| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,947 » En Son Üyemiz: Mehmetpnrc » Konu Sayısı: 5,559 » Mesaj Sayısı: 75,587
Tam İstatistik | | En Son Konular | Merhabalar :) yazar madanadam 8 saat önce | Tanışma yazar ewrature 9 saat önce | Subaru impreza GT modelle... yazar Chefkaya Dün, Saat: 14:29 | LEVORG - Bakım Malzemeler... yazar frknbayram 24-06-2026, Saat: 10:46 | 2003-2008 Subaru Forester... yazar sea 23-06-2026, Saat: 14:47 | Trakya ve İstanbul Avrupa... yazar silvershadow 14-06-2026, Saat: 20:52 | 2007 Subaru Outback 3.0R ... yazar Slovan 12-06-2026, Saat: 20:38 | Levorg Almayı Düşünüyorum... yazar frtzencir 12-06-2026, Saat: 18:35 | Forester V (SK) çeki demi... yazar seckinforester 11-06-2026, Saat: 16:34 | Satılık Thule Atkı ve Bis... yazar proeiffel 07-06-2026, Saat: 20:38 | Gevşemiş Ayna Camı yazar Crosstrek 03-06-2026, Saat: 23:33 | 2023 XV 1.600 devirde gel... yazar madanadam 24-05-2026, Saat: 22:22 | Subaru Legacy OEM ekran h... yazar Slovan 19-05-2026, Saat: 22:57 | Aramızda Ford Ustası Var ... yazar Kyron 18-05-2026, Saat: 13:35 | Arka Oksijen Sensörü Kand... yazar yENicERiOttomaNs 16-05-2026, Saat: 15:56 | Froster yazar Xgencx 14-05-2026, Saat: 22:27 | Subaru Forester 2010 2.0 ... yazar bahcekapilieren 11-05-2026, Saat: 23:25 | Hibrit Aracımda (Forester... yazar huseyinserdar 01-05-2026, Saat: 00:03 | | | | ESP Nasıl İcat Edildi | | Gönderen: Cherkess - 23-02-2018, Saat: 08:53 - Forum: OTOMOTİV SEKTÖRÜ GÜNDEM - Cevaplar (5) |  | [/url][url=https://www.carviser.com/wp-content/uploads/2017/10/frank_werner_mohn_february_1989_crash_2.jpg]![[Resim: frank_werner_mohn_february_1989_crash_2-696x461.jpg]](https://www.carviser.com/wp-content/uploads/2017/10/frank_werner_mohn_february_1989_crash_2-696x461.jpg) Milyonlarca insan hayatını Frank-Werner Mohn’un buzda kayarak hendeğe düştüğü sırada bulduğu esc sistemine borçlu. Günümüzde neredeyse bütün otomobillerde bulunan sistem markadan markaya değişmek üzere esp,esc,dtc, (Subaruda VDC) gibi isimlerle anılıyor. Temel olarak amacı otomobil kaymaya başladığında frenleri ve motor gücünü kontrol ederek kaymayı durdurmak. Otomobilinde bu sistemin varlığından ya da çalışma şeklinden haberi bile olmayan milyonlarca insan pek çok kazadan bu sistem sayesinde kurtuldu ve kurtulmaya da devam edecek. Peki bu sistemi kim nasıl icat etti? Sürekli olarak direksiyon açısını ve lastiklerin tutunmasını takip eden sistem emniyet kemerinden sonra bugüne kadar icat edilen en büyük güvenlik ekipmanı olarak görülüyor. Bu kadar önemli olan ekipman, bir kaza sonucu icat edildi. ![[Resim: frank_werner_mohn_february_1989_crash_1.jpg]](https://www.carviser.com/wp-content/uploads/2017/10/frank_werner_mohn_february_1989_crash_1.jpg) 1989 yılında, genç Mercedes-Benz mühendisi Frank-Werner Mohn, İsveç’in kuzeyinde gerçekleştirilen kış testleri sırasında buzlu yolda kayarak bir hendeğe düştü. Mobil telefonların hala geliştirme aşamasında olduğu dönemde hendekte oturup yardım bekleyen Mohn’un aklına birden bir fikir geldi. Yakın zamanda icat edilmiş olan ABS sistemi, arabanın kayma ve direksiyon açısını bilen bir bilgisayar ile bir şekilde haberleşebilir miydi? Fikir motor gücünü kontrol edip aynı zamanda, her tekerdeki freni ayrı ayrı kullanarak kaymayı önleyebilmekti. ABS sistemi üreticisi Bosch’un da benzer bir fikri vardı ancak onların sistemi sadece acil durumda frene basıldığında çalışıyordu. Mohn’un düşündüğü sistem ise sürekli çalışıp, yol şartlarını ve arabanın durumunu takip ediyordu. Ufak ama önemli bu fark Mohn’un fikrinin günümüzdeki ESP sistemlerinin temelini atmasını sağladı. Oyuncak helikopter ile başladılar Stuttgart’taki merkeze döndüklerinde Mohn ve mühendis ekibi bir prototip hazırlamak için görevlendirildiler. İlk problem yanal hareketi algılayabilecek bir sensör bulmaktı. Oyuncak dükkanı gittiler ve uzaktan kumandalı bir helikopter aldılar ve içinden sensörü çıkardılar. Fikrin çalışabileceğini anladılar ancak problem sensörün çalışma hızıydı. Daha hızlı sensöre ihtiyaç duyan ekip gerekli sensörü bir scud füzesinden aldılar. ![[Resim: mercedes_esc_inventor_frank_werner_mohn_...tent-1.jpg]](https://www.carviser.com/wp-content/uploads/2017/10/mercedes_esc_inventor_frank_werner_mohn_february_2017_with_original_esc_patent-1.jpg) Mart 1991’de, 2 yıllık yoğun bir geliştirme döneminden sonra sistem üretim için onay aldı. Bu karar Mercedes yöneticisin katıldığı tek bir test sezonundan sonra hızlıca verildi. Buzlu parkurda yapılan testte yönetici, otomobili neredeyse test pilotu kadar hızlı kullanabildi. Sistem kapatıldığında ise ilk virajı spin atmadan neredeyse dönemedi. Mohn, “Sistemin virajı dönerken kaymayı önlediğini gördüklerinde, yöneticiler hemen onayladılar,” dedi. “O dönemde bu bir devrimdi.” Sistem ilk olarak 1995’te S Serisine yerleştirildi. Daha sonra 1997 yılında A Serisi, geyik testinde takla atınca Mercedes, en değerli otomobillerine sakladığı sistemi en ucuz modeli olan A Serisine yerleştirdi. Kısa süre sonra Mercedes sistemin üretimine yetişemediği için patenti ve kullanım haklarını üreticileriyle paylaştı. Böylelikle sistem bütün otomobil endüstrisine yayılmaya başladı. Amaç maliyetleri düşürmek ve üretimi hızlandırmaktı. 10 yıl içerisinde Alman yetkililer tek araçlı kazalarda yaşanan ölümlerde büyük bir düşüş yaşandığını farkettiler. Endüstri uzmanlarına göre ESP sayesinde kurtulan yaşamların sayısı milyonları aştı. Bu teknoloji günümüzde pek çok gelişmiş ülkede en ucuz otomobillerde bile bulunmak zorunda. ![[Resim: mercedes_esc_inventor_frank_werner_mohn_...17_5_0.jpg]](https://www.carviser.com/wp-content/uploads/2017/10/mercedes_esc_inventor_frank_werner_mohn_february_sweden_2017_5_0.jpg) Mohn şu an ne yapıyor? Mohn bu yıl, 35 yıllık iş hayatından emekli olacak. Son çalıştığı proje ise otonom sürüş üzerine. İronik olarak ESP sistemi icat edilmeseydi, günümüzdeki otonom sürüş sistemleri geliştirilemezdi. Her gün pek çok insanı koruyan sistemin hikayesi bu şekilde. Başta da söylediğimiz gibi pek çok insan, her gün arabasını kullanırken sistemin varlığının farkında bile değil. Umarız kimse bu sisteme ihtiyaç duymaz ve hedeflerine güvenle ulaşırlar. Kaynak:Autocar.Co.Uk Alıntı Carviser.com | | | | Subaru Marka Araçlarda Kilometre Bilgilerinin Doğruluğunun Tespiti Yapılabiliyormu | | Gönderen: Kaptan - 22-02-2018, Saat: 18:09 - Forum: SUBARU MODELLERİ İÇİN - Cevaplar (9) |  | Merhaba arkadaşlar. Merak ettiğim bir konuda bilgilerinize başvurmak istedim. Öncelikle birçok markada olduğu gibi subaru araçların km bilgisi değiştirilebiliyormu? Subaru araçlarda kilometre bilgisinin doğru olup olmadığı, aracın elektronik veri kayıtlarına bakılarak tespiti yapılabiliyormu? Bazı markaların kadran üzerinde bulunan km sayacı, aracın diğer noktalarından alınan ve kaydedilen veriler ile karşılaştırılarak km ile oynanıp oynanmadığı tespiti yapılabilmektedir. Bizim araçlarımız için böyle bir teyit yöntemi varmıdır ? Elektronik tespitin dışında, aracın km sine bağlı olarak sırasıyla km nin doğruluğunu gösteren fiziki yıpranma noktaları nerelerdir ve yıpranma derecesi nedir( Direksiyon, pedal, el freni kılıfı, taban döşemesi, kontrol tuşları vb. ) Bizlerin ve özellikle subaru araç almayı düşünen arkadaşlara yardımcı olması için paylaşacağınız bilgileri için şimdiden teşekkürler. | | | | Toplumsal Farkındalık | | Gönderen: nitro37 - 22-02-2018, Saat: 11:07 - Forum: DİĞER KONULAR - Cevap Yok |  | Sosyal farkındalık demek, bireylerin günlük hayatta unuttuğu yada görmezden geldiği konulara dikkatini çekmek demektir. Bunun en başlıca kaynağı ise empati yapmaktır. Empati yapmak çevremizde gelişen olaylara daha farklı bakmamızı sağlar. Bu farklı bakış açısı bireyde farkındalık yarattığı gibi kendi fiziksel veya ruhsal durumunuda ölçmeye, aynaya baktığında gördüğü kişinin aslında kim olduğunuda göstermeye yarar. Ben kimim? Nasıl bir insanım? Vicdan sahibimiyim? Eksileriniz ve artılarınız ile çevrenizde yakın olduğunuz 10 kişiden sizi eleştirmesini isteyin. Hiç evinizde iki gözünüzüde kapatıp mutfağın yolunu bulmaya çalıştınız mı? Yada kulaklarınızı tıkayıp ağız okumaya. Örnekleri kendiniz çoğaltabilirsiniz. Şuan toplumsal farkındalığa en büyük örnek Türkiye de yaşanıyor. Aslında hiç ihtiyaç olmamasına rağmen halk kendi çapında atkı, çorap vs örerek orada görev yapan Mehmetçiğe görünüşte malzeme gibi gözükse de aslında psikolojik olarak destek veriyor. Çünkü orada biz görmek istemesek de bir savaş var. Dünyanın hiçbir yerinde hiçbir savaş arkasında destekleyen bir halk olmadıkça kazanılamaz. M.Kemal Atatürk Forumlar da aslında bir nevi Toplumsal Farkındalık projesi ürünüdür. Bizler de bu forumu kurarken hiç bir çıkar gözetmeden tüm üyelerimize dil, din, ırk vs farketmeksizin yardım etmeyi amaçlayarak kurduk. Teknik ve mekanik konuda üyelerimizi bilinçlendirmek, onları servislere hiç olmazsa bilinçlenmiş olarak yollamak, varsa çözülemeyen sorunları için beyin fırtınası yapmak forumun genel amaçlarındandır. Bizler bunun için zaman ayırıyor, elimizden geldiğince dilimizin de döndüğünce bunu yapmaya çalışıyoruz. Bu yardımlar bizler için manevi değer taşıyor iken, üyelerimiz için aslında maddi olarak kazanç anlamına da geliyor. Bunu kimse inkar edemez. Bu işler gönüllülük esaslı işlerdir. Bizler gönüllüyüz. Çünkü bizim için bu işin anlamı manevi değeri, dini boyutu bir tarafa dursun, yukarıda da dediğim gibi aynaya baktığımızda gördüğümüz kişiden ne kadar gurur duyduğumuz ile alakalıdır. Bir insana yardım etmek, onun sıkıntılı durumunu çözmeye katkı sağlamak, bence kumbara da para biriktirmekden daha önemlidir. Bugün çevrenizde olan olaylara duyarsız kalır kulaklarınızı ve gözlerinizi kapatırsanız, sıra size geldiğinde de aynı tepkiyle karşılaşmamayı umacaksınız. Bu nedenle sizlerden ricam ellerinizi kulaklarınızdan çekiniz, bırakın işitmeye devam etsin. Gözlerinizi açınız, oda görmeye devam etsin. Umarım mesajı almışsınızdır. Teşekkürler.. | | | | Subaru İmpreza Direksiyon Pompası Ses Yapıyor | | Gönderen: aspavabize - 20-02-2018, Saat: 22:49 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (35) |  | impreza 1.5 manuel direksiyon pompası sağ sol sapınca ses yapıyor muş tamircim öyle diyor kayıştan mı rulmandan mı yoksa pompadan mı sağ sol yaptığında yapıyorsa düşüncem pompada sıkıntı yok amacım bilgi edinmek tamirciye dersimi çalışmış gitmeliyim ki bana kayışı sökmeden başka bir işlem yapmadan direk pompa derse bunları şunları yaptınız mı demek istiyorum çünkü pompada sorun olamaz çalışan bir arabadan aldım yardımlarınızı ve bilgilerinizi paylaşmanızı bekliyorum | | | | Subaru Dizel Modellerde Partikül Filtresi Uyarıları ve Çözümleri | | Gönderen: bahcekapiliyavuz - 20-02-2018, Saat: 17:34 - Forum: SUBARU DİZEL MODELLER - Cevaplar (29) |  | Arkadaşlar hepinize selamlar. Faydalı olacağını düşündüğüm bir konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum. Yeni nesil dizel araçlarımızın baş belası olarak bilinen, başımızdan defetmek için mekanik ve yazılımsal iptal yoluna gittiğimiz bir parça. Dizel Partikül Filtresi. Diğer kısaltmalarıyla DPF ya da FAP. Çok kısa olarak dizel partikül filtreleri dizel araçların yanma sonucu ortaya çıkan zehirli atık gazların atmosfere verilmeden önce zararsız ya da insan sağlığına çok daha az zararlı salınmasını sağlayan parçalardır. Katı emisyon standardının vazgeçilmez parçasıdır. Bunlar zaten bildiğimiz hususlar. Subaru dizel araçlarımızda Partikül filtresi hangi yapıdadır ve en çok hangi sebeplerle arıza vermektedir bunlara kısaca değinip başımıza bela açmaması için hangi önlemleri almamız gerekir bunlara bakalım. Subaru dizel araçlarımızda partikül filtresi katalitik konvertörle aynı kazan içinde turbonun hemen çıkışında motorun hemen önünde yerleşiktir. Kaputu açınca radyatörün önünden doğru aşağı baktığınızda görebilirsiniz. Kazanın turbo çıkışında katalitik konvertör ve hemen arkasında da dizel partikül filtresi bulunmaktadır. Bu tasarımı birçok model uygulamaktadır ancak bazı farklı modellerde dizel partikül filtresi katalitik konvertörden ayrı bir kazan içinde de bulunabilmektedir. Dizel partikül filtrelerinin kendilerini temizlemek için kullandığı iki yöntem vardır. Birincisi aktif rejenerasyon sistemi. Bu sistemde yakıt hariç bir sıvı ile araç rejerenasyon yapar. Subaru ve birçok modelde ise pasif rejenerasyon sistemi kullanılır. Yani araç siz her devirli kullanıp egzoz sıcaklığını belli bir seviyenin üstüne çıkardığınız durumda partikül filtresi kendini temizler ve bunu yaparken partikül temizliği yapıyorum demez ancak siz egzozdan yoğun gri duman çıktığını görebilirsiniz. Bu yüzden aracın sürekli şehir içinde ve pasif (devirsiz) kullanılması durumlarda partikül filtresi egzoz sıcaklığı yükselemeyeceği için temizlenemez. Bir süre sonra gösterge panelinde partikül lambası yanıp sönmeye başlar. Bu uyarıyı ciddiye alıp bir an önce devirli kullanım yaparak (tabi ki motor ısındıktan sonra) belirli bir süre bu yüksek devri korumak ve araca rejenerasyon yapma fırsatı vermek gerekir. Bu uyarıyı dikkate almayıp aracı her zamanki gibi devirsiz sürmeye devam edersek bu sefer uyarı lambası sürekli yanacak ve tek başına yanmakla kalmayıp motor arıza lambası, ABS/ESP ikazları yanacak. Aracınızda varsa yokuş kalkış desteği de çalışmayacaktır. Bu ciddi bir uyarıdır. Bu uyarıyı aldığınızda artık kendiniz yüksek devirli sürerek aracın rejenerasyon yapmasını sağlayamazsınız maalesef. Yetkili servisin ya da rejenerasyon yapabilecek bir OBD bağlantısına ve programına sahip özel servisin yolu göründü demektir. Yukarıda yazdıklarım rutin kullanma koşullarında başımıza gelebilecek durumlar. Bir de bazı özel durumlarda partikül filtresi çok çabuk dolar ve önlem alınmazsa sonuç yenileneme ya da iptaline kadar gider. 1. Turbo basınç hattında basınç kaybı : Aslında özetle basınçlı havayı manifolda ileten turbo hortumlarında bir kaçak, yırtılma olması durumunda motor gaz tepkilerinize cevap verebilmek için haddinden fazla zengin karışım yapacaktır. Bu zengin karışım önce katalitik konvertörü sonra da dizel partikül filtresini kısa sürede dolduracaktır. Üstelik siz araç gitmiyor diye daha da fazla bastıkça sorun daha da büyüyecektir. Bu nedenle düzenli olarak turbo hortumları gözle ve ışıkla kontrol edilmelidir. Başlarda ufak basınç kayıpları anlaşılamasa da iyice ayyuka çıkan bir sorun haline gelmeye başladığında geç kalınmış olabiliriz. 2. Bakım yapıldığında yağ sayacının sıfırlanması Subaru'da çok elzem bir konudur. Yetkili servislerde yapılan bakımlarda muhakkak bu yapılıyordur ancak özel servislerde ya da sıradan bir yağ bakımı yapan usta bunu teknik ya da teorik bilgi eksikliği nedeniyle yapamayabilir. Bu sayaç sıfırlanmadığında araç yağın değişmediğini ve bu nedenle rejenerasyon yapılamadığını lambayı yanıp söndürerek bize anlatmaya çalışır. Bu durumu yukarıda bahsettiğimiz rejenerasyon yapman lazım artık uyarısıyla karıştırmak mümkündür. Çünkü her ikisi de aynı şekilde yanmaktadır. Eğer siz yağ sayacının sıfırlanma mevzusunu bilmiyorsanız ne kadar devirli sürerseniz sürün araç rejenerasyon yapmayacak ve bu ışığı söndürmeyecektir. Rejenerasyon yapmadığı için de bir süre sonra partikül filtresi iyice dolacak ve tüm ışıkları yakarak servise gitmenizi sağlayacaktır. Arkadaşlar partikül filtresininin değişimi tek başına yapılamıyor. Artık geri dönülemeyecek hale geldi ve siz yenisini almak istiyorsunuz. Böyle bir duruma düşmenizi asla istemem. Katalitik konvertör ile birlikte satın almak zorundasınız. Yani kazanı komple almak zorundasınız. Geçen yıl aracımı aldığımda başıma gelen bir olay vesilesiyle sormuştum. 17.000 TL fiyatı var. Bu yüzden aman diyeyim partikül filtrenizin sağlıklı çalışması için sürüş şeklinizi ayarlayın. Arada sırada muhakkak aracı yüksek devirlerde kullanın. Uzun yolda aracı yüksek vites 90-100'e sabitleyip 300-500 km yol yapmayın. Arada devri 2500-3000 civarına çıkartıp aracın rejenerasyon yapmasına imkan verin. Son olarak bakımı ben yetkili serviste yapmayacağım. Bu yağ sayacı (bakım sayacı) sıfırlamayı nasıl yapabilirim diyorsanız. İşte cevabı: 1- Aracı çalıştırıp normal rölanti devrinde (idle) çalışmasını bekliyoruz. 2- Fren pedalına basılı tutuyoruz. 3- 4 sn içinde arka cam rezistans tuşuna bas (aç). 4- 4 sn içinde park lambalarını aç. 5- 4 sn içinde arka cam rezistans tuşuna bas (kapa). 6- 4 sn içinde park lambalarını kapat. 7- 4 sn içinde arka cam rezistans tuşuna bas (aç). 8- 4 sn içinde park lambalarını aç. 9- 4 sn içinde arka cam rezistans tuşuna bas (kapa). 10- 4 sn içinde park lambalarını kapat. 11- Fren pedalını bırakıyoruz. İşlem başarılı olduğunda kızdırma buji lambası 5 sn boyunca yanıp sönecektir. 30 sn bekliyoruz ve kontağı kapatıyoruz. Konuyla ilgili oldukça tecrübem oldu ancak onları yazmak çok uzun zaman alır. Kendi aracımda maalesef önceki sahibi zamanından gelen kullanım alışkanlıkları, özel servis uygulamaları sonucu katalitik konvertör ve partikül filtresini mekanik ve yazılımsal olarak iptal etmek zorunda kaldım. Başlarda çok canım sıkan bir konuydu. Son Ankara ziyaretimde duman ve kokuyu kesmesi, emisyon muayenesinden geçebilmek için kazan içine tel filtre (20 cm uzunluğunda) koydurdum. Tel filtreler eski zaman kamyon ve otobüslerde kullanılan dumanı azaltmak amacıyla kullanılan ara eleman gibi bir malzeme. Isındığında egzoz gazlarıyla tepkimeye girip duman ve kokuyu kesmeye yardımcı oluyor. Motor iyice ısındığında yani egzoz gaz sıcaklığı yükseldiğinde katailtik ve partikül filtresi olmamasına rağmen hiçbir şekilde duman atmıyor araç ancak motor henüz soğuk ya da yeni ısınmaya başlarken bindirme yaparsanız eskiye oranla baya az duman gözlemlediğimi belirtmek isterim. | | | | Subaru Forester 2007 Motorda Tekleme - Sallanma | | Gönderen: adnan öz - 20-02-2018, Saat: 15:20 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (28) |  | selamlar arkadaşlar 2007 forester imin dün akşam başlayan (yüklediğim videodaki gibi) sallama ve tekleme var. rolenti düşüp çıkıyor gibi. sabah gaz kelebeğini temizlettim, en basit ihtimal ama çözüm olmadı tabi. dün akşam a kadar 3 gün önce sabah 3-5 saniye kadar sadece bir kere yaptı. maalesef Balıkesir'de servis yok. bu konuda fikir ve önerilerinizi bekliyor, ilginize şimdiden teşekkür ediyorum. | | | | Subaru Modellerinde Buji Kodları | | Gönderen: Cherkess - 20-02-2018, Saat: 11:35 - Forum: TEKNİK - Cevaplar (20) |  | Arkadaşlar aracınızda hangi bujinin kullanıldığı farklı markalarda muadili olup olmadığı kaç km de bir değiştiği her zaman kafa kurcalayan bir durum. En basitinden bujiyi söküp üstünde yazan bujiyi alıp taktırmak gibi bir çözüm var ama bildiğiniz üzere bizim bujilerin sökülmesi oldukça zor ve işçiliği bazı yerlerde bujiden daha pahalıya mal oluyor. Genellikle kullanıcılar bujimi alayım gidip taktırayım bir de sanayide buji aramakla uğraşmayayım diye düşünüyor. Bu noktada da acaba aracımda hangi buji var hangi bujiyi alacağım derdine düşülmesi normal. Ha bir de aracımda bujiyi söktürüp alayım diyenlere sanayide diş ölçüsü tutuyor diye platin buji takılmış da olabilir hiç alakasız ve sadece ölçüsü tutan bir buji de takmış olabilirler. Sonra aracımda çekiş düştü yakıt arttı gibi problemlerle boğuşmaktan bujiyi en sona bırakıp bir sürü parça değiştirmek zorunda kalanları da saymıyorum bile. Araçlarımızda 2002 yılına kadar bir kısmı hariç genel itibariyle İridyum Bujiler mevcut. Bu bujilerin ömrü 100.000 km dir. LPG li araçlarda 80.000 km de değişmesi de öneriliyor. Araçlarımızın bazılarında Denso marka buji çıkar ama geneli NGK markadır. Ayrıca internetteki ULTRASONİC BUJİ diye satılan uyduruk bujilere kanmayın bir ara motor bloğunu oyduğunu okumuştum. Araca yanlış buji takılırsa ne olur konusu da kafanızı kurcalıyordur bu duruma da ilerleyen günlerde el atacağım inşallah. Neyse aşağıda bu derdinizin devasını da paylaşıyorum herkese keyifli forumlar diliyorum. EXTRA BİR BİLGİ DE EKLEYEYİM Buji arızası nasıl anlaşılır? Buji arızası belirtiler nelerdir? * Motor hiç çalışmıyor ya da zor çalışıyor olabilir. * Arabanın çekişi düşer. * Buji arızasında arabanın yakıtı çok artacaktır. * Arabanın rölantisi bozulur motor rölanti devri sabit kalmaz, dalgalanır. Bu en belirgin arıza belirtisidir. * Motora gaz verildiğinde titreşim ve sirkelenme yapar, kesik kesik çalışır. Yüksek devirlere çıkamaz. Subaru modellerinde kullanılan Bujiler İMPREZA 1994-2000 1.6 GL – 1.8 GL NGK : BKR6E-11 CHAMPION ; RC8YC4 NGK : BKR6E 1993-1998 2000CC DOHC TURBO GT&STI-VERSION NGK : PFR6B NGK : PFR6G 2002 – 2005 1.6 TS NGK : BKR6E-11 CHAMPION ; RC8YC4 NGK : BKR6E 2008 – 2011 1500 CC 107 HP (AWD-FWD -1.5R) NGK : ILFR6B DENSO : VKH20 DENSO : FK20HR11 NGK : DİLFR6D11 Bulamazsanız Toyota Servisinden 90919-01247 parça kodu ile isteyebilirsiniz. 2006-2011 İmpreza 2.0R- 2.0 Elegance NGK : ILFR6B 2006-2011 WRX – WRX STİ NGK : ILFR6B CHAMPION: REC8WYPB3 DENSO : SK20HPRL11 2016 WRX STİ DENSO : SK20HPRL11 CHAMPİON : REC8WYPB3 FORESTER 1998- 2002 Forester 2.0 (Turbosuz) CHAMPİON : RC10YC4 NGK : BKR6E 1998 – 2002 Forester S-TURBO NGK : PFR6G NGK : PFR6B NGK : BKR7EİX 2003 - 2005 Forester 2000 CC XT 177 HP NGK : PFR6G NGK : BKR7EİX 2003 – 2005 Forester 2000 X (Turbosuz) SOHC CHAMPİON : RC10YC4 DENSO : K20PR-U11 2005-2008 Forester 2000 X (Turbosuz) DOHC NGK : ILFR6B DENSO : VKH20Y 2006-2008 Forester 2.5 XT NGK : ILFR6B NGK : LFR6AIX11 DENSO : SK20HPRL11 BOSCH : FR7NI33 CHAMPION : REC8WYPB3 2008 – 2012 Forester 2000 X Limited Premium Comfort vs… NGK : SILFR6A11 DENSO : VKH20 2008 – 2012 Forester 2500 XT NGK : SILFR6A CHAMPION : REC8WYPB3 DENSO : SK20HPRL11 2013 ve sonrası Forester 2000 XT (Turbolu) NGK (96024) : ILKAR8H6 DENSO (3457) : FXE24HR11 Tribeca 3.0 NGK : ILFR6B BOSCH : FR7NI33 NGK : LFR6AIX11 DENSO : SK20HPRL11 Tribeca 3.6 NGK : SILFR6A CHAMPION : REC10WYPB4 Outback 1993-1998 2.5 NGK : PFR6B-11 Outback 2003-2009 3.0 NGK : ILFR6B DENSO : SK20HPRL11 BOSCH : FR7NI33 CHAMPION : REC10WYPB4 LEGACY Legacy B11 1800cc 1994-1998 2WD NGK : BKR6E-11 CHAMPION ; RC8YC4 Legacy B11 2000 cc 4WD 1995-1998 CHAMPİON : RC10YC4 (1996-1998) NGK : BKR6E-11 (1993-1996) CHAMPION ; RC8YC4 (1993-1996) NGK : BKR6E (1993-1997) Legacy B12 2000cc 1998-2003 NGK : PFR6G DENSO : K16PR-U11 Legacy B12 SW 2500 GX 1998-2003 CHAMPİON : RC10YC4 (1998 – 2003) NGK : BKR6E (1998 - 2001) NGK (6741) : IFR6E11 NGK : BKR6EIX11, NGK : BKR6EVX11 Legacy B13 2003 – 2008 NGK: ILFR6B NGK: SILFR6A11 BOSCH : F 002 G40 155 BOSCH : F 000 KE0 P41 DENSO : K20PR-U11 Outback , Forester , Legacy Dizel 2000cc 150hp 2007/2009 OEM BUJİ KODU : 22439AA000 NIPPARTS : N5717000 BLUE PRINT : ADS71801 JAPANPARTS : PR801 Legacy BM5 2010 – 2011 NGK : SILFR6C11 DENSO : VKH20 Outback 2000 Dizel 2010 – 2011 OEM BUJİ KODU : 22439AA000 NIPPARTS : N5717000 Diğer Modeller Vivio 2WD - 4WD 660 cc GLİ - LXİ NGK: BKR6E-11 CHAMPION;RC8YC4 SVX 3300 cc AWD NGK: PFR6B-11 NGK: PFR6G-11 E12 LİBERO 1200cc NGK: BPR6ES-11 Justy 1000cc NGK : 1497 BOSCH : 0 242 235 707 CHAMPION : EON2/286 Justy 1200 cc NGK : 5339 VALEO : 246564 BOSCH : 0 242 235 540 DENSO : W20EPR-U11 DENSO : IW20 Leone 1600cc 1985-1990 DENSO : W20EPR-U11 DENSO : IW20 DENSO : W20TT XT Alycone Coupe / 1.8 Turbo (Kaynak olarak bulunsun zaten Türkiye’de 1 adet mevcut İzmir Plakalı) J BOSCH : 0 242 229 557 BOSCH : 0 242 235 540 2013 Sonrası XV NGK : SILZKAR7B11 | | | | Subaru 'mu Anlatacakmıyım? | | Gönderen: sinansin - 19-02-2018, Saat: 21:55 - Forum: SUBARU'MU ANLATIYORUM - Cevaplar (22) |  | Selam, Araba kullanmayı çok severim. 32 yıldır kullanıyorum. Yaş 44. Yıllarca galeri, oto pazarı, sanayi gezmek hobim olmuştu. Çoluk çocuğa karıştıktan sonra az yaksın, kaçmasa da olur, bagajı büyük olsun, ona o para verilir mi, evin taksidi bir bitsin, hanımın araba daha eski gerekçeleriyle işin doğrusu hiç gönlümden geçen arabayı almadım. Eh yaşım geldi. Yaşıtlarım motor almaya başladı : Ben de Subaru awd videoları izlemeye başladım. Çok güzel, çok etkilendim, çok şükür biraz para da ayırabilirim. Alsam mı bir 3-5 yaş forester ya da levorg diye düşünmeye başladım ki aklıma geldi. 32 yıldır ben hiç yolda kalmadım ki? Karda araba kullanmayı çok severim. Fırsat bulunca atarım kendimi yola. Hiç dört çeker arabam olmadı ama hep gittim gideceğim yere. Dağ bayır desek karadenizliyim, çıkmadığım yayla da kalmadı. Yılın 11 buçuk ayı Ankara'dayım. Ankara'nın göbeğinde ne yapacağım awd'yi? Hafta içi ev-iş, hafta sonu desen gittiğimiz çocukların kursuyla, avm. Trafikte trafiğin kendisinden başka derdim yok çok şükür. Soru şu, Subaru'cuların hafta sonu buluşup dağa bayıra vuralım şeklinde sosyal grupları var mı? Yoksa 3 yılda bir kar yağdığında Konya yolunda kabak lastikli şirket arabalarının arkasında beklerken daha güvenli hissetmek mi amaç? Samimi soruyorum, yardımcı olur musunuz? | | | | Subaru Isıtmalı Cam Suyuyla Kar - Buz Temizleme | | Gönderen: sarpworks - 19-02-2018, Saat: 20:01 - Forum: TEKNİK - Cevaplar (8) |  | Herkese tekrar merhabalar, Cam suyu isitmasi sistemini belki bircogunuz duymamis olabilirsiniz. Bunu normal karsilarim. Cunku bu ozellik, arac ureticilerinin soguk iklim bolgeleri icin sundugu bir donanim olarak karsimiza cikiyor. Subaru markasi bu ozelligi kullanip kullanmadigi hakkinda bilgi sahibi degilim fakat diger markalarda ozellikle ust segment araclarda soguk iklim paketlerinde standard donanim olarak gelebiliyor. Sistemin mantigina gelirsek, kisin buz tutmus caminizi kaziyarak temizlemekten ziyade, mevcut kullandiginiz cam suyunu isitarak cama puskurmesi sonucu camdaki buzu kisa bir surede cozup surus guvenliginizi arttirmak icin gelistirilmis. Olasi bir cam catlamasi sorunu olusmamasi icin de, cam suyu belirli bir sicakliga kadar isitilmaktadir. suyu puskurturken, elinizi degdirdiginde elinizi yakmiyor ama sicakligi bariz hissedebiliyorsunuz. Vucut sicakligi 36C olduguna gore bu da tahminimce 30-40C arasinda bir sicaklik olsa gerek. Sistemi basitce anlatmak gerekirse, mevcut cam suyu rezervuarindan cikan boru, kucuk bir su isiticisina baglaniyor ve orda isinan su da cama gidiyor. bahsi gecen su isiticisi ise, akuden veya sigorta panelinden sigorta yardimiyla baglanarak calistirilabilmektedir. Maaliyet konusunda ise karsiniza yuksek meblaglar cikabilir. Bence bu ozellige deger. Eger olur da bu sistemi yapmak isterseniz, bir dugme yardimiyla sistemi aktiflestirmeyi tavsiye ederim. Cunku cam suyunun isinmasi sonucu daha fazla su kaybi yasanabilmektedir. Peki cebinizden komik bir rakam cikararak bu sistemi hic elektrik kullanmadan yapmak mumkun mu? Uygulamasini yapmadim fakat yapilabilecegini dusunuyorum. Basitce anlatmak gerekirse, aracin motorsuyu sicakligi kullanilarak yapilabilir. Bunun icin cam suyu rezervuarindan cikan boruya uzatma yapilip, radyator borusunun uzerine sarilarak, motor suyu sicakligindan kaynaklanan isidan yararlanmak. Ama bu islem icin mevcut su borusundan daha saglam bir soru gerekebilmektedir.ornegin, bakir bir boru spiral sekilde radyator borusuna baglanarak yuksek verimlilik saglanabilir. bakir boru uclari da cam suyu hattina eklenebilir. dezavantaj olarak dusuncem ise; motor yeterli sicakliga gelmeden, cam suyu isitmaniz calismayacaktir. bu islemi yapmam durumunda sizlerle daha fazla detay paylasirim. Sizlerden yapan olursa da buraya detaylari yazarak sistemi gelistirebiliriz. kolay gelsin. | | | |