| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,947 » En Son Üyemiz: Mehmetpnrc » Konu Sayısı: 5,559 » Mesaj Sayısı: 75,587
Tam İstatistik | | En Son Konular | Merhabalar :) yazar madanadam 25-06-2026, Saat: 20:10 | Tanışma yazar ewrature 25-06-2026, Saat: 19:11 | Subaru impreza GT modelle... yazar Chefkaya 25-06-2026, Saat: 14:29 | LEVORG - Bakım Malzemeler... yazar frknbayram 24-06-2026, Saat: 10:46 | 2003-2008 Subaru Forester... yazar sea 23-06-2026, Saat: 14:47 | Trakya ve İstanbul Avrupa... yazar silvershadow 14-06-2026, Saat: 20:52 | 2007 Subaru Outback 3.0R ... yazar Slovan 12-06-2026, Saat: 20:38 | Levorg Almayı Düşünüyorum... yazar frtzencir 12-06-2026, Saat: 18:35 | Forester V (SK) çeki demi... yazar seckinforester 11-06-2026, Saat: 16:34 | Satılık Thule Atkı ve Bis... yazar proeiffel 07-06-2026, Saat: 20:38 | Gevşemiş Ayna Camı yazar Crosstrek 03-06-2026, Saat: 23:33 | 2023 XV 1.600 devirde gel... yazar madanadam 24-05-2026, Saat: 22:22 | Subaru Legacy OEM ekran h... yazar Slovan 19-05-2026, Saat: 22:57 | Aramızda Ford Ustası Var ... yazar Kyron 18-05-2026, Saat: 13:35 | Arka Oksijen Sensörü Kand... yazar yENicERiOttomaNs 16-05-2026, Saat: 15:56 | Froster yazar Xgencx 14-05-2026, Saat: 22:27 | Subaru Forester 2010 2.0 ... yazar bahcekapilieren 11-05-2026, Saat: 23:25 | Hibrit Aracımda (Forester... yazar huseyinserdar 01-05-2026, Saat: 00:03 | | | | Ankara'dan Merhaba | | Gönderen: sea - 08-07-2018, Saat: 17:12 - Forum: Tanışma Kendini Tanıtma - Cevaplar (12) |  | Değerli forum üyeleri, Ankara'dan merhaba. Adım Ertuğrul, akademisyenim, 40 küsur yaşındayım. 90'lardan beri Subaru meraklısıyım, ancak sahibi değilim. Halihazırda 2006-2008 model Forester ZL arıyorum. Tercihim Siyah kasa, bej döşeme ama diğer renkler de olur elbette. Kozmetik açıdan düzgün görünen, mekanik açıdan iyi durumda bir araç bulduğumda alacağım. Sizlerin bilgi ve tecrübesinden istifade edebilmek, sonrasında kendi deneyimlerimi paylaşmak için aranıza katıldım. Teşekkür ederim. | | | | Satılık - Takaslı Subaru İmpreza 1.5R 2007 AT awd 168.117km | | Gönderen: Aziz43 - 08-07-2018, Saat: 01:14 - Forum: SATILIK OTOMOBİL - Cevaplar (9) |  | 2007 model 168.117km de sol ön çamurluk değişmiş sağ ön çamurluk ucunda işlem var kaputta scoop tan dolayı boyalı bel altı parça parça lokal boya mevcuttur. Sağ arka çamurluk ucunda sürtme var aracı sürekli eşim hafta içi kullanmakta en ufak sıkıntısı yoktur. İsteyene detaylı video foto atarım. Bütün bakımlarını zamanında ve eksiksiz birşekilde orj parçalar ile yaptırdım 2020 yılına kadar fenni muayene var. Takas sadece Subaru İmpreza 2.0R, subaru forester s_turbo yada subaru legacy ile olur harici takas teklif etmeyiniz. Hasar kaydı ve Bu zamana kadar yapılan bakımları aşağıda 05.08.2016 : 142765 km ön balatalar değişti diskler torna oldu 27.10.2016 : 144450 km egr ve hava filtresi değişti 07.11.2016 : 144850 motor yağı ve filtresi,şanzıman yağı ve filtresi,ön diferansiyel yağı değişti 12.11.2016 : 145286 km de arka teker bilyası değişti.antfiriz değişti 11.01.2017 147460 km regülatör ve lpg filtresi değişti 18.02.2107 148900 km bujiler değişti 29.04.2017 152346 km kesici değişti 22.07.2017 155250 km motor(10-40),arka diferansiyel yağı ve motor-polen filtre değişti-diskler,ön balata ve arka balatalar değişti 30.11.2017 161240km lpg filtresi değişti 03.02.2018 163760km radyatör değişti KZ1:29/11/2014 ERP ÇARPMA 1080₺ KZ2:20/10/2014 ERP ÇARPMA 4266₺ KZ3:19/04/2014 ERP PARK HALİNDE ÇARPMA 1693₺ KZ4:03/03/2014 ERP ÇARPMA 300₺ KZ5:02/03/2013 ERP ÇARPMA 1096₺ KZ6:07/11/2011 ÇARPMA 230₺ KZ7:05/08/2007 Park halindr çarpma 1100₺ https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-o...4772/detay Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi | | | | İki Ezeli Rakip Arasında Biten rekabet Mitsubishi Lancer Evo ile Subaru WRX STi | | Gönderen: frtzencir - 07-07-2018, Saat: 16:31 - Forum: SUBARU DUNYASI - Cevaplar (5) |  | CIhttps://tr.motor1.com/news/132103/lancer-evo-wrx-sti-rekabeti/ subaru wrx sti ve evoyu çok güzel tanıtmış ve açıklamış. Japon kültürüne her zaman ilgi duymuşumdur. Dünya'nın merkezi sayılan Avrupa'dan oldukça uzakta yer alan Doğan Güneş'in Ülkesi denildiğinde aklıma iki şey gelir - samuraylar ve spor otomobiller. Asıl konumuz ikincisi fakat ilkine kısaca değinmek istiyorum. Samuray rütbesinin adı 1873 yılında Meiji hükûmeti döneminde Shizoku olarak değiştirildi ve tarihler 1 Ocak 1947'yi gösterdiğinde bu mevkii tamamen yok oldu. Bir kavramı kaldırmak hiçbir zaman kolay değildir, adı kaldırsanız da ruhu almak o kadar da basit olmaz. Konu ruh olduğunda Japonların spor otomobileri ile domine ettiği yıllarda doğan ve resmen samuray ruhunu taşıyan bir rekabet diğer tüm modellerin üzerine çıkmayı başarmıştı. Evet, Mitsubishi Lancer Evolution ve Subaru Impreza WRX STi'dan bahsediyorum. 1992 yılı bu rekabet için büyük önem taşır. Lancer Evo'nun ilk jenerasyonu ve WRX STi'ın temel olarak aldığı model Impreza'nın ilk kez piyasaya adım attığı günlerde takvimler 1992'yi gösteriyordu. ![[Resim: mitsubishi-lancer-evolution.jpg]](https://icdn-8.motor1.com/images/mgl/ZN7eo/s4/mitsubishi-lancer-evolution.jpg) ![[Resim: subaru-impreza-wrx-sti.jpg]](https://icdn-2.motor1.com/images/mgl/jAJVo/s4/subaru-impreza-wrx-sti.jpg) Yol otomobillerinin yanı sıra Dünya Ralli Şampiyonası'na da taşan bu rekabet, Mitsubishi'nin Lancer Evolution üretimini onuncu jenerasyon sonrasında durduracağını açıklaması ile son buldu. 24 yıl süren bu maceranın anısına dünyanın en saygın spor otomobillerinden ikisinin tarihine kısaca göz atalım. Subaru Impreza WRX STi GC8B vs. Mitsubishi Lancer Evolution I ![[Resim: subaru-impreza-wrx-sti.jpg]](https://icdn-1.motor1.com/images/mgl/NNQLl/s3/subaru-impreza-wrx-sti.jpg) ![[Resim: mitsubishi-lancer-evolution.jpg]](https://icdn-2.motor1.com/images/mgl/zebNW/s3/mitsubishi-lancer-evolution.jpg) Teknik Özellikler Mitsubishi Lancer Evo Subaru WRX STi Motor 2.0 Litrelik Turboşarjlı I4 2.0 Litrelik Turboşarjlı Boxer Güç (kW/bg @d/d) 182/244 @6,000 184/250 @6,500 Tork (Nm @d/d) 309 @3,000 335 @ 3,500 Şanzıman 5 İleri Manuel 5 İleri Manuel Çekiş Tipi AWD AWD 0-100 km/s (saniye) 5.3 4.9 Ağırlık (kg) 1,240 1,230 Mitsubishi'nin 1973'ten beridir ürettiği model Lancer'ın spor versiyonu olan Evolution I, 1992 yılında üretime girmişti. Bundan yaklaşık iki yıl sonra Subaru, Legacy'nin halefi olan Impreza modeline WRX STi türevini getirerek rekabeti ateşlemiş oldu. Kod adları GSR (Evo) ve GC8B (STi) olan ikilinin ne kadar yakın olduğunu teknik verilerden seçebilirsiniz. İşin ilginç tarafı Evolution I, ekim 1992 ile ocak 1994 yılları arasında üretimde kaldı. Öte yandan ilk WRX STI tanıtıldığında tarihler şubat 1994'ü gösteriyordu ve üretim ağustos 1994'e kadar sürdü. Bu yüzden aslında onu Evolution II ile kıyaslamak daha makul olacaktır. Bakalım durumlar nasıl değişiyor: Teknik Özellikler Mitsubishi Lancer Evo Subaru WRX STi Motor 2.0 Litrelik Turboşarjlı I4 2.0 Litrelik Turboşarjlı Boxer Güç (kW/bg @d/d) 190/258 @6,000 184/250 @6,500 Tork (Nm @d/d) 347 @3,000 335 @ 3,500 Şanzıman 5 İleri Manuel 5 İleri Manuel Çekiş Tipi AWD AWD 0-100 km/s (saniye) 5.3 4.9 Ağırlık (kg) 1,250 1,230 