Mehmet bey elinize sağlık, video güzel olmuş. Kullanılan malzemeleri şöyle liste halinde yazayım isterseniz:
1- STP black Silver : bu metal yüzeyler saf alkol yada benzeri bir malzemeyle temizlendikten sonra uygulanan bütil malzeme. İşlemin ilk katını oluşturuyor ve rezonansı( titreşimi) kesmeyi amaçlıyor. 2- STP Gold Line Accent: Bu malzeme 2.kat olarak uygulanıyor ve ses/ısı yalıtımını sağlıyor. kapalı hücreli su geçirmez akustik bir malzeme. Kapılarda su geçirmez malzeme kullanılmazsa ilerde koku yapması muhtemel. 3-STP Gold Line Biplast: Bunun resimlerini göndermemişim ama bu malzeme akustik hafızalı bir çeşit sünger. 5-10-15 mm kalınlıklarda olan çeşitleri var. Kapı pandizotlarının iç kısmını bununla kaplıyoruz ve plastiğin metalle birleştiği noktalarda tıkırtıya neden olmasını önlüyor. Yüksek watt hoparlörler takıldığında kapılar çok fazla titreşime maruz kalıyor ve trim sesi dediğimiz rahatsız edici sesler ortaya çıkabiliyor.
Piyasada sadece butil malzeme kullanıp ses yalıtımı yaptığını iddia eden birçok yer var ve insanlar bilmedikleri için gidip oralara yaptırıyorlar maalesef. Bu işlemin maliyeti az değil ama doğru yapılmadığında bir faydası yok o yüzden hep söylediğim gibi doğru malzeme, kaliteli ve düzgün işçilik her zaman kazanır. Sadece kapıların yalıtılması 1-1,5 gün sürüyor. Aracın komple yalıtılması minimum 4 gün.
(13-05-2018, Saat: 20:49)Subigarage demiş ki: Mehmet bey elinize sağlık, video güzel olmuş. Kullanılan malzemeleri şöyle liste halinde yazayım isterseniz:
1- STP black Silver : bu metal yüzeyler saf alkol yada benzeri bir malzemeyle temizlendikten sonra uygulanan bütil malzeme. İşlemin ilk katını oluşturuyor ve rezonansı( titreşimi) kesmeyi amaçlıyor. 2- STP Gold Line Accent: Bu malzeme 2.kat olarak uygulanıyor ve ses/ısı yalıtımını sağlıyor. kapalı hücreli su geçirmez akustik bir malzeme. Kapılarda su geçirmez malzeme kullanılmazsa ilerde koku yapması muhtemel. 3-STP Gold Line Biplast: Bunun resimlerini göndermemişim ama bu malzeme akustik hafızalı bir çeşit sünger. 5-10-15 mm kalınlıklarda olan çeşitleri var. Kapı pandizotlarının iç kısmını bununla kaplıyoruz ve plastiğin metalle birleştiği noktalarda tıkırtıya neden olmasını önlüyor. Yüksek watt hoparlörler takıldığında kapılar çok fazla titreşime maruz kalıyor ve trim sesi dediğimiz rahatsız edici sesler ortaya çıkabiliyor.
Piyasada sadece butil malzeme kullanıp ses yalıtımı yaptığını iddia eden birçok yer var ve insanlar bilmedikleri için gidip oralara yaptırıyorlar maalesef. Bu işlemin maliyeti az değil ama doğru yapılmadığında bir faydası yok o yüzden hep söylediğim gibi doğru malzeme, kaliteli ve düzgün işçilik her zaman kazanır. Sadece kapıların yalıtılması 1-1,5 gün sürüyor. Aracın komple yalıtılması minimum 4 gün.
(13-05-2018, Saat: 20:49)Subigarage demiş ki: Mehmet bey elinize sağlık, video güzel olmuş. Kullanılan malzemeleri şöyle liste halinde yazayım isterseniz:
1- STP black Silver : bu metal yüzeyler saf alkol yada benzeri bir malzemeyle temizlendikten sonra uygulanan bütil malzeme. İşlemin ilk katını oluşturuyor ve rezonansı( titreşimi) kesmeyi amaçlıyor. 2- STP Gold Line Accent: Bu malzeme 2.kat olarak uygulanıyor ve ses/ısı yalıtımını sağlıyor. kapalı hücreli su geçirmez akustik bir malzeme. Kapılarda su geçirmez malzeme kullanılmazsa ilerde koku yapması muhtemel. 3-STP Gold Line Biplast: Bunun resimlerini göndermemişim ama bu malzeme akustik hafızalı bir çeşit sünger. 5-10-15 mm kalınlıklarda olan çeşitleri var. Kapı pandizotlarının iç kısmını bununla kaplıyoruz ve plastiğin metalle birleştiği noktalarda tıkırtıya neden olmasını önlüyor. Yüksek watt hoparlörler takıldığında kapılar çok fazla titreşime maruz kalıyor ve trim sesi dediğimiz rahatsız edici sesler ortaya çıkabiliyor.
Piyasada sadece butil malzeme kullanıp ses yalıtımı yaptığını iddia eden birçok yer var ve insanlar bilmedikleri için gidip oralara yaptırıyorlar maalesef. Bu işlemin maliyeti az değil ama doğru yapılmadığında bir faydası yok o yüzden hep söylediğim gibi doğru malzeme, kaliteli ve düzgün işçilik her zaman kazanır. Sadece kapıların yalıtılması 1-1,5 gün sürüyor. Aracın komple yalıtılması minimum 4 gün.
Video için tekrar teşekkürler.
Videoyu izlemek şansım olmadı eğer atladiysam kusura bakmayın. Ortalama maliyet ne kadar Levorg icin?
Kapı içlerinin temizlenmesi ve amacına uygun malzeme kullanılması çok önemli.
Genelde çatı yalıtım malzemesi olarak kullanılan bituself in kullanıldığı uygulamalara şahit oluyoruz. Hep bir şeyler eksik. Firex veya ekustik kısımı atlıyorlar. Veya döşemeciden ince sünger çekiyorlar... içler acısı.
Arkadaşlar bu işlemi iki çeşit malzemeyle hatta 3 yapıyorum.
1- STP marka ürünler kullanarak ve resimlerde göründüğü gibi 3-4 katman olacak şekilde. bunun maliyeti 1100 EURO, işlem 1-1,5 gün sürüyor. 4 kapı için toplam fiyattır. Forumdan gelen arkadaşlara 1000 Euro yapabilirim.
2- Yerli malzemeyle yapabilirim. OEM in kullandığı malzemelere çok yakın kalitede ancak isimsiz bir malzeme. Denenmiş ve kaliteli malzemeler . İşçilik biraz zor olsada sonuç STP ye çok yakın. Bunun fiyatı 4 kapı için 1500 TL, forumdan gelen arkadaşlara 1350 Tl yapabilirim.
3- Focal BAM kullanarak yapabiliriz. Bu malzeme STP ye çok yakın ancak butil malzemeyle akustik süngeri birleştirip tek malzeme yapmışlar her yere o kalınlıkta uygulama yapmak zor. O yuzden bazı yerlerde ya STP yada yerli malzemeden kullanarak hibrit bir yalıtım yapılabilir. Bunun maliyetide 750 Euro . Forumdan gelen arkadaşlara 675 Euro yapabilirim.
Uygulama sırasında aracınıza hiçbir zarar gelmeyecektir. Kırılan , deforme olan klipsler yenileriyle değiştirilip öyle monte edilir. Ses kalitesi bariz bir şekilde artacaktır. Kapıların kapanma seside değişecektir.
Bitüself,vb malzemeler araç için tasarlanmadığından ben denedim ve tavsiye etmiyorum. Verimli değiller ve koku yapıyorlar. Zaman içinde bırakıp cama yapışanlar, cam motorunu bozanlar, vs.vs... kalite belki pahalı ama inanın ucuzdan pahalı değil.