| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,945 » En Son Üyemiz: Chefkaya » Konu Sayısı: 5,557 » Mesaj Sayısı: 75,580
Tam İstatistik | | En Son Konular | Tanışma yazar hasoglu 10 dakika önce | LEVORG - Bakım Malzemeler... yazar frknbayram 1 saat önce | 2003-2008 Subaru Forester... yazar sea Dün, Saat: 14:47 | Trakya ve İstanbul Avrupa... yazar silvershadow 14-06-2026, Saat: 20:52 | 2007 Subaru Outback 3.0R ... yazar Slovan 12-06-2026, Saat: 20:38 | Levorg Almayı Düşünüyorum... yazar frtzencir 12-06-2026, Saat: 18:35 | Forester V (SK) çeki demi... yazar seckinforester 11-06-2026, Saat: 16:34 | Satılık Thule Atkı ve Bis... yazar proeiffel 07-06-2026, Saat: 20:38 | Gevşemiş Ayna Camı yazar Crosstrek 03-06-2026, Saat: 23:33 | 2023 XV 1.600 devirde gel... yazar madanadam 24-05-2026, Saat: 22:22 | Subaru Legacy OEM ekran h... yazar Slovan 19-05-2026, Saat: 22:57 | Aramızda Ford Ustası Var ... yazar Kyron 18-05-2026, Saat: 13:35 | Arka Oksijen Sensörü Kand... yazar yENicERiOttomaNs 16-05-2026, Saat: 15:56 | Froster yazar Xgencx 14-05-2026, Saat: 22:27 | Subaru Forester 2010 2.0 ... yazar bahcekapilieren 11-05-2026, Saat: 23:25 | Hibrit Aracımda (Forester... yazar huseyinserdar 01-05-2026, Saat: 00:03 | Lastik Basınç Sensörü - T... yazar msalih 30-04-2026, Saat: 22:25 | Frenlerden Gelen Şakırtı ... yazar sarpworks 29-04-2026, Saat: 15:53 | | | | ÖTV İndirimli Araç Alma Kriterleri | | Gönderen: Praxis - 02-01-2018, Saat: 15:36 - Forum: DİĞER KONULAR - Cevaplar (10) |  | Bu da şurada duruversin. Lazım olan birileri olur belki. Değişiklikler oldu. Motor hacmi 1600cc ve Vergisiz fiyatı 90 000,vergili fiyatı 200 bin tl ye kadar olanlar alınabiliyor. Eskiden fiyat sınırı yoktu. Motor hacmi sınırı vardı. sonra pahalı araç almak daha avantajlı olduğundan çoğunluk pahalı alınıyor ve kötüye kullanılıyor diye hükümet sınır koydu. Vergisiz fiyatı 70 bin sınırı vardı. son KHK ile bu değişti. 90 bin TL' ye çıkartıldı. Araç beş yıl satılamıyor. Adına alınan kişi vefat ederse ya müşterekde kalacak ve beş yıl kullanılmak durumunda. Ya da ÖTV ödenip o şekilde satılabiliyor. Bir kişinin adına tescil edilecekse yine adına tescil edilenin payı hariç ÖTV ödeniyor. Durumu uyanlar ve arasında güven ilişkisi olan aile bireylerinde avantajlı uygulama. https://engelliler.net.tr/otv-muafiyeti-...ygulanacak https://engellibilgi.com/otv-indirimi-he...e-basvuru/ | | | | Binek Otomobiller İçin ÖTV Matrahları Yeniden Belirlendi | | Gönderen: Praxis - 01-01-2018, Saat: 23:13 - Forum: OTOMOTİV SEKTÖRÜ GÜNDEM - Cevaplar (20) |  | http://www.businessht.com.tr/otomotiv/ha...belirlendi Binek otomobiller için ÖTV matrahları yeniden belirlendi Motor silindir hacmi 1600 cc'yi geçmeyen binek otomobiller için ÖTV matrahının alt limiti 40 bin liradan 46 bin liraya, üst limiti 70 bin liradan 80 bin liraya, 1600 cc'yi geçen ancak 2000 cc'yi geçmeyen binek otomobiller için matrah 100 bin liradan 114 bin liraya yükseltildi Binek otomobillerde vergiye konu ÖTV matrah limitleri yeniden belirlendi. Konuya ilişkin Bakanlar Kurulu kararı, Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre, motor silindir hacmi 1600 cc'yi geçmeyen binek otomobiller için ÖTV matrahının alt limiti 40 bin liradan 46 bin liraya, üst limiti 70 bin liradan 80 bin liraya yükseltildi. Motor silindir hacmi 1600 cc'yi geçen ancak 2000 cc'yi geçmeyen binek otomobiller için ÖTV matrahı 100 bin liradan 114 bin liraya çıkartılırken, elektrik motoru da olanlardan motor gücü 50 kilovatı geçip motor silindir hacmi 1800 cc'yi geçmeyen binek otomobiller için ÖTV matrahının alt limiti 50 bin lira yerine 57 bin lira, üst limiti 80 bin lira yerine 91 bin lira olarak uygulanacak. Elektrik motor gücü 100 kilovatı geçip motor silindir hacmi 2000-2500 cc arasındaki binek otomobiller için ise ÖTV matrahı 100 bin lira yerine 114 bin lira olacak. Öte yandan, makaron olarak bilinen boş sigara filtresinin asgari maktu vergi tutarı 5 kuruş olarak belirlendi. Perakende satış fiyatı 16 lira olan ve 200 adet makarondan oluşan bir paket için uygulanacak ÖTV tutarı 10 lira olacak. Bakanlar Kurulu kararı ile tütün ithalatında ton başına 300 dolar olarak uygulanan tütün fonu bedeli de 150 dolara düşürüldü. Ayrıca, bankalarca çiftçilere tarıma yönelik kullandırılan azami 15 bin liraya kadar olan kredilerde Kredi Kaynak Destekleme Fonu kesintisi oranının sıfırlanması hükme bağlandı. Karar bugünden itibaren kullandırılacak kredilerde uygulanacak. | | | | Subaru Forester XT Motor Titreme ve Fren Klitlenme Sorunu | | Gönderen: demokritos - 01-01-2018, Saat: 21:56 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (36) |  | Merhaba arkadaşlar, Nitro abimizim beynini yedim 1 aydır. Sizlerden de bi fikir almak istedim araçtaki sorun için. Muğla'da bir kaç yere gösterdim aracı ama anlayan çok olmadığı ve hep farklı şeyler söyledikleri için pek de cesaret edemedim açıkçası yaptırmaya. Herşeyi kronolojik olarak anlatayım: Bundan 3 ay kadar önce varolan avgo multimedya sistemine, alpine ön hoparlör, soundmax amfi, alpine 30 cm tüp subwoofer taktırdım (bkz. Forester 2004 XT - Ses Sistemi). Aslında sony amfi almıştıım ama mültimedya sistemi monte eden arkadaşlar çalıştıramadı ve bozuk olduğunu söyledi, ben de onlardan soundmax amfi aldım. Kurulum bitti ve sorunsuz çalışmaya başladı. Ardından Kasım ayının başında Antalya'ya gitmem gerekti. Antalya'ya ya vardığımda telefonun şarjı az olduğundan telefonu çakmaklık girişinden şarj etmeye başladım (anker şarj cihazı) ve şarja taktıktan 15 dakika kadar sonra Antalya Kaleiçi civarında yani yğoun şehiriçi trafikte araç deli gibi sallanmaya başladı. Ama öyle böyle değil. Ben tabi şarj aletinden olduğunu ilk başta anlamadım ve öyle sallana sallana bir otopark buldum ve otoparkta araç stop etti ancak ardından hemen çalıştı. Sonra Mehmet abiyi aradım tabi : Muğla'ya dönüş yolunda herhangi bir sorun yapmadı. 15 gün sonra Piooner multimedya sistemi ve arkaya da morel hoparlör taktırdım. (Bu arada bir ilgisi var mıdır bilmiyorum ama vasat altı montaj yapan oto elektronikçi teybi şaseye bağladım demişti ama ben kontrol ettim ve kablo şaselenmemiş ve garip yerlere gitmiş). Geçen hafta amfiyi aküden sökerek de 2-3 gün sürdüm ve sorun yine devam etti. Ve bu titreme sorunu iyice gün yüzüne çıkmaya başladı. Bunun ardından Mehmet abinin tavsiyesiyle alternatördeki akımı kontrol ettirdim ve elektrik araca yüklendikçe düştüğünden konjüktürü değiştirdim. Sorunları sayayayım: 1. özellikle 1000 devir ve altı civarı titreme yapıyor. 2000 - 2500 devirde kesiyor. 2. Bazen fren kitleniyor. bildiğin basıyorsun gitmiyor. iki-üç kere pompalayınca basmaya başlıyor. 3. Aracın önündeki ızgaraya aracın önceki sahibi 2 tane led far taktırmış. Bunların biri bazen kafasına göre sönüyor. 4. Aracı örneğin 2000 devirle sürerken ayağı gazdan çekince devir göstergesi aniden 1500 - 1000 gibi değerlere düşüyor. 5. Ne kadar çok elektrikli şeylere yüklenilirse sorun o kadar çabuk ortaya çıkıyor sanki Sorunun ortaya çıkma şekli: 1. Aracı ilk çalıştırdığımda bu sorunlar olmuyor ama 10 km den sonra başlıyor. 2. Sorunun ortaya çıktığını birincisi şu şekilde anlıyorum. Aracı sürerken azıcık gazdan çekip tekrar basınca pedal titriyor hafif ve sonra sorun başlıyor. Hep değil ama pedal titredi mi tamam diyorum. Gelecek sorulara göre bazı cevapları önceden vereyim. Araç LPG'li sorun hem benzin hem LPG'de aynı şekilde var. Hiçbir farkı yok. Akü sağlam. Alternatör konjüktür değiştikten sonra tekrar kontrol edildi. klima tam açık, tüm lambalar açık, teyp açık, 3000 devirde 13.5 - 14 v arasıydı. Bugün yine kafaya taktım ve aracı kurcalamaya başladım. Elektrik sorunu olabieceğinden ötürü motordaki tüm sigortaları kontrol ettim. kabloları tek tek kontrol ettim. söktüm taktım. Amma boşta bir şase kablosu buldum ama motordan çok anlamadığım için mehmet abiye de tam tarif edemedim  Ekteki fotoğraflarda görülebilir. Az bilgimle tarif etmek gerekirse: Radyatör kapağının olduğu tankın tam altında kalıyor. oradaki dikdörtgen formlu bir parçanın bir ucuna şase kablosunun bir ucu bağlanmış ama diğer ucu boşta. Turbonun da önü oluyor. EGR valfinin sağı gibi. Anlayan arkadaşlar görünce bilebilirler. Bir umut bu boştaki şase kablosu araca bir şekilde kısa devre yaptırıyor olabilir mi demedim değil açıkçası. Mehmet abi, bundan daha açık anlatamazdım. Video 20 gün önce çekilde. Sorunun en çoştuğu zamanlar. Ardından bu derecede sapıtmadı araba, yine sallanıyor ama böyle değil. | | | | Subaru Forester Tavan Barı | | Gönderen: Salim - 01-01-2018, Saat: 17:56 - Forum: Kaporta-Boya - Cevaplar (13) |  | 2004 forester için tavan barı önerisi olan var mı link paylaşabilirmi,port bagaj takmayacagım ,tasınırken valız ,kutu,vs leri koyup baglamak için universal bar bulabilirmiyiz. | | | |