Temel manada ufak bir güç, tork ve ağırlık artışı gibi görünse de Lancer Evo'nun yeni jenerasyonu yol tutuşu, aks mesafesi ayarları, ön gergilere bağlı hafifletilmiş viraj demirinde gördüğü iyileştirmelerin yanı sıra daha büyük bir spoiler ve 10 mm daha geniş lastiklere kavuştu. Avantaj; Lancer Evolution II! ![[Resim: mitsubishi-lancer-evolution.jpg]](https://icdn-5.motor1.com/images/mgl/jAJKo/s4/mitsubishi-lancer-evolution.jpg) ![[Resim: subaru-impreza-wrx-sti.jpg]](https://icdn-9.motor1.com/images/mgl/QN6q9/s4/subaru-impreza-wrx-sti.jpg) Zaman dilimleri hep kovalamaca şeklinde olan ikilide Subaru cevabını 1994 sonu ile 1996 sonu arasında piyasaya sürdüğü GC8C ile verdi. Tablo kalabalığı yaratmamak adına WRX STi'daki değişikliklerden bahsederek bu savaşı da olabildiğince kısa bir sürede kapatmayı planlıyorum: - Güç 280 bg'e, tork 367 Nm'ye çıktı.
- Pik güç devri değişmezken, pik tork devri 4,000'e yükseldi.
- 0-100 km/s ivmelenme süresi 5.1 saniye oldu.
- Ağırlık 1,240 kg oldu.
[size=undefined][size=undefined] Rekabet avantajı tekrar el değiştirdi; yeni liderimiz Subaru Impreza WRX STi GC8C! Subaru Impreza WRX STi'ın ikinci jenerasyonu gelene Lancer Evolution tam beş jenerasyon değiştirmişti. Tüm rekabeti detaylı bir biçimde yazmak yerine kısa bir özet geçerek mücadelenin ikinci kısmına geçiş yapacağız. Tabloda kazanan jenerasyonları italik olarak göstereceğim. Mitsubishi Lancer Evolution Evo III Evo IV Evo V Jenerasyon Kodu Subaru Impreza WRX STi GC8D GC8D-GC8E* GC8F-GC8G Son duruma bakarsak bayrak yine Subaru Impreza WRX STi'da. Ancak bu konuda model yıllarının birbirleriyle çakışmaması gibi özel durumlar var. GC8G ve Evo V jenerasyonlarında güç ve tork değerleri ile 0-100 km/s hızlanmaları aynı (280 bg, 375 Nm, 4.9 saniye) fakat Subaru, rakibi Mitsubishi'nin 1,360 kg olan ağırlığından tam 170 kg hafif bir otomobil üretmeyi başarmıştı. ![[Resim: subaru-impreza-wrx-sti.jpg]](https://icdn-1.motor1.com/images/mgl/ZN70z/s4/subaru-impreza-wrx-sti.jpg) ![[Resim: mitsubishi-lancer-evolution.jpg]](https://icdn-8.motor1.com/images/mgl/B48KZ/s4/mitsubishi-lancer-evolution.jpg) "Bugeye" Subaru Impreza WRX STi vs. Mitsubishi Lancer Evolution VI [img=0x163]https://icdn-4.motor1.com/images/mgl/KVelR/s3/subaru-impreza-wrx-sti.jpg[/img] Teknik Özellikler Mitsubishi Lancer Evo VI Subaru WRX STi Motor 2.0 Litrelik Turboşarjlı I4 2.0 Litrelik Turboşarjlı Boxer Güç (kW/bg @d/d) 205/280 @6,000 205/280 @6,500 Tork (Nm @d/d) 375 @3,000 400 @ 4,000 Şanzıman 5 İleri Manuel 6 İleri Manuel Çekiş Tipi AWD AWD 0-100 km/s (saniye) 4.5 4.9 Ağırlık (kg) 1,365 1,270 Altıncı türevine geçen Evolution sadece 5 kilogram ağırlaşırken Subaru'nun tartılarda gösterdiği değer 80 kg artmıştı! Yine de geri kalan tüm özelliklerde Mitsubishi ve Subaru ya aynı, ya da çok benzer değerler yakalamayı başarmıştı. Tablo, yakın takibi net bir şekilde gözler önüne seriyor. ![[Resim: mitsubishi-lancer-evolution.jpg]](https://icdn-3.motor1.com/images/mgl/4APnZ/s4/mitsubishi-lancer-evolution.jpg) ![[Resim: mitsubishi-lancer-evolution.jpg]](https://icdn-2.motor1.com/images/mgl/EqgBM/s4/mitsubishi-lancer-evolution.jpg) ![[Resim: mitsubishi-lancer-evolution.jpg]](https://icdn-9.motor1.com/images/mgl/MbXo8/s4/mitsubishi-lancer-evolution.jpg) Burada Lancer Evolution'a bir parantez açmak istiyorum zira bu pakette Mitsubishi bir özel versiyon piyasaya sürdü. Şu anda oldukça ilginç bir araç ile WRC'ye geri dönen Toyota'nın Gazoo Racing isimli ralli ekibinin başında bulunan Tommi Makkinen, Japon üreticiye dört şampiyonluk getirmişti. Bunun karşılığında Mitsubishi, efsane pilota saygılarını bu özel versiyon ile sundu. İki otomobilin tarihinden bahsedildiği bir yazıda Lancer Evolution 6½ atlansa büyük bir eksiklik olurdu, değil mi[/size][/size] [size=undefined][size=undefined] Görüldüğü gibi rekabet yine farklı zamanlarda. Evolution VI ile VII arasında WRX STi'ın yeni jenerasyonu bir kez makyajlandı. Evolution sekizinci jenerasyonuna girdiğinde ikinci nesil WRX STi yeni yüzüyle piyasadaki ilk yılını doldurmuştu. Bu ikiliyi karşılaştırdığımızda aslında büyük bir fark var. Ağırlık savaşında avantajını sürdüren Boxer motorlu Japon 1,395 kg'lık gövdesini 5.6 saniyede 100 km/s hıza ulaştırıyordu. Güç konusunda Evo VIII'den zayıf olan otomobil yine de rakibinden daha kısa sürede bu hızlanmayı gerçekleştiriyordu. 2.5 litrelik motorundan 227 bg güç ve 300 Nm tork üreten STi, 265 bg ve 355 Nm üreten vatandaşının 1,470 kg ağırlığında olması dolayısıyla ondan 0.5 saniye daha hızlı olmayı başarıyordu. ![[Resim: mitsubishi-lancer-evolution.jpg]](https://icdn-5.motor1.com/images/mgl/PNYeA/s4/mitsubishi-lancer-evolution.jpg) ![[Resim: subaru-impreza-wrx-sti.jpg]](https://icdn-7.motor1.com/images/mgl/2KjqK/s4/subaru-impreza-wrx-sti.jpg) Evolution sondan bir önceki türevi olan IX, rakibinin üçüncü jenerasyonuyla birkaç aylığına mücadele etti. 295 bg güç üreten Mitsubishi modeline karşılık Subaru'nun 2.5 litrelik ünitesi 300 bg üretebiliyordu. Sıkı mücadele sonsuza dek sürecek gibiydi fakat Mitsubishi'nin farklı planları vardı... 2016 Subaru Impreza WRX STi vs. Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition ![[Resim: subaru-impreza-wrx-sti.jpg]](https://icdn-5.motor1.com/images/mgl/VNZqz/s4/subaru-impreza-wrx-sti.jpg) ![[Resim: 2015-6098472015-mitsubishi-lancer-evolut...ition1.jpg]](https://icdn-1.motor1.com/images/mgl/obk74/s4/2015-6098472015-mitsubishi-lancer-evolution-final-edition1.jpg) Teknik Özellikler 2016 Subaru Impreza WRX STi Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition Motor 2.5 Litrelik Turboşarjlı Boxer 2.0 Litrelik Turboşarjlı I4 Güç (kW/bg @d/d) 228/305 @6,000 226/303 @6,000 Tork (Nm @d/d) 395 @ 4,000 410 @3,000 Şanzıman 6 İleri Manuel 5 İleri Manuel Çekiş Tipi AWD AWD 0-100 km/s (saniye) 4.6 5.3 Ağırlık (kg) 1,440 1,560 İkili yakın olmayı hiçbir zaman bırakmadı. Bunun bitecek olması çok üzücü. Yazı genelinde araçları kısaca karşılaştırmaya çalıştım, bu noktada tablonun yeterli olacağını düşünüyorum. [/size][/size] [size=undefined][size=undefined] Formula 1 dünyasında James Hunt ile Niki Lauda, Ayrton Senna ile Alain Prost arasında gördüğümüz ve saygı duyarak, hayranlıkla takip ettiğimiz rekabetin otomotiv dünyasındaki karşılığı bana sorarsanız kesinlikle Mitsubishi Lancer Evolution ile Subaru Impreza WRX STi mücadelesidir. Seni özleyeceğiz Lancer Evo, umarım günün birinde geri dönersin ve Impreza ile çetin fakat hoş rekabetine devam edersin! ![[Resim: mitsubishi-lancer-evolution.jpg]](https://icdn-4.motor1.com/images/mgl/JjngM/s4/mitsubishi-lancer-evolution.jpg) Subaru Impreza WRX STI - Mitsubishi Lancer Evolution ![[Resim: subaru-impreza-wrx-sti.jpg]](https://icdn-7.motor1.com/images/mgl/KVelR/s3/subaru-impreza-wrx-sti.jpg) 76 fotoğraflar ![[Resim: subaru-impreza-wrx-sti.jpg]](https://icdn-5.motor1.com/images/mgl/KVelR/s5/subaru-impreza-wrx-sti.jpg) ![[Resim: subaru-impreza-wrx-sti.jpg]](https://icdn-7.motor1.com/images/mgl/B48lR/s5/subaru-impreza-wrx-sti.jpg) ![[Resim: mistubishi-lancer-evolution.jpg]](https://icdn-5.motor1.com/images/mgl/2Kjlx/s5/mistubishi-lancer-evolution.jpg) [/size][/size] [/url] [*] [*] [*][url=https://tr.motor1.com/rss/] | | | | Subaru Forester Temizlik Hikayesi | | Gönderen: sarpworks - 05-07-2018, Saat: 23:30 - Forum: [Teknik] Elektrik Teknolojik - Kabin İçi - Cevaplar (9) |  | Herkese merhabalar, 2009 yilinda alindigindan beri doseme temizligi yapilmamis bir forester a can veren bir hikaye paylasacagim. Arac sahibi kayganam. Kendisinin ortalama 30-35kg lik 2 adet Giant Schnauzer cinsi kopegi var ve genelde bir yere giderken bu gangisterler aracin arka koltugunu isgal ediyorlar. bazen camurlu ayaklarla bazen de salya ile araci kirletiyorlar. Bu iki gangisterin yani sira gecen sene ufak bir ihmalsizlik sonucu arac icerisi batti. Kayganam 1 tencere veya buyuk bir kapta tasidigi yemek on yolcu koltuguna dokulup, ordan alt dosemeye kadar yurudu. Elinden geldigince temizlemis ama yolcu koltugundaki lekeden dolayi inanin oturasim gelmiyordu. Yemek kiyma, salca ve baharat agirlikli. yani yagli ve leke birakici turden. bu olaydan sonra 3-4 defa kendisini ziyarete gittigimde zamanim oldugu halde icimden dokunmak gelmedi. yanimda malzeme yok diyerekten isten kactim. En son ziyaretimde kucuk hali yikama makinesi almis ve hava sicak oldugu icin yine usendim ve dokunmadim. Taaa ki aldigim temizleme urununu test edecek gonullu lazim olana kadar. Kendi aracim 12 yasinda ve ben 2. sahibi olarak 2 yildir kullaniyorum. En nefret ettigim doseme rengine sahip. Bej ...! o gunku seceneklerimde siyah ic doseme olmamasi ve bu aracinda 1 sahibi olmasindan dolayi kabullenerek aldim araci. Bu renk aracin icini gunluk kullanimda eminimki tahmin edersiniz. lekelenme ve kirlenme cabuk oluyor. Piyasada satilan ( walmart, otomarket..vs.) urunlerin hemen hemen cogunu kullandim ama hicbirinden memnun edici sonuc alamadim. Eski aracimda ( copten alip toplayip 3 sene surdugum aracta) camasir suyu, bulasik deterjani, leke sokucu, camasir deterjani karisimi ile temizlik yaptigimda guzel sonuc almistim. koltuklari siyah saniyordum megerse gri renkteymis. ama koltuklari yerinden sokup arka bahcede fircalayip, bahce hortumuyla camasir yikar gibi yikayip 2 gun kurutmustum Aracimin on kismindaki hali dosemeleri tek parca halinde ciktigi icin yolcu tarafinda anlam veremedigim kahverengi lekeyi temizleme bahanesiyle dosmeyi soktum. ayni karisimi yaptim ama leke yine fark edilebiliyor. Yeni bir deterjan ararken, internette tesadufen ultra konsantre bir urun buldum. 4lt lik bidonda $25 a satiliyor. 20:1 oraninda kullanin yaziyor ve herkesten iyi yorum almis. Urunu kullanmak icin bana urunu test edebilecegim arac lazimdi ve aklima kayganam geldi. Haftasonu bir etkinlige katilmak icin ziyaretimize geldi. Gelmeden once de kucuk hali yikama makinesini getirmesini de istedim. Isleme dun aksam ustu eve varmasiyla 5dk icerisinde basladim. kullanma klavuzundaki oran yerine 1:4 oraninda kullandim. sonuc oldukca memnun ediciydi. Urunu sprey siseye doldurup suyla (sicak su kullandim) karistirip yuzeye puskurttum. sarjli tornavidaya aldigim firca aparatiyla da yuzeyi yorulmadan fircaladim. sonra makineyle yuzeyi duruladim(sahsi tercihim) ve havlu ile de yuzeyi iyece ovaladim. Sonrasinda birazcik tazikli hava tuttum ve islemi tamamladim. ortalama olarak 1,5 saat kadar ugrastim arac ile. koltuklar, orta konsol, yer dosemeleri dahil. bagaja dokunmadim havuz oldugu icin kirlenmemisti. kayganami bakmasi icin disari cagirdim. aracin icine baktigi sirada donup kaldi. nasil olmus sorusuna soka girmis sekilde yavasca teeer-teeeee-miiiiiz seklinde cevap verdi. sonradan aklima geldi. kadin aracin orta kolsolunun olmadigini gorunce sok olmus : dedim korkacak durum yok onu da kuvette guzelce yikadim takacam dedim. araci ortalama 2 saat kadar klima acik ve disardan hava almayi kapatarak calistirdim. boylece arac icerisindeki nemi almasini sagladim. sabahta ise giderken anahtarlarini aldim. 1 saatlik yolculukta klima kullanarak daha iyi kurumasini sagladim. suan disari %87 nem ve 35derece sicaklik var. tavan_ camlari biraz acik biraktim. tahminimce icindeki her nokta kurumustur. donus yolunda da tavan ve camlar acik eve dogru gidecem ve deterjani kendi aracimda gonul rahatligiyla kullanmayi planliyorum. Aracin onceki hali: ![[Resim: IMG_0451.jpg]](https://thumb.ibb.co/kbGJ9y/IMG_0451.jpg) ![[Resim: IMG_0452.jpg]](https://thumb.ibb.co/jNgJ9y/IMG_0452.jpg) ![[Resim: IMG_0457.jpg]](https://thumb.ibb.co/hBHEhJ/IMG_0457.jpg) ![[Resim: IMG_0458.jpg]](https://thumb.ibb.co/eFaObd/IMG_0458.jpg) ![[Resim: IMG_0460.jpg]](https://thumb.ibb.co/n7pibd/IMG_0460.jpg) ![[Resim: IMG_0461.jpg]](https://thumb.ibb.co/dFAZhJ/IMG_0461.jpg) Temizlendikten sonraki hali ![[Resim: IMG_0463.jpg]](https://thumb.ibb.co/f486Uy/IMG_0463.jpg) ![[Resim: IMG_0465.jpg]](https://thumb.ibb.co/kztJbd/IMG_0465.jpg) ![[Resim: IMG_0467.jpg]](https://thumb.ibb.co/kPePGd/IMG_0467.jpg) kullandigim aparat : | | | | Subaru Forester Hava Yonlendirici Tamiri | | Gönderen: sarpworks - 05-07-2018, Saat: 22:44 - Forum: [Teknik] Elektrik Teknolojik - Kabin İçi - Cevaplar (31) |  | Herkese merhabalar, Subaruyu haftalar once sattigimda siteden ayrilacagimi dusunmus olabilirsiniz. Teknik destek makalelerine bu sefer 2009 Forester(makyajli) ile devam ediyorum. Yanlis anlasilma olmasin arac kayganamin. Haftasonu bir etkilinlige katilmak icin geldi, gelmisken aracini elden geciriyorum. Aslinda aracini kobay olarak bir temizlik urunu icin kullandim. Bu sirada gordugum 1-2 eksikligide gidereyim dedim. Kendi aracima (12 yasinda,2.sahibi olarak 2 senedir kullaniyorum) detayli temizlik yapacagim. ici bej renk(en nefret ettigim) oldugu icin oldukca kirlendi. Piyasadaki urunlerin(amerika) bircogu tam anlamda temizlik yapamadigi icin internette buldugum ultra konsantre bir urun siparisi verdim ve bunu kayganamin aracinda denemeye karar verdim. Islem gercekten istedigime yakindi bunu ayri olarak baska konuda resimlerle paylasacagim. Fakat islem sonunda arac icini kurutmak icin klimayi kullandigimda maalesef hava sadece on izgaradan geliyordu. dugmeyi cevirmenin bir faydasini goremedim. Sorunun kaynagi, hava kanalini yonlendiren kapagi hareket ettiren telin yerinden cikmasi. Tahmin ediyorum ki akliniza gelen ilk sey komple konsolu yerinden soktugum. Hayir oyle birsey yapmadim. Ortalama 5 dk dan daha az bir surede islemi tamamladim. Alet edavat: 1- yildiz tornavida 2- islak mendil/lastik eldiven ( islemde eliniz birazcik gres vb yag olabilir. Havalandirma kanallarini yoneten kapaga sofor tarafindan, pedallarin oraya yatarak yapabilirsiniz. direksiyon alt kapak boslugundan da islemi kisitli alanda izleyerek yapabilirsiniz. Fakat daha cok gorus acisi icin, direksiyon altindaki diz mesafesindeki kapagi sokerek daha rahat calisabilirsiniz. Kapagi 2 vida + 4 tirnak tutuyor. 1. Adim: torpidonun sol tarafindaki kapi arasinda kalan plastik kapagi cikartin. ( sigorta panelini acip, parmaginizla ittirerek cizik, zedelenme olmadan acabilirsiniz.) 2. Adim: yildiz tornavida ile resimde isaretli vidalari sokun ve nazikce paneli esneterek duz cekilde cekin. ( tirnaklar gorunurde oldugu icin isterseniz icerden parmaginizla ittirerek rahatca cikartabilirsiniz. ![[Resim: forester4.png]](https://thumb.ibb.co/jj1PhJ/forester4.png) 3. Adim: panelin tirnaklari 2 tane direksiyon solunda, 2 tane direksiyon sagindakiler kurtulduktan sonra, panel uzerindeki dugmelerin soketlerini cikartin. Soketleri cikartmadan once kontagin kapali olduguna emin olun. bende herhangi bir ariza isigi yanmadi ama soketleri soktugum gibi kontagi kapattim. ![[Resim: Forester5.png]](https://thumb.ibb.co/e1cmwd/Forester5.png) 4. Adim: Resimde de goruldugu uzere, beyaz renkli parca havalandirma kontrol kapagi. uzerinde beyaz bir cikinti var ve bu cikintiya bagli tel resimde sari renkli plastikle kapli tel. Ilk etapta 2 parmaginizin yardimiyla halkayi beyaz plastige gericin.ayni hizaya getirmek icin, sag elinizle konsoldan dugmeyi cevirebilirsiniz. Teli yerine taktiktan sonra, sari plastik kapli teli yuvasina oturtun. hafiften torpido taradina ittirerek kanalina oturtabilirsiniz. Butun islem bu kadar. gecmis olsun. ![[Resim: forester1.png]](https://thumb.ibb.co/j9Cdbd/forester1.png) ![[Resim: forester2.png]](https://thumb.ibb.co/dOkaNJ/forester2.png) ![[Resim: forester3.png]](https://thumb.ibb.co/iHiUhJ/forester3.png) 5.Adim: paneli yerine takmadan once soketleri takin, tirnamlar yuvaya tam oturduktan sonra vidalari takip, yan kapagi kapatip islemi bitirin. Soru: bu sari plastik kapli kablo yuvasindan tekrar cikma ihtimali var mi? acikcasi bunun cevabini ilerleyen zamanda kayganamin sms atmasiyla ogrenecem. Fakat bu kabloyu oraya sabitlemek icin amerikan filmlerinde insanlari baglamak icin kullanilan kalin koli banti kullanilabilir. araclari birbirne tutturabilecek guctekilerden. *****Dikkat***** Calistiginiz bolgede klimanin yuksek basincli borusu gecmekte. Islemi yapmadan once aracin tamamen soguduguna veya klimanin hic calismadigina emin olun. Boru uzerindeki(aluminyum) sicaklik elinizi yakabilecek sicaklikta. 1-2 defa elim degdi ve tecrube sahibi oldum. 6.Adim: elinize bulasan yag(eger varsa) islak mendil ile temizleyin. | | | | Renault Megane 1 Otomatik Vites Arıza Lambası | | Gönderen: kgul.ismail - 05-07-2018, Saat: 21:53 - Forum: DİĞER MARKALAR İÇİN - Cevaplar (27) |  | Herkese merhaba. Elektronik mühendisliği son sınıf öğrencisiyim.Bitirme aşamasındayım. Bu forumun sorun çözme konusunda üstüne başka yer olmadığını duydum.Bende size danışayım dedim. 2000 model Renault Megane 1 1.6 16V otomatik araç kullanıcısıyım. Çok sık olmamakla birlikte aracımın otomatik şanzımanı bazen arıza veriyor. Genelde soğuk havalarda veya yokuşta zorlanınca kendisini 3. vitese sabitliyor ve otomatik arıza lambası yanıyor. Böyle bir durumda aracı sağa çekip aç kapa yapıyorum düzeliyor fakat 90-100 km hızla 5. viteste giderken kendisini 3. vitese alması çok vuruntulu bir şekilde olduğu için korkutuyor. İnternette araştırdığımda selonoid valflerinin ve şanzıman yağının değiştirilmesi çözüm olacağı söylenmiş fakat çözüm olmayanlar da var. Şanzıman ustası da bunun %50 çözüm olacağını söyledi. Şanzımanın yaşından ve kilometresinden dolayı (181 bin) revizyona girmesi gerektiğini söyledi, o da 4 bin lira civarı. Aynı sorunu yaşayan veya ne yapılması gerektiğini bilen birileri yardımcı olabilirse sevinirim. Şimdiden teşekkürler | | | | Subaru'dan Daha Düşük Maliyetli EyeSight Geliyor | | Gönderen: Praxis - 05-07-2018, Saat: 01:33 - Forum: SUBARUDAN HABERLER - Cevaplar (7) |  | Subaru’nun EyeSight Sistemi markanın Önleyici Güvenlik Felsefesi'nin nihai hedefi olan trafik kazalarını tamamen ortadan kaldırma amacına 2020 yılında çok yaklaşacak. Güvenlik uzmanı marka bu hedefe araç maliyetini artırmadan ulaşmayı hedefliyor. Subaru ekibinin üzerinde çalıştığı yeni nesil EyeSight sistemi, çok fazla cihaz ve sensör eklemesi yapılmadan otonom sürüşe imkân tanıyacak. Bu sayede otonom sürüş önündeki en önemli dezavantajlardan biri olan maliyet artışının önüne geçilecek. Güncel EyeSight teknolojisine eklenecek yeni sensörler ve 2 adet radar sayesinde 2020 yılında Seviye 2 otonom sürüş imkânı sunulabilecek. Geliştirilmekte olan yeni nesil EyeSight, Subaru kullanıcılarının kaza oranını düşürmek adına daha fazla görev üstlenecek. Yeni nesil EyeSight, otomobilin yanından 90 derece açıyla gelen yaya ve bisikletlileri de algılayabilecek. Bu sayede şehir içinde sıklıkla karşılaşılan kazalara karşı önlem alınmış olacak. Yağmurlu ve puslu havalarda daha fazla görüş kabiliyeti sunacak olan yeni nesil EyeSight sürüşe daha fazla destek olacak. Yeni nesil EyeSight sayesinde otomobil otomatik şerit değiştirebilecek, virajlarda dönüş açısına göre hız düşürecek ve en silik yol çizgilerini bile algılayarak aracın düz bir çizgide yol almasını sağlayacak. Subaru’nun yeni nesil EyeSight teknolojisi ile hedefi trafik kazalarını yakın gelecekte ortadan kaldırmak. Orta konsolun üstüne yerleştirilecek infrared LED ve infrared kamera sayesinde araç sürücüyü gözünden sürekli takip ederek ve kaza ihtimallerini anlayarak uyarılarda bulunacak. Bu kameralar ayrıca otomobilin kişiselleştirilmesinde de rol oynayacak. Sürücü otomobile oturduğu anda kameralar sürücüyü gözünden tanıyıp sürücünün daha önce hafızaya aldığı koltuk ve ayna ayarı, sürüş modu gibi tercihlerini de otomatik olarak devreye sokacak. Türkiye’de ilk kez Subaru XV’de gördüğümüz, markanın tamamen kendi geliştirdiği ve elektrikli otomobillerin en verimli şekilde üretilmesine imkân sağlayacak Yeni Global Platform'a sahip olacak yeni modeller için de çalışmalar sürdürülüyor. Kaynak:motor1.com | | | | Aksiyon Kamera Tavsiyesi | | Gönderen: nitro37 - 04-07-2018, Saat: 00:54 - Forum: MULTİMEDYA - Cevaplar (14) |  | Arkadaşlar proje aşamasında yapacağım fotograf ve video çekimleri icin bir kamera arıyorum . Gerektiginde arabanın herhangi bir yerine sabitlenebilmeli ayrıcaelde çekim yapılabilmeli. Bütçem 500 tl ama çok da kalitesiz bir ürün olsun istemiyorum. Fotograflarda renkleri tam olarak belli etsin, video aşamasında da sesleri tam olarak kaydetsin yeter benim için. Bu konu hakkında tecrübeli arkadaşlardan tavsiyeler bekliyorum. Teşekkürler | | | | Subaru Outback 2007 Aldım (bilenler Cihan'ın eski aracıı) | | Gönderen: mütereddit subarucu - 28-06-2018, Saat: 12:26 - Forum: İnceleme ve Kullanıcı Yorumları - Cevaplar (41) |  | Forumdaşlar merhaba, malumunuz olduğu üzere bir süredir somutlaştırmaya çalıştığım bir Subaru merakımız var idi. Şükür nasip oldu ve Kırklareli'nde bulunan Cihan'ın aracını birkaç hafta önce devraldık. Epeyce yoğun geçen günlerde bir değerlendirme yazısı yazmak nasip olmadı bu vesileyle ilk gözlem ve deneyimlerimi sizinle de paylaşmak istedim. 1. Sürüş: Daha önce sırasıyla Peugeout 206 (manuel), Toyota Auris (MMT, 2008), Honda CRV (CVT, Otomatik, 2009), Honda Accord (2008,otomatik) kullanmış bir amatör sürücü olarak Outback'in farkını anlamak için kısa bir yolculuk yeterli olurmuş. Ancak, aracı Kırklareli'nden alıp Ankara'ya getirdiğimiz için ilk etapta konfor yüklemesi fazla oldu diyebilirim. Araç oldukça sessiz, son derece güven verici, farklılığını hissettirici ve performansı fazlasıyla tatmin edici. Daha önceki araçlardan daha uzun olan aracın kullanımı da beklediğimden çok rahat. Bir önceki aracım Honda Civic (Vtec, ES, 2006)'ten sonra park sorunu yaşarız rahat olmaz diye düşünürken sanırım aracın direksiyon ve teker sisteminin teknolojik üstünlüğü nedeniyle birçok yