Yaklaşık 2 ay önce tekrar 3ncü Subarum ve 3ncü Legacyim ile hayatıma devam etmeye başladım. Şansıma fazla beklemeden temiz bir legacy denk geldi. Araç hakkında olumlu ve olumsuz kendi görüşlerimi yazmak istiyorum. Özgür Hoca 2010 kasa legacy hakkında çok güzel bir başlık altında araçla ilgili herseyi yazmış. Genellikle insanların aklında 2009 mu yoksa 2010 kasa legacy mi diye ikilem oluyor. Bende sırayla araç hakkında merak edilenleri yazmak istiyorum.
1- PERFORMANS: 2009 Legacyler birçok Subaru gibi 2.0lt 150hp atmosferik bir motora sahiptir. Dolayısıyla araçtan makul oranlarda bir performans beklemek gerekir. Ayrıca bahsettiğimiz araçlar sürekli 4x4 oldukları için muadii bir Honda Accord ile özellikle son süratleri aynı olmayabilir. Benim kendi aracımla max çıktığım hız 210-215km arasıdır. Bu rakam yolun durumuna göre 220km yi bulabilir. Sonuçta bu motor bir performans motoru değildir. Esasen burada şanzımanında çok büyük bir rolü vardır. Araç üzerinde 4 ileri uzun aralıklı tork konvektörlü bir şanzıman vardır. Motorun mevcut gücünü aktarırken biraz daha kısa aralıklarla örnek 6 veya 5 ileri bir şanzımanla bu durumu hızın lehine biraz daha çevirmek mümkün olabilirdi. Aynı aracın 3.0lt olanları aynı şanzımanın 5 ileri olan modeline sahiptir. Ara hızlanmalarda ise yine söylediğim gibi size sorun çıkartacak bir durum yaşamazsınız. 0-100 hızlanması net olarak bir test yapmamış olsamda ortalama 9.5sn civarlarındadır. Atmosferik bir araç olduğu için turbo lagıda yaşamazsınız. Subaru bu araçta vites aralıklarını uzun tutarak sizi yüksek devirlerde araç kullanmaya sevk ediyor. Açıkcası çok performanslı olmamasına rağmen aracı üst devirlerde kullanmak size ayrı bir haz yaşatıyor. Aracın zaten motorunu saymazsak çok agresif bir spor araç havasında. 4 ileri olmasına rağmen araca F1 kulakçıklar eklenmiş. Çok gerek varmıydı diye sorarsanız görüntü açısından çok güzel. Açıkcası nadirende olsa kullanıyorum. Ama otobanda şöyle bir durumlada karşılaşabilirsiniz, dizel 1.6 bir araç sizi yol tutuş ile alakalı olmayan birçok yerde sollayabilir. Yeni nesil küçük hacimli birçok araçtada bunu yaşamanız olası bir durumdur. Fakat herşey hız ve sollama değildir. Bir yerden başka bir yere veya olabilecek bir kazada güvenli bir şekilde sizi koruyabilecek ve sizi güvenle taşıyabilecek araç önemlidir.
2-YAKIT TÜKETİMİ: Her zaman söylediğim gibi yaptığınız karşılaştırmalarda her zaman elma ile elmayı armut ile armudu karşılaştırın. Aracın muadili yine Honda Accord ile kıyasladığınızda aralarında dağlar olmadığını göreceksiniz. Dikkat etmeniz gereken durum ise Legacy 4 ileri ve simetrik bir AWD iken Accord 5 ileri bir FWD dir. En yakın rakibi Audi A4 2.0TFSİ Quattro ile kıyaslamaya bile gerek yok. Uzun yolda eğer çok dikkat ederseniz yakıt 6.5-8.5lt/100km arasında gezer. Şehir içi ise 8.5-11lt/100km arasında yolun durumu ve sizin kullanma şeklinize göre değişkenlik gösterebilir. Bu değerler üzerinden LPG için 1.5-2lt ekleyerek hesaplama yapabilirsiniz. Benim şuanda Ankara trafiğinde 9-10lt arasında değişmekte. Yolun durumuna göre 7.5-8lt leride gördüğüm oluyor. Yakıt değerleri bir önceki kullandığım C180K ile yakındır. C180K nın avantajı uzun yolda daha fazla hızlarda yukarıda yazdığım şehirdışı değerleri daha kolay elde etmenizdir.
3-KONFOR ve DONANIM: Subarular ve genellikle japon araçları biraz sert ve izolasyonları zayıftır. Son dönemde üretilen modeller bu konuda daha başarılı. 2009 Legacy nin ise bu konuda diğer marka ve modeller ile olumlu yönde farkları vardır. Süspansiyon olarak serte yakın bir süspansiyon sistemine sahiptir. Benim kendi tercihim daha yumuşak olabilirdi. Ses izolasyonu ise yine dediğim gibi kıyasladığınız araçlara bağlı olarak japonların içindeki dönemine göre bana sorarsanız en iyilerinin başında gelir derim. İkinci aldığım 2009 Legacyden sonra kullandığım 2014 Honda Civic Hatcbacki satma sebebim ses izolasyonudur. 2009 Legacyde 120km lere kadar normal sayılabilecek bir ses düzeyinde yolculuk yapabilirsiniz sonrasında ise yavaş yavaş rüzgar ve yol sesini duyuyorsunuz. Bunun sebebi çıtasız camlarda olabilir. Ek izolasyon tedbirleri alınabilir bu konuda.
İç malzeme kalitesi oldukça başarılı. Hatta şu dönemde satılan birçok sıfır modelden daha kaliteli bir malzeme kullanılmış o dönemlerde. Trim sesleri benim aracım 104k km de oldukça makul seviyelerde. Bu konuda sert süspansiyonunda payı tabi ki büyük. Koltuklarda kullanılan deriler çok kaliteli görünüyor. Çok az yerinde sert malzeme görebilirsiniz. Donanım olarak ise uzaktan telefonla görüşme (Bluetooth) imkanı olabilirdi. 6 lı cd çalar, aux girişi, çift bölgeli klima, elektrkli ve hafızalı şöför koltuğu, arka kol dayama, sunroof, manuel ayna katlama gibi donanımlar mevcut. Yolcu koltuğuda elektrkli olabilirdi, bagajda her zaman eksikliğini hissettiğim 2 adet sabitleme halkası kesinlikle olabilirdi, kapılar hareket ettikten sonra otomatik olarak kilitlenebilirdi, arka koltuklar yatabilir şekilde olmasını isterdim. Bunlarda içerde gördüğüm eksiklerden bazıları. Bu aracın 2008 ve öncesinden ayrılmasının en büyük farklarından birisi ise ESP dir. Devreye kaç defa soktun derseniz oldukça nadir. Hatta sürüş esnasında hiç devreye sokacak kadar aracı zorlamadım. Ama karda kesinlikle işini çok güzel yapıyor. Aracın iç hacmi ise sınıfındaki compact sedan araçlarla kıyaslarsak tatminkar seviyelerdedir.
4- KRONİK SORUN: Bu araç benim 2nci 2009 Legacyim benim karşılaştığım kronik bir sorunu olmadı. Ama kul yapısı illa ki sorun yaşama ihtimali her araçta olduğu gibi bu araçta da var. Düzenli bakımlarını yaptıktan sonra doğru ekipman ve usta ile sorun yaşanacağını düşünmüyorum.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar zaman buldukça devam edeceğim, yazım ve imla hataları gibi kusurlar varsa şimdiden özür dilerim. En kısa zamanda araçla ilgili resimde paylaşırım. Saygılar.
1- PERFORMANS: 2009 Legacyler birçok Subaru gibi 2.0lt 150hp atmosferik bir motora sahiptir. Dolayısıyla araçtan makul oranlarda bir performans beklemek gerekir. Ayrıca bahsettiğimiz araçlar sürekli 4x4 oldukları için muadii bir Honda Accord ile özellikle son süratleri aynı olmayabilir. Benim kendi aracımla max çıktığım hız 210-215km arasıdır. Bu rakam yolun durumuna göre 220km yi bulabilir. Sonuçta bu motor bir performans motoru değildir. Esasen burada şanzımanında çok büyük bir rolü vardır. Araç üzerinde 4 ileri uzun aralıklı tork konvektörlü bir şanzıman vardır. Motorun mevcut gücünü aktarırken biraz daha kısa aralıklarla örnek 6 veya 5 ileri bir şanzımanla bu durumu hızın lehine biraz daha çevirmek mümkün olabilirdi. Aynı aracın 3.0lt olanları aynı şanzımanın 5 ileri olan modeline sahiptir. Ara hızlanmalarda ise yine söylediğim gibi size sorun çıkartacak bir durum yaşamazsınız. 0-100 hızlanması net olarak bir test yapmamış olsamda ortalama 9.5sn civarlarındadır. Atmosferik bir araç olduğu için turbo lagıda yaşamazsınız. Subaru bu araçta vites aralıklarını uzun tutarak sizi yüksek devirlerde araç kullanmaya sevk ediyor. Açıkcası çok performanslı olmamasına rağmen aracı üst devirlerde kullanmak size ayrı bir haz yaşatıyor. Aracın zaten motorunu saymazsak çok agresif bir spor araç havasında. 4 ileri olmasına rağmen araca F1 kulakçıklar eklenmiş. Çok gerek varmıydı diye sorarsanız görüntü açısından çok güzel. Açıkcası nadirende olsa kullanıyorum. Ama otobanda şöyle bir durumlada karşılaşabilirsiniz, dizel 1.6 bir araç sizi yol tutuş ile alakalı olmayan birçok yerde sollayabilir. Yeni nesil küçük hacimli birçok araçtada bunu yaşamanız olası bir durumdur. Fakat herşey hız ve sollama değildir. Bir yerden başka bir yere veya olabilecek bir kazada güvenli bir şekilde sizi koruyabilecek ve sizi güvenle taşıyabilecek araç önemlidir.
2-YAKIT TÜKETİMİ: Her zaman söylediğim gibi yaptığınız karşılaştırmalarda her zaman elma ile elmayı armut ile armudu karşılaştırın. Aracın muadili yine Honda Accord ile kıyasladığınızda aralarında dağlar olmadığını göreceksiniz. Dikkat etmeniz gereken durum ise Legacy 4 ileri ve simetrik bir AWD iken Accord 5 ileri bir FWD dir. En yakın rakibi Audi A4 2.0TFSİ Quattro ile kıyaslamaya bile gerek yok. Uzun yolda eğer çok dikkat ederseniz yakıt 6.5-8.5lt/100km arasında gezer. Şehir içi ise 8.5-11lt/100km arasında yolun durumu ve sizin kullanma şeklinize göre değişkenlik gösterebilir. Bu değerler üzerinden LPG için 1.5-2lt ekleyerek hesaplama yapabilirsiniz. Benim şuanda Ankara trafiğinde 9-10lt arasında değişmekte. Yolun durumuna göre 7.5-8lt leride gördüğüm oluyor. Yakıt değerleri bir önceki kullandığım C180K ile yakındır. C180K nın avantajı uzun yolda daha fazla hızlarda yukarıda yazdığım şehirdışı değerleri daha kolay elde etmenizdir.
3-KONFOR ve DONANIM: Subarular ve genellikle japon araçları biraz sert ve izolasyonları zayıftır. Son dönemde üretilen modeller bu konuda daha başarılı. 2009 Legacy nin ise bu konuda diğer marka ve modeller ile olumlu yönde farkları vardır. Süspansiyon olarak serte yakın bir süspansiyon sistemine sahiptir. Benim kendi tercihim daha yumuşak olabilirdi. Ses izolasyonu ise yine dediğim gibi kıyasladığınız araçlara bağlı olarak japonların içindeki dönemine göre bana sorarsanız en iyilerinin başında gelir derim. İkinci aldığım 2009 Legacyden sonra kullandığım 2014 Honda Civic Hatcbacki satma sebebim ses izolasyonudur. 2009 Legacyde 120km lere kadar normal sayılabilecek bir ses düzeyinde yolculuk yapabilirsiniz sonrasında ise yavaş yavaş rüzgar ve yol sesini duyuyorsunuz. Bunun sebebi çıtasız camlarda olabilir. Ek izolasyon tedbirleri alınabilir bu konuda.
İç malzeme kalitesi oldukça başarılı. Hatta şu dönemde satılan birçok sıfır modelden daha kaliteli bir malzeme kullanılmış o dönemlerde. Trim sesleri benim aracım 104k km de oldukça makul seviyelerde. Bu konuda sert süspansiyonunda payı tabi ki büyük. Koltuklarda kullanılan deriler çok kaliteli görünüyor. Çok az yerinde sert malzeme görebilirsiniz. Donanım olarak ise uzaktan telefonla görüşme (Bluetooth) imkanı olabilirdi. 6 lı cd çalar, aux girişi, çift bölgeli klima, elektrkli ve hafızalı şöför koltuğu, arka kol dayama, sunroof, manuel ayna katlama gibi donanımlar mevcut. Yolcu koltuğuda elektrkli olabilirdi, bagajda her zaman eksikliğini hissettiğim 2 adet sabitleme halkası kesinlikle olabilirdi, kapılar hareket ettikten sonra otomatik olarak kilitlenebilirdi, arka koltuklar yatabilir şekilde olmasını isterdim. Bunlarda içerde gördüğüm eksiklerden bazıları. Bu aracın 2008 ve öncesinden ayrılmasının en büyük farklarından birisi ise ESP dir. Devreye kaç defa soktun derseniz oldukça nadir. Hatta sürüş esnasında hiç devreye sokacak kadar aracı zorlamadım. Ama karda kesinlikle işini çok güzel yapıyor. Aracın iç hacmi ise sınıfındaki compact sedan araçlarla kıyaslarsak tatminkar seviyelerdedir.
4- KRONİK SORUN: Bu araç benim 2nci 2009 Legacyim benim karşılaştığım kronik bir sorunu olmadı. Ama kul yapısı illa ki sorun yaşama ihtimali her araçta olduğu gibi bu araçta da var. Düzenli bakımlarını yaptıktan sonra doğru ekipman ve usta ile sorun yaşanacağını düşünmüyorum.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar zaman buldukça devam edeceğim, yazım ve imla hataları gibi kusurlar varsa şimdiden özür dilerim. En kısa zamanda araçla ilgili resimde paylaşırım. Saygılar.