| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,947 » En Son Üyemiz: Mehmetpnrc » Konu Sayısı: 5,559 » Mesaj Sayısı: 75,587
Tam İstatistik | | En Son Konular | Merhabalar :) yazar madanadam Dün, Saat: 20:10 | Tanışma yazar ewrature Dün, Saat: 19:11 | Subaru impreza GT modelle... yazar Chefkaya Dün, Saat: 14:29 | LEVORG - Bakım Malzemeler... yazar frknbayram 24-06-2026, Saat: 10:46 | 2003-2008 Subaru Forester... yazar sea 23-06-2026, Saat: 14:47 | Trakya ve İstanbul Avrupa... yazar silvershadow 14-06-2026, Saat: 20:52 | 2007 Subaru Outback 3.0R ... yazar Slovan 12-06-2026, Saat: 20:38 | Levorg Almayı Düşünüyorum... yazar frtzencir 12-06-2026, Saat: 18:35 | Forester V (SK) çeki demi... yazar seckinforester 11-06-2026, Saat: 16:34 | Satılık Thule Atkı ve Bis... yazar proeiffel 07-06-2026, Saat: 20:38 | Gevşemiş Ayna Camı yazar Crosstrek 03-06-2026, Saat: 23:33 | 2023 XV 1.600 devirde gel... yazar madanadam 24-05-2026, Saat: 22:22 | Subaru Legacy OEM ekran h... yazar Slovan 19-05-2026, Saat: 22:57 | Aramızda Ford Ustası Var ... yazar Kyron 18-05-2026, Saat: 13:35 | Arka Oksijen Sensörü Kand... yazar yENicERiOttomaNs 16-05-2026, Saat: 15:56 | Froster yazar Xgencx 14-05-2026, Saat: 22:27 | Subaru Forester 2010 2.0 ... yazar bahcekapilieren 11-05-2026, Saat: 23:25 | Hibrit Aracımda (Forester... yazar huseyinserdar 01-05-2026, Saat: 00:03 | | | | Merhabalar STF | | Gönderen: ero - 21-05-2018, Saat: 00:50 - Forum: Tanışma Kendini Tanıtma - Cevaplar (14) |  | İki gün önce sahip oldugum 2004 model bir subaru impreza 1.6 kullanicisi olarak subaru türkiye forumdaki yerimi almis bulunmakla birlikte simdiden soracagım sorulara yorucagim herkese selamlar.. | | | | Subaru Forester 2008 EGR Arızası | | Gönderen: MELİH - 19-05-2018, Saat: 10:55 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (13) |  | Herkese merhaba 2008 eski kasa subaru forester kullanıcısıym.Aracım 14845AA230 EGR Sağ taraf arızası veriyor.Fiyatları 1.400 TL 1.500 TL gibi baya yüksek geldi bana merak ettiğim çıkması sağlıklı olur mu? Yada daha uyguna orjinalini bulabilir miyim? Bir sorum ise bu egr arıza kronik bir sıkıntı mı? Herkese şimdiden teşekkürler | | | | Subaru Forester 2009 | | Gönderen: mütereddit subarucu - 17-05-2018, Saat: 23:02 - Forum: ALINIK OTOMOBİL - Cevaplar (24) |  | Forumdaşlar merhaba, aşağıdaki link için görüş ve önerilerinizi almak isterdim. İki parça boyalı ön kapı. Onun haricinde bir sorun yok gibi. Fotoğrafın birisinde deri olmadığı görülen koltuklar. Her ne kadar limited yazsa da @vipercann a göre sunroof olmaması da limited olmadığı manasına gelebilirmiş. Fiyat model/donanım baktığımızda araç için ne dersiniz? Bizim Ankara'da mukim aracın da Sakarya/serdivan'da olduğu göz önüne alındığında onca yolu boşuna tepmemek adına forumdaşlardan yardımcı olabilecek çıkar mı? Tecrübelerinize istinaden söylemek isteyeceğiniz hatırda tutmamız gereken hususlar olur mu? Şimdiden teşekkürler... Sahibinden Subaru Forester Son Gunler İlan No: 560625888 https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-a...5888/detay Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi | | | | Subaru Legacy 2009 İnceleme ve Yorum | | Gönderen: static - 17-05-2018, Saat: 14:39 - Forum: İnceleme ve Kullanıcı Yorumları - Cevaplar (28) |  | Yaklaşık 2 ay önce tekrar 3ncü Subarum ve 3ncü Legacyim ile hayatıma devam etmeye başladım. Şansıma fazla beklemeden temiz bir legacy denk geldi. Araç hakkında olumlu ve olumsuz kendi görüşlerimi yazmak istiyorum. Özgür Hoca 2010 kasa legacy hakkında çok güzel bir başlık altında araçla ilgili herseyi yazmış. Genellikle insanların aklında 2009 mu yoksa 2010 kasa legacy mi diye ikilem oluyor. Bende sırayla araç hakkında merak edilenleri yazmak istiyorum. 1- PERFORMANS: 2009 Legacyler birçok Subaru gibi 2.0lt 150hp atmosferik bir motora sahiptir. Dolayısıyla araçtan makul oranlarda bir performans beklemek gerekir. Ayrıca bahsettiğimiz araçlar sürekli 4x4 oldukları için muadii bir Honda Accord ile özellikle son süratleri aynı olmayabilir. Benim kendi aracımla max çıktığım hız 210-215km arasıdır. Bu rakam yolun durumuna göre 220km yi bulabilir. Sonuçta bu motor bir performans motoru değildir. Esasen burada şanzımanında çok büyük bir rolü vardır. Araç üzerinde 4 ileri uzun aralıklı tork konvektörlü bir şanzıman vardır. Motorun mevcut gücünü aktarırken biraz daha kısa aralıklarla örnek 6 veya 5 ileri bir şanzımanla bu durumu hızın lehine biraz daha çevirmek mümkün olabilirdi. Aynı aracın 3.0lt olanları aynı şanzımanın 5 ileri olan modeline sahiptir. Ara hızlanmalarda ise yine söylediğim gibi size sorun çıkartacak bir durum yaşamazsınız. 0-100 hızlanması net olarak bir test yapmamış olsamda ortalama 9.5sn civarlarındadır. Atmosferik bir araç olduğu için turbo lagıda yaşamazsınız. Subaru bu araçta vites aralıklarını uzun tutarak sizi yüksek devirlerde araç kullanmaya sevk ediyor. Açıkcası çok performanslı olmamasına rağmen aracı üst devirlerde kullanmak size ayrı bir haz yaşatıyor. Aracın zaten motorunu saymazsak çok agresif bir spor araç havasında. 4 ileri olmasına rağmen araca F1 kulakçıklar eklenmiş. Çok gerek varmıydı diye sorarsanız görüntü açısından çok güzel. Açıkcası nadirende olsa kullanıyorum. Ama otobanda şöyle bir durumlada karşılaşabilirsiniz, dizel 1.6 bir araç sizi yol tutuş ile alakalı olmayan birçok yerde sollayabilir. Yeni nesil küçük hacimli birçok araçtada bunu yaşamanız olası bir durumdur. Fakat herşey hız ve sollama değildir. Bir yerden başka bir yere veya olabilecek bir kazada güvenli bir şekilde sizi koruyabilecek ve sizi güvenle taşıyabilecek araç önemlidir. 2-YAKIT TÜKETİMİ: Her zaman söylediğim gibi yaptığınız karşılaştırmalarda her zaman elma ile elmayı armut ile armudu karşılaştırın. Aracın muadili yine Honda Accord ile kıyasladığınızda aralarında dağlar olmadığını göreceksiniz. Dikkat etmeniz gereken durum ise Legacy 4 ileri ve simetrik bir AWD iken Accord 5 ileri bir FWD dir. En yakın rakibi Audi A4 2.0TFSİ Quattro ile kıyaslamaya bile gerek yok. Uzun yolda eğer çok dikkat ederseniz yakıt 6.5-8.5lt/100km arasında gezer. Şehir içi ise 8.5-11lt/100km arasında yolun durumu ve sizin kullanma şeklinize göre değişkenlik gösterebilir. Bu değerler üzerinden LPG için 1.5-2lt ekleyerek hesaplama yapabilirsiniz. Benim şuanda Ankara trafiğinde 9-10lt arasında değişmekte. Yolun durumuna göre 7.5-8lt leride gördüğüm oluyor. Yakıt değerleri bir önceki kullandığım C180K ile yakındır. C180K nın avantajı uzun yolda daha fazla hızlarda yukarıda yazdığım şehirdışı değerleri daha kolay elde etmenizdir. 3-KONFOR ve DONANIM: Subarular ve genellikle japon araçları biraz sert ve izolasyonları zayıftır. Son dönemde üretilen modeller bu konuda daha başarılı. 2009 Legacy nin ise bu konuda diğer marka ve modeller ile olumlu yönde farkları vardır. Süspansiyon olarak serte yakın bir süspansiyon sistemine sahiptir. Benim kendi tercihim daha yumuşak olabilirdi. Ses izolasyonu ise yine dediğim gibi kıyasladığınız araçlara bağlı olarak japonların içindeki dönemine göre bana sorarsanız en iyilerinin başında gelir derim. İkinci aldığım 2009 Legacyden sonra kullandığım 2014 Honda Civic Hatcbacki satma sebebim ses izolasyonudur. 2009 Legacyde 120km lere kadar normal sayılabilecek bir ses düzeyinde yolculuk yapabilirsiniz sonrasında ise yavaş yavaş rüzgar ve yol sesini duyuyorsunuz. Bunun sebebi çıtasız camlarda olabilir. Ek izolasyon tedbirleri alınabilir bu konuda. İç malzeme kalitesi oldukça başarılı. Hatta şu dönemde satılan birçok sıfır modelden daha kaliteli bir malzeme kullanılmış o dönemlerde. Trim sesleri benim aracım 104k km de oldukça makul seviyelerde. Bu konuda sert süspansiyonunda payı tabi ki büyük. Koltuklarda kullanılan deriler çok kaliteli görünüyor. Çok az yerinde sert malzeme görebilirsiniz. Donanım olarak ise uzaktan telefonla görüşme (Bluetooth) imkanı olabilirdi. 6 lı cd çalar, aux girişi, çift bölgeli klima, elektrkli ve hafızalı şöför koltuğu, arka kol dayama, sunroof, manuel ayna katlama gibi donanımlar mevcut. Yolcu koltuğuda elektrkli olabilirdi, bagajda her zaman eksikliğini hissettiğim 2 adet sabitleme halkası kesinlikle olabilirdi, kapılar hareket ettikten sonra otomatik olarak kilitlenebilirdi, arka koltuklar yatabilir şekilde olmasını isterdim. Bunlarda içerde gördüğüm eksiklerden bazıları. Bu aracın 2008 ve öncesinden ayrılmasının en büyük farklarından birisi ise ESP dir. Devreye kaç defa soktun derseniz oldukça nadir. Hatta sürüş esnasında hiç devreye sokacak kadar aracı zorlamadım. Ama karda kesinlikle işini çok güzel yapıyor. Aracın iç hacmi ise sınıfındaki compact sedan araçlarla kıyaslarsak tatminkar seviyelerdedir. 4- KRONİK SORUN: Bu araç benim 2nci 2009 Legacyim benim karşılaştığım kronik bir sorunu olmadı. Ama kul yapısı illa ki sorun yaşama ihtimali her araçta olduğu gibi bu araçta da var. Düzenli bakımlarını yaptıktan sonra doğru ekipman ve usta ile sorun yaşanacağını düşünmüyorum. Şimdilik aklıma gelenler bunlar zaman buldukça devam edeceğim, yazım ve imla hataları gibi kusurlar varsa şimdiden özür dilerim. En kısa zamanda araçla ilgili resimde paylaşırım. Saygılar. | | | | Subaru, 2019 Model Ascent’in Üretimine Başladı | | Gönderen: Praxis - 17-05-2018, Saat: 07:16 - Forum: SUBARUDAN HABERLER - Cevaplar (6) |  | Subaru, 2019 model Ascent’in üretimine başladı Subaru bugüne dek çıkışı merakla beklenen 2019 model yeni SUV modeli Ascent’in üretimine start verdi. Japonya menşeli otomobil üreticisinin üç sütunlu yeni aracı ABD’nin Indiana eyaletine bağlı Lafayette fabrikasında üretim bandından inmeye başlayacak. Araç için dev bütçe ayrıldı Halihazırda Lafayette’deki fabrikada Ascent’in yanı sıra Outback, Legacy ve Impreza modelleri üretiliyor. Bu yüzden Ascent için yeni bir üretim bandı açmak ciddi bir yatırım bütçesi gerektirdi. Ekipman ve benzeri yatırımlara 140 milyon dolar bütçe ayıran Subaru, aynı zamanda 200 işçiye istihdam sağlamış da oldu. Subaru’nun mevcut modellerinin yıldızı olması planlanan 2019 Ascent, geniş iç hacmiyle öne çıkıyor. Bundan birkaç yıl önce konsept çizimleri gün yüzüne çıkan model, geçtiğimiz sene Kasım ayında tanıtılmıştı. Üretimi ise ancak şimdilerde gerçekleştiriliyor. Malum olduğu üzere Subaru’nun tüm araçlarında dört çeker (AWD) opsiyonel değil, standart olarak sunuluyor. 7 ve 8 koltuklu tasarım seçeneklerine sahip olan yeni Ascent’tin arka kapıları 75 dereceye kadar açılabiliyor. ![[Resim: Subaru_2019_model_Ascentin_retimine_ba_lad.jpg]](https://thumb.ibb.co/cVsBvd/Subaru_2019_model_Ascentin_retimine_ba_lad.jpg) Üstün güvenlik önlemlerine sahip Apple CarPlay ve Android Auto desteğinin de standart olarak sunulduğu modelin araç içi eğlence sisteminde 6.5 inçlik dokunmatik ekran yer alıyor. Üç bölgeli klima kontrolüne ev sahipliği yapan araçta Subaru’nun EyeSight isimli sürüş yardımcı teknolojisi de mevcut. Adaptif hız sabitleme, şerit takip sistemi, otomatik çarpışma öncesi fren sistemi ise cabası. Yılın ortalarına doğru satışa sunulması planlanan aracın fiyatı $34,145 olarak belirtiliyor. (Kaynak otodünya) Türkiye'de satışa çıkar mı bilmiyorum. Çıkarsa da bu fiyata çıkmaz tabiki. ÖTV, KDV derken kendine gelir. Çarpı 3 olarak düşünün. Çok fonksiyonel bir araç. Özellikle 7-8 koltuk seçeneği kalabalık aileler için harika. | | | | Otomobillerde Anahtarsız Çalışma Sistemiyle İlgili Korkutan Ölüm Verisi | | Gönderen: Levent - 16-05-2018, Saat: 03:48 - Forum: OTOMOTİV SEKTÖRÜ GÜNDEM - Cevaplar (5) |  | Her geçen gün otomobillerde daha da popüler hale gelen anahtarsız çalıştırma sistemleri, Amerika’da yapılan araştırmada üzücü verilerin odağında. Otomobil dünyasında standartların her yıl yükselmesiyle birlikte, ilk adımda premium sınıfta kullanılan özelliklerin kademeli olarak daha alttaki modellere getirildiğini görürüz. Bahsetmeye çalıştığımız bu donanımlardan bir tanesi de son dönemin belki en popülerleri arasında yer alan anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi. Aslında bu sistem geçtiğimiz yıllarda özellikle hırsızlık tehlikesi üzerinden birkaç kez gündeme gelmişti. Yaşanan olayların ardından üreticilerin güvenlik konusunda dersine daha sıkı çalıştığını söyleyebiliriz. Lakin bu sefer raporlara yansıyan rakamlar anahtarsız çalıştırma sistemiyle ölümün kesiştiğini gösteriyor. Araçları terk ederken dikkat! New York Times’ta yer verilen makale içerisinde karşımıza çıkan rakamlar, “sistem yüzünden” Amerika’da 28 kişinin hayatını kaybettiğine işaret ediyor. Satırların devamında ise en az 45 kişinin de beyin dahil olmak üzere vücutlarında çok ciddi hasara maruz kaldığı karşımıza çıkmakta. Peki tüm bu üzücü verilen temel sebebi ne? Unutkanlık! Evet yanlış görmediniz. Yaşanan tüm bu ölüm ve hasarların temel sebebi kullanıcıların düğmeye basmadan yani araçları çalışır halde bırakarak terk etmesi yatıyor. Bu da kapalı park alanlarının kelimenin tam anlamıyla bir zehir odasına dönüşmesi anlamına geliyor elbette. Günümüzde pek çok motorun oldukça sessiz karakterde çalışmasının da bunda önemli bir payı var. Aslında buna önlem almak çok zor değil. Nitekim Ford, 30 dakika içerisinde otomobilde eğer herhangi bir işlem yapılmazsa otomatik olarak motoru kapatarak önlemini alıyor. Amerika’da satışa sunulan yeni modellerin neredeyse yarısında bu sistem standart olarak sunulduğunu da dile getiren uzmanlar, en kısa sürede bu sorunun çözüme kavuşturulması gerektiği görüşünde. Bu vesile ile biz de sizleri, araçlarınızı terk ederken tüm kontrolleri yaptığınızdan emin olunuz diyerek uyaralım. Sağlıklı ve kazasız sürüşler. Yine başka bir haber daha okudum arkadaşlar Finlandiya’da faliyet gösteren Tekniikan Maailma adlı otomobil dergisi çalışanları, Volkswagen Polo, Seat Ibiza ve Seat Arona modellerinin en yeni versiyonlarının arka koltuğunda üç yolcu olduğunda süreklilik gösterebilecek bir hata oluştuğunu keşfetti. Sürücü yüksek hızla sola dönüş gerçekleştirdiğinde, ortada yer alan emniyet kemeri soldaki yolcunun emniyet kemeri tokasına baskı uygulayarak kemerin açılmasına neden oluyor muş. Bu sebeple 400,000 aracı geri çağırmışlar. Bu marka otomobil kullanan varsa etrafınızda eş dost akraba uyarıda bulunmayı unutmayınız. | | | | İftar buluşması? | | Gönderen: Kyron - 15-05-2018, Saat: 22:45 - Forum: SOHBET - GEYİK - MİZAH - Cevaplar (3) |  | Herkese Selamun Aleyküm hayırlı ramazanlar diliyorum. Allah (c.c) tuttuğumuz oruçları kabul eylesin. Konumuza gelecek olursak; @nitro37 hocam diyorum ki bir şehir ve bir mekan ayarlayarak iftar buluşması yapalım diyorum? | | | | EGR valfi nedir? Ne işe yarar? EGR valfi iptal edilirse ne olur? | | Gönderen: Cherkess - 15-05-2018, Saat: 11:05 - Forum: TEKNİK - Cevaplar (7) |  | Arkadaşlar benzinli ve dizel farketmeksizin hemen hemen tüm araçlarda bulunan bazı markalarda kronik sıkıntı sebebi bazısında piyango olarak bozulan bazı modellerde baş belası diye tabir edilen ama yeni nesil motorların olmazsa olmazı bir parça olan EGR (Exhaust Gas Recirculation) adlı parçanın işlevinden bahsedeceğim. Öncelikle bu parçanın sağlıklı çalışıyor olması hem motor sağlığı hem emisyon oranı hemde yakıt tasarrufu bakımından çok önemlidir. Parça ne işe yarar nedir gibi sorulardan çok İptal Edilirse Ne Olur diye sorulur. Bazı araçlar bu parçanın iptal edilmesinden etkilenmez daha doğrusu tabi ki etkilenir ama arıza lambasını yakmaz bazı araçlarda da parça değişmedikçe arıza lambası sönmeyebilir. Tuning&Yazılım işi yapan yerler bu parça sayesinde çok ekmek yemektedir özellikle dizel araçların baş belasıdır ve parça iptal edilir yeri körlenir ve araç yazılımından da EGR donanımı kapatılır bu sayede kesin çözüm yapıldığı düşünülür. Bazı araçlarda performans artışı görülürken bazılarında da ciddi verimsizlik ve yakıt artışı söz konusu olur. Bu donanım Subaru da iptal ediliyor ama sonradan yakıtım düşüş gösterdi diyene pek rastlamadık. Yine de performansta bir iyileşme gözlendiği söyleniyor. Asıl yapılması gereken sağlıklı işlem bu parçanın düzenli periyotlarla 15000 - 20000 km gibi aralıklarda temizlenmesidir. Dizellerde daha erken temizlenmesi isabetli olur. Çünkü bu parçayı kirleten egzos gazının oluşturduğu kurumlardır ve dizellerde bu kurum oranı oldukça fazladır. Böylece hem parçanın ömrü uzar hemde motorumuzun çevreye saldığı emisyon oranı düşer ayrıca parça sağlıklı çalıştığı sürece yakıt artışının da önüne geçilmiş olur. Aksi takdirde parçanın yurtdışı satışı 95 $ iken Türkiyede bunu 1500 lira gibi rakamlara almanız söz konusudur. Temizliği zor bir işlem değildir bazı modellerde ulaşılması zor bir konumu vardır genellikle atmosferik modellerde gayet ulaşılabilecek rahat çalışılabilecek şekilde konumlandırılmıştır. Kısacası iptal etmek geçiçi ve son çareniz olsun ilk fırsatta tamirini ya da değişimini yapmanız hayrınızadır. EGR valfi nedir? Ne işe yarar? EGR valfi iptal edilirse ne olur? [img=640x0]https://www.sekizsilindir.com/wp-content/uploads/2017/03/egr-valf-nedir-neye-yarar-2.jpg[/img] Günümüz dizel ve benzin motorlarının en önemli parçalarından birisi olan EGR valfi neredeyse tüm içten yanmalı motorlarda bulunur ve üreticiler bu valf olmadan motor tasarımı yapmazlar. Günden güne önem taşımaya başlayan düşük emisyon değerlerine ise büyük katkısı vardır ve bu yüzden de vazgeçilmezdir. EGR valfi nedir? Ne işe yarar? İngilizce olarak “Exhaust Gas Recirculation” şeklindedir ve açılımın Türkçe karşılığı ise “Egzoz Gazları Devridaimi”olarak tercüme edilebilir. Bu valfin amacı ise silindirler içerisinden atılan egzoz gazlarının %6-%10 civarındaki miktarını emme manifoldu üzerinden temiz hava ile karışarak silindirler içerisine tekrar geri dönmesini sağlamaktır. Egzoz gazlarının ne miktarda kullanılacağına ise motor beyni karar verir. Günümüzde genellikle elektronik kontrollü EGR valfleri kullanılmaktadır. Reklam Egzoz gazlarının silindirler içerisindeki yanma sürecine tekrar dahil olması sonucu Nitrik Oksit (NO) ve Azot Dioksit (NO2) gibi zararlı gazların tekrar yanması sağlanır. Aşağıdaki çizimde görüldüğü gibi silindirden atılan bu gazların büyük bir kısmı egzozdan atılırken bir kısmı da EGR hattına doğru döner. Ara soğutucuda (bazı motorlarda bulunmaz) sıcaklığı düşürülen egzoz gazları bu valfin müsaade ettiği ölçüde emme manifoldunda taze hava ile karışır ve yanma döngüsüne tekrar girerek yanar. Egzoz gazlarının bir kısmının tekrar yanması sonucunda ise;- Egzoz gazının emisyon değerleri düşer
- Silindirler içerisindeki yanma sıcaklığı düşer
- Yanma sıcaklığının düşmesi sonucu motor daha sağlıklı çalışır
- Egzoz gazlarının tekrar yanması verimi yükseltir
- Verimin artması sonucu yakıt tüketimi olumlu etkilenir
EGR valfi bozulursa ne olur? Günümüz motorlarının vazgeçilmezi olan bu valf sürekli olarak bir miktar egzoz gazının geçişine maruz kaldığı için zamanla kurum nedeniyle kirlenir. Bu kirlenmenin sonucu olarak da egzoz gazının geçtiği kanalda daralma veya tıkanma meydana gelebilir. Bu tıkanmanın sonucu olarak da araçta aşağıdaki belirtilerden bir veya daha fazlası gerçekleşebilir. - Motor arıza ışığının yanması
- Emisyon değerlerinde yükselme
- Motor çalışma sıcaklığında artış
- Yakıt tüketiminde artış
- Motorda vuruntulu ve sarsıntılı çalışma
- Düzensiz rölanti devri
- Performans kaybı ve hızlanmalarda silkeleme
- Uzun süre bu şekilde kullanılır ise motorda kalıcı hasar
[img=640x0]https://www.sekizsilindir.com/wp-content/uploads/2017/03/kirli-egr-valfi-2.jpg[/img] Aşırı derecede kirlenmiş bir valf Tıkanmanın tersi olup valf sürekli açık kalırsa yeterli miktarda değil yüksek miktarda egzoz gazı silindirler içerisine girer. Bunun sonucu olarak da yanma olması gerektiği gibi gerçekleşmez ve motorda EGR valfindeki tıkanıklığa benzer problemler ortaya çıkar. Bu nedenle EGR valfinin ne az ne de çok, tam ayarlandığı ölçüde çalışması zorunludur. Kirlenmiş EGR Valfi temizlenebilir mi? Bu valf motorun sağlıklı çalışmasında önemli bir yere sahip olduğu için ihmal edilmemesi gereken bir parçadır. Egzoz gazının geçtiği kanallarda biriken kurumlar temizlenebilir ve valf tekrar kullanılabilir. Ancak aşırı derecede kirlenmeler sonucunda bu kurum tabakası bazı yerlerde sertleşerek taşlaşabilir. Bu taşlaşma mikron seviyesinde bile olsa valfin açılıp kapanan kısmında olması durumunda düzgün çalışmaya engel olabilir ve kaçırma yapabilir. Ayrıca sadece temizlenen EGR valfinin değil, sistemde bulunan hortum ve elektrik tertibatının da kontrol edilmesi gereklidir. Valfin yerinden sökülmesi durumunda ise mutlaka contasının da değişmesi gereklidir. Aksi takdirde sistemde yaşanabilecek her türlü kaçak yukarıda bahsettiğimiz bozuk EGR valfinin neden olduğu problemlerin yaşanmasına neden olabilir. Diğer taraftan 50.000km’de bir karbon temizliği yapılması motor ve manifold içerisinde biriken kurumların temizlenmesine faydası olduğu gibi bu hat üzerinde bulunan EGR valfine de faydası vardır ve temizlenmesine katkıda bulunur. Bazı durumlarda ise EGR valfinde mekanik hasar meydana gelebilir ve değişmesi gerekebilir. [img=640x0]https://www.sekizsilindir.com/wp-content/uploads/2017/03/kirli-temiz-egr-valf.jpg[/img] Temizlenmiş EGR valfi ve kirli EGR valfi EGR valfi iptal edilirse ne olur? EGR sistemi özellikle bazı oto saniy atölyelerinde motorun gücünü törpüleyen bir sistem gibi anlatılabilmektedir. Ancak bu sistem genellikle düşük ve orta motor devirleri ve sabit hızlarda devrededir. Aracın marka ve modeline göre değişmek üzere tam gaz durumunda devre dışı kalabilmektedir. Yani yüksek güce ihtiyaç olduğu zaman motor beyni sistemi kapatır. Sonuç olarak performansı törpüleyen önemli bir etkisi bulunmamaktadır. Diğer taraftan yüksek performanslı kullanımlar için bu valfin iptal edilmesi fayda sağlayabilir. Ancak yapılan bu işlemin yazılım ile desteklenmesi de şarttır. Motor beyni valfin olmadığı şekilde tekrar programlanmalıdır. Ancak bu işlemlerin yapılması hem emisyon değerlerinin hem de yakıt tüketiminin yükselmesine neden olabilir. Bunun sonucu olarak aracın egzoz muayenesinden geçememe ihtimali vardır. Sonuç olarak özel uygulamalar da dahil EGR valfinin iptal edilmesinin kesinlikle yanlış olduğunu düşünüyoruz. Üreticiler birçok farklı parametreyi dikkate alarak motoru en verimli çalışacağı şekilde tasarladıkları için bu sistem gereklidir. Ayrıca ülkemizde yeterli bilinç oluşmamış olsa da hepimizin yaşadığı çevreye saygı göstermek hem kendimiz hem de gelecek nesiller için önem arz etmektedir. Egr Valfi iptal edilir ise aracın çalışması ve birçok sistem üzerinde belirgin değişikliklere neden olacaktır. Bu değişimler arasında en belirgin olanları ise; Önemli İpucu : Öncelikle EGR Vanasının araçta tam olarak ne işe yaradığını öğrenmeniz gerekir. Bu sayede iptal edilip edilmemesi gerektiğini ve ne derece araca fayda sağladığını kendiniz de tespit edebilirsiniz. 1 – Araçta Yakıt Sarfiyatı Artar : Egr Vanası, yakıt yanmasını düzenler. Özellikle de düşük devirlerde ısıyı ve yanma miktarını düşürerek maksimum tasarruf sağlar. Söz konusu sistemin iptali halinde yakıt sarfiyatı belirgin derecede artacaktır 2 -Performans Düşer : Yakıtın düzenli olarak yakılamaması, aracın çekişten düşmesine neden olacaktır. Bu düşüş araç sahibinin hissedeceği oranda artar. 3 – Rölanti ve Tekleme Sorunları Başlayabilir : Konu yakıt yanma sistemi olunca ve bu sistem gelişigüzel değiştirilmeye kalkıldığı zaman tekleme, gaz yememe rölantide bozulmalar ve motorun sarsıntılı çalışması gibi birçok ek sorun ortaya çıkabilmektedir. 4 – Duman Atma Görülür : Yakıt miktarının artması ile çiğ yakıt atımı da artabilir. Bu da egzozdan siyah duman çıkmasına neden olabilecek bir durumdur. Kimi zaman duman atma egr valfi iptali sonrasında gözlemlenebilecek bir hadisedir. 5 – Araç Zor Çalışır / Hiç Çalışmaz : EGR valfi iptali durumunda araç çalışmakta zorlanabilir. Kimi durumlarda hiç çalışmayabilir. Araçlarda tek tip EGR valfi bulunmaz bu nedenle EGR Valfi İptal Edilirse Ne Olur sorusuna tek bir cevap vermek çok güçtür. Aracınızda bulunan egr valfinin türüne göre etkileri de farklı olacaktır. Sonuç Olarak; EGR valfi İptali Yapılırsa Yakıt tüketimi konusunda yaşanacak sorunlar ve motorun çalışmasındaki stabilizenin bozulabileceği gerçeğini göze alıp kabul etmeniz gerekecektir. Fabrikasyon bir sistemin bozulması hiçbir şekilde önerilmez, fakat sıklıkla da yapılan bir işlemdir. Bu nedenle iptal edip etmemeniz gerektiği ile ilgili yorumda bulunmamız söz konusu değildir. Artıları ve eksileri ile tüm olasılıkları değerlendirip karar vermenizi tavsiye ederiz. EGR Valfi Belli Devirlerde Çalışır Tam gaz ve yükte sanılanın aksine egr valfi açık değildir. Bunun nedeni performans için daha fazla oksijen ve yakıt gerekeceği için bu gibi durumlarda egr sisteminden emme manifoltuna aktarılan egzoz gazı çok azalır yada tamamen kesilir. EGR Arızası Egr valfi egzoz sistemi ile direkt olarak bağlantılı olduğu için fazlaca tıkanma sorunları yaşanabilmektedir. Kimi zaman da elektronik valf arızaları da görülebilir. Bu gibi arızalar durumunda aracın çalışma şeklinde belirgin farklılıklar göze çarpacaktır. - İlk olarak aracın çalışması değişir. Tekleme ve rölanti bozuklukları görülür
- Fazla yakıt tüketimi sorunları başlar
- Sarsıntılı çalışan motorun titreşimi kokpitten dahi hissedilecek noktaya ulaşabilir.
- Araç hiç Çalışmayabilir, Yanma gerçekleşemeyebilir
- Aracın performansı düşer. Çekişi hissedilir derecede azalır
Bu sorunlar ortaya çıktığında egr valfi için bir sorun olma ihtimali var denilebilir. Eğer bu sorunlardan biri yada birkaçı aracınızda görülüyor ise ihmal etmeden egr valfi temizliği ve elektro valf kontrolü yaptırmanız tavsiye edilir. Aksi halde farklı parçalara da zarar verme olasılığı bulunduğu için ciddiye alınması gerekmektedir. EGR Valfi Türleri Araçlarda tek tip egr valfi bulunmaz, Genelde her araç markasında farklı egr valf tipleri görülebilir. Hatta Egr valfinin 6 farklı çeşidi olduğunu söyleyebilir. Bu çeşitleri EGR vanası türleri tablosunda (Aşağı Kısımda) görebilirsiniz. Aracınızda hangi tip vana bulunduğuna dair bilginiz yok ise yetkili yada özel servisinizden, araç satış bayisinden yada aşağıdaki yorum kısmını kullanarak bizlere sorabilirsiniz. Farklı EGR Vanaları TürleriVakum kontrollü EGR vanası Geri basınçlı EGR vanası Elektronik vakum kontrollü EGR vanası Dijital EGR vanası EGR jeti (EGR valfi yerine) | | | |