| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,947 » En Son Üyemiz: Mehmetpnrc » Konu Sayısı: 5,559 » Mesaj Sayısı: 75,587
Tam İstatistik | | En Son Konular | Merhabalar :) yazar madanadam Dün, Saat: 20:10 | Tanışma yazar ewrature Dün, Saat: 19:11 | Subaru impreza GT modelle... yazar Chefkaya Dün, Saat: 14:29 | LEVORG - Bakım Malzemeler... yazar frknbayram 24-06-2026, Saat: 10:46 | 2003-2008 Subaru Forester... yazar sea 23-06-2026, Saat: 14:47 | Trakya ve İstanbul Avrupa... yazar silvershadow 14-06-2026, Saat: 20:52 | 2007 Subaru Outback 3.0R ... yazar Slovan 12-06-2026, Saat: 20:38 | Levorg Almayı Düşünüyorum... yazar frtzencir 12-06-2026, Saat: 18:35 | Forester V (SK) çeki demi... yazar seckinforester 11-06-2026, Saat: 16:34 | Satılık Thule Atkı ve Bis... yazar proeiffel 07-06-2026, Saat: 20:38 | Gevşemiş Ayna Camı yazar Crosstrek 03-06-2026, Saat: 23:33 | 2023 XV 1.600 devirde gel... yazar madanadam 24-05-2026, Saat: 22:22 | Subaru Legacy OEM ekran h... yazar Slovan 19-05-2026, Saat: 22:57 | Aramızda Ford Ustası Var ... yazar Kyron 18-05-2026, Saat: 13:35 | Arka Oksijen Sensörü Kand... yazar yENicERiOttomaNs 16-05-2026, Saat: 15:56 | Froster yazar Xgencx 14-05-2026, Saat: 22:27 | Subaru Forester 2010 2.0 ... yazar bahcekapilieren 11-05-2026, Saat: 23:25 | Hibrit Aracımda (Forester... yazar huseyinserdar 01-05-2026, Saat: 00:03 | | | | Subaru Dizel Forester | | Gönderen: furtherquiterdeeper - 02-05-2018, Saat: 11:56 - Forum: ALINIK - Cevaplar (5) |  | Merhaba arkadaşlar, Satılık araç ilanlarında gezinirken aşağıdaki ilan gözüme çarptı ve kafamda birkaç soru oluştu. Onun için sizinle paylaşmak istedim. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-a...7538/detay 1. İlanda bahsedilen motor arızası sizce ne olabilir? (2011 model olduğu için araç büyük olasılıkla Euro-6 motordur. İlk çıkan Euro-5'lerin (2008-2010 modeller) sorunlu olduğunu biliyorum ama bu bana biraz ilginç geldi.) 2. Bu araç bu fiyata alınır mı? 3. Bu araca çıkma otomatik şanzıman (Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanın uygulama zorluğunu biliyorum ancak 2013 ve sonrası dizel otomatiklerdeki CVT şanzımandan behsediyorum) uygulanabilir mi? Uygulanırsa maliyeti ne olur? Esenlikler dilerim. | | | | Benzinde ÖTV Müjdesi! | | Gönderen: Cherkess - 30-04-2018, Saat: 15:36 - Forum: OTOMOTİV SEKTÖRÜ GÜNDEM - Cevaplar (31) |  | Benzinde ÖTV müjdesi! Depolar ucuza dolacak Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Cemil Ertem’in geçen haftalarda sinyalini verdiği ÖTV'de indirim yüzde 15 olarak gerçeklerşirse araçların deposu 20-25 lira daha ucuza dolacak. ![[Resim: n3vy6_1525071156_3226.jpg]](http://i2.haber7.net//haber/haber7/photos/2018/18/n3vy6_1525071156_3226.jpg) GİRİŞ 30.04.2018 12:13GÜNCELLEME 30.04.2018 12:14 Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Cemil Ertem'in akaryakıt üzerindeki ÖTV'nin düşürülmesine yönelik önerisine akaryakıt sektöründen destek geldi. Akaryakıt bayilerinin çatı örgütü Enerji Petrol Gaz İkmal İstasyonları İşveren Sendikası (EPGİS) Başkanı Fesih Aktaş,ÖTV'nin yüzde 15 indirilmesi halinde benzinin 42 kuruş, motorinin de 32 kuruş ucuzlayacağını söyledi. Üzerinde sübvansiyon olduğu için LPG'de indirim beklenmediğini belirten Aktaş, indirim nedeniyle devletin 9 milyarlık ÖTV kaybına uğrayacağını ancak indirim sonrası piyasa canlanacağı için kaybın telafi edileceğini ifade etti. ÖTV'de yüzde 15 indirim olması halinde arabaların deposu 20 ila 25 lira daha ucuza dolacak. 5 MİLYARLIK KDV KAÇAĞINA SON EPGİS Başkanı Aktaş, Adana'da düzenlenen bayi toplantısı öncesinde gazetecilerle yaptığı sohbette, akaryakıt üzerindeki ÖTV'nin düşürülmesi için bir süre önce Maliye Bakanlığı'na rapor sunduklarını bildirdi. Raporlarında ÖTV indiriminin yanı sıra, akaryakıt üzerindeki yüzde 18'lik KDV'nin yüzde 1'e çekilmesi, aradaki 17 puanlık verginin ÖTV'ye eklenmesi önerisi de getirdiklerini belirten Aktaş, bu sayede akaryakıttaki yıllık 5 milyar dolarlık KDV kaçağının son bulacağını söyledi. Aktaş yapılacak ÖTV indiriminin Resmi Gazete'de yayımlandığı tarihten itibaren yürürlüğe gireceğini de ifade ederken, “Akaryakıtı eski ÖTV ile aldığımız için indirim halinde depoda ne varsa bizim için eksi yazar. Yine de biz sektör olarak buna razıyız” dedi. Devletin benzinden ÖTV geliri 5 milyar 475 milyon TL, motorinden ÖTV geliri 43 milyar 315 milyon TL olarak hesaplanıyor. | | | | Subaru Forester XT P0171 Arıza Kodu | | Gönderen: Adem61 - 30-04-2018, Saat: 14:11 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (48) |  | Selamlar. 2004 forester xt aracimin dun aksam lambada beklerken ariza isigi yandi. Ariza isigi yandiginda motor rolantide sarsintili calisiyor (yanmadan once bir gariplik hissettim), hareket halinde hafif ziplayarak ilerliyor 2500devirden sonra sarsinti olmuyor. Performansta herhangi bir degisim yok sadece rolantide sarsinti ve 2500devire kadar zipliyor gibi yol aliyor. Obd2 cihazinda cikan ariza kodu P0171 system too lean bank 1. Kodu sildim ariza lambasi söndü ve daha yanmadi ancak rolantide sarsintili calismaya devam ediyor. Hava karardigi icin bakamadim motorda ne var ne yok. Internetteki arastirmalarimda maf sensoru kirli, motor hava alıyor bir yerden O2 sensoru arizali gibi yorumlar okudum. Varmi daha once başına gelen ? | | | | Selamlar | | Gönderen: yu-cell - 29-04-2018, Saat: 18:43 - Forum: Tanışma Kendini Tanıtma - Cevaplar (17) |  | Arkadaşlar hepinize merhaba, adım Yücel, öğretmenim Konya/Kulu'da yaşıyorum. 2007 yılında wrc yarışları izlerken ilk defa Subaru'ya hayran kaldım sayfalarca yorum okudum video izledim, bir imprezam olsun istedim ama 2007 den sonra gelen kasa beni uzaklaştırdı.. Derken Forester'ı gördüm tam istediğim araba işte dedim, tabi o zamanlar genciz şekli sesi mest etmişti beni yakıt olayından haberim yoktu Şöyle yakıyor böyle yakıyor diye diye hevesimi kırdılar.. 2015 Şubat ayında ilk arabamı aldım, 2011 model Lancer, bir Subaru değildi ama o da az heyecanlandırmadı beni çok sevdim çok kullandım, bana alma diyenler bile aldıktan sonra hayran kaldı arabaya.. Ha bu arada müthiş derece de az da yakıyordu ) 3 yıllık Lancer serüvenim sonunda üzülerek de olsa onu benim gibi delikanlı birine satıp içimdeki SUV arzusundan 2013 model bir ASX aldım, gerçekten güzel araba ve Lancer gibi bu da çok az yakıyor ama.. heyecan kısmı hep bir tık eksik, yetmiyor atmosferik motor işte, o hep merak ettiğim duyguyu yaşayamıyorum, hele hele Forester görünce eski sevgilisini görünce iç çeken adam gibi iç çekiyorum, hiç kullanmadım ama öyle bilmiyorum.. Hikayemi okudunuz, ben de buradaki aile ortamını, tutkuyu yeteri kadar gördüm/okudum ve aranıza katılmak istiyorum kabul ederseniz. Aklımda 2005 model XT var, beklentimi en iyi o karşılar gibi geliyor, aradığım o arabayı bulma maceramda sizden de yardım istiyorum, içimden bir ses ilk Subaru'yu aldıktan sonra hep Subaru alacağımı söylüyor.. | | | | Subaru Modelleri İçin Alternatif Egsoz | | Gönderen: nitro37 - 27-04-2018, Saat: 17:11 - Forum: TEKNİK - Cevaplar (81) |  | Merhaba arkadaslar. Subaru araçlarınız için hafif homurdanan, kulağı rahatsız etmeyen bir egsoz arıyorsanız remus egsozları öneririm. Bugün itibari ile özgür hocamada bir tane aldım. Daha öncede kendi spor araçlarımda hep bu egsozu kullandım. Asla kulağı rahatsiz etmez ve melodisi şahanedir. Piyasada bildiginiz gibi subarucular genelde prodrive egsoz arar durur. Bunu firsat bilen insanlarda ucuz ucuz alır sonrada ikinci eline 1000 tl ister. Bu tuzaklara düşmeyin. Orjinal remus egsoz alın ne polisle nede muayenede sorun yaşayın. Ben hic yaşamadım. Dün 2.5 xt için siparis verdik. Bugün de ben özgür hocam icin bizzat gidip aldım. Hayırlı günlerde kullansin kendisi.  | | | | Subaru Sekonder Hava Pompası Ne İşe Yarar? İptal Edilirse Ne olur? | | Gönderen: Cherkess - 27-04-2018, Saat: 11:31 - Forum: TEKNİK - Cevaplar (25) |  | Arkadaşlar Subaru larda bazı modellerde bulunan Sekonder hava pompası (Diğer adı İkincil Hava Pompasıdır) 2006-2008 arası Forester ve Legacy lerde özellikle baş belası olan bazısında 200 bin km ye kadar sıkıntı çıkarmazken bazısında 50 bin km de arızalanan bir mekanizmadır. 2008-2009 modellerde bulunmazken 2010 da yeni jenerasyonuyla tekrardan eklenmiş olan bu donanım bu yeni jenerasyonda sıkıntı çıkarma ihtimali çok düşüktür ve neredeyse sorunsuzdur. Ayrıca sadece Subaru ya has bir donanım olmamakla birlikte BMW Mercedes Opel gibi markalarda da mevcuttur. Fiyatı yüzünden arıza çıkardığında iptal edilen yazılımdan silinerek bir daha sıkıntı çıkarmasının önüne geçildiği düşünülen bu sistem aslında o kadar da basit ve faydasız bir sistem değil aksine çok da gerekli bir sistemdir. Pompanın misyonunu aşağıda ele alınmış bir yazıyla paylaşıyorum zaten. Okuduğunuzda ne kadar gerekli bir sistem olduğunu anlayacaksınız. Bu yazıdan çıkarılması gereken ders aslında iptal edilmesinin sağlıksız olduğu onu oraya koyan mühendislerin bir bildiğinin olduğudur. Sekonder Hava Pompasının olmadığı modellerde bu işi yapan farklı bir sistem geliştirildiği aşikardır o modellere sekonder eklemek ne kadar anlamsızsa Sekonder olan modellerde de iptal etmek o kadar zararlıdır. Sekondere vermediğiniz parayı katalizör ve O2 sensörlerine verecek olmanız da işin bonusudur aslında. Keyifli okumalar dilerim. Bir sonraki araştırmam da EGR üzerine olacak çünkü EGR iptali yaygın bir durum ve her araçta olan bir donanımdır onu daha sonra ele alacağım inşallah. İKİNCİL HAVA POMPASI NEDİR? İkincil hava pompası içten yanmalı motorlarda emisyon kontrol teknolojisinin daha erken ve hızlı cevap vermesini sağlayan bir yardımcı sistemdir. Bu sisteme ihtiyaç duyulmasının sebebi ise katalitik konvertörün kirletici emisyonlarının indirgeyebilmesi için belli sıcaklıkta olması gerekmektedir. Ayrıca belli sıcaklıkta en verimli noktada çalışmaktadır. Bu sıcaklık değerleri literatürde mevcut olan kaynaklara ve üretici firmaların kullandığı seramik tabanlı matris yapılı olan malzemenin cinsine göre değişmektedir. Kullanılan seramik tabanlı en yaygın olan malzeme (Aluminyum Oksit)’tir. Katalitik konvertörün en verimli çalıştığı sıcaklık değeri 260-300ºC arasındaır. Dayanma yani katalitik konvertörün bozulmadan görevini yerine getirme sıcaklığı ise 1000ºC üzerindeki sıcaklıklardır. Ayrıca sadece katalitik konvertörün ısınması ve verimli çalışması için değil lambda sensörününde doğru sinyal üretebilmesi içinde bu durum geçerlidir. Motor ilk çalışma esnasında soğuktur ve motor zengin karışımlarda çalıştırılır. Bu çalışma modun da motor çabucak ısınıp rejim sıcaklığına ulaşması ve stokiyometrik karışımda çalışması arzu edilir. Ayrıca lambda sensörü sıcak olmadığından hatalı veri üretir. Bundan dolayı da açık çevrim kontrol döngüsünde çalıştırılır. Bu ısınma periyodunu kısa tutulabilir ise motor verimli noktalarda çalıştırılabilir. Katalitik konvertör ile lambda sensörü ne kadar çabuk ısıtılabilir ise atmosfere atılan kirletici emisyon miktarı azaltılmış olur. Bu amaçla ikincil hava pompası geliştirilmiştir. İkincil hava pompasının görevi şu şekildedir. Motor ısınma periyodunda zengin karışımda çalışır ve egzozdan yanmamış HC’ların oranı oldukça fazla atılır. Katalitik konvertörlü durumda zengin(Rich) karışımlarda HC ve CO emisyonları maksimum seviyeler ulaşmaktadır. Burada ikincil hava pompası devreye girerek egzoza hava veriri ve yanmamış HC’ları katalitik konvertör de yakılması sağlanır. Böylece konvertör ve lambda sesörü de ısınmaya başlar, HC’lar azaltılır ve konvertörün verimi de artırılmış olur. Eğer konvertör yeterli derecede ısınmış olur ise hava emme manifolduna verilerek motorun daha fakir karışımlarda çalışması sağlanmış olur. Ani yavaşlama yapılması durumunda da yanmamış yakıt egzoza kaçar ve egzoza ikincil hava pompası hava vermeye devam ederse katalitik konvertör daha çok ısınıp emniyetli çalışma sıcaklığının dışına çıkabilir. Ayrıca yavaşlama da motordan güç istenmez yani motor olabildiğince fakir karışımlarda çalıştırılması arzu edilir bu durumda da fazla hava olması gerekir bu fazla havayı da ikincil hava pompası karşılar ve emme manifolduna verir. Yani tek işlem ile iki olumlu durum oluşturulmuş olur. ![[Resim: secondary-air-diagram1.png?w=723]](https://otomotivlab.files.wordpress.com/2016/01/secondary-air-diagram1.png?w=723) Alıntı: https://otomotivlab.net/2016/01/23/ikinc...asi-nedir/ | | | | Subaru Legacy Subab Yakmış | | Gönderen: Darkness - 26-04-2018, Saat: 13:54 - Forum: ALINIK OTOMOBİL - Cevaplar (14) |  | Arkadaslar merhabalar 2004 legacy buldum bitane ama biraz sorunlu subablar yanık lpg tesisatı degişmesi gerekiyor subarularda subab degistirme masraflimi kaca mal olur subablar degisince baska masrafta cikarir mi ne dersiniz | | | | Hangi subaru | | Gönderen: Darkness - 25-04-2018, Saat: 23:13 - Forum: SUBARU'MU ANLATIYORUM - Cevaplar (3) |  | Selamlar subaru almak istiyorum forester 2010 kasalar hosuma gidiyor ama butcem musade etmiyor atmosferik subaru mu turbolu subaru mu bilemedim yalnız fiyatlar biraz abartı geldi bana 99 modellere 40 bine kadar isteyenler var malum sitede sturbo diye gecenler gönlüm XT den yana ama nasıldır bilemedim incelemeleri okudum bu araçların eder ne kadar Karma bi kullanım söz konusu hafta ici 30-50 haftasonu dag bayır kafa nereye ben oraya seklinde forester bana uyar mı tavsiye ettiginiz modeller hangileri teşekkürler | | | | Merhabalar subarucu dostlar | | Gönderen: Darkness - 25-04-2018, Saat: 19:48 - Forum: Tanışma Kendini Tanıtma - Cevaplar (12) |  | Selamlar subaru ailesi subaru araclara gecmisten gelen bi ilgim var 4x4 olması beni etkiliyor fakat sistemi nasıldır pek bilmiyorum simdilik begendigim 2010 kasa ama sartlar biraz zor 30 bin gibi bi butcem var nasıl biseyler alabilirim teşekkürler | | | |