapladım bir yıllık süreçte sadece sensörlere 2000 TL harcadım. Sonra subapları yeniden kontrole karar verdik bir usta bulduk. Meğer problem düzgün yapılmamış subap işçiliği. 2000 TL yakın ona ödedim. Araç teste 2500 km gitti problem yok. Keyifle sürdüğüm aracıma 7000 TL yakın para harcamak zorunda bırakıldım. Neden yukarıda saydıklarım yüzünden. Doğanlar Subaru Yetkili Servisten aldıkları 3000 TL ücreti geri ödemelerini istiyorum. 12) Subaru Üretim Hatası Subaru x v model aracımın vites harfleri yazan kısmının kenarlarına basan üst plastik kısım sallanarak alt zemine sürterek çizilmelere neden olmuş, firma ile sorunu paylaşmama rağmen sonuç alınamamıştır. Fotolar linkte mevcuttur arkadaşlar : https://www.sikayetvar.com/subaru-uretim-hatasi 13) Subaru İstinye Yetkili Servisi. Size şu kadarını söyleyebilirim. Sağ ön farım su alıyordu. İstinye servise bunu yaptırtıp 400 lira verdikten sonra yaptığım yetkili servis araştırmasında en pahalısının İstinye servisi olduğunu içim acıyarak öğrenmiş oldum. Onlara bunu söylediğimde kaliteli parçalar kullandıklarını söylediler ama değişen bir parça falan yok. Aynı cam temizlenip takıldı. Her yetkili servisin iş gücünü, ciddi farklarla kafaya göre yapmasını da ayrıca mide bulandırıcı buluyorum. 14) Subaru Yetkili Servisi Aracımı Tamir Edemiyor. 21.03.2015’te İzmit Oto Teknik yetkili servise ful bakım ve kontrol için götürdüğüm aracımın bakım ve kontrolünün yapılmamış olduğu ve servis sonrasında aracımdan sesler geldiği, direksiyonda titreme olduğu ve işimden dolayı bir müddet bu şekilde kullandığım aracı 04/06/2015 de tekrardan servise götürdüm. Sorunun sırayla bujiler, fren balatası ve lastiklerden kaynaklandığı söylenerek bana gereksiz yere 1600 TL masraf yaptırıldı (faturalarım mevcuttur) ve sorunum hala çözülemedi. Bugüne kadar toplamda 2787 TL masrafın tarafıma iade edilmesini, aracımın başka marka yetkili servislerce tamir yoluna gideceğimi ayrıca Subaru gibi dünya markası bir firmaya bu durumu yakıştıramadım ve kınıyorum. 15) Subaru Bayraktar Servisi Ekspertiz Yetersizliği! Yaklaşık 1 ay önce İzmir Gaziemir Bayraktar Subaru yetkili servisinde satın almak istediğim bir aracı (2008 model subaru forester 2.5 xt) ekspertiz yaptırdım. 2 saat süren ve karşılığında 200 TL hizmet bedeli alınan ekspertiz sonucunda 3-4 madde (toplamda 800 TL civarı tutan) bulundu aracı alıp İstanbul'da ki yetkili servise getirdiğimde araçta 6500 TL masraf çıktı. Bu masrafları yaptırdıktan 3 hafta sonra aracın contasının hasarlı olması sebebi ile bu sefer 4000 TL lik daha masraf çıktı. Aracı aldıktan sonra 1 ay olmadan bana 10 bin TL masraf çıkaran aracı İzmir Bayraktar nasıl temiz araç diyebildi ve neden ısrarlarıma rağmen hizmet bedeli aldığı ekspertize rapor vermedi? 16) Subaru Personeli Verilen Vaatleri Yerine Getirmiyor. Araştırmalarımda daha önce bazı kişilere de benzer şeyler yaptıklarını duydum. Subaru bayisi olan bu kişiler aynı zamanda gıda işiyle de uğraşıyor. Alenen verdikleri sözleri yerine getirmeyip, telefonlara cevap vermeyip sözü birbirlerinin üstüne atan bu şirket, 3 ay olmasına rağmen halen verdikleri sözü tutmadılar. Ne zaman arasak cevap vermiyorlar. Başka numaradan aradığımızda ise biz olduğumuzu anlayınca toplantıdayım, çok meşgulüm ben sizi 5 dakikaya arayım gibi cümlelerle halen oyalamaya devam ediyorlar. | | | | Sıralı Sistem LPGli Araçlarda Fazla Yakıt Tüketimi | | Gönderen: Cherkess - 27-03-2018, Saat: 15:00 - Forum: LPG HAKKINDA HERŞEY - Cevaplar (5) |  | Arkadaşlar sık sık denk geldiğimiz kimine çözüm bulup kimi zaman çaresiz kaldığımız bir sıkıntı ve çözümüyle ilgili olarak rastladığım bir konuyu daha gündeme getireyim istedim. Konumuz aşırı yakıt tüketimi. Rastladığımız başlıklar genel itibariyle şöyle; Forester aracım çok yakıyor, İmpreza aşırı LPG tüketimi vs.... Neyse buyrun konumuza dönelim keyifli okumalar. Sıralı Sistem Araçlarda Fazla Yakıt Tüketimi Bu yazıda sıralı sistem araçlarda LPG yakıt tüketimi artışına neden olan motor ve LPG sistemi kaynaklı sebepleri ele alacağız. LPG yakıt fazlalığına bir türlü çözüm bulamayan kullanıcılara hiç bir yerde edinemeyeceği altın bilgiler bu sayfada. Yazıyı sonuna kadar dikkatlice okuyan her araç sahibi aracındaki yakıt şikayetinin sebebini öğrenmiş olacak. Sıralı sistem Aracın LPG'de çok yakması aşağıdaki açıklamalarda belirtiği gibi LPG sistemi motor ve LPG ustası hatalarından kaynaklanır. Araç sahibinin LPG'li aracım gazda fazla yakıyor demesi için önce yakıt tüketimini doğru hesaplaması gerekir. En doğru yakıt hesaplama yöntemi depoyu tam doldurdaktan sonra uzun yolda depodaki yakıtı sonuna kadar bitirip gidilen km ile alınan yakıtın litre üzerinden hesaplanmasıyla ortaya çıkan yöntemdir. Neyse lafı fazla uzatmadan gitmediğim servis bakmayan usta kalmadı LPG'de çok yakıyor çözüm bulamıyorum diyenlerin sesine kulak verip LPG sistemi kaynaklı fazla yakma sebeplerini sıralayalım. LPG SİSTEMİ KAYNAKLI YAKIT TÜKETİMİNİ ARTTIRAN SEBEPLER 1- Benzinden Gaza Geçiş Isısı Ayarının Yakıta Etkisi Sıralı LPG sistemlerinin bir çoğunda motorun benzinden gaza geçiş ısısı araç ve LPG sistemi güvenliği için ortalama 30 - 35 derece olarak önerilmiştir. Bunun sebebi ise normal sıralı otogaz sisteminde bulunan enjektör regülatör ve hortumların sıvı LPG sistemindeki gibi -50 derce soğuğa dayanıklı olmayışlarıdır. Kış aylarında motorun geç ısınmasına bağlı doğal olarak aracın benzinden gaza geç geçme süreside uzayıp benzin sariyatı artar. Benzinin litre fiyatı gaza göre pahalı olmasından yakınan araç sahibi gaza daha çabuk geçmesi için ayar yaptırmaya LPG servisine giderler. ![[Resim: sirali-sistem-lpg-yakit-tuketimi.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/lpg-sorunlari/sirali-sistem-lpg-yakit-tuketimi.jpg) Gaza geç geçme şikayetiyle gidilen bilinçsiz çıkarcı ustalarda aracın yakıt sarfiyatının artacağını beraberinde motor ısınana kadar LPG'de düzensiz çalışacağını düşünmeden benzinden gaza geçiş sıcaklığını normalin altına düşürürler. Yanlış yapılan bu işlem sonrasında sıralı sistem LPG yakıt tüketimi artar ve LPG enjektörlerinin kısa zamanda arıza yapmasına yol açar. En önemlisi aşırı soğuk kış ayalarında LPG enjektör hortumlarına sıvı gaz girerek hortumların patlamasına beraberinde gaz kaçağından ötürü araçta yangın çıkmasına sebep olabilmektedir. 2- LPG Enjektör Nozul Ölçülerinin Yakıt Sarfiyatına Etkisi Sıralı sistem araçta LPG enjektör nozul ölçüsü yakıt sarfiyatında hayati önem taşır. LPG fazla yakıyor şikayeti ile gelen müşterilerin bir çoğunda enjektör nozul çaplarının büyük takıldığına rastlamaktayız. Örneğin atiker sistem takılı 1,6 motor ford focus araca 1,8 mm nozul kullanılması gerekirken 2,0 mm nozul kullanılırsa LPG yakıt sarfiyatında artış yaşanacaktır. Malesef bilinçsiz ustaların aracın ihtiyacından büyük ölçüde nozul takmaları sıkça rastlanan LPG'de aşırı yakıt tüketimi nedenleriden biridir. ![[Resim: lpg-enjektor-nozul-olculeri.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/lpg-sorunlari/lpg-enjektor-nozul-olculeri.jpg) LPG Enjektör Debi Ayarı ve Yakıt Sarfiyatına Etkisi Zaman içinde LPG ayarı nasıl bozuluyor ise, Atiker akl mimgas aldesa gibi markalarda kullanılan valtek ve rail tip enjektörlerinin debi ayarlarıda öyle bozulur. Beraberinde silindirlere aşırı oranda yakıt gönderme sorunu yaşanıp aracın LPG'de fazla yakmasına ve gaza geçiş esnasında tekleme sorunu yaşanır. Bu tür sorunları yaşamamak için iki yılda bir LPG enjektör debi ayarı ve temizliği yapılmalıdır. , ![[Resim: aracim-cok-gaz-yakiyor.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/lpg-sorunlari/aracim-cok-gaz-yakiyor.jpg) 3- Regülatör Arızasının LPG Yakıt Tüketimine Etkisi LPG regülatör diyaframında kullanıma bağlı zaman içinde sertleşme yaşanır. Sertleşen diyaram özellikle kış aylarında motor ısınana kadar LPG enjektörlerine yüksek basınçta yakıt gönderip LPG yakıt sariyatının artmasına ve motor iyice ısınana kadar gazda düzensiz çalışmasına yol açar. Diyaram arızasısının diğer bir belirtisi ise araç stop halinde iken manifolda gaz kaçırması sonucu sabahları veya bir kaç saat sonra marşa basıldığında aracın çok geç çalışmasıdır. LPG regülatör diyafram konusu hakkında detaylı bilgi almak içinburayı tıklayabilirsiniz. ![[Resim: brc-sirali-sistem-gazda-fazla-yakma-sorunu.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/lpg-sorunlari/brc-sirali-sistem-gazda-fazla-yakma-sorunu.jpg) 4- Araçtaki LPG Sisteminin Kaçakların Nasıl Tespit Edilir? Aracımızda gaz kaçağı meydana geldiğinde kimi zaman fark ederiz kimi zamanda hiç fark etmeyiz. Sinsi LPG kaçağınında yakıt sarfiyatının artmasında etkisi büyüktür. Sinsi LPG kaçağı bazan gaz dolum noktasının arkasında bazanda enjektör veya ön kısımdaki LPG bağlantı hortumlarında motor ısındıktan sonra hortumların yumuşayıp gevşemesi ile ortaya çıkar. Bu gibi gaz kaçakları meydana geldiğinde çoğunlukla araç sahibi fark edemez. ![[Resim: aracta-gaz-kacagindan-dolayi-fazla-yakit-tuketimi.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/lpg-sorunlari/aracta-gaz-kacagindan-dolayi-fazla-yakit-tuketimi.jpg) Çünki ön kısımda meydana gelen kaçaklar fan ve araç hareket halinde oluşan rüzgarın etkisiyle havaya karışıp aracın içerisine koku vermez. Dolum ağzı arkasında yaşanan kaçak gözle görünmediğinden aracın yakıt sarfiyatına direk etki eder. Bu sebepten ötürü altı ayda veya en az yılda birkez araca LPG kaçak kontrolü yaptırmamız gerekir. 5- Yakıt Tüketiminde LPG Ayarının Önemi Aracımızın rot balans ayarı nasıl bozuluyor ise zaman içinde LPG ayarının bozulması normal ve doğal birşeydir. Soğuk iklime sahip bölgelerde kışa girdiğimiz ilk aylarda servise giderek aracın enjektör süreleri ve regülatör basınç ayarını kontrol ettirip gerekli ayarları yaptırdığımızda eğer motorda bir sorun yok ise LPG yakıt tüketiminde artış yaşanmaz. Doksanlı yılların ortalarında başlayan Otogaz montaj sektörü, Türkiyede'ki en kazançlı mesleklerden biri olduğu için, işten anlayan anlamayan daha doğrusu arabanın kabutunu bile açmayı bilmeyen elinde 3 beş kuruş parası olanların sektörü haline gelmiştir. Kısacası günümüzde iş yapan LPG'cilerin çoğu sadece kendi çapında montaj yapmayı, ayar yapmayı parça değiştirip para kazanmayı bilen yerine göre yetkili bayi yerine göre özel servis işleten kişilerle doludur. Bu kişilerin bir çoğu şimdilerde eskisi gibi montaj olmadığı için araba gelsede parça değişsek para kazansak düşüncesine sahip kişilerdir. ![[Resim: aracim-gazda-cok-yakiyor.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/deneme/aracim-gazda-cok-yakiyor.jpg) Araç sahibi yakıtın arttığını düşünerek LPG ayarı yaptırmak için servise gittiğinde yukarda belirtiğimiz şekildeki servis ve bayilerdeki ustalar tarafından alışıldık kalibrasyon ayarı ve filtre değişimi yapılarak sorunun giderildiğini belirtirler. Fakat kalibrasyon ayarı ile yakıt sorunu giderilmez. Fazla yakıt yakıyor diye filtre değişimi yapılarak yakıt düşmez. Bu tamamen para tuzağıdır. Sıralı sistem araçlarda filtrenin tek görevi LPG enjektörlerini korumaktır. Kısacası LPG filtresiyle sıralı sistem araçlarda yakıt sarfiyatının uzaktan yakından alakası yoktur. Şimdi gelelim sıralı sistem LPG ayarı nasıl yapılır sorusuna yanıt vermeye, Yapılması gereken bilgisayara bağlayıp rolantide çalışan aracın regülatör basıncını 110 - 115 mbar'a ayarlanması, ardından gaz benzin enjektör sürelerinin harita ayarlarından eşitlenmesi son olarakta LPG sisteminde kaçak konturolu yapılarak sıralı sistem LPG'li araçta yakıt sorunu giderilir. LPG Servisi Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler Arabam gazda çok yakıyor bir çok gazcıya gittim yakıt düşmüyor diyenlere faydalı bir kaç bilgi paylaşalım. Otogaz sektöründe bir kişinin ustalık belgesi alabilmesi için, 3000 gün kesintisiz Otogaz sektöründe hizmet verip sonrasında mesleki okula giderek gördüğü eğitimlerden sınavları kazanması sonucu ustalık belgesi alabildiğini biliyormuydunuz. Bazıları içinden ustalık belgesimi işi öğretiyor diye düşünebilirler, fakat LPG sistemlerinde onlarca arıza türü vardır bunların bazıları üç beş senede bir denk gelirken bazılarıda günlük rastlanan sıradan arıza türleridir. ![[Resim: lpg-yakit-tuketimi-artti.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/lpg-sorunlari/lpg-yakit-tuketimi-artti.jpg) Malesef günümüzde üç beş yıl LPG servisinde çalışıp başkasının ustalık belgesiyle iş yeri açarak kapısına gazda fazla yakıyor diye gelen her müşteriye şu parçan arızalı deyip gereksiz yere parça değiştiren öyle çok fırsatçı usta varki. Gerçek usta Otogaz işine en az 15 yılını vermiş deneyimli olmalı, kapısına gelen müşterisinin arızasını çözmek için gerekirse deneme amaçlı parça takıp arızayı tespit eden kişiye denir. MOTORA BAĞLI LPG YAKIT TÜKETİMİ ARTMA SEBEPLERİ Sıralı Sistem LPG'li Aracın Az Yakması İçin Motor Bakımına Dikkat LPG'nin yanma oranı benzine göre ortalama %30 daha düşük olduğundan sıralı sistem LPG'li aracın az yakması için motorunun benzide sağlıklı çalışması gerekir. Ateşleme sistemine bağlı bobin buji ve sensörlerde oluşacak arıza aracın LPG enjeksiyon ms sürelerinde sapmaya beraberinde yakıt sarfiyatında artış gibi sorunlara yol açacaktır. ![[Resim: araba-lpg-de-cok-yakiyor.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/lpg-sorunlari/araba-lpg-de-cok-yakiyor.jpg) Sinsi Katalitik Konvertör Arızası ve İptal Edilmesinin Yakıta Zararları Halk arasında katalizör olarak bilinen katalitik konvertör enjeksiyonlu araçlarda motordan çıkan zararlı gazları kimyasal reaksiyona sokarak zararlı gaz salınımı azaltan beraberinde yakıt tüketimine katkı sağlayan parçadır. Katalitik konvertör arıza belirtileri yakıt sarfiyatında artış, performas kaybı ve eksozdan yayılan kötü kokudur. Genelde maddi imkansızlıklar sonucu iptal edilen katalitik konvertör sonucu eksoz gaz basıncı yükselip beraberinde motor daha fazla yakıta ve oksijene ihtiyaç duyar. Arızalı veya iptal edilmiş katalitik konvertör sebebiyle (Lambda) yani oksijen sensörü eksozdan çıkan gazı düzenli analiz edemez ve aracın motor beynine hatalı oksijen sinyalleri iletir. ![[Resim: arabam-gazda-cok-yakiyor.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/makaleler/ic-resim/arabam-gazda-cok-yakiyor.jpg) Lambda sensöründen aldığı hatalı oksijen miktarına göre motor beyni (ecu) silindirlere düzensiz şekilde yakıt ve oksijen salınımı sağlayacağı için aracın benzinde olduğu gibi gazda fazla yakması beraberinde zararlı gazların çevreye salınımına sebep olur. Tespiti yapılamayan bu arıza yüzünden araç sahibi servis servis dolanarak gereksiz yere beyin enjektör değişimine mecbur bırakılır sonrasında yakıt yinede düşmez. Maddi manevi mağduriyet yaşmamak için LPG servis ustasının bu tür arızaları yaşamış tecrübe edinmiş kişi olması bir kez daha öne çıkmaktadır. Oksijen Sensörü Arızasının Yakıt Tüketimine Etkisi Oksijen sensörü manifold ile katalitik konvertör arasına takılan eksozdan çıkan gazın analizine göre düşük voltaj dalgaları oluşturup motor beynine sinyal ileten sensördür. Elektronik motor beyni oksijen sensöründen algıladığı sinyal dalgaları neticesinde yanma odasına oksijen ve yakıt gönderir. Araç üretici firmaların yaptığı bilimsel araştırmalar neticesinde oksijen sensörü devre dışı bırakıldığında veya arıza yaptığında araçtaki yakıt tüketiminin % 15 ila 35 oranında arttığı bilimsel olarak test edilip kanıtlanmıştır. Aynı zamanda arızalı veya özelliğini yitirmiş oksijen sensörü neticesinde katalitik konvertör çok kısa sürede arızalandığı bilinmektedir. ![[Resim: lpg-neden-fazla-yakar.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/deneme/lpg-neden-fazla-yakar.jpg) Oksijen Sensörü Arızası Nasıl Tespit Edilir? Oksijen sensürü tam olarak bozulmadığı sürece fabrika cihazı veya osiloskop cihazına bağlanmadığı sürece tespit edilemeyen sinsi arızadır. Örnekleyecek olursak aracın baskı balatası nasıl tamamen bozulmadıkca ortaya çıkmıyorsa, oksijen sensörüde tamamen arızalanmadığıı sürece arıza lambasını yakmaz. Arıza belirtisi aracın motor ve LPG sisteminde sorun yokken benzin ve LPG'de yakıt tüketimi hissedilir derecede artması yanısıra rolantide dalgalı çalışma belirtileridir. Bu yüzden her 100.00 km bir oksijen sensörü (lambda) değişmesi yakıt ekonomisine fayda sağlayacaktır. Eksoz Sisteminin Tıkalı Olması Yakıt Tüketimini Kat Kat Artırdığını Biliyormuydunuz Eksoz ve susturucuların tıkaklığı rastlanması onbinde bir denecek kadar az oranda olduğu gibi tespitide bir o kadar zordur. Eksoz içinde bulunan yanmaz elyaf malzeme eksozun çürümesiyle hava çıkış borusunu tıkar ve motorda yakıt ve oksijen ihtiyacı çoğalır. Bu arızanın tespiti ancak hissedilir derecede aracın performansında güç kaybı yaşandığında beraberinde yakıtın kat kat artmasıyla ortaya çıkan durumdur. Peki eksoz tıkanıklığı nasıl tespit edilir? Eğer araçta aşırı oranda fazla yakıt tüketimi var ise akşam karanlıkta ön kabutu açıp bir dakika boyunca 3000 devirde motora gaz verilip manifolda bakılmalı. Eğer manifold eriyecek derecede kızarıyor ise acilen eksozun yenilenmesi gerekir. ![[Resim: egzozun-tikali-oldugu-nasil-tespit-edilir.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/makaleler/egzozun-tikali-oldugu-nasil-tespit-edilir.jpg) Araçların eksosu ince sacdan üretilen ürün olduğu için yağmurlı ve soğuk iklimlerde eksoz içi ve dışı sıvı temasına mağruz kalır ve çürüme yaşanır. Eksozun çürüklük derecesine göre motorda hava ve yakıt sıkıştıramaz ve yakıt ihtiyacını artırır. Eğer Yani aracınızdaki eksozun çürüklük seviyesine göre doğal olarak motor daha fazla yakıt ve oksijene ihtiyaç duyup yakıt tüketiminde zarara yol açacaktır. Baskı Balatanın Yakıt Tüketimine Etkisi Aracın aktarma organlarını devreye sokan baskı balata aşınma oranına göre araçta performans kaybı ve yakıt sarfiyatının artmasına sebep olur. Baskı balata setinin Araçlarda debriyaj seti şöförün kullanımına göre ortalama 50 ile 100 bin km kullanım ömürleri vardır. Baskı balata arızası kadameli olarak ortaya çıktığı için diğer arıza türlerine göre araç sahiplerinin ömründe bir yada iki kez karşılaştığı sinsi sorundur. ![[Resim: baski-balata-arizasi.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/AG/baski-balata-arizasi.jpg) Arıza başlangıcının en büyük belirtisi uzun yokuşları çıkarken vites küçültme ve devir saatinin gereğinden yüksek devirde göstermesidir. Diğer bir belirtide yokuşlarda veya aracı az zorlayınca yanık balata kokusu yayması ve debriyajı yukardan kavramasıdır. Araçlarda Termostatın LPG Yakıt Sarfiyatına Etkisi Araçlarda kışlık termostat motor ve yakıt tüketimi için hayati önem taşır. Termostat takılı olmayan araçlarda özellikle kış ayalarında motor çok geç ısınır ve daha çabuk soğur. Daha önce belirtğimiz üzere araçta baskı balata arızası kademeli olarak ilerler ve en son safada ortaya çıkan arıza türüdür. LPG'li araçlarda termostat takılı olmaz veya arızalı olmaz ise LPG regülatörü çok geç ve yeterince ısınamayacağından regülatör sıvı gazı buhar haline dönüştüremez ve motora aşırı miktarda yakıt gitmesini sağlar. Beraberinde sıralı sistem araçlarda gaza geç geçme problemi yaşanacağı gibi %30 civarında yakıt tüketiminde aşırı oranda artar. ![[Resim: sirali-sistem-lpg-yakit-tuketimi.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/sirali-sistem-lpg-yakit-tuketimi.jpg) EGR Valfi ve Map Sensörlerinin Sıralı Sistem Araçlarda Yakıt Tüketimine Etkisi Sıralı sistem araçlarda LPG'de fazla yakma sebeplerinden biride EGR valfi ve map sensörünün tıkalı veya arızalı olmasıdır. Map sensörü ve EGR valfi tam olarak tıkanmadığı veya arıza yapmadığı sürece motor arıza ışığı yakmaz araçta belli belirsiz rolanti sorunu yaşatırken tıkanıklık oranına göre yakıt tüketimi fazlalığı yaşanır. ![[Resim: arabam-lpg-de-fazla-yakiyor.jpg]](https://www.lpgyedekparca.com/image/data/makaleler/arabam-lpg-de-fazla-yakiyor.jpg) Alıntı:www.lpgyedekparca.com | | | | Subaru Legacy SW 2006 | | Gönderen: Ekmen - 27-03-2018, Saat: 14:11 - Forum: SATILIK OTOMOBİL - Cevaplar (8) |  | arkadaşlar merhaba, aracımı yan apartmandaki daireyi almak için satmak istiyorum malum sitedeki ilgili ilan numarası aşağıdaki gibidir. kazasız boyasız sigara içilmemiş . ilan no : 545664588 | | | | Subaru İmpreza Geçmişten Bugüne | | Gönderen: Praxis - 26-03-2018, Saat: 14:41 - Forum: Döküman / LPG - Cevaplar (7) |  | Geçmişten Günümüze Subau İmpreza Belki de spor araba dünyasının gelmiş geçmiş en ünlü, en başarılı arabası olan imprezadan bahsedeceğim.. Japon oto marketinin yaşayan efsanesi. Araba sektörünün görmüş olduğu en iyi performans arabalarından Subaru Impreza 1992 yılından bu yana tüyler ürpertici homurdanmasıyla sesini duyduğumuzda kalp atışlarımızı hızlandırırken bütün bakışları üzerinde toplamayı başardı ![[Resim: 18.jpg]](http://thumb.ibb.co/cykJX7/18.jpg) Birinci nesil : (1992–2000) Subaru markasıyla özdeşleşen efsane modeli imprezayı ilk olarak 1992 de piyasaya çıkardı. Impreza’da ön tekerlekten çekiş ve dört tekerlekten çekiş altyapı seçenekleri sunuldu. Boxer motor kullanıldı. Impreza sedan, hatchback ve belirli pazarlarda olmak üzere station wagon kasa tipleriyle satışa sunuldu. Her zaman sportif tasarım ve motor teknolojisiyle ön planda olmayı ve adından söz ettirmeyi başardı. Subaru Impreza 1. Nesilde 1.5, 2.0 ve 2.5 e kadar değişen motor seçenekleri sundu.Bu nesil imprezadan başlayarak dört ileri otomatik şanzıman ve 5 ileri manuel şanzıman seçeneğini sundu. 1997 de ilk makyajını gördü. 98 den itibaren satılanlar makyajlandı. Subaru ilk nesilden itibaren motor sporları alanında da imprezayı piyasaya çıkardı. İmmrezanın performans değerleri artırıldı ve neredeyse tamamen değişik bir modeli 1992 de WRX’i piyasaya çıkardı. 236 beygir gücünde ve virajlar için hayli üstünlük sağlayan LSD (tekerlekler arası güç aktarımı ) tipi diferansiyel kullanıldı. Sırf yarışlarda kullanılmak üzere WRX RA modeli üretilir. Günlük kullanım için uygun değildir bu model. Bir takım ekipmanlar çıkarılarak (klima gibi) yarış için uygun donanımlar eklendi. WRX’in turbo beslemeli modeli olan STİ 1994 de üretilir. WRX STİ ‘nin standart modelinde olduğu gibi RA modeli olan 275 beygir gücündeki modeli piyasaya südü. En özel modeli olar WRX ler 1995 yılında üretilen sadece 200 adet olanlardır. Colin McRae’nin dünya ralli şampiyonluğunu kazandığı yıla özel üretilmiş mavi renk ve Colin McRae’ çıkartmalıdır. 1. neslin son üretimi 1999 yılında 300 beygir güç üretimine kadar çıkmıştır. ![[Resim: 31.jpg]](http://thumb.ibb.co/eM8cQS/31.jpg) İkinci Nesil (2000-2007) Impreza 1. Nesille gerek asvaltta gerekse pistlerde başarı elde edince adından daha fazla söz ettirmeye başladı. 2. Nesil milenyumla beraber 2000 yılından itibaren piyasaya çıktı. Çok fazla bir değişklik olmadı ilk nesille arasında.2. nesil kendi içerisinde iki sefer makyaj geçirerek özgün tasarımına kavuştu. Boyut olarak daha büyük olan 2. nesil sedan tipinde uzunluk, genişlik, yükseklik ve aks mesafesi artışı yapıldı. İlk nesilden 40 mm daha geniş sedan kasasına karşılık hatchback 5 mm genişlikte sunuldu. Süspansiyon sisteminde de değişikliğe gidildi. Çoğul salıncaklı yapıya yer verdi. Motor hacimlerinde herhangi bir değişiklik olmayan 2. Nesil Impreza’da ilk nesilde olduğu gibi motor seçenekleri 1.5 litreden başlayıp 2.5 litreye kadar değişiklik gösterdi. 2004 yılında son derece şık bir makyaj ile ikinci nesil Impreza’yı güncelledi. Diğer makyajını 2006 yılında geçirdi.Şanzıman tipide yine 4 ileri otomatik devam etti. 5 ileriye ek olarak 6 ileri şanzıman da eklendi. 2 nesilde motor teknolojilerinde de değişikliğe gitmiş WRX için VVT (değişken valf zamanlaması) sunan motora yer vermiştir. ![[Resim: 91.jpg]](http://thumb.ibb.co/bKiBkS/91.jpg) ![[Resim: 111.jpg]](http://thumb.ibb.co/jmdSQS/111.jpg) Üçüncü Nesil İmpreza (2007–2011) Subaru, herkesin sabırsızlık ve merakla beklediği üçüncü nesil Impreza’yı 2 Nisan 2007 günü New York Otomobi l Fuarı’nda tanıttı. Bir süre sonrada (6 ay) WRX çıktı yine. Rakamsal artışlar olmasına rağmen aracın toplam ağırlığını 2. Nesille neredeyse aynıydı. Aynı zamanda aracın dingil aralığı da önceki modelinkinden daha uzundu. Ön tarafta kullanılan bağımsız süspansiyona ek olarak akta tarafta yeniliğe giderek çift salıncaklı bağımsız süspansiyon sistemi kullanıldı.Tasarım hatları olarak hayli değişmiş olan 3. Nesilde ses yalıtımı sistemi daha da geliştirildi. Imprezanın en güçlüsü WRX STI 3. nesil Japonya’da tanıtıldı. 2.0 litre hacimli twin scroll turbo motoruyla sunulan WRX STI’nin bu versiyonu yaklaşık 304 beygir güç ve 422 tork değerine sahipti. Sunulduğu pazarlara göre değişiklik gösteren 3. Nesil WRX STI’de 2.5 litre hacim ve tek turbo beslemeli motor seçeneğiyle de çıkarıldı. Bu versiyon ise 295 beygir güç ve 407 tork değerine sahiptir. Yeni nesil STI modelinde elektronik modifikasyon olarak Subaru’nun “Akıllı Sürüş” (SI-Drive) özelliği kullandı. Normal, Sport ve Sport+ olarak değişen sürüş modları ve diferansiyel kilidi sürücü tarafından belirlenebiliyor. ![[Resim: firstgenerationimpreza1_1000x562.jpg]](http://thumb.ibb.co/k1oizn/firstgenerationimpreza1_1000x562.jpg) ![[Resim: fourthgenerationimpreza2_1000x562.jpg]](http://thumb.ibb.co/jYZvC7/fourthgenerationimpreza2_1000x562.jpg) Dördüncü nesil İmpreza 2011 New York Uluslararası Otomobil Fuarı’nda günümüzde halen kullanımda olan son Impreza kasası, dört ve beş kapılı modelleri ile tanıtıldı. Aracın ABD modelleri 2012 model yılı ile satışa sunulurken ilk modellerin seçenekleri arasında dört kapılı sedan veya beş kapılı hatchback versiyonları mevcuttu. 2.0 litrelik DOHC (148 beygir) motor, 5 vitesli manüel veya 6 vitesli manüel direksiyondan vites değiştirme özelliğine sahip Lineartronic CVT; aracın donanım opsiyonlarını oluşturuyordu. Dördüncü nesil Subaru; 2.0i, 2.0i Premium ve 2.0i Limited adlı paketler ile piyasaya sürülmüştü. Otomobil dünyasının gelmiş geçmiş en özellikli aracı olan imprezayı anlatmaya bu satırlar yetmez. Giriş olarak kabul edelim ve saygıyla eğilelim önünde. | | | | Hurda Araçlarda ÖTV Düzenlemesi | | Gönderen: Praxis - 25-03-2018, Saat: 14:29 - Forum: OTOMOTİV SEKTÖRÜ GÜNDEM - Cevaplar (5) |  | Hurda araç ÖTV teşviği düzenlemesi 21 Mart 2018 'de meclisten geçti Hurda araç ÖTV teşviği konusu uzun bir zamandır gündemde ve sonunda Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne bir torba yasa ile gelmişti yasallaştı. Yasada şu şekilde yer alıyor; 16 yaşın üstünde yani 2002 model veya daha altında modele sahip otomobil, panelvan, kamyonet, otobüs gibi araçlara sahip kişiler, bu tip araçlarını (çekme belgeli araçlar dahil) trafikten sildirerek, ki bu hurdaya ayırmak anlamına geliyor, satın alacakları sıfır km araçta en fazla 10.000TL’ye kadar ÖTV indirimi alabilecekler. Ayrıca hurdaya ayrılan aracın her türlü vergi ve benzeri borcunun da silineceğinden bahsediliyor. Yani sadece belli miktarda ÖTV teşviği değil. Asıl cazip olan tarafı da bu bence. Vergi borcu aracın bedelinden daha fazla tutan epey araç var piyasada. Daha doğrusu hurdalıklarda. Yalnız 16 yaşında çalışan ve sorunsuz bir aracın çok daha fazla bir değere sahip olabileceği unutulmamalı. Yani sahip olunan 16 yaş üstü aracın en fazla 10.000TL etmesi gerekir ki bu uygulama cazip olsun. Piyasada yürüyen ve nispeten sorunsuz araçlar 10 bin TL nin üzerinde çoğunlıkla. Bu nedenle değerini yitirmiş, bir kenara atılmış, çalışmayan, pert olmuş, belki motoru ve parçaları sökülmüş, gerçekten de hurda olmuş trafikte görünen araçlar için geçerli cazip uygulam gibi görürünüyor. Bu arada trafiğe kayıtlı yaklaşık 6 milyon binek ve ticari aracın bu kapsama giriyormuş. Hurda indirimi 31 Aralık 2019 tarihine kadar uygulanacak ve aynı tip aracın satın alınması ile kullanılabilecek. Yani kamyonet verip otomobil almak veya tersi bir durum söz konusu değil. Bu hurda teşviği ilk çıktığında oldukça etkili uygulandı. Piyasada çok eski araç vardı ve aracı istemiyorlardı. Plakasını evrağını veriyordunuz. Aracı da ya hurdacıya pekde az olmayan bir rakama satıyordunuz ya da köylerde bahçeye giderken eşek niyetine kullanılmak üzere satıyordunuz. Aracı indirime saymak içinde belirli sahiplik süresi filan istememişlerdi. Bu şekilde yığınla aracın sadece plakası galerilere setıldı. Tabii sğda solda kayıtsız arabalar gezmeye başlayına ve vatandaş indirimden yararlanamayınca çok işlevsel olmadı. Bir sonraki uygulamada sanırım 3 yıl ruhsat sahibi olma şartı koydular ve çok az kişi yararlandı. Bu tasarıda ben bu duruma ilişkin ayrıntı göremedim. Yine belirli süre ruhsat sahipliği şartıaranırsa çok az araç piyasadan çekilir. Sonuç olarak bu tasarı az sayıda araç için cazip bir uygulama ( gerçekten hurda olan ve vergi borcu çok olan araçlar için) Bunun dışında çalışır yürür aracını kimse vermez en fazla 10 bin TL olarak uygulanacak 0 araç alımındaki indirim için. O araç alabilecek kişilerin elinde de o nitelikte araç yoktur zaten. Ayrıca torba yasada yine bir sürü düzenleme var. Birtane de elektirikli otomobillerle ilgili. Burada ilginç ancak henüz detayları belli olmayan bir düzenleme ile karşı karşıyayız. Belirtilen tek nokta; Elektrikli otomobillerin ÖTV bedelinin, diğer araçların ÖTV bedelinin en fazla %25’i kadarı olacağı belirtiliyordu. Ancak burada baz alınacak değer belli değil. Benzer bir içten yanmalı motora sahip aracın fiyatı mı, yoksa motor gücü mü baz alınacak? şimdilik pek de anlaşılmıyor. Elektirikli araç üretiminin önü vergilerle açılmaya çalışılıyor. Bunu sadece vergi ile açmak da çözüm değil.Akaryakıt fiyatlarının çok yüksek olduğu noktada illaki cazip kalacaktır elektirikli otomobil. Bu konuda asıl sıkıntı şarj istasyonu kurulumu konusunda sorun çıkacağını düşünüyorum. Umarım alt yapıyı oluşturmada geride kalınmaz.Ayrıca da olası teknik sorunlar arızalar vs konusunda yeterli tecrübeli yetişmiş eleman olamayacağından bugünden yarına yaygınlaşması ve alternatif olması zor gibi gözüküyor Bakalım detaylar daha sonra resmi gazetede yayımlanınca belli olur. | | | | Otomatik Vites Çeşitleri Hakkında... | | Gönderen: Mustafa ESEN - 25-03-2018, Saat: 02:09 - Forum: TEKNİK - Cevaplar (4) |  | OTOMATİK VİTES Otomatik vites tipleri günümüzde otomobil üreticileri tarafından farklı çalışma prensiplerine sahip olarak tüketicilere sunuyorlar. Genel adı otomatik olmasına rağmen farklı isimler kullanılmakta ve kafa karışıklığına neden olabilmektedir. Bu karışıklığı azaltabilmek için incelememizde en yaygın şekilde kullanılan otomatik şanzıman tiplerine değinirken, çok fazla detaya teknik bilgiye, detaya girmeyeceğim. Tam otomatik vites( geleneksel ) 1940’lı yıllardan günümüze kadar gelen otomatik vites teknolojisi geleneksel tip otomatik şanzımanın temelini oluşturmaktadır. Geleneksel kelimesinin kullanılması bu nedenledir ancak eski veya geri teknoloji olmasını ifade etmemektedir. Halen kullanan araçlar olduğu gibi bazı markalar farklı şanzımanlar kullanmalarına rağmen avantajları nedeniyle güncellemeler ile tekrar kullanmaya başlamışlardır( peugeot). Diğer otomatik şanzıman tiplerine göre en büyük farkı “Tork Konvertörü” isminde hidrolik direnç mantığıyla çalışan ve motorun dönüşünü şanzımana aktaran bir debriyaj mekanizmasının bulunmasıdır. Avantajları - Yumuşak ve sarsıntısız vites geçişleri
- Sağlamlık
- Yüksek torka dayanıklık
- Manuel kullanıma imkan verme
Dezavantajları - Tork konvertörü nedeniyle DCT’ye göre yavaş vites geçişleri
- Tork konvertörü nedeniyle tüketimin yükselmesi
- Arıza durumunda maliyet yüksekliği
Hangi marka hangi tip geleneksel otomatik şanzıman kullanılıyor? - BMW tüm modeller (M modelleri hariç) – 8 ileri – ZF üretimi
- Mercedes – 7 ileri – 7G-Tronic
- VW – 8 ileri – ZF üretimi
- Honda CR-V – 9 ileri – ZF üretimi
- Opel – 6 ileri – AT6
- Audi – Tiptronic
- Peugeot – 6 ileri – EAT
- Subaru 4EAT- 5EAT
Otomatikleştirilmiş manuel vites Yarı otomatik vites ismiyle halk arasında adlandırılsa da tam adı otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır. Temel olarak manuel bir şanzıman ve vites değişimini yapan elektronik ve mekanik bir sistemin birleşmesi ile oluşur. Geleneksel otomatik şanzımanların aksine planet dişli grubu yerine manuel şanzımanlarda bulunan dişli dizilimi mevcuttur. Ayrıca tork konvertörü de bulunmamaktadır. Motor ile şanzıman arasındaki bağlantıyı bir adet bilgisayar kontrollü debriyaj gerçekleştirir. Genellikle küçük ve kompakt sınıf araçlarda uygun fiyata otomatik şanzıman sunabilmek için tasarlanmıştır. Avantajları - Ucuz maliyet
- Manuel kullanıma imkan verme
- Yakıt tüketimine olumlu katkı
Dezavantajları - Yavaş vites geçişleri
- Sarsıntılı vites geçişleri
- Baskı balata kullanıldığı için baskı balata masrafı
Hangi marka hangi kısaltma ile otomatikleştirilmiş şanzıman kullanılıyor? - Opel – Easytronic
- Fiat – Dualogic
- Renault – Quickshift
- VW – ASG
- Peugeot – ETG
- Renault (Dacia) – Easy R
- Honda İ shift
Çift Debriyajlı Otomatik Vites (Dual Clutch Transmission) – DCT Genel çalışma prensibi itibariyle oldukça gelişmiş ve çift debriyajlı bir otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır. Geleneksel otomatik şanzımana en büyük alternatiftir ve markalar büyük bir hız ile DCT tipi şanzımana geçiş yapmaktadırlar. Seri olarak ilk kez 2003 yılında VW Golf MK R32 modelinde kullanılmıştır. DCT otomatik şanzımanlarda tork konvertörü yoktur ve motor ile şanzıman arasındaki bağlantıyı bilgisayar kontrollü 2 adet debriyaj gerçekleştirir. Birbirleri ile iç içe bulunan bu debriyajlardan dışta bulunan çapı büyük olan (sarı) tek vitesleri, içte bulunan çapı dar olan (mavi) ise çift vitesleri değiştirir. Debriyajlardan bir tanesi vitesi ayırırken aynı anda diğer debriyaj da vitesi değiştirir. Bu sayede değişimler çok yüksek bir hız ile gerçekleşir. Avantajları - Çok hızlı vites değişimleri sağlar
- Sarsıntısız vites geçişleri
- Manuel kullanıma imkan verme
Dezavantajları - Sıkışık trafikte ısınma problemi
Hangi marka hangi kısaltma ile otomatikleştirilmiş şanzıman kullanılıyor? - VW, Skoda, Seat – DSG (Direct Shift Gearbox, Direkt Schalt Getriebe)
- Audi – S-Tronic
- Porsche – PDK
- Renault – EDC
- Ford – Powershift
- BMW – M-DCT ( M modelleri)
- Kia – DCT
- Fiat – TCT
CVT otomatik vites (Continuously Variable Transmission) Tüm otomatik şanzıman seçenekleri içerisinde motor hızını kademelendirmek için dişli kullanmayan tek tip CVT otomatik şanzımandır. Dişliler yerine 2 adet metal koni ve bu iki koni arasında hareketi aktaran çelik bir kayış mevcuttur. Adından da anlaşıldığı gibi yani “Sürekli değişken şanzıman” sayesinde bu konilerin hıza göre açılıp kapanması sonucu çok farklı oranda kademeler elde edilebiliyor ve bu sayede dişlilerin yaptığından çok daha pürüzsüz bir his elde edilebiliyor. Avantajları - Özellikle şehir içi kullanımda düşük yakıt tüketimi
- Dişli geçisi olmadığı için sarsıntı da yok
Dezavantajları - Hızlanmalarda uğultulu çalışma
Hangi modeller CVT otomatik şanzıman kullanılıyor? - Honda – CVT
- Audi – Multitronic (2016 yılından itibaren kullanılmayacak)
- Subaru – Lineartronic
- Toyota
- Nissan
| | | |