Arkadaşlar subaru araçlarımız da ne tür hareketlerden kaçınmalıyız? Motor ve mekanik aksamın sağlığı için yapılmaması gereken hareketler ve davranış stilleri nelerdir? Bunun hakkında ben aklımda olanları yazıyorum. Sizler de eksik gördüğünüz bilgileri ekleme yapabilirsiniz.
1: Soguk motora yüksek devir göstermek. 2: Tork konvertorlu Subaru larda sürüş esnasında vitesi boşa almak. 3: Tork konvertorlu Subaru larda park esnasında yükü vitesde bırakmak. 4: Turbolu Subaru larda motor yağ ısısı yükselme den Yüksek devir çevirmek. 5: Tork konvertorlu subaru larda vites N konumunda iken devir yükseltip, aniden vitesi D konumuna almak. 6: Turbolu subaru larda aşırı sert kullanım sonrası aracı aniden stop etmek. 7: Aküsü bitmiş Subaru ları vurdurarak çalıştırmak. 8: Acil durumlar dışında subaru Awd sistemini çekici olarak kullanmak. 9: Her 2 yag değişiminde bir filtre degistirmek. 10: Manuel Sanzimanlarda yağ degistirmeye gerek duymamak. 11: Isınmış motoru yıkamaya çalışmak. 12: Lpg de yüksek devir çevirmek. 13: Motor katkısı Bor vs kullanmak. 14: Dreksiyonu tam sag veya tam sol park halinde bırakmak. 15: Tork konvertorlu subaru larda yokuş larda frene basarak beklemek yerine gaza dokunarak aracı sabit tutmak. 16: Tork konvertorlu Triptonik olmayan subaru larda 1.2.3 vitesi triptonik vites gibi kullanmak. 17: Uzun süre antifrizli kullanılmamış subaru ya antfriz yüklemesi yapmak. 18: Radyatör degisimi sonrası Motor suyu değişimini Şebeke suyunu kullanarak yapmak. ( saçma gelebilir ama sıfır radyatöre bir zahmet kreç miktarı az olan tatlı sulardan kullanınız )
güzel bilgilendirme ancak subaru için özel bişey yok arasında hepsi aslında otomobil denen makinenin kullanım talimatları resmen. sadece direksiyonu tam sağ veya tam sol çevirerek park etmeyin demişsin onu anlamadım. benim bildiğim duran araçta direksiyon çevirmek daha fazla zarar veriyor.
(30-05-2018, Saat: 09:09)atillazen demiş ki: güzel bilgilendirme ancak subaru için özel bişey yok arasında hepsi aslında otomobil denen makinenin kullanım talimatları resmen. sadece direksiyonu tam sağ veya tam sol çevirerek park etmeyin demişsin onu anlamadım. benim bildiğim duran araçta direksiyon çevirmek daha fazla zarar veriyor.
Ayni şeyden bahsediyoruz tam sag veya tam sol park halinde birakmak dedim. Bazi konular evet evrensel ama subaru kullandigimiz icin daha hassas maddeler var. Vurdurarak calistimak subaruda sente kaymasina daha cabuk yol acar, bir baska ornek sicak motora su dokmek subaruda manifold kecesine aninda zarar verir. Vs vs ama bu durumlar bir opelde boyle degildir. Ondada zarar verir ama subaru gibi anında yaşanmaz.
(30-05-2018, Saat: 21:56)Sermis demiş ki: Ön ve arka lastik yanak farklılıkları ön ve arka lastik jant ebat farklılıkları şanzıman a ve awd sistemine zarar verebilir.
bunu biraz daha genisletelim.
arac uzerindeki 4 lastigin capi, genisligi, desenleri ve dis kalinligi ayni olmasi lazim. lastik degisiminde 4 lastik birden degistirilmeli. aksi halde awd sistemine zarar verir.
¨8: Acil durumlar dışında subaru Awd sistemini çekici olarak kullanmak.¨
Şimdi benim videolardan gördüğüm sağda solda okuduğum kadarı ile bu Subaru'ların alemeti farikası gibi gösteriliyor. Bu çekme işinin limit var mıdır? Tamam TIR kurtarmaya kalkacak halimiz yok ama mesela 2 tonluk bir aracı çekmeye kalkarsak aracımızı ne kadar zorlamalıyız?
Yani herseyden once aracin yureyn aksam bakimi tam olmalı. Sanzuman bakımı, ön arka difransiyel yag değişimleri zamanında yapılmış olmalı. Lastiklerimiz kabak olmamalı. Her şey tamamsa kurtarma islemine gecebiliriz. Vites 1 konumuna alınmalı ve çekmeye başlanmalı. Çekebileceğimiz yükün bir standardı illahaki vardır. Ama bana göre buna Yolun durumu ( rampa, karlı veya ıslak zemin, kumlu veya çakıl taşlı zemin) ancak karar verir.
Gecmiste bir abimiz plajda kuma saplanmış ve çıkamamış bir land roveri 2005 xt ile çekerek kurtardı. Hic bir şeyde olmadı ama diger taraftan bir baska arkadaş karli zeminde binek bir araci çekerken sanzumani kırdı. Yani tamamem çekme kurallari ile aracin bakımı arasında olan bir ilişki bu iş.
(30-05-2018, Saat: 21:56)Sermis demiş ki: Ön ve arka lastik yanak farklılıkları ön ve arka lastik jant ebat farklılıkları şanzıman a ve awd sistemine zarar verebilir.
bunu biraz daha genisletelim.
arac uzerindeki 4 lastigin capi, genisligi, desenleri ve dis kalinligi ayni olmasi lazim. lastik degisiminde 4 lastik birden degistirilmeli. aksi halde awd sistemine zarar verir.
4 lastik degistiriken her zmn sağ ondeki lastik sağ öne sol öndeki sol önle mi değiştirilmeli. Yoksa ornegin yazlık lastikleriniz var. 2017 yazinda sol one taktiginiz lastigi 2018 yazinda yine sol one mi yoksa sol arka sag arka vs mi takilmali. Farkeder mi...
(30-05-2018, Saat: 22:18)sarpworks demiş ki: bunu biraz daha genisletelim.
arac uzerindeki 4 lastigin capi, genisligi, desenleri ve dis kalinligi ayni olmasi lazim. lastik degisiminde 4 lastik birden degistirilmeli. aksi halde awd sistemine zarar verir.
4 lastik degistiriken her zmn sağ ondeki lastik sağ öne sol öndeki sol önle mi değiştirilmeli. Yoksa ornegin yazlık lastikleriniz var. 2017 yazinda sol one taktiginiz lastigi 2018 yazinda yine sol one mi yoksa sol arka sag arka vs mi takilmali. Farkeder mi...
Xiaomi & Subaru
Arkadan veya önden çekişlide fark eder sag sol ön arka ama awd de edecegini sanmiyorum Faruk