| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,947 » En Son Üyemiz: Mehmetpnrc » Konu Sayısı: 5,559 » Mesaj Sayısı: 75,587
Tam İstatistik | | En Son Konular | Merhabalar :) yazar madanadam Dün, Saat: 20:10 | Tanışma yazar ewrature Dün, Saat: 19:11 | Subaru impreza GT modelle... yazar Chefkaya Dün, Saat: 14:29 | LEVORG - Bakım Malzemeler... yazar frknbayram 24-06-2026, Saat: 10:46 | 2003-2008 Subaru Forester... yazar sea 23-06-2026, Saat: 14:47 | Trakya ve İstanbul Avrupa... yazar silvershadow 14-06-2026, Saat: 20:52 | 2007 Subaru Outback 3.0R ... yazar Slovan 12-06-2026, Saat: 20:38 | Levorg Almayı Düşünüyorum... yazar frtzencir 12-06-2026, Saat: 18:35 | Forester V (SK) çeki demi... yazar seckinforester 11-06-2026, Saat: 16:34 | Satılık Thule Atkı ve Bis... yazar proeiffel 07-06-2026, Saat: 20:38 | Gevşemiş Ayna Camı yazar Crosstrek 03-06-2026, Saat: 23:33 | 2023 XV 1.600 devirde gel... yazar madanadam 24-05-2026, Saat: 22:22 | Subaru Legacy OEM ekran h... yazar Slovan 19-05-2026, Saat: 22:57 | Aramızda Ford Ustası Var ... yazar Kyron 18-05-2026, Saat: 13:35 | Arka Oksijen Sensörü Kand... yazar yENicERiOttomaNs 16-05-2026, Saat: 15:56 | Froster yazar Xgencx 14-05-2026, Saat: 22:27 | Subaru Forester 2010 2.0 ... yazar bahcekapilieren 11-05-2026, Saat: 23:25 | Hibrit Aracımda (Forester... yazar huseyinserdar 01-05-2026, Saat: 00:03 | | | | Subaru Outback Dizel (Manüel Vites) Araçlarda Bakım Periyodu ve Bilgileri | | Gönderen: bahcekapiliyavuz - 23-03-2018, Saat: 00:33 - Forum: SUBARU DİZEL MODELLER - Cevaplar (18) |  | Evet arkadaşlar Subaru Outback Dizel Araçlarımızın Bakım Periyodu ve Değişmesi/Gözlenmesi Gereken Parçalar şu şekilde. Bakım periyodlarımız 12.500 km olarak belirlenmiş. Bu km yoğun kullanım için değil. Sık sık şehir içi kullanımı varsa, araç yüksek devirlerde kullanılıyorsa, çok fazla dur kalk ya da stop start yapılıyorsa, araç şehir dışında sürekli tozlu ortamlarda kullanılıyorsa 10.000 km.de bakım yapmak daha faydalı olacak hem de takip daha kolay olacaktır. Motor Yağı : Her bakımda 6 lt motor yağı kullanıyoruz arkadaşlar. Burada en sık yapılan hata motor yağı ilk konulduğunda rengi kararmamış olduğundan yağ çubuğunda tam olarak hangi seviyede olduğu anlaşılmıyor. Bir kez 6.5 lt koyduk bu yüzden. Bir iki gün sonra yağ dizel rengini (kapkara) alınca : aslında üst çizginin biraz üstünde kaldığını gördüm. Yağ markası vermeyeceğim arkadaşlar ancak şunu da söyleyeyim fiyatına göre çok kaliteli yağlar da var bunu bilin. Yağ Filtresi : Her bakımda muhakkak değiştiriyoruz. Yağ filtresi konusunda orjinalden asla şaşmamanızı tavsiye ederim. Hava Filtresi : Her bakımda değişmesi gerekir. Turbo sisteminin en önemli parçalarından da biri olan hava filtresinin Subarudaki oem numarası 16546AA120. Bu konuda imkanınız varsa orjinal hava filtresini kullanın ancak fiyatı da 100 TL civarında. Ben muadil filtrelerde de gayet kaliteli ürünler olduğunu biliyorum arkadaşlar. Mann, Filtron, Blueprint gibi ürünleri de kullanabilirsiniz. Orjinal ürünün 1/2 ile 1/4 arası fiyatı olan bu ürünleri her 10,000 yerine her 5.000 km'de değiştirip her daim turboya yeterli ve sağlıklı hava girdiğinden daha emin olursunuz. Hava filtreleri konusunda bir diğer alternatifte kutu içi performans hava filtreleridir. Bu konuda ün yapmış markalar K&N ve Green markalarıdır. Bu filtreler ömürlük filtre diye tabir edilir. Standart filtrelerde kullanılan kağıt yerine örme keten tip malzemeler kullanılır ve yapısında yağ bulunur. Yağın burada fonksiyonu motora daha temiz hava gönderebilmek için en küçük toz zerrelerine dahi bünyesinde tutabilmesidir. Bu hava filtreleri 20,000 km'de bir özel temizlik solüsyonu ve yağlama kiti ile tekrar ilk günkü durumuna getirilebilir. Hatta bazı görüşlere göre bu filtreler zamanla kir tutmaya başladıkça performansı artar. Tabi bunları canlı canlı gözlemlemek gerekir. Benim bu konuda deneyimim başladı. Uzun vadeli olarak bilgileri paylaşacağım. Polen Filtresi : Her bakımda değişmesi gerekir. En çok göz ardı edilen filtredir diyebiliriz. Özgür hocamın bu konuyla ilgili yazıları var. Israrla değiştirilmediği durumlarda yakıt performansını dahi etkilediği biliniyor. Her şeyden önemlisi araç içinde soluduğumuz havayı filtreleyen tek eleman bu filtre. Her bakımda muhakkak değişmesi gerekir. Çok fazla çeşidi var. Subaru yetkili servislerinde maalesef bu filtrenin karbonlusu satılmıyor. Sattıkları karbonsuz filtreyi de gördüm aman ha 100 küsür lira para vermeyin o filtreye. Aynı filtreyi Toyota Corolla 2013 sonrası araçlarda kullanıyor. Toyota servislerinde karbonlu polen filtresinin fiyatı da 110 TL. Bosch, Mann ve yerli Wunder'in karbonlu polen filtreleri var. Hatta Mann biofonksiyonel karbonlu filtre bile üretmiş ama Türkiye'de satılmıyor. Yurt dışında 25 Euro fiyatı var (Almanyada). Ben bir tane arkadaşımdan rica ettim. Eğer gelirse canlı canlı görsel paylaşırım. Yakıt Filtresi : İki bakımda bir değişmesi gerekir. Yetkili serviste satılan en pahalı filtre elemanı. 400 TL.ye yakın fiyatı var ancak 42072AG060 kodlu bu ürün Subaru kutusu dışında satılınca fiyatı 1/3'e iniyor. Bu filtre Hilux ve Land Cruiser araçlarda da kullanılıyor. Muadili de var hatta yetkili servis fiyatının 1/10'u fiyatına. Her iki bakımda değil de her bakımda değiştirme alternatifini de göz önüne alarak muadil ürün de kullanabilirsiniz. Yakıt filtresinin dışı çok önemli değil arkadaşlar. Hepsinin içinde kullanılan kağıt filtre. Yakıt filtrelerinde görülen en büyük sıkıntı çok kalitesiz kağıt olursa şişme problemidir. Yakıt filtresi yakıt tüketimine doğrudan etki eden bir parça değil. Yani muadil ürün kullansanız daha fazla yakarım diye düşünmeyin ama şunu düşünün sırf Subaru satıyor diye gerçekten de aynı filtreye 3 katı fiyat verdiğimiz bir gerçektir. Manüel anzuman Yağları : Her 50.000 km'de bir değişmesi gerekiyor arkadaşlar. Otomatik viteslerin aksine manüel vitesli araçlarımızda önde şanzuman ve diferansiyel yağları aynı hazneden dolduruluyor. Arka diferansiyel 0.85 lt Ön şanzumanla birlikte diferansiyel 3.3 lt yağ alıyor. Yağımızın spesifikasyonu API GL 5 yani 75w90. Motul 300V serisi kullanmayacaksanız hemen her 75w90 yağ birbirinin aynıdır ancak Motulün 75w90 serisi diğer yağlara göre çok daha iyi. Özellikle Subaru WRX ve WRX STI modellerinde bildiğim kadarıyla Motul 300 LS serisinden şaşmıyorlar. Ben Motul Gear 300V modelini kullandım tavsiye ederim. Fren Hidrolik Yağı : Her 50.000 km'de bir. Ne yetkili servisler ne de özel servislerin pek çoğu fren hidroliğini değiştirme taraftarı değil. Bence bunun sebebi işi bilmemek, risk almak istemeyişlerinden kaynaklanıyor. Oysa basınç altında çalışan her yağ bozulmaya mahkumdur. Fren hidrolikleri de zamanla içinde nem biriktirir ve performansı düşer. Bu performans düşüklüğü belki günlük kullanımda hafif frenlemelerde etki etmez ancak Zigana gibi 2.000 mt'den 0 rakıma inerken yoğun fren kullanmanız gerektiğinde fren performansının düştüğünü, eskilerin tabiriyle frenlerin şişme etkisi gösterdiğini anlarsınız. Motor Kayışı : Her 50.000 km'de bir. 2011 öncesi araçlarda ayrıca klima kayışı vardı. 2011'den sonra klima'da bu kayışa dahil edildi. Bu nedenle kayış oldukça uzun arkadaşlar. Riske etmeye gerek yok. 7pk1847 olarak temin edebilirsiniz. Orjinal oem numarası 809225010 Motor Soğutma Suyu : Her 100.000 km'de bir. Fren hidrolik yağında olan inanç soğutma suyu için de geçerli. Tabi ki bir sanayi efsanesi. Değişmeli arkadaşlar. Aynı soğutma suyunu 10 sene kullanırsanız içinde biriken demir parçacıkları ile birlikte motorun soğutma performansı da düşecektir. Sonuçlarına katlanmak istemezsiniz. Kullanılacak soğutma suyu Subaru Outback Dizel araçlarımız için Yeşil/Mavi İnorganik soğutma suyudur. Toplam kapasite 9 lt En uygun karışım 5 lt antifreeze + 4 lt saf su. Arkadaşlar asla şebeke suyu kullanmayın. Hatta marketlerde satılan hazır sulardan da kullanmayın. Saf suyu eczanelerden, yakıt istasyonlarından, oto sanayilerden temin edebilirsiniz. Biraz pahalı ancak uzun yıllar kafanızda soru işareti olmadan dertsiz tasasız kullanmak için değer. * Birçok marka artık kullanıma hazır soğutma suyu ürününü pazara sunmuş durumda. Ben Lukoil'in -40 dereceye ayarlanmış Mavi Renkli inorganik antifreeze ürününü kullandım. Derece ayarlama derdiniz yok, saf su nereden bulurum derdiniz yok. Güzel bir düşünce. Başlıca bakım bilgilerimiz bunlar. Her bakımda kontrol edilmesi gereken öğeler olduğunu da unutmayalım. Bunların başlıcaları : - ön ve arka fren diskleri ve merkezleri, - ön ve arka fren balataları, - sıvı akmaları ve kaçakları, - V kayışı, - Aydınlatmalar (iç ve dış), - Kalorifer ve klima sistemi, - Akü ve şarj dinamosu voltaj ölçümleri, - Silecek lastiklerinin kontrolü, - Rot ve balans ayarı, - Süspansiyon sistemi - Ön düzen elemanları (rot, rotil, askı rotu, viraj demir lastikleri) - Aks körükleri ve aksların kontrolü. - Lastik diş derinliği ve profil durumu. Umarım faydalı olur. | | | | Motoru Sanzimanı Bitik Subaru | | Gönderen: nitro37 - 22-03-2018, Saat: 14:52 - Forum: ALINIK OTOMOBİL - Cevaplar (12) |  | Arkadaşlar motoru Sanzimanı bitik sorunlu ve oldukca masraflı forester xt arıyorum. 2003-2005 arası. Tercihen 2005 model. Çevrenizde aracı arızalı, motoru Sanzimani masraflı aracı olan birileri varsa ben talibim. | | | | Uber'in Sürücüsüz Otomobili Kaza Yaptı | | Gönderen: Praxis - 21-03-2018, Saat: 15:46 - Forum: OTOMOTİV SEKTÖRÜ GÜNDEM - Cevaplar (9) |  | Uber Self-Driving (otonom) nedir? Uber kazası suçlusu kim? ABD’nin Arizona eyaleti Temple şehrinde geçtiğimiz günlerde otonom Uber aracının karıştığı bir kaza gerçekleşti. Uber kazası otonom bir aracın karıştığı ilk ölümlü kaza olarak da tarihe geçti. Olayın hemen ardından ise Uber ile birlikte çalışan ve proje geliştiren otomobil markaları çalışmaları olay aydınlanana kadar durdurmaya karar verdiler. Olayın duyulmasının ardından dünya çapında yayılması da oldukça hızlı gerçekleşti. Uber Self-Driving (otonom) nedir? Bu arada Uber’in otonom taksi hizmeti veren araçlarından da kısaca bahsetmekte fayda var. yaygın olarak Volvo XC90 marka araçları kullanan Uber, bu sisteme Self-Driving adını vermiş. Araç sürücüsüz yani otonom olarak yol alabilse de, sürücü koltuğunda aracın hareketlerine müdahale edebilen bir operatör mutlaka yer alıyor. Bu kişi ani bir durumda kontrolü tamamen kendi eline alabiliyor. Yani otonom sistem hata bile yapsa bunu telafi edebilecek eğitimli bir kişi direksiyon başında yer alıyor. Uber kazası nasıl gerçekleşti? Sürücüsüz Uber aracının çarptığı ve yaralarından dolayı hastanede hayatını kaybeden kişinin bisitlet kullanan ve evsiz yaşayan 49 yaşındaki Elaine Herzberg olduğu açıklandı. Tabi söz konusu olan ne kadar güvenli olabileceği sürekli sorgulanan otonom sistemler olunca dikkat çekmesi de o derece fazla oldu. İlk sürücüsüz araç kazasına Uber’in de karışmış olması olayı çok daha farklı bir boyuta taşıdı. Uber aracının sürücü koltuğunda oturan operatörün ise Rafaela Vasquez olduğu ve kaza sırasında kontrolün operatörde değil de otonom sistemde olduğu açıklandı. Ancak daha dün gün bu konuda açıklama yapan bölge polis şefi, Uber aracında yer alan 2 farklı video kamera kaydının incelendiğini ve bisiklet sürücüsü kadının aniden aracın önünde durduğunu açıkladı. Fren yapmaya bile fırsatı olmadığı belirtilen Uber aracı da kadına çarptı. Öyle ki duruma operatör Rafaela Vasquez bile müdahele edememiş. ![[Resim: uber-kazas%C4%B1-Rafaela-Vasquez-Elaine-Herzberg.jpg]](http://www.sekizsilindir.com/wp-content/uploads/2018/03/uber-kazas%C4%B1-Rafaela-Vasquez-Elaine-Herzberg.jpg) Solda Uber operatörü Rafaela Vasquez, sağda kazada hayatını kaybeden Elaine Herzberg [size=undefined] Kaza sırasında araç kamerasından elde edilen diğer bilgilere göre, seyir hızının yaklaşık 61km/s olduğu, ancak o bölgedeki hız sınırının 56km/s olduğu açıklandı. Ancak Google haritasında bu bölgedeki hız sınırının 72km/s olması da dikkat çekiyor. Anlaşılan o ki kazanın kurbanı ile Uber aracı arasında mesafe yok denecek kadar azmış. Kazanın ne kadar ani bir şekilde gerçekleştiği ise, Uber aracının sağ ön taraftan aldığı darbeden belli oluyor. Ancak bazı soru işaretleri de yok değil. Madem ki bisikletli kadın aniden yolda durmuş, nasıl olur da Uber aracının sensörleri yola bu kadar yaklaşmış bir kişiyi tespit edememiş anlamak zor. ![[Resim: uber-kazas%C4%B1-004.jpg]](http://www.sekizsilindir.com/wp-content/uploads/2018/03/uber-kazas%C4%B1-004.jpg) Ancak işin içinde operatörün de müdahele edememiş olması eklenince, gerçekten de oldukça ani ve hesap edilemeyen bir durumun olduğu açık. Yine de bu tip sistemlerin çok daha hassas ve yüksek toleransla tasarlanması gerektiği bu kazadan anlaşılıyor diye düşünüyoruz. Görünen o ki, Uber aracı ve operatörü suçlu da olsa suçsuz da olsa bu durum daha uzun süre birçok açıdan tartışılmaya devam edilecek gibi görünüyor(Sekizsilindirden alıntıdır)[/size] | | | | Lastik Seçimi Öneri | | Gönderen: frtzencir - 21-03-2018, Saat: 12:32 - Forum: DİĞER MARKALAR İÇİN - Cevaplar (20) |  | merhaba sevgili subaru dostları, lanciam daki kışlık tekerleklerden yazlıklara geçeceğim lakin eskileri attım 205-55-16 sessiz güzel yol tutan hangi lastikleri tavsiye edersiniz ? | | | |