| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,947 » En Son Üyemiz: Mehmetpnrc » Konu Sayısı: 5,559 » Mesaj Sayısı: 75,587
Tam İstatistik | | En Son Konular | Merhabalar :) yazar madanadam 4 saat önce | Tanışma yazar ewrature 5 saat önce | Subaru impreza GT modelle... yazar Chefkaya 10 saat önce | LEVORG - Bakım Malzemeler... yazar frknbayram 24-06-2026, Saat: 10:46 | 2003-2008 Subaru Forester... yazar sea 23-06-2026, Saat: 14:47 | Trakya ve İstanbul Avrupa... yazar silvershadow 14-06-2026, Saat: 20:52 | 2007 Subaru Outback 3.0R ... yazar Slovan 12-06-2026, Saat: 20:38 | Levorg Almayı Düşünüyorum... yazar frtzencir 12-06-2026, Saat: 18:35 | Forester V (SK) çeki demi... yazar seckinforester 11-06-2026, Saat: 16:34 | Satılık Thule Atkı ve Bis... yazar proeiffel 07-06-2026, Saat: 20:38 | Gevşemiş Ayna Camı yazar Crosstrek 03-06-2026, Saat: 23:33 | 2023 XV 1.600 devirde gel... yazar madanadam 24-05-2026, Saat: 22:22 | Subaru Legacy OEM ekran h... yazar Slovan 19-05-2026, Saat: 22:57 | Aramızda Ford Ustası Var ... yazar Kyron 18-05-2026, Saat: 13:35 | Arka Oksijen Sensörü Kand... yazar yENicERiOttomaNs 16-05-2026, Saat: 15:56 | Froster yazar Xgencx 14-05-2026, Saat: 22:27 | Subaru Forester 2010 2.0 ... yazar bahcekapilieren 11-05-2026, Saat: 23:25 | Hibrit Aracımda (Forester... yazar huseyinserdar 01-05-2026, Saat: 00:03 | | | | Yolun sonu Gökkuşağı | | Gönderen: Betmen - 09-02-2018, Saat: 19:39 - Forum: SUBARU'MU ANLATIYORUM - Cevaplar (3) |  | umarım link açılır, sakin bir sürüş ve yolun sonunda Gökkuşağı. Aracıma daha önce sivil polis çarptı, 8/8 kusurlu olmasına rağmen, ehliyetimi ve ruhsatımı alıp, yarın gel karakoldan tutanak ve evrakları alırsın dediler, kabahat bana kaldı :( sonra kırmızı ışıkta geçen bir araç ile kazaya karışmışlığım var, bu haksızlıklardan dolayı aracımda ufak bir sürüş kamerası var, fakat daha sonra da arabanın başına sürekli park halindeyken badireler gelmeye başladı. ) hatta bir keresinde kargo firmasında sıra bekliyorum, adamın biri elinde araç plakamla içeri girdi, bu plaka kimin dedi, benim .... abla kusura bakma geri geri gelirken çarptım plaka çerçeven kırıldı diyip elime plakayı verdi. Ben şok, o kadar pişkindi ki cevap bile veremedim yoksa hiç tahmin edilmeyecek küfür edebilme kapasitesine sahibim. yani ben bir erkek sürücüye aynı şeyi yapsam, ne şöförlüğüm kalırdı ne kadınlığım ... işte böyle ufak enstateneler... sonra hatıra oluyor  [video=youtube]https://youtu.be/ae7H9pxddTw [/video] | | | | Sigaranın Zararları Ve Bırakma Yolları | | Gönderen: Praxis - 09-02-2018, Saat: 11:13 - Forum: SAĞLIK KÖŞESİ - Cevaplar (23) |  | ![[Resim: IMG_9924.jpg]](http://thumb.ibb.co/j7vUWH/IMG_9924.jpg) ![[Resim: IMG_9925.jpg]](http://thumb.ibb.co/gpTGBH/IMG_9925.jpg) Sigarayı bırakmanın yolları nelerdir? Kansere, felce ve kalp hastalıklarına sebep olan bu alışkanlıktan kurtulmak kolay olmayabilir; ancak gereklidir. Peki nasıl kurtuluruz? Biraz yol göstermeye çalışalım. Tek bir adedinde 4 binden fazla kimyasal madde bulunduran sigara, Dünya Sağlık Örgütü’ne göre ‘tedavi edilmesi gereken bir hastalık!’ DSÖ dünya genelinde sigara kullanımındaki artışın son yıllarda ürkütücü olduğunu belirtirken, buna karşın hastalık kapıyı çalmadan sigarayı bırakan ve sağlıklı bir yaşam için kolları sıvayanların varlığı da umut veriyor. Saatte 200-250 km hızla ve 100 derecenin üzerinde sıcaklıkla dumanının ağız içine çarpmasıyla ağız, dil, yemek borusu, solunum yolları, akciğerler ve mideye ulaşır. Dumanının içinde bulunan zararlı maddeler saniyeler içinde kan damarları, kalp, beyin, böbrekler, mesane gibi pek çok organa ulaşarak zarar vermeye başlar. Sigara içenlerde bilinenin aksine sadece akciğer kanseri olmaz. Son yıllarda dikkatleri toplayan önemli bir kanser türü mesane kanserlerinin önemli oranda sebebi sigaradır. Sigarayla aldığımız kimyasalların büyük bölümü vücuttan idrar yoluyla atılır. Mesane kanser hücreleri incelendiğinde sigaranın sebep olduğu bu hasarı normal hücrelerin tüm faaliyetlerini belirleyen DNA içeriğini bozarak yaptığı tespit edilmiştir. Sigara dumanına maruz kalınan süreyle orantılı olarak artan DNA hasarları özellikle bazı bozulmalara neden olarak, hücrelerin sekil ve karakter değişiklikleriyle tümörleşme eğilimlerine girmesine sebep olur ve ardından kanserli hücre yığınları oluşur.(Nobel ödülü alan Prof Dr Aziz Sancar ‘ın çalışması bu DNA hasarı ile ilgiliydi hatırlarsınız.) Pasif içiciliğe dikkat! Hayatınızda hiç sigara içmemiş olsanız bile, yıllarca pasif sigara dumanına maruz kalmanızın da başta kanser olmak üzere pek çok rahatsızlığa yakalanmanıza neden olabileceğini bilmelisiniz. Sigara içildiğinde havaya iki tür duman yayılır: Birincisi doğrudan sigaradan karışan ve daha tehlikeli olan dumandır. İkincisi ise; sigara içen kişinin solunumla havaya verdiği dumandır. Bu her iki tip dumana maruz kalmanız, yüksek konsantrasyondaki pek çok tehlikeli maddeyi solumanıza neden olur. Üzerinizden saçınızdan derinizden sigaranın kimyasal etkileri taşınır.Balkonda içtim,camı açtım vs olmaz yetmez. Pasif içicilik özellikle bebekler ve çocuklar için daha tehlikelidir. Ebeveyn olarak sigara içmeniz çocuklarınızın; astım başta olmak üzere öksürük, soğuk algınlıkları, orta kulak enfeksiyonları, pnömoni ve bronşit gibi solunum yolu hastalıklarına daha kolay yakalanmalarına neden olacaktır. Ayrıca çocuğunuza kötü bir örnek olarak onun da yetişkinlik döneminde bir sigara tiryakisi olmasını sağlarsınız Bir başkasının sağlığını hele de lafa gelince uğruna ölmeyi göze alacak kadar kıymet verdiğiniz çocuklarınıza bu kötülüğü yapıyorsanız kendinizi bir kez daha sorgulayın. Sigara içiyorsanız; • Nefesiniz kötü kokar • Dişleriniz istediğiniz gibi beyazlamaz • Diliniz doğru dürüst tat almaz • Çocuğunuz sizi öperken yüzünü buruşturur • Akciğer kanserine ve diğer bazı kanserlere eğiliminiz artar • İnatçı öksürük, nefes darlığı, uyku problemleri ve çabuk yorulma görülür • Cildinizde erken yaşlanma, erken kırışıklıklar ve kuruma ve pullanma başlar • Amfizem, pnömoni, bronşit ve diğer solunum yolları enfeksiyonları ile akciğer rahatsızlıkları gelişebilir İşte içtiğiniz sigaranın içindekiler: • Boya sökücü etkili aseton • Öldürücü zehirler olan siyanür ve arsenik • Çakmak gazında bulunan bütan gazı • Roket yakıtlarında bulunan metanol • Akü yapımında kullanılan kadmiyum • Toksik bir madde olan naftalin • Kimya sanayinde ve temzilik maddelerinde kullanılan amonyak • Eroinden daha güçlü bir bağımlılık yapıcı etkiye sahip olan nikotin. • Böcek ilaçlamada kullanılan DDT • Kanserojen maddeler (aromatik hidrokarbonlar, aromatik aminleri aldehitler ve nitroz aminler) • Diğerleri: karbonil sülfid, benzen, toluen, karbondioksit, formaldehit, fenol, nitrojenoksit, formik asit... Bunlar sigarada bulunan 4 binden fazla zehirli maddenin sadece birkaçıdır. DSÖ’ye göre ‘tedavi edilmesi gereken bir hastalık!’ Sigaranın zararlarının en fazla ve en hızlı solunum sisteminde görüldüğünü, Dünya Sağlık Örgütü’nün en son verilerine göre tüm kanserlerin dörtte birinin nedeninin sigaradır. Dünya Sağlık Örgütü sigara içmeyi tedavi edilmesi gereken bir hastalık olarak kabul etmektedir. Sigara içmediği halde pasif olarak dumanına maruz kalanlarda da kanser ve kalp hastalığı riskinin arttığı gösterilmiştir. En ölümcül olan akciğer kanserinin yüzde 90 nedeni sigara kullanımıdır. Sigara içenler içmeyenlere oranla 20 kat daha fazla akciğer kanseri olma riskine sahiptir. Günlük bir paket sigara tüketen bir kişide kansere yakalanma riski 10 kat fazla iken iki paket sigara içenlerde bu risk 25 kata çıkmaktadır 15 yıl sigara içmiş aynı yaş ve cinsiyette iki kişi üzerinden yola çıkarsak. sigarayı içmeye devam etmesiyle kişinin kendi yaşıtlarına göre yaşam süresi 15 yıl kısalıyor Sigarayı bırakınca vücudumuzda yaşanan değişimler nelerdir? İlk 20 dakikada: Sigarayı bırakan kişinin vücudunda ilk dakikalardan itibaren farklılıklar başlıyor. Sağlıklı bir insanın nabzı normalde dakikada 80-100 kere atarken, sigara içen kişilerde nabız atımı 100’ün üzerine çıkarak yüksek tansiyon gibi ciddi bir soruna neden olabiliyor. Oysa sigarayı bıraktıktan sonra ilk 20 dakikada kan basıncı ve nabız normale dönüyor. El ve ayaklardaki ısı artışı da düzeliyor. Tansiyon normal sınırlara yaklaşıyor. İlk 8 saatte: Nefesteki kötü koku, kandaki oksijen ve karbonmonoksit düzeyi 8 saatte normale dönüyor. 1. günün sonunda: Kalp krizi riski 24 saat içinde azalmaya başlıyor. 2. günün sonunda: Tat alma ve koku duyusu 48 saatte artmaya başlıyor. 3. günün sonunda: Sigarayı bırakan kişi nefes darlığı sorununun azalmaya başladığını ve nefes almasının kolaylaştığını 3 gün içinde hissetmeye başlıyor. Kandaki karbonmonoksit gazı azalmaya başladığı için halsizlik ve baş ağrısı gibi sorunlar da azalıyor. 2-12 hafta sonunda: Sigarayı bıraktıktan 2-12 hafta içinde dolaşımı düzelmeye başlıyor, öksürük şikayeti varsa azalıyor, balgam sorunu yarı yarıya azalıyor. Bağışıklık sistemi güçlenmeye başlarken yürümesi kolaylaşıyor ve akciğer fonksiyonları düzelmeye başlıyor. 3-9 ay içinde: Bırakmayı takiben 3-9 ay içinde öksürük ve nefes darlığı azalıyor, enfeksiyon riski azalıyor ve enerjisinde artış hissediyor. 1 yıl sonra: Bir yıl sonra kalp hastalığına yakalanma ve kalp krizi riski yarı yarıya azalıyor. 5 yıl sonra: Beş yıl sonra KOAH riski yarı yarıya azalıyor ve felç riski azalmış oluyor. 10 yıl sonra: Dudak, trakea, özefagus kanseri riski 10. yılın sonunda yarı yarıya azalmış oluyor. 15 yıl sonra: 15 yılın sonunda kalp damar hastalık riski hiç içmemiş kişiyle eşit hale geliyor. 15-20 yıl sonra: Akciğer kanseri riski ise 15-20 yıl sonra yüzde 50-90 oranında azalıyor. SİGARAYI BIRAKMANIZ İÇİN 10 ÖNEMLİ NEDEN!Sigaranın bu 10 zararını öğrendi...10 ÖLÜMCÜL HASTALIKTAN 6’SININ SEBEBİ SİGARA Dünya genelinde tütün kullanımın... Sigara nasıl bırakılır? Nikotin sakızları ve bantları Bu tedavinin temeli, kişinin tükettiği sigara miktarına göre belirlenen nikotin bandının vücuda yapıştırılmasına dayanıyor. Bu bantlardaki nikotin miktarı da giderek azaltılıyor. Nikotin bantlarının kalbe zarar verdiğine dair söylemler var, ancak bunlar doğru değil. Siz günde 20 sigara içiyorsanız, bunun yerine verilen bant çok daha az nikotin içeriyor. Tek başına davranışsal tedavilerle sigarayı bırakma başarısı yüzde 15-20 seviyesinde kalırken, bu tedavilerin nikotin ile birleştirilmesinde oran yüzde 30’a çıkıyor. Bupropiyon Bir çalışma sırasında Vietnam gazilerine verilen bupropiyon etken maddeli antidepresanların, sigara ve alkolden alınan keyfi azalttığı belirlendi. Nikotin reseptörleri (dış ortamdan ya da organizmanın içinden gelen değişik yapıdaki uyarıları algılayıp, sinir lifleri aracılığıyla merkezi sinir sistemine ileten anatomik yapılar), sigara içildiğinde beyinde oluşarak, mutluluk hormonları olarak bilinen dopamin ve noradrenalin salgılanmasına yol açıyor. Vücut bu hormonları kullanıyor, aynı yerden geri alıyor, tekrar temizliyor ve yeniden kullanıyor. Geri alma yerleri de ‘reuptake kapıları’ oluyor. Bupropiyon ise bu kapıları yavaşlatıyor. Geri alım yavaş olunca, beyinde daha çok bulunuyorlar ve etkileri de uzun sürüyor. Vareniklin Kişi sigara içince nikotin, beyindeki nikotin reseptörlerine bağlanıyor ve onların sayısının giderek artmasına yol açıyor. Bu durum da bağımlılığı pekiştiriyor. Nikotin reseptörleri canlılar ve çoğalıyorlar. Vareniklin ise reseptörlere bağlanıyor ve daha az dopamin salgılanmasını sağlıyor, böylece yeni nikotin reseptörü uyarısı yapmıyor. Nikotin reseptörünün ömrü 15 gün. Bu ilaçla, nikotin reseptörlerinin çoğalmasının engellenmesi ve yaklaşık 20 gün içinde kişinin hiç sigara içmediği zamana dönmesi amaçlanıyor. Yöntemleri farklı olsa da tüm tedavilerin birkaç ortak noktası bulunuyor. Bunlardan ilki tedavi süresi… Hap alımı şeklindeki tedavilerin en az 8 hafta sürdürülmesi, gerektiğinde sürenin 12 haftaya çıkartılması öneriliyor. Yukarda bahsi geçen iki ilaç sağlık bakanlığının sigara bırakma polikliniklerinde ücretsiz olarak veriliyor. Zaman zaman tükene biliyor. Lakin poliklinik hizmeti verilmeye devam ediliyor. Bu durumda da ilacı paranızla alabiliyorsunuz. Çok ucuz değil. Aylık kullandığınız sigara parasından fazla da değil. Yeni davranış biçimleri geliştirin Sigarayı bırakmada en önemli kurallardan biri de yeni davranış biçimleri geliştirmek oluyor. Sigara içme ihtiyacı hissedildiğinde yapılacak birkaç hareket, bu zararlı alışkanlıktan kurtulmayı kolaylaştırıyor. Bunlardan bazıları: · Bol bol su için.(Etkili ve faydalı bir yönten. Her aklınıza geldiğinde 1-2 bardak su için) · Bulunduğunuz ortamı sık sık havalandırın. · Önünüzde çokta kolay olmayan bir süreç olduğunu bilin ve baş etme yollarını oluşturun. · Geçmiş başarılarınızı düşünün ve motivasyonunuzu artırın. · İşinize odaklanamadığınızı düşündüğünüzde iki dakika soluklanın ve yeniden başlayın. · Kül tablalarını ortadan kaldırın. · Sigarayı bırakmaya karar verdiğiniz an, içtiğiniz markayı değiştirin. · Kullandığınız parfümü değiştirin. Çünkü sigara kokusu ile birleşen parfüm, kişisel bir özelliğiniz haline geliyor. · Arkadaşlarınızdan size destek olmalarını isteyin. · “Niye sigara içiyorsunuz? Niye bırakmak istiyorsunuz?” sorularını cevapladığınız bir liste oluşturun. Sigara içmek istediğinizde o listeye göz atın. · Sigara-kahve, sigara-çay ve sigara-rakı gibi ikilileri saptayarak, bunları ‘sigarasız’ yapmayı deneyin. · Tespih ve stres topu kullanımının yardımcı olabileceğini unutmayın. · Sigarayı bıraktığınız günü, doğum günü gibi özel bir gün olarak belirleyin. Böylece kutlamak için iyi bir nedeniniz olsun. BU BESİNLER SİGARAYI BIRAKMANIZA YARDIMCI OLUYOR 1-7 Mart Yeşilay Haftası öncesin...NİKOTİNİ ATAN BESİNLER Sigara tiryakilerinin dikkatine!... Bir kere başardığınızda sağlığınız gözle görülür biçimde düzelmeye başlar. Sigara içmediğiniz ilk 24 saatte, kalp krizi riskiniz azalmaya başlar. Peki, bu alışkanlığa sonsuza dek elveda demenin yolu nedir? Farkındalık meditasyonu Araştırmalara göre, meditasyon yapmak sigara alışkanlığından kurtulmaya yardımcı oluyor – denemediğiniz anlarda bile. Pazartesi günü başlayın Google’ın yaptığı bir araştırma, sigara içenlerin alışkanlıktan kurtulma yollarını hafta başında daha çok araştırdıklarını gösteriyor. “Sigara bırakma” gibi aramalar en çok pazartesi günleri yapılıyor. Spor salonuna gidin Egzersiz, serotonin ve dopamin salgılarının artışı sebebiyle, nikotin ihtiyacınızı azaltır. Sigara içmeyi kötü kokularla ilişkilendirmeyi öğrenin Yapılan bir araştırmaya göre, sigara, beyin tarafından kötü bir kokuyla bağdaştırıldığında daha az çekici oluyor. Beyindeki davranışsal değişim uyurken de ortaya çıkabiliyor. Eski tiryakilerin bulunduğu reklamları izleyin Eski tiryakilerden tavsiyelerin gösterildiği reklamlar sayesinde binlerce kişi sigarayı bırakıyor. Yogaya başlayın, rahatlama tekniklerini deneyin Sigara genellikle stresten kurtulmanın bir yolu olarak görüldüğünden, aynı etkiyi yaratacak rahatlama tekniklerini denemekte fayda var. Doğal şeyler yiyin Meyve ve sebze atıştırmalıkları tiryakileri, tütünsüz bir hayat tarzına yönlendiriyor. Ağırlık kaldırın Araştırmalar 12 haftalık bir ağırlık programı uygulayan tiryakilerin sigarayı bırakma başarı oranlarının iki katına çıktığını gösteriyor. Evcil hayvanlarınızı düşünün Yapılan araştırmalar, sigara içerek yalnız kendi sağlığınızı değil, aynı zamanda evcil hayvanınızı da tehlikeye attığınızı gösteriyor. Kedilerin ve köpeklerin yanında sigara içmek, çeşitli kanser risklerini önemli ölçüde artırıyor. Danışmanlık hizmetlerini kullanın Grup, bireysel ya da telefon danışmanlıklar sigarayı bırakma şansınızı en az %11 oranında artırıyor. Bir anda bırakın Araştırmalara göre, her 10 içiciden 9’u sigarayı bir anda hayatlarından tamamen çıkararak bırakıyor. Yan etkileri daha yoğun; ancak daha kısa süreli oluyor. Yeni bir hobi edinin Heyecan verici aktivitelerle uğraşmak, nikotinin de tetiklediği beyindeki ödül bölümünü harekete geçiriyor. Hipnoza bir şans verin Hipnozun sigara tiryakileri üzerindeki etkisi hakkında çok güçlü kanıtlar yok; ancak bu metot üzerinde uygulanan çalışmalar son derece pozitif. Denemeye değer. Neden bırakmak istediğinizi yazın Bir şeyleri not etmek, onları daha iyi hatırlamamızı sağlar. Sigarayı bırakma sebeplerinizi bir yere yazarak ve böylelikle sürekli hatırlayarak kendinizi cesaretlendirebilirsiniz. Tekrar edin ;Ben bu kadar zayıf mıyım? Nelerle baş ettim hayatta? O tek nefesi rahatça alabilmenin dünyalara değdiği nice önek görmüş birisi olarak söylüyorum.Yapamam zannettiği neleri başarıyor insan mecbur kalınca. Hayatında 4 saat bile sigara içmeden duramamış arkadaşım kanser olduğunu öğrendiğinde bırakmaya kalktı. Bıraktı da.hem de dünya yıkılmış ve altında kalmışken. Hani yapamazdı? Demekki oluyormuş. Ama çok geçti artık. Erken teşhis tedavi onlarada fazla itibar etmeyin. Her kanser türü için geçerli değil onlar. Sigaraya bağlı gelişen küçük hücreli akciğer kanserlerinde teşhis konduğu an zaten yayılmıştır. Cerrrahi dahi uygulamazlar. Çok hızlı yayılır. Yetişemezsiniz.Ne yazıkki kaçınılmaz son bellidir. Sevdiklerinizle sağlıklı uzun bir ömür diliyorum. Ek Not: Bu gün aynı konuyla ilgili bir haber daha yayımlandı. Tek tip kıyafet giyecekmiş sigara paketleri Sağlık Bakanı Ahmet Demircan, sigara paketlerinde 'tek tip' uygulamasına gidileceğini duyurarak, "Önümüzdeki günlerde kamuoyuyla paylaşacağız. Paketler, reklam unsuru oluşturmamalı. Kolay ulaşılmamalı. İnsanlarda bu işi alma ihtiyacı doğuracak, kullananların aklına düşürmemeli. Bunun için her türlü tedbiri almalıyız" dedi. http://finans.mynet.com/haber/detay/ekon...or/146567/ | | | Subaru Legacy Benzinli - Dizel Hızlanma | | Gönderen: Salih - 08-02-2018, Saat: 17:11 - Forum: [Modifiye]Performans Mekanik - Cevaplar (20) |  | 2007 Legacy aracımı almadan önce benzinli ve dizel arasında kalmıştım. Dizelin torku cazip geliyordu fakat otomatik vites için benzinli tercih ettim. Daha önce merak edip bulamadığım bir karşılaştırmayı bir arkadaşımla deneme şansı buldum bir kaç ay önce. Aracı aldığım ilk haftalar. Herhangi bir bakım vs. yapmadan denedik. Katalizör boştu. Bilindiği üzere benzinli olanlar otomatik 4 vites, dizeller ise manuel 5 vites. Fabrika verileri yanlış bilmiyorsam 2.0 benzinli için (2007 model) 165 hp / 196 tork , Dizel (2009 model) 150 hp / 350 tork Hızlanma denemesi... Kalkış noktasına giderken... | | | | Subaru Forester Park Sensörü | | Gönderen: BurakSF5 - 08-02-2018, Saat: 16:01 - Forum: ALINIK YEDEK PARÇA - Cevaplar (6) |  | Aracımın arka tamponunda delikler var ancak sensörler yok piyasadaki sensörler ufak kalıyor deliklere büyük sensörü olan bildiğiniz bir marka varmı valeo baktım aparatı var uyuyor ama ön arka 500 tl gibi bir rakam tutuyor. | | | | Subaru Legacy 2009 Dizel mi Benzinli mi ? | | Gönderen: aenema - 08-02-2018, Saat: 15:53 - Forum: SUBARU LEGACY - Cevaplar (14) |  | Selamlar bu zamana kadar hep japon arabalarına bindim ancak artık bi subaru sahibi olmadan yaşlanmak istemiyorum Aklımdaki modellerle ilgili farklı soru işaretlerim var Birincisi 2009 dizel legacy, Bandırmada yaşıyorum en yakın büyük şehir Bursa dersek servis kayıtlı olmadıkça dizeline bulaşmak istemiyorum çünkü sanayide hem subaruyu bilecek bi de dizel motorundan anlayacak usta bulabileceğimi sanmıyorum, bi de krank sorunları duydum ama onların da sandık motor getirtilip garanti kapsamında değiştiğini duydum, ancak 150 bin 160 binde sandık motor takıldı gibi ilanlarda var neyse kısacası dizeline biraz şüpheyle yaklaşıyorum , düşük kilometre ve servis kayıtlı olmadıkça düşünmüyorum , aslında hep bundan sonraki arabam dizel olacak diye diye bugüne kadar geldim çok da istiyorum dizelini ama korkutuyor biraz. İkincisi 2011 cvt şanzıman benzinli , yakıt tüketimi 8 litreyi geçmedikçe beni üzmez diye düşünüyorum bi de şehir içiyle çok fazla işim olmuyor, Bandırmaya 12 km uzaklıkta bir köyde yaşıyorum genelde bandırmada çok kalmadığımdan yollarım da hep şehirler arası , gerçi cvt için çok olumlu şeyler okuyorum da yakıt tüketimi ile ilgili kullanıcıdan pek bilgi bulamadım, Yeni modellerinin gelmiyor oluşu ve subaru oluşu yüzünden bu kalitede bir araca çok ucuza ulaşmak mümkün ancak hiç bu polemiklere girmeden 2013-2014 sonrası bir dizel forester alsam da kafam rahat olsun dediğim de olmuyor değil, ancak Legacy de acayip çekiyor beni , kullanıcılardan detaylı bilgi alabilir miyim ? LPG taktırmayı düşünmüyorum ancak Şuan kullandığım Mitsubishi Carismaya en sonunda prins marka taktırdım öyle çok pahalı da değildi performans kaybı neredeyse yok gibi Legacy için de prins çok uyumlu falan diyorlar böyle kafam bi ona bi buna gidiyor feci kararsızım.. Son olarak da LPİ kullanıcısı var mı sıvı lpg diyelim Legacylerde bence çok iyi olur ama fiyatı bakımı nedir ne değildir pek bilgim yok açıkçası. Bütçem 60 - zorlarsam 100 en az 3-4 yıl bineceğim bi araba olacak , masrafından da kaçınmam ama tabi dizel legacyde turbo arızası ya da motor sorunu yaşamak da çok tuzlu olacak tek korkum o. Bi de dizelin torku eski kasa olmasına rağmen daha makul geliyor , sadece benzinli 2010+ legacylerde benzinde ne yakar performansı daha düşük diyorlar falan , lpg taktıracaksan subaruyu hiç getirme diyen bi japoncu ustam var , sıvı lpp yani lpi taktırırım 5-10 bin artık neyse fiyatı doğru düzgün bilgi alabilsem emin olsam Az çok ne denli kafamın karışık olduğunu anlamışsınızdır , 2013-14 foresterlar da biraz bütçemi aşıyor dizelleri o yüzden legacy daha makul geliyor. İmpreza konusuna hiç girmiyorum bile : 2.5 wrxlerde sürüş modlarında çok az yaktırdığını da duyunca ona da göz kesmiyor değilim | | | | Subaru Forester Xt Bakım Hakkında Yardım | | Gönderen: Adem61 - 08-02-2018, Saat: 09:52 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (23) |  | Merhabalar herkese. Aracım 2004 Forester XT. LPG yok. Km 166500 oldu. Komple bi yağ değişimi filan yapmak istiyorum. Yağ kullanımının ilkim ile doğrudan alakalı olduğu için sizlere danışmak istedim. Öncelikle sağlıklı bir bakım yapmış olmak için yağ tavsiyelerinizi rica ediyorum.Yaşadığım şehir Trabzon. Sıcaklık yazın 30 derece dolaylarında kışın ise genel itibari ile 10 derece civarlarında, çok nadir olsada 0'lara düşüyor. Birde genel bakım olacağı için başka neleri değişmem gerekiyor.(polen filtresi varmı- hava filtresi - direksiyon hidroliği fren hidroliği - şanzuman yağı değişmem gereklimi gibi deli sorular) | | | | Arızalı Aracı Çekme Kuralları | | Gönderen: Kaptan - 07-02-2018, Saat: 23:32 - Forum: TEKNİK - Cevaplar (15) |  | Merhaba arkadaşlar. Forum üyelerimizin kişisel özelliği; yardım severlik ve araçlarımızın da teknik olarak bu yardım severliğe uygun olması nedeni ile arızalanan bir aracı çekmemiz gerekir ise bu işlemin kurallarını hatırlayalım istedim.  Arızalı Araçlar Arızalı Araçların İşaretlenmesi Bozulan araçların durumuna göre: 1- Araçların park ışıkları yakılmadığı, yakılamadığı ve yakılması halinde bile, diğer araç sürücüleri tarafından 150 m. mesafeden açıkça görülmediği takdirde, bozulan aracın ön ve arkasına uygun yerlere, diğer araç sürücülerinin 150 m. mesafeden açıkça görebilecekleri şekilde birer kırmızı reflektör veya kırmızı ışıklı cihaz konulması, 2- Dönemeç veya tepe üstü gibi yerlerde, kırmızı renkteki yansıtıcının veya kırmızı ışıklı cihazın, araçtan en az 30 m. uzaklığa, diğer araç sürücülerinin en az 150 m. mesafeden görebilecekleri yer ve şekilde yerleştirilmesi, 3- Otobüs, kamyon ve çekicilerin arızalanması halinde, normal hava şartlarında en az 150 m. den net olarak görülebilecek şekilde 150 x 25 cm. ebadında engel işaretinin konulması mecburidir. Bozulan araç tehlikeli madde taşıyor ise, her durumda kırmızı ışıklı cihaz kullanılacak ve devamlı şekilde başında beklemek suretiyle gözetim altında tutulacaktır. Gerekli tedbirler alınıncaya kadar araçta acil uyarı (dörtlü ikaz) lambaları varsa bunlar yakılır. Çekilen Aracın: 1- Ağırlığı, çeken aracın taşıması sınırından fazla ağır olmayacaktır. 2- Sürücünün yönetiminde olacaktır. 3- Işık donanımı bozuk ise, arkasına gündüz 20 x 20 cm. ebadında kırmızı bez, gece kırmızı ışık veya reflkektör konur. Çeken ve Çekilen Araçlarla İlgili Şartlar: 1- Her iki araç boş olacak, yolcu taşınmayacak, 2- İki aracın bağlantısı çelik çubuk, çelik halat veya zincirlerle yapılacak, 3- İki araç arasındaki mesafe 5 m. yi geçmeyecek. Bu açıklık 2,5 m. yi geçtiği takdirde, bağlantının orta kısmına gündüz kırmızı yansıtıcı veya bez, gece kırmızı ışık veya yansıtıcı konacaktır. 4- Çekilen aracın freni bozuk ise, çeken araç ile arasındaki açıklık 1 m. den fazla olmayacak, bağlantı, iki aracın birbirlerine yaklaşmalarını önleyecek şekilde (çeki demiri) yapılmış olacak. 5- Çeken araç, freni bozuk aracı çekerken 15 km/s. hızdan, diğer hallerde 20 km/s. hızdan fazla hızla sürülmeyecektir. 6- Kendi kendine hareket gücü olmayan römork ve benzeri arızalı araçlar ile başka bir araçla çekilemeyecek durumda olan arızalı araçlar, yalnız kurtarıcı araçlarla çekilecektir. https://www.youtube.com/watch?v=NlpSB9WPyUA Kaynak: trafik.net.tr den derlenmiştir. | | | | Subaru Legacy 2.0 Motor Tekleme Boğulma Sorunu | | Gönderen: Emrakc - 07-02-2018, Saat: 22:48 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (150) |  | Bu konuyu açtım çünkü araştırmalarım sonucunda daha önce diğer konuda belirttiğim gibi araç 2000 devirlerde gaza basınca boğuluyor 3000 devire doğru bianda açılıyor ama yinede gitmiyor belli kutup başını sök tak 3-5 km iyi sonra yine aynı arıza kodu yok buna rağmen arızayı temizle diyorum yine düzeliyor sonra yine aynı,araştırmalarım sonucu sorunlar subarunun 2.0 r motoru kullandığı impreza,legacy modellerinde kıronik bi sorun gibi geldi bana çünkü 2.0 r imprezada birebir aynı sorunları yaşayanlar olmuş ve daha sorunu çözeni bulamadım.işin kötü tarafı hiç arıza ışığı yanmaması.yabancı form sitelerindede aynı sorunla uğraşıp mekanik ve sensörler anlamında herşey yapılmış ama sorun devam ediyor bu arada LPG’li veya lpgsiz farklı km lerde kimi 100 bin kimi 170 kimi 200 binlerde km az veya çok fark etmiyor başka sitedede geçmiş yıllarda bu sorunla ilgili konular açılmış ama çözüme ulaşılamamış konuların sonunda çözdüm diyene rastlamadım ,yabancı sitelerde araştırdım birebir aynı sorunlar yapılan işlemler aynı sonuç hüsran.en sonunda kimi beyin demiş kimi güncel yazılım demiş,Türkiye’de ve diğer ülkelerde sorunla karşılaşanların ortak yaptığı kutup başını sök tak kiminde sorun düzelmiş kiminde daha sonra tekrar etmiş.artık anladımki bulunamayan bir sorun para ve zaman harcamaktan yoruldum böyle bi sorunu daha önce duyan çözen varmı arkadaşlar | | | | Maf Sensörü - Hava Akış Metre - Arıza Belirtisi Nelerdir? Nasıl Anlaşılır? | | Gönderen: Cherkess - 07-02-2018, Saat: 11:06 - Forum: TEKNİK - Cevaplar (17) |  | Arkadaşlar araçlarımızdaki çok sinsi bir arıza kaynağı olan MAF sensöründen bahsetmek istedim sizlere. Mass Air Flow olarak adlandırılmış bu parça Hava Akışmetre ya da Hava Debimetre olarak da dilimizde adlandırılmıştır. Kolay kolay arıza kodu vermez şayet aracınız arıza lambası yakarsa da ; Arızalı 1. oksijen sensörü Ateşleme hatalı ateşleniyor Hatalı yakıt enjektörleri Egzoz gazı sızıntıları Yanlış yakıt basıncı , gibi olası nedenler gösterir. Bu sensörün arızalı olduğu tespit edilemezse Bujiler, Bobinler , Enjektörler, yakıt pompası, oksijen sensörleri, şanzıman revizyonu, elektrikle ilgili bir çok parça, kablo demetleri değişimi gibi yollara başvurulur ama sonuç hep aynıdır. Kesik kesik gaz yeme ya da gaz yemeyip birden atılma rölantide dalgalanma, özellikle yüksek yakıt şikayeti gibi semptomları vardır ve düzelmez. O yüzden aşağıda ele alınmış bir konuyu da sizlerle paylaşıyorum daha teknik kısmını da görebilirsiniz ilerleyen satırlarda. Ayrıca bu tip yollara baş vururken akünün sökülüp takılması bazı şeylerin değiştirilmesi geçici olarak sorunu halletmiş gibi algılatır ya bir kaç saat sonra en geç bir hafta içinde yine aynı sorunla başbaşa kalırsınız yaptığınız işlemler kaybettiğiniz zaman ve verdiğiniz para zararınıza olur. Özellikle belirtmek isterim ki; TAMİRİ MÜMKÜN DEĞİLDİR YA DA TÜRKİYEDE O KAPASİTEDE ELEKTRONİKÇİ BULMAK MÜMKÜN DEĞİLDİR, TAMİR ETTİĞİNİ İDDİA EDENLER DE SOKETTEKİ UCLARA JAPON YAPIŞTIRICISI SÜREREK ASLINDA SENSÖRÜ İPTAL EDERLER SİZİNDE RUHUNUZ DUYMAZ ELEKTRİK AKIMINI ENGELLEYEN ŞEFFAF BİR TABAKA VARDIR ÇÜNKÜ. Maf Sensörü Çalışma Prensibi Nasıldır? Hava filtresinden sonra, emme manifolduna kadar olan yol üzerinde bulunur, motora giren havanın kütlesini ölçerek EKÜ ye bildirir. Debimetre; hava akış ölçer veya MAF sensörü olarak da bilinmektedir. MAF: Mass Air Flow : Hava Akış Kütlesi anlamına gelir, debimetre ve maf sensörü aynı şeydir. Debimetre (MAF) Çalışma prensibi; debimetre içerisinden motora giren hava hızla geçmektedir. Motora giren bu hava, yaklaşık 120 santigrat dereceye kadar ısıtılan film direnç içerisinden geçerek yoluna devam eder. Film direnç içerisinden geçerken, bu direnci de soğutur. Elektronik kontrol ünitesi, film direnci sıcaklığını sabit tutmak ister ve soğuyan dirence daha fazla akım gönderir. Film direncinin soğuma miktarı, içerisinden geçen havanın miktarına bağlıdır. Motor devri arttıkça, motora alınan hava miktarı artar. Geçen hava hava miktarı artarsa, debimetreye gönderilen akım miktarı da artar. Böylece içerisinden geçen havanın miktarıyla, direnci ısıtmak için gönderilen akımın değişiminden, motora alınan havanın kütlesel miktarı hesaplanmış olur. Burada dikkat edilmesi gereken şey, motora alınan havanın hacmi değil, kütlesi ölçülür, böylece motora giren hava miktarı daha doğru tesbit edilmiş olur. Çünkü hava sıcaklığına bağlı olarak, havanın hacmi sürekli değişmektedir ve içerisindeki oksijen miktarı, ısınan havanın hacmine bakıldığında, soğuk havaya göre daha az olacaktır. Bu hacimsel değişimden etkilenmemek için, giren havanın kütlesi ölçülür. Motor kontrol ünitesi, motora alınan havanın miktarını anlık olarak belirler ve motora gönderilen yakıt miktarını, enjektörleri kumanda ederek değiştirir. Çok fazla hava girdiğinde, enjektörlerin püskürtme sürelerini uzatarak daha fazla yakıt gönderilmesini sağlar. Motor, yanma odasına alınan havanın miktarını çok hassas olarak belirleyerek, en ideal enjeksiyon miktarını ayarlar. Böylece yakıt tasarrufu sağlanır ve motor performansı arttırılır. Debi metre içerisinde sıcaklık sensörü vardır. Maf Sensörü (Hava Akış Sensörü) Arıza Belirtisi Nelerdir? Maf Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır? ![[Resim: maf%2Bsensoru%2Bhava%2Bak%25C4%25B1%25C5...er%2B1.JPG]](https://1.bp.blogspot.com/-PCgO6gVqT7c/WKCE3Mi6J9I/AAAAAAAAGFI/h1r5U1rbwGcbcZGzhVEv3rGtEP1tg2wGQCK4B/s640/maf%2Bsensoru%2Bhava%2Bak%25C4%25B1%25C5%259F%2B%25C3%25B6l%25C3%25A7er%2B1.JPG) Maf Sensörü (Hava Akış Sensörü) Arıza Belirtisi Nelerdir? Maf Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır? Maf sensörü (hava kütle ölçer) arızalandığında; * Motor rölanti devrinde dalgalanma (düzensiz rölanti) * Motorun hızlanmada kesiklik yapması, zayıf hızlanma * Motorun zor çalışması * Motorun zengin karışımla çalışmasına (yakıt artar, katalitik konvertör tıkanabilir, oksijen sensörü arıza lambasını yakabilir) sebep olabilir. Ya da fakir karışımla çalışmasına (yine motor arıza lambası yanabilir) sebep olabilir. Aşırı zengin karışım egzozda çiğ benzin kokusuna sebep olabilir. * Bazı araçlarda maf sensörünün soketi çıkarıldığında motor stop etmektedir ve tekrar çalışmaktadır. Böylece bağlantı kopmasından motorun çalışmayacağı sonucu da çıkarılabilir. Bazı araçlardaysa sinyal kesilse bile motor çalışmaya devam edebilir, ECU; hafızasındaki yedek verilere göre motoru sınırlı güç modunda çalıştırmaya devam eder. Bu durum ECU yazılımıyla ilgilidir. (Not: Maf sensörü, hava akış ölçer, debimetre, hava akışmetre; tümü aynı parçanın farklı isimleridir) Maf sensörü soketi çıkarılırsa (bağlantı koparsa) motor stop edecektir ve çalışmayacaktır (bazı araçlarda çalışabilir, ecu yazılımına bağlıdır bu durum). Maf sensörü sağlam olmasına rağmen, hava emiş hattında (manifold ve hava emiş boruları vb.) hava kaçağı (vakum kaçağı) varsa, veya maf sensörü kirlenmiş – yağlanmışsa, veya hava filtresi tıkalıysa yine yukarıdaki arızaları gözlemlemek mümkündür. ![[Resim: maf%2Bsensoru%2Bhava%2Bak%25C4%25B1%25C5...er%2B2.JPG]](https://2.bp.blogspot.com/-LfAD5yUb1Wo/WKCE-v-deeI/AAAAAAAAGFQ/uXZ0DBGkN6cscAb7zlV1-sdKVo2k6yIlwCK4B/s400/maf%2Bsensoru%2Bhava%2Bak%25C4%25B1%25C5%259F%2B%25C3%25B6l%25C3%25A7er%2B2.JPG) [img=400x0]https://2.bp.blogspot.com/-LfAD5yUb1Wo/WKCE-v-deeI/AAAAAAAAGFQ/uXZ0DBGkN6cscAb7zlV1-sdKVo2k6yIlwCK4B/s400/maf%2Bsensoru%2Bhava%2Bak%25C4%25B1%25C5%259F%2B%25C3%25B6l%25C3%25A7er%2B2.JPG[/img] (Maf sensörü ve ECU - Corolla dizel) Maf Sensörünün (Hava Akış Sensörünün) Yapısal Özellikleri Yeni nesil araçlarda, sıcak film tipli ve geri hava akışını tespit edebilen maf sensörleri kullanılmaktadır. Ayrıca emilen havanın sıcaklığını da maf sensörü ölçer. Besleme voltajı 5 volttur fakat ısıtıcı devrenin besleme voltajı 12 volttur. Emilen havanın sıcaklığını ölçen maf sensörü 5 pinli, sadece emilen havanın miktarını ölçen; sıcaklığını ölçmeyen tip ise 4 pinlidir. Maf sensörü soket bağlantı pinler: 1. Pin: Emilen hava sıcaklık sensörü (IAT sensörü) ucu 2. Pin: 12 volt + ısıtıcı besleme ucu 3. Pin: Şasi (eksi) ucu 4. Pin: 5 volt + Sensör referans besleme voltaj ucu 5. Pin: MAF sensörünün çıkış sinyal ucu Maf Sensörü Arıza Kontrolleri Bir multimetre (voltmetre) ile maf sensörünün sinyal çıkış voltajı ölçülüp kontrolleri yapılabilir. Voltmetrenin + ucu, sensrün sinyal çıkış ucuna, eksi ucu şasiye tutulur. Kontak açık, motor çalışmıyorken, sinyal çıkış voltajı: 5 volt Motor rölantide çalışıyorken sinyal çıkış voltajı: yaklaşık 1 - 1,5 volt Motor 3 bin – 4 bin devirdeyken yaklaşık: 1,5 – 2 volt Motor çalışıyorken tam gaz (gaz kelebeği sonuna kadar açık) yapıldığında, sinyal çıkış voltajı yaklaşık 4,7 volt olmalıdır. NOT: Firma katalog değerleri baz alınmalıdır. ![[Resim: maf%2Bsensoru%2Bhava%2Bak%25C4%25B1%25C5...er%2B3.JPG]](https://4.bp.blogspot.com/-mSn6NnJabWU/WKCFFXEIMDI/AAAAAAAAGFY/yEtcGmyPQtgPlO74olgQ-c0TOq_D6lMQgCK4B/s400/maf%2Bsensoru%2Bhava%2Bak%25C4%25B1%25C5%259F%2B%25C3%25B6l%25C3%25A7er%2B3.JPG) [img=400x0]https://4.bp.blogspot.com/-mSn6NnJabWU/WKCFFXEIMDI/AAAAAAAAGFY/yEtcGmyPQtgPlO74olgQ-c0TOq_D6lMQgCK4B/s400/maf%2Bsensoru%2Bhava%2Bak%25C4%25B1%25C5%259F%2B%25C3%25B6l%25C3%25A7er%2B3.JPG[/img] ALINTILAR; http://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr...rtisi.html https://otomobilteknoloji.blogspot.com.t...dedir.html | | | | Subaru 2018 Model 2.0 Dizel Forester | | Gönderen: 1998onur - 07-02-2018, Saat: 01:00 - Forum: SUBARU'MU ANLATIYORUM - Cevaplar (19) |  | Merhaba arkadaşlar yaşım 53 % 99 ağır özürlü çocuğuma ötv ödemeden araç almak istiyorum 2018 dizel 2.0 forester üzerine yoğunlaştım uzun yıllar nasip olursa kullanma niyetindeyim siz değerli arkadaşlardan forester parça fiyatları, bakım maliyetleri,aracın kronik problemlerinin olup olmadığı,gibi bilğileri paylaşırsanız çok mutlu olurum,forester arazi aracı ancak ben genellikle asfalta kullanacağım acaba konfor anlamında bi sıkıntı olur mu neyse çok uzattım hepinize iyi günler dilerim. | | | |