| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,947 » En Son Üyemiz: Mehmetpnrc » Konu Sayısı: 5,559 » Mesaj Sayısı: 75,587
Tam İstatistik | | En Son Konular | Merhabalar :) yazar madanadam Dün, Saat: 20:10 | Tanışma yazar ewrature Dün, Saat: 19:11 | Subaru impreza GT modelle... yazar Chefkaya Dün, Saat: 14:29 | LEVORG - Bakım Malzemeler... yazar frknbayram 24-06-2026, Saat: 10:46 | 2003-2008 Subaru Forester... yazar sea 23-06-2026, Saat: 14:47 | Trakya ve İstanbul Avrupa... yazar silvershadow 14-06-2026, Saat: 20:52 | 2007 Subaru Outback 3.0R ... yazar Slovan 12-06-2026, Saat: 20:38 | Levorg Almayı Düşünüyorum... yazar frtzencir 12-06-2026, Saat: 18:35 | Forester V (SK) çeki demi... yazar seckinforester 11-06-2026, Saat: 16:34 | Satılık Thule Atkı ve Bis... yazar proeiffel 07-06-2026, Saat: 20:38 | Gevşemiş Ayna Camı yazar Crosstrek 03-06-2026, Saat: 23:33 | 2023 XV 1.600 devirde gel... yazar madanadam 24-05-2026, Saat: 22:22 | Subaru Legacy OEM ekran h... yazar Slovan 19-05-2026, Saat: 22:57 | Aramızda Ford Ustası Var ... yazar Kyron 18-05-2026, Saat: 13:35 | Arka Oksijen Sensörü Kand... yazar yENicERiOttomaNs 16-05-2026, Saat: 15:56 | Froster yazar Xgencx 14-05-2026, Saat: 22:27 | Subaru Forester 2010 2.0 ... yazar bahcekapilieren 11-05-2026, Saat: 23:25 | Hibrit Aracımda (Forester... yazar huseyinserdar 01-05-2026, Saat: 00:03 | | | | Subaru Forester 2005 Orijinal Ses Sistemi Performansı | | Gönderen: utabev - 09-05-2018, Saat: 13:59 - Forum: Aydınlatma-Ses-Multimedya - Cevaplar (17) |  | Arkadaşlar merhaba, Foruma yeni üye oldum..2005 Model Forester aracımı aldığımda üzerinde orijinal olmayan bir ses sistemi vardı. Navitech marka.. Cd,Navigasyon çalışmıyor sen ayarlarını yapmama rağmen berbat bir ses alıyorum..Aracı alırken orijinal ses sistemini de verdi aldığım kişi..Aracın orijinal ses sistemini taktırmayı düşünüyorum önerir misiniz.. Yada arabamın hoparlörlerimi yeterli gelmiyor volumu biraz yükseltince berbat bir ses çıkıyor.. | | | | Merhabalar... | | Gönderen: utabev - 09-05-2018, Saat: 13:46 - Forum: Tanışma Kendini Tanıtma - Cevaplar (13) |  | Subaru aşkına kapılmış çaylak üye olarak hepinizi canı gönülden selamlıyorum.. Emekliyim,Mersin de yaşıyorum..Eski C klasmanı Basketbol Hakemi,yeni Basketbol Antrenörüyüm.. Aracım 2005 Forester 2.0 Turbosuz model..Daha önceki Subaru aracım XV 2015..Araya 2015 Volkswagen 1.2 golf girdi.. Aracım oldukça temiz Ankara da yaşarken bulup aldım ve plakasını bile değiştirmedim.. Daha önce Subaru aracım olmasına rağmen hepinizin tecrübelerine ve yardımlarınıza ihtiyacım var.. | | | | Türkmenistanda Beyaz Araba Artık Zorunlu. | | Gönderen: Burak YILMAZ - 09-05-2018, Saat: 00:18 - Forum: OTOMOTİV SEKTÖRÜ GÜNDEM - Cevaplar (11) |  | http://www.kazakistan.kz/turkmenistanda-...-izin-var/ link burada arkadaşlar. şaka değil. ülkede sadece beyaz arabaların trafiğe çıkmasına izin var artık. 25 mayıstan sonra beyaz olmayan arabalar trafiğe çıkamayacak. ben daha çok haberin sonundaki cümleye dikkat çekmek istiyorum: ""Bir de sürücülerin yerel trafik polisi başkanlığına boyama işleminin araba sahibinin isteğiyle gerçekleştirdiğine dair dilekçe yazması gerekiyor."" yani ileride birisi bir şey derse "aklımdan zorum olduğu için arabamı durduk yere beyaza boyatasım geldi" demiş oluyorsunuz. | | | | A'dan Z'ye Otomobil Markalarının Kronik Problemleri | | Gönderen: Cherkess - 08-05-2018, Saat: 23:54 - Forum: OTOMOTİV SEKTÖRÜ GÜNDEM - Cevaplar (28) |  | Arkadaşlar tesadüfen bulduğum bir bilgiyi sizlerle paylaşmak istedim. Bir çok markada kronik problemler bulunmakta ama bunlar nelerdir kullanmadan bilmek zor. Buna bir açıklık getirmiş birisi Facebook da bende alıntıladım sizlere sunuyorum buyrun. Piyasada kullanılan araçların, bildiğim kadarıyla kronik problemlerinin listesini yapayım, almak isteyen veya sahip olan ona göre inceler. Bir faydamız dokunsun Liste uzun. Düzenlenmeye, eklemeye açıktır. +Alfa romeo 1.6 twinspark motor- Eser miktarda yağ tüketimi, varyatör parçasının ilk çalıştırma koşullarında dizel gibi ses çıkarmaya başlaması. Genel bir alfa problemi olarak iç ortam döşemelerinin ve plastik parçalarının nazlı olması  +BMW M52 motor(2.5 litre)- Nikasil ihtiva eden silindir cidarlarının, ülkemizde kullanılan yüksek sülfür oranlı yakıt sebebiyle bozulması. Yağ yakma problemleri. Kol çıkarmaya tandanslı motor. M50 motor tercih ediniz  Yeni nesil bmw'lerin Maf ve lambda sensörlerinin narin olması. Vanos'lu bmw'lerde yüksek km'lerde vanosta yağ kaçakları BMW E90 320d/ E60 520d N47 motor- Triger zincirinin ömrünü çabuk tamamlaması, 3-4 bin liralara yaklaşan bakım maliyeti BMW E46 320d M47TUD20 motor- Girdap oluşturucu kelebeklerin(swirl flap) cıvatalarının gevşeyip motorun içine kaçması, astronomik tamir maliyetleri. +Citroen/peugeot Auto6r otomatik şanzıman(robotize manuel) - Soğukta ve dur kalkta silkeleme, selenoid arızası ile yolda bırakma +Citroen C2, peugeot 206, ford fiesta ortak motoru 1.4 hdi/tdci - Tasarım hatası motor, intercooler yok, güç düşük, aşırı titreşimli ve sesli çalışma, motor kulaklarının titreşim sebebiyle ömrünü erken tamamlaması, yağ filtresine karşı hassasiyet. +Fiat marea-brava benzinli motorları- Rölanti valfinin soketinin şasi kablosunda zamanla oksitlenme, valfi değiştirseniz bile stop eder. Çoğu usta çözemez, onu bunu değiştirir sürekli. +Fiat stilo benzinli- elektronik kontrol ünitesinin yanması +Fiat araçlarında City motoru, "elektrik destekli direksiyon motoru arızası", direksiyonun kilitlenme ihtimali. Serviste ücretsiz değişim yapıyorlardı bir ara. +Fiat multiair motor- Multiair kontrol ünitesi arızası. 3-4 bin arası maliyet. +Sanayide p*ç motor diye tabir edilen 1.6 tempra motoru hararet problemi. Tempra elektronik gösterge arızası. +Ford focus/ cmax 1.6 tdci- Gürültülü çalışan ve yakan dizel motor. Turbo basınç selenoidi kronik arızası. Ford ve volvo(ortak) dizellerinin erken turbo bitirme tandansı. +Ford focus 1- hararet müşiri. Focus 2 ve sonrası benzinli- Lpg takıldıktan sonra magnezyum alaşımlı supapların belirli bir süre sonra iptal olması. +Honda jazz 2008 sonrası- Uzun süren rampa inişlerinde , dikkatli kullanılmazsa aşırı ısınan fren balataları, frenleme performansında azalma +Honda civic sedan 2006 sonrası- Fren disklerine su teması sonucunda disklerde eğilme, yüksek hızda frene dokunulduğunda direksiyonda titreşim olarak kendini belli eder. +Honda civic hatchback 2006 sonrası- Lcd ekranın zamanla solması ve karışması. Sökülüp lehimleri tazelenince çözülür. Yan ayna açma-kapama dişlisinin kırılması. Ayna aldırmaya kalkanlara inanmayın. Servislerde sadece dişli mevcut. +Honda s2000- zincir gerdirici arızası +Neredeyse tüm Honda'larda mekanik iticili supaplar sebebiyle 40 binde bir supap ayarı gereksinimi. +Honda i-shift, toyota MMT şanzımanlarda görülen, soğukta ve dur kalk trafikte silkeleme problemi, sürekli kalibrasyon istemesi +Hyundai ve Kia 7-dct şanzıman- Yazılım hatası kaynaklı şanzımanın aşırı ısınması, debriyaj kaçırması ve aracın gitmemesi +Land rover freelander- saymakla bitmez, almayın aldırmayın. +Mazda 3- LPG ye hassas supaplar. Sıralı-yarı sıralı- grup şeklinde değişen enjeksiyon sistemi yüzünden lpg ayarı yapmakta görülen zorluk. İş bilmeyen ustaların suçu arabaya atması. +Mercedes W124 kasa- Lpg montajından sonra manifold patlatma. Prins marka şart. CLA ve A serisi AMG- aşırı sert süspansiyonlar ve fazla trim sesleri. +Nissan CVT otomatik şanzımanları- Arıza verirse canınızı yakar  +Opel yeni nesil 1.6 benzinli- emme manifoldu girdap kelebeklerinin bozulması ve tıkırtı sesi çıkarması. Vectra B ve C lerde görülen elektronik arızaları. Yol bilgisayarı bile dahil. Genel olarak egr valfi arızası. Alman ayağına yatıp babalar gibi Amerikan olması  Opel easytronic şanzıman- Soğukta ve dur kalk trafikte sürücüye zikir çektirme opsiyonu +Renault - Neredeyse modern tüm benzinli motorlarında özellikle tüpte rölanti problemi. Tasarım hatasından kaynaklanıyor. Karter havalandırma yüzünden gaz kelebeğinin görece sıklıkta temizlik istemesi. Kronik olarak ateşleme sisteminin zayıflığı, ateşleme bobini yakmasıyla ünlüdür sanayide. Alternatör kasnağı problemi. Motorlarının silindir kapak contalarının hassas olması, ilk hararette motoru kucaklarsınız. Motor titreşimlerini vites topuzundan hissedebilirsiniz. Gazı verip bıraktığınızda topuz ileri geri oynar. Sık görülen rölanti stop problemiyle değerlendirince mantıklı ama. Aracın stop ettiğini sağ elden anlıyorsunuz sesten anlaşılmazsa.  Önden kayma üzerine kurulu yol tutuş karakteristiği. Ön düzen açılarının kötü ayarlanmış olması, bu sebepten bozuk yolda veya ani frende aracın dengesizleşmesi. Laguna'larda otomatik şanzıman arızası. Ufak tefek elektronik arızaları. 1.9 düz dizel kangoo, berlingo grubunun egr valfi yüzünden erken motor bitirmesi(180-200 binlerde). +Subaru- Manuel şanzıman ve transfer kutusunun kırılgan yapısı +Volvo- Eski modellerinde (1990-2005 arası) otomatik şanzıman arızaları. +Skoda-seat-volkswagen-audi ortak. 1.4 Tsi motor kronik zincir sesi. Gerdirici arızası. 140-150lik tsi motorlarda yüksek yüklerde belirgin yağ yakma problemi. Aşırı zorlanınca 122 lik de yakabilir. Yazılımlı tsi motorlarda misfire problemi, piston çatlamaları. Fsi motorda emme supabı arkasında zamanla kurum bağlama. Passat elektronik direksiyon arızası DSG ve S-tronic 7 ileri şanzıman zaten saatli bomba. Mekatronik ünitesi ve kavramasıyla tam bir sevgi seli. +Toyota- 2006/2008 arasında belirli bir dönem 1.4 dizeller yağ yakıyordu. Değerli bilgileri için Metin Şanser Tekin hocama teşekkürler. | | | | Subaru Araçlarda Subap Değişimi Sonrası Krank Mili Yatak Sarar mı ? | | Gönderen: nitro37 - 08-05-2018, Saat: 15:26 - Forum: TEKNİK - Cevaplar (16) |  | Arkadaşlar bu konuyu açtım çünkü benim bildigim 4 kişide subap degisimi sonrası yatak sarma problemi meydana geldi. Yapan ustaların beyanları şu şekilde 1. Abi biz üst kapağı yeniledik ya, aracın kompresör gücü arttı dolayısı ile bu guce alt taraf zayıf kaldığı için karşılık veremedi, haliylende yatak dağıttı 2. Abi subaplarin bozuldugunda 3. Piston gözünde boşluk oluştu buda subaplar yenilenince boşluğu kapatamadi ve yatak dağıttı. Arkadaşlar bu tür durumla karşılasir ve mazeret olarak size yukarıdaki bu iki seçenek sunulursa asla kabul etmeyin. Subap değişimi sonrasi araba yatak dagitiyorsa bu bir işçilik sorunudur. Subaplarin zarar verecegi tek yer piston kafalarıdır. Bunada avans vurmasi denirki zatem sesiyle belli eder kendini. Avans tabancasi ile gerekli ayar yapilir avans normale döner. Subap degisimi sonrasi evet komprasor güçlenir alt tarafa gore daha güçlü hale gelir. Fakat bu yatak sardiracak kadar etkili bir durum degildir. 500 hp gücündeki bir araba bile subap yenilediginde böyle yatak sarma gibi bir durumla karşılaşmaz. Bu bir işçilik hatasıdır. Subaplarda olusan boşluk asla ve asla piston kol ve baslarina etki etmez. Atesleme boşluğu oluşur ki zaten buda o gözün dogru zamanda atesleme yapamamasi demektir. Sıkıştırma tam olarak meydana gelmez basincda kacirma olur. Tekrar söylüyorum bu tür bir durumla karşılaşırsanız asla inanmayın ve ücretsiz ne halt yediyse düzelmesini isteyin. Yani su ust taraf güçlendi olayını kullanarak kac kisiye bedavadan masraf çıkardılar ayip vallaha. Kaldiki soz konusu arabalar 150 hp gücü gecmeyen atmosferik modeller. Turbolu olsa ki hani ani güç vs hadi olabilir dersin. 105 hp 125 hp arabalar bu sorunu yaşayanlar. Kesinlikle asla inanmayın, gerekirse girin forumda gömün o ustaları. Bu bir İŞÇİLİK hatasıdır. Subap degisimi için gidip 17 bn tl 9 bn tl para ödemek zorunda kalan üyelerimiz var. Aman arabam mimlenecek diye bu olayları saklar forumda yada diger mecralarda dile getirmez iseniz bu usta musvettlwri can yakmaya devam eder. Bırakın yazin açık açık. Şu ustaya gittim subap ayari dedi fatura 10 bn oldu niye? Subap degisimi sonrasi Yatak dağıtmış. Bu iş sadece subaruya mi özel. Diger markalar niye yatak dağıtmiyor. Taksicilerin kullandigi arabalar en 5 kere subap degisimi yapiyor, onlar niye yatak dagitmiyor?. Hundai kia subarudan dahami saglam. Yok 4.goze yağ var yolu uzak derler hemen. Doğru uzak sende ona gore yag koy, ince yag koyma. Filitreyi temizleyip takma yenisini kullan. Tekrar söylüyorum subap degisimi sonrasi araba daha ilk marş da, ilk yolunda, ilk 100 km de, yatak dağıtıyorsa bu bir işçilik hatasıdır. Asla kabul etmeyin. | | | | Herkese Selamlar | | Gönderen: Arbeva - 07-05-2018, Saat: 14:03 - Forum: Tanışma Kendini Tanıtma - Cevaplar (10) |  | Merhaba. Ben Ankara'dan Volkan. Subaru Forester 2.0XT 2003 AT Sahibiyim. Bilişim sektöründe görüntü ve ses sistemleri üzerine çalışmaktayım. Aranızda olmaktan mutluluk duyarım. | | | | Subaru WRX STI | | Gönderen: Praxis - 06-05-2018, Saat: 18:40 - Forum: SUBARU DUNYASI - Cevaplar (6) |  | Piyasadaki en heyecan verici sedanlardan birisi. Bir Subaru WRX STI almak sizi ralli pilotuna dönüştürmüyor - tıpkı Spiderman kostümü giyince duvarlara tırmanma yetisine kavuşmadığınız gibi. Ancak harika performansı ve yüksek geri bildirim kabiliyetiyle STI, tüm sürüşlerin ralli aracındaymış gibi geçmesini sağlayabiliyor. Sağlam performansı ve her an heyecan vermesiyle STI, piyasadaki en keyifli sedanlardan birisi olmayı sürdürüyor. Toggle POIs ![[Resim: 2018-subaru-wrx-sti-review.jpg]](https://icdn-9.motor1.com/images/mgl/pn83Y/s3/2018-subaru-wrx-sti-review.jpg) Artılar Bas, bas, bas. STI'ın motoru, güce ulaşmanız için çabalamanızı istiyor çünkü maksimum tork 4,000 d/d öncesinde gelmiyor. Turbo basıncı dolduğu anda öyle bir ivmelenme geliyor ki, vites geçişleri birbirinin hemen ardına sıralanıyor. 6 ileri manuel şanzımanın son derece dar olan vites yollarını devri yüksek tutacak şekilde kullandığınızda STI 305 bg'den daha fazlasına sahipmiş hissi veriyor. Rölanti devrindeki kükremesinden devirler arttıkça gelen homurtuya kadar ses konusu da gayet güzel. Dön, dön, dön. Standar tWRX ve birçok modern aracın aksine STI, hâlâ yönlendirme takviyesinde elektrik yerine hidrolik sistemden yararlanıyor. Aracın agresif süspansiyon sistemiyle birlikte çalışan ve sürücüye ön tekerleklerin tutunmasıyla ilgili sürekli iyi seviyede geri bildirim veren bu düzen, Yokohama Advan Sport V105 lastiklerle birlikte harika bir sürüş deneyimi sağlıyor. İyileştirilmiş frenler. Neon sarısı fren kaliperlerini fark ettiniz mi? 2018 STI, yeniden tasarlanmış Brembo kaliperlere ve daha büyük disklere sahip. Ön frenlerde artık 4 değil 6 pistonlu kaliperler kullanılıyor ve rotor çapı 1.5 cm kadar artmış. Arka kısımda ise disk çapı 1 cm büyümüş. Önceki STI'ların -ister caddede olsun, ister pistte olsun- fren performansından hiçbir zaman şikâyet etmedim fakat otomobil üreticilerinin performans modellerinde durma gücünü iyileştirmesini görmek güzel bir şey. Subaru, yeni kaliperlerin daha sıkı olduğunu söylüyor. Bunu pedal hissiyatından anlayabiliyorsunuz. Oldukça kullanışlı. Artık hatchback türevi olmayabilir fakat STI sedan, kullanışlılık anlamında hiç de geri kalmıyor. Geniş bir açıklığı olan bagaj 340 litre hacim sunuyor. Kolayca katlanan arka koltuklar yatırıldığında bu alan çok daha genişliyor. 2018 model araçta daha fazla eşya taşıma ihtiyacına karşılık tavan rayları da var. ![[Resim: 2018-subaru-wrx-sti-review.jpg]](https://icdn-5.motor1.com/images/mgl/OEZ2y/s4/2018-subaru-wrx-sti-review.jpg) ![[Resim: 2018-subaru-wrx-sti-review.jpg]](https://icdn-1.motor1.com/images/mgl/x0OK2/s4/2018-subaru-wrx-sti-review.jpg) Eksiler Standart WRX de oldukça güzel. STI, WRX ile karşılaştırıldığında ona göre daha sert ayarlı, daha homurtulu, günlük kullanımda daha çok turbo gecikmesi yaşatıyor ve daha pahalı. Ya ben yaşlanıyorum, ya da STI günlük kullanım ihtiyaçlarıma göre biraz fazla sert kalıyor. Eğer sürekli bir yarış pisti veya rallikros parkuru ziyaret etmeyi planlamıyorsanız standart WRX, neredeyse STI kadar eğlenceli kullanımı ve daha az olumsuz özelliğiyle daha iyi bir seçenek. Alışma süreci istiyor. Aceleci kavrama noktası ve keskin gaz tepkisi dolayısıyla STI, sürücünün düşük hızlarda sakin gidebilmesi için zihinsel bir alışma süreci istiyor. Sürüş modu seçicisini Intelligent'te bırakın çünkü Sport ve Sport Sharp gaz tepkisini çok daha hassas seviyelere taşıyor. Arka kanat. Performans araçlarında agresif tasarımı destekliyorum, özellikle aerodinamik performansı iyi etkiliyorsa. Ancak STI'ın arka kanadı o kadar büyük ve saçma ki, üzerine polisler için "Beni hemen çevirmeye alın" veya kızlar için "Aracı kullanana telefon numaranızı vermeyin" yazılı bir sticker yapıştırsanız yeridir. Neyse ki arka kanat iptali fabrika çıkışı bir opsiyon. – Detroit, Michigan 2018 SUBARU WRX STI MOTRTurbo beslemeli 2.5 litre, H4 (Boxer) MOTOR GÜCÜ305 bg / 393 Nm ŞANZIMAN6 ileri manuel YAKIT TÜKETİMİŞehir içi 13.8 / Şehir dışı 10.7 / Karma 12.4 (l / 100 km, EPA) ÇEKİŞ TİPİDört tekerlekten çekiş AĞIRLIK1,599 kg KOLTUK KAPASİTESİ5 BAGAJ HACMİ340 litre BAZ FİYAT36,095 $ (A.B.D. Fiyatı) TEST EDİLEN MODELİN FİYATI39,455 $ (A.B.D. Fiyatı) ![[Resim: 2018_subaru_wrx_sti_review_6.jpg]](https://thumb.ibb.co/cPOAm7/2018_subaru_wrx_sti_review_6.jpg) ![[Resim: 2018_subaru_wrx_sti_review_7.jpg]](https://thumb.ibb.co/kcFO67/2018_subaru_wrx_sti_review_7.jpg) ![[Resim: 2018_subaru_wrx_sti_review_8.jpg]](https://thumb.ibb.co/dCDXzS/2018_subaru_wrx_sti_review_8.jpg) ![[Resim: 2018_subaru_wrx_sti_review_9.jpg]](https://thumb.ibb.co/eXh367/2018_subaru_wrx_sti_review_9.jpg) ![[Resim: 2018_subaru_wrx_sti_review_10.jpg]](https://thumb.ibb.co/b48Mtn/2018_subaru_wrx_sti_review_10.jpg) ![[Resim: 2018_subaru_wrx_sti_review_7.jpg]](https://thumb.ibb.co/kcFO67/2018_subaru_wrx_sti_review_7.jpg) | | | | Satilik Subaru Legacy | | Gönderen: Ufuk - 06-05-2018, Saat: 18:16 - Forum: SATILIK OTOMOBİL - Cevaplar (42) |  | 2007 model makyajli kasa boyasiz tramersiz 163500 km de benzinli elegance legacy im esim kullanamadigindan dolayi satiliktir. Ufak iki kusuru var ornegin deri doseme ortasi sofor koltugu yirtik guneste kalmis kurumus. Birde legacy lerin bir cogunda olan ariza lambasi arka oksijen sensoru degisecek. Arabami cok seviyorum ancak esim buyuk geldigi icin kullanamadi. Arac fume renk istanbul umraniye. 05368512046 Boyasız tramersiz orjinal otomatik SUBARU LEGACY 165hpİlan No: 567089348 https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-o...9348/detay | | | |