http://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/iki...k-2217284/ Tebliğ kapsamında, ikinci el otomobil ve motosiklet, motor, şanzıman, tork konvertörü, diferansiyel ve elektrik sistemi, satış tarihinden itibaren üç ay veya 5,000 kilometre, satışı yapan işletmenin garantisi altında olacak.
İşletmeler, garanti kapsamına giren hususları sigorta yaptırmak suretiyle karşılayabilecek.
Sayılan parçalarda garanti süresi veya kilometresi içinde meydana gelen arızalar azami 30 iş günü içinde giderilecek.
Motosikletler için bu süre azami 20 iş günü olarak uygulanacak. Arızanın giderilmesine ilişkin masraflar işletmeye ait olacak.
Tebliğe göre, sekiz yaş veya 160,000 kilometrenin üzerindeki otomobil ve motosikletler garanti kapsamı dışında tutulacak. Satış sırasında alıcı tarafından bilindiği işletme tarafından belgelendirilen arıza ve hasarlar ile ekspertiz raporunda belirtilen arıza ve hasarlar da garanti kapsamı dışında yer alacak.
Ayrıca kişilerde aranan kriterler. ve belgenin geçerlilik süresi: İkinci el satacak kişilerin yetki belgesi alması gerekecek. Bu belgenin geçerlilik süresi beş sene olacak. Satış yapacakların esnaf ve sanatkârlar odasına, ticaret ve sanayi odasına veya ticaret ve sanayi odalarının ayrı kurulduğu yerlerde ticaret odasına kayıtlı olması gerekecek. En az lise mezuniyetinin arandığı konuda, ikinci el satış yapacak kişinin iflas etmemiş veya iflas etmiş olsa bile itibarını yeniden kazanmış olması gerekiyor. Bunun yanında kişilerin kasten işlenen bir suçtan dolayı affa uğramış olsalar dahi devletin güvenliğine, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine, milli savunmaya ve devlet sırlarına karşı suçlar ile casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama, terörizmin finansmanı, kaçakçılık, vergi kaçakçılığı veya haksız mal edinme suçlarından hüküm giymemiş ya da ticaret ve sanat icrasından hükmen yasaklanmamış olması şartı var.
Araci oldugu gibi sattigina dair belge imzalatilirsa, galericiler yine kendisini saglama almis olacak. mevcut uygulama amerikada zaten yururlukte olan birsey.
olması gereken bu bence aracı alırken kağıdı ımzalatıyorlar kapıdan cıktıktan sonra kaldınmı ısın bıttı ıste, en azından 1 sene garantı guzel olmuş tabı uygulandıgı sure ıcerısınde guzel, şimdi bunada karşı cıkacaklar olacaktır lakin 2010 deltayı adam arabam comda 55 bıne verıyordu, bı arkadaş aradı adam aynı fıyata galerıye vermıs, aracı aradık bulduk araca 65 bın fıyat cekıyorlar son fıyatta 64 daha asagısı olmaz dıyor, demem o kı o arabadan 10 bın tl kazanıyorsan bı sene garantıyıde v e r e c e k s i n !! şimdi gelde 160 bın altı subaru bulda al
Hayret ilk defa kullanıcıyı mağduriyetten kurtaracak bir sistem geliştirdiler. Ama yaptırımların ağır olması lazım ki suistimalin önüne geçilsin. Saatığı aracı almayan işletmeyi 250 TL ceza kesecekseler hiç bulaşmasınlar bu yönetmeliğe bence.
(14-02-2018, Saat: 13:20)Cherkess demiş ki: Hayret ilk defa kullanıcıyı mağduriyetten kurtaracak bir sistem geliştirdiler. Ama yaptırımların ağır olması lazım ki suistimalin önüne geçilsin. Saatığı aracı almayan işletmeyi 250 TL ceza kesecekseler hiç bulaşmasınlar bu yönetmeliğe bence.
Her türlü maduriyetin önüne geçilmesi imkansız. İlla ki kılıfına uyduracaklardır. Cezalar caydırıcı değil dediğiniz gibi. Bizim memlekette cezalar caydırıcılık konusunda değilde hayati önem taşımayan konularda yüksek maalesef. Yine de paranın takas bank üzerinden transfer edilmesi filan olumlu uygulamalar. Kaçtane duyduk o şekilde; adam yanına kadın çocuk filan alıyor aile görüntüsü vermek için. para destesinin arasına sahte banknotlar koyuyor. noterde satışı alıp veriyor parayı gidiyor. Hani aile görüntüsü herşeye kamuflaj ya insanlarda şüphe etmiyor karısı çocuğu filan var diye. Galerilerde çok üçkağıt döndüğünden insanlar şahıslardan alıyordu. orada da yaşananların haddi hesabı yok. Yine de karşımızda muhatap bulalım diye tekrardan kurumsal işletmelere yönelim başladı. Benim kuzen x şehrinden araç almaya gidiyor. Satıcı test merkeziyle anlaşmış. Bakıp sorun yok deniyor araca . Gelince bakıyorlarki tek kapı orjinal gerisi tamamen giydirme.
Yeni sistemin kullanıcıyı koruyası yok açıkçası. 8 yaş ve 160 bin km sınırını aşanlar zaten yönetmelik dışı. Bu kapsam içinde kalanlarda da mağduriyet yaşanması düşük ihtimal ( bu aralıkta daha az sorun yaşanır) . Ancak şu olabilir; sigorta kayıtları biraz geriden takip ettiği için araçların sonradan ağır hasar kayıtlı çıkması gibi sorunlar ortadan kalkabilir ki oda kesilecek cezanın komikliğine bakılırsa işe yaramayacak. Asıl amaç alım satım işlemlerini biraz kayıt altına alarak alınacak/toplanacak vergi miktarının artırılması. Sonuç olarak, yeni düzenlemenin bahane edilerek getireceği tek şey fiyatların artması olacaktır.