(10-06-2018, Saat: 20:47)Cylon demiş ki: Avcs'nin tek faydası yakıt ekonomisi sağlamak mi?
Xiaomi & Subaru
İçten yanmalı motorlarda emme supabları silindirler içerisine yanma için gerekli olan taze havayı almakla sorumluyken, egzoz supabları da yanma sonucu oluşan egzoz gazlarını silindirden tahliye etmekle sorumludur. Kısacası supablar için bir nevi motorun nefes alıp vermesini sağlayan ciğerleridir de denilebilir. İşte bu nefes alıp verme işleminin süresi krank milinden triger kayışı vasıtasıyla hareket alan egzantrik mili sayesinde belirlenir ve bu milin üzerindeki yumurta şeklindeki çıkıntılar (kamlar) da supabların açılıp kapanma sürelerini belirler.
Ancak motor hızı arttıkça pistonlar da daha hızlı hareket ettiği için emme ve egzoz fazlarının süresi kısalır ve bunun sonucu olarak da emme supabı yeterli havayı silindirler içerisine almakta zorlanırken egzoz supabı da egzoz gazlarını tahliye etmekte zorlanır. Kısacası her iki supap da daha az açık kalır. Bu zorluğu aşmanın yolu ise emme ve egzoz supaplarının çalışma şeklini değiştirmekten geçer. Ancak yukarıda bahsettiğimiz nedenlerden dolayı motorun çalışma prensibi buna izin vermez ve VVT yani supap zamanlaması olarak adlandırılan sistem de bu tek düze gidişatı bozarak emme ve egzoz supaplarının daha uzun süre açık kalmasını, erken ya da geç açılmasını sağlar. Bu sayede de motorun nefes alıp vermesini optimize ederek daha verimli çalışmasına katkıda bulunur. Bunun sonucu olarak da daha yüksek devirlere çıkabilen motor, hem daha çok güç, hem daha çok tork üretebilirken verimin de artması sonucu daha az yakıt tüketir. Emisyon değerlerinde de azalma meydana gelir.
(Sekizsilindirden alıntıdır)