Geçmişten günümüze subaru modellerinde değinilmiş. Ben bu şirin otomobile biraz daha ayrıntılı değineyim istedim.
Keşke yeni versiyonunu üretseler. Şehir içi kullanım için idealmiş.
1958'de sirin,bir o kadar da kendine özgü tasarımı ile yolcu taşıyan otomobil piyasasına giriş yapmıştır.O dönemde japon otomobil üreticileri,japonya uluslararası ticaret ve sanayi bakalığı'nın isteği ile küçük fakat fonksiyonel yolcu taşıyan arabaların (yaygın alışkanlık,büyük aile otomobilleri ve yük taşıyan araçları üretimi üzerineydi) geliştirilmesi ve üretimi için hummalı bir çalışma içerisindeydi.Yine o donemde yolcu taşıyan arabalar çok pahalıydı ve herkes bu tip otomobil sahibi olamıyordu. Subaru 360 işte bu fikirden yola çıkılarak bantlardaki yerini almıştır.köklerinin uçak üretimi üzerine dayandığı hem ucuz,hem sağlam,hem de 4 kişinin taşınabileceği küçük araba sınıfında bir devrim niteliği taşıyan bu modelin üretimine başlayarak diğer japon firmalarını da benzer modeller geliştirme yönünde ateşlemiştir.
modelin teknik özellikleri şöyledir:
gövde:
genel (uzunluk x genişlik x yükseklik) : 2,990mm x 1,300mm x 1,380mm
boş ağırlık : 385kg
motor :
model : ek31
tip : hava soğutmalı, 2-zamanlı, paralel 2-silindir
çap x strok : 61.5mm x 60mm
motor hacmi : 356cc
sıkıştırma oranı : 6.5
maks. güç (ps/rpm) : 16/4,500
max. tork (kg-m/rpm) : 3/3,000
süspansiyon :
ön : makas
rear : sallanan akslı-tip bağımsız süspansiyon
Japon mühendisler Subaru 360'ı klasik statüsüne soktu
Büyük önem taşıyan küçük bir otomobil
Subaru'nun "uğur böceği" lakaplı ilk seri üretim mini otomobili olan '360' modeline Japon Mühendisler Derneği tarafından klasik statüsü verildi. Zamanının mini otomobilleriyle rekabet edebilmek amacıyla sadece 3 metre boya sahip olan Subaru 360, 1958 yılında piyasaya sürülmüştü. Küçük boyutlarına karşılık otomobil, 4 yetişkin yolcuya rahat bir alan sunuyordu.
İki kapılı şehir otomobili '360' adını arkaya konumlandırılmış, hava soğutmalı ve iki silindirli 356cc'lik motorundan almıştı. 16 bg güç üreten bu motor, 3 ileri manuel şanzımana bağlı durumda arka aksa güç veriyor. İlerleyen dönemlerde bu motorun 25 bg ve 36 bg'lik daha güçlü versiyonları ile birlikte station ve cabrio gövde seçenekleri de satışa sunuldu.
1971 yılına kadar üretimde kalan Subaru 13 yıllık süre zarfında, toplamda 392.000 adet üretildi. 0-80 km/s hızlanmasını 37 saniyede tamamlayan otomobil, 100 km/s maksimum hıza sahipti. Müşteriler aslında bu otomobil ile performans satın almıyordu, 100 km'de ortalama 3.5 litrelik yakıt tüketimi ile müthiş bir verimlilik satın alıyorlardı.
JSME (Japon Mühendisler Derneği) tarafından sertifika verilen 78. klasik olma özelliği taşıyan resimlerde gördüğünüz Subaru 360 K111, Subaru'nun Gunma Yajima üretim merkezinde sergileniyor.
Kaynak: Subaru
Subaru 360
ÇEVİREN: Mehmet Kara (alıntıdır)
1961. ŞUBAT
Subaru Sambar kamyonet piyasaya sürüldü
![[Resim: 001c.jpg]](http://www.subaru.com.tr/images/heritage/1960/001c.jpg)
![[Resim: 001b.jpg]](http://www.subaru.com.tr/images/heritage/1960/001b.jpg)
Birinci nesil Sambar
Şubat 1961'de Subaru Sambar otomobil dünyasına merhaba dedi. Subaru 360'ı temel alan Sambar, kullanması oldukça keyifli, olağanüstü hoş ve sürüşü dengeli bir kamyonet oldu. Zamanının diğer dört tekerlekli mini kamyonlarına kıyasla, Subaru Sambar en düşük şasi yüksekliğine ve en geniş yük yatağına sahipti. Dar sokak köşelerini düzgün bir şekilde aşma yeteneği ile bu mini-kamyon, ticari sınıf araçlara yeni bir soluk aldırdı. Takip eden Eylül ayında, Sambar Light Van sadece ticari amaçlı değil, aynı zamanda eğlence amaçlı bir araç olarak piyasaya sürüldü. Subaru, Sambar ile bir hafif binek araçları üreticisi olarak sıkı bir şekilde yerini sağlamlaştırdı.
1960.02 Piyasaya sürüldü
1961.09 Light Van çıktı
1966. OCAK
Yeni Sambar piyasaya sürüldü
![[Resim: 004.jpg]](http://www.subaru.com.tr/images/heritage/1960/004.jpg)
İkinci nesil Sambar
1966'da çıktı ve "Yeni Sambar" olarak adlandırıldı. Rafine bir ön ızgara ve genel tasarıma sahipti. Ayrıca isteğe bağlı 6 ileri ve 2 geri vitesli değişken dişli kutusu da bulunuyordu.
Adlandırma: İngilizce "Indian deer" (Hint Geyiği)'nden esinlendi
Keşke yeni versiyonunu üretseler. Şehir içi kullanım için idealmiş.
1958'de sirin,bir o kadar da kendine özgü tasarımı ile yolcu taşıyan otomobil piyasasına giriş yapmıştır.O dönemde japon otomobil üreticileri,japonya uluslararası ticaret ve sanayi bakalığı'nın isteği ile küçük fakat fonksiyonel yolcu taşıyan arabaların (yaygın alışkanlık,büyük aile otomobilleri ve yük taşıyan araçları üretimi üzerineydi) geliştirilmesi ve üretimi için hummalı bir çalışma içerisindeydi.Yine o donemde yolcu taşıyan arabalar çok pahalıydı ve herkes bu tip otomobil sahibi olamıyordu. Subaru 360 işte bu fikirden yola çıkılarak bantlardaki yerini almıştır.köklerinin uçak üretimi üzerine dayandığı hem ucuz,hem sağlam,hem de 4 kişinin taşınabileceği küçük araba sınıfında bir devrim niteliği taşıyan bu modelin üretimine başlayarak diğer japon firmalarını da benzer modeller geliştirme yönünde ateşlemiştir.
modelin teknik özellikleri şöyledir:
gövde:
genel (uzunluk x genişlik x yükseklik) : 2,990mm x 1,300mm x 1,380mm
boş ağırlık : 385kg
motor :
model : ek31
tip : hava soğutmalı, 2-zamanlı, paralel 2-silindir
çap x strok : 61.5mm x 60mm
motor hacmi : 356cc
sıkıştırma oranı : 6.5
maks. güç (ps/rpm) : 16/4,500
max. tork (kg-m/rpm) : 3/3,000
süspansiyon :
ön : makas
rear : sallanan akslı-tip bağımsız süspansiyon
Japon mühendisler Subaru 360'ı klasik statüsüne soktu
Büyük önem taşıyan küçük bir otomobil
Subaru'nun "uğur böceği" lakaplı ilk seri üretim mini otomobili olan '360' modeline Japon Mühendisler Derneği tarafından klasik statüsü verildi. Zamanının mini otomobilleriyle rekabet edebilmek amacıyla sadece 3 metre boya sahip olan Subaru 360, 1958 yılında piyasaya sürülmüştü. Küçük boyutlarına karşılık otomobil, 4 yetişkin yolcuya rahat bir alan sunuyordu.
İki kapılı şehir otomobili '360' adını arkaya konumlandırılmış, hava soğutmalı ve iki silindirli 356cc'lik motorundan almıştı. 16 bg güç üreten bu motor, 3 ileri manuel şanzımana bağlı durumda arka aksa güç veriyor. İlerleyen dönemlerde bu motorun 25 bg ve 36 bg'lik daha güçlü versiyonları ile birlikte station ve cabrio gövde seçenekleri de satışa sunuldu.
1971 yılına kadar üretimde kalan Subaru 13 yıllık süre zarfında, toplamda 392.000 adet üretildi. 0-80 km/s hızlanmasını 37 saniyede tamamlayan otomobil, 100 km/s maksimum hıza sahipti. Müşteriler aslında bu otomobil ile performans satın almıyordu, 100 km'de ortalama 3.5 litrelik yakıt tüketimi ile müthiş bir verimlilik satın alıyorlardı.
JSME (Japon Mühendisler Derneği) tarafından sertifika verilen 78. klasik olma özelliği taşıyan resimlerde gördüğünüz Subaru 360 K111, Subaru'nun Gunma Yajima üretim merkezinde sergileniyor.
Kaynak: Subaru
Subaru 360
![[Resim: subaru-360.jpg]](https://icdn-4.motor1.com/images/mgl/06wXm/s3/subaru-360.jpg)
ÇEVİREN: Mehmet Kara (alıntıdır)
1961. ŞUBAT
Subaru Sambar kamyonet piyasaya sürüldü
![[Resim: 001c.jpg]](http://www.subaru.com.tr/images/heritage/1960/001c.jpg)
![[Resim: 001b.jpg]](http://www.subaru.com.tr/images/heritage/1960/001b.jpg)
Birinci nesil Sambar
Şubat 1961'de Subaru Sambar otomobil dünyasına merhaba dedi. Subaru 360'ı temel alan Sambar, kullanması oldukça keyifli, olağanüstü hoş ve sürüşü dengeli bir kamyonet oldu. Zamanının diğer dört tekerlekli mini kamyonlarına kıyasla, Subaru Sambar en düşük şasi yüksekliğine ve en geniş yük yatağına sahipti. Dar sokak köşelerini düzgün bir şekilde aşma yeteneği ile bu mini-kamyon, ticari sınıf araçlara yeni bir soluk aldırdı. Takip eden Eylül ayında, Sambar Light Van sadece ticari amaçlı değil, aynı zamanda eğlence amaçlı bir araç olarak piyasaya sürüldü. Subaru, Sambar ile bir hafif binek araçları üreticisi olarak sıkı bir şekilde yerini sağlamlaştırdı.
1960.02 Piyasaya sürüldü
1961.09 Light Van çıktı
1966. OCAK
Yeni Sambar piyasaya sürüldü
![[Resim: 004.jpg]](http://www.subaru.com.tr/images/heritage/1960/004.jpg)
İkinci nesil Sambar
1966'da çıktı ve "Yeni Sambar" olarak adlandırıldı. Rafine bir ön ızgara ve genel tasarıma sahipti. Ayrıca isteğe bağlı 6 ileri ve 2 geri vitesli değişken dişli kutusu da bulunuyordu.
Adlandırma: İngilizce "Indian deer" (Hint Geyiği)'nden esinlendi