Bu konuyu açtım çünkü araştırmalarım sonucunda daha önce diğer konuda belirttiğim gibi araç 2000 devirlerde gaza basınca boğuluyor 3000 devire doğru bianda açılıyor ama yinede gitmiyor belli kutup başını sök tak 3-5 km iyi sonra yine aynı arıza kodu yok buna rağmen arızayı temizle diyorum yine düzeliyor sonra yine aynı,araştırmalarım sonucu sorunlar subarunun 2.0 r motoru kullandığı impreza,legacy modellerinde kıronik bi sorun gibi geldi bana çünkü 2.0 r imprezada birebir aynı sorunları yaşayanlar olmuş ve daha sorunu çözeni bulamadım.işin kötü tarafı hiç arıza ışığı yanmaması.yabancı form sitelerindede aynı sorunla uğraşıp mekanik ve sensörler anlamında herşey yapılmış ama sorun devam ediyor bu arada LPG’li veya lpgsiz farklı km lerde kimi 100 bin kimi 170 kimi 200 binlerde km az veya çok fark etmiyor başka sitedede geçmiş yıllarda bu sorunla ilgili konular açılmış ama çözüme ulaşılamamış konuların sonunda çözdüm diyene rastlamadım ,yabancı sitelerde araştırdım birebir aynı sorunlar yapılan işlemler aynı sonuç hüsran.en sonunda kimi beyin demiş kimi güncel yazılım demiş,Türkiye’de ve diğer ülkelerde sorunla karşılaşanların ortak yaptığı kutup başını sök tak kiminde sorun düzelmiş kiminde daha sonra tekrar etmiş.artık anladımki bulunamayan bir sorun para ve zaman harcamaktan yoruldum böyle bi sorunu daha önce duyan çözen varmı arkadaşlar
Okumadım şimdi okuyorum maf değişti,subaplar değişti,bogaz kelebeği değişti,katalizör boşaltıldı,bobin,buji değişti,benzin pompası değişti,avcs selonoidler değişti,krank devir sensörü değişti,sente kontrolü yapıldı yine hüsran yine hüsran .ankarada 2007 legacy var sahibiyle konuştum birebir aynı sorunlar noktasından virgülüne kadar oda çözüm bulamamış vuruntu sensöründen oksijen sensörüne kadar oda değişmiş sorun devam ediyormuş Özgür hocanın yazdıkları benim sorunun aynısı ama maf değişti yine aynı cihaza bağlandı tüm sensör verileri normal şimdi kuşkulanmaya başladım acaba yeni aldığım mafdamı arızalı
Özgür hocanın açıklamalarına oldukça aydınlatıcı oldu. bu durumda Maf sensörü. benzer sorunu başka marka bir araçta yaşamaktayım tekrar kontrol ettirin, tekrar değiştirin.
(07-02-2018, Saat: 23:02)Emrakc demiş ki: Okumadım şimdi okuyorum maf değişti,subaplar değişti,bogaz kelebeği değişti,katalizör boşaltıldı,bobin,buji değişti,benzin pompası değişti,avcs selonoidler değişti,krank devir sensörü değişti,sente kontrolü yapıldı yine hüsran yine hüsran .ankarada 2007 legacy var sahibiyle konuştum birebir aynı sorunlar noktasından virgülüne kadar oda çözüm bulamamış vuruntu sensöründen oksijen sensörüne kadar oda değişmiş sorun devam ediyormuş Özgür hocanın yazdıkları benim sorunun aynısı ama maf değişti yine aynı cihaza bağlandı tüm sensör verileri normal şimdi kuşkulanmaya başladım acaba yeni aldığım mafdamı arızalı
Peki 1.o2 sensörü değişti mi? Yani lambda sensörü?
Çünkü arıza kodu vermeyen iki sinsi sensör 1. Oksijen sensörü ve maf sensörüdür.
Katalizör boşaltılınca düşük devirler ölüyor diye biliyorum. Çok olmasa da aynı şekildeydi benim araç. Komple egsoz manifoldu değişti katalizörü ile birlikte. Eskisine göre daha iyi ama yinede tam istediğim gibi değil. Oksijen sensörüm arızalı fakat sadece ısıtıcı devresi. Ölçümü doğru yapıyordu serviste incelediğimzde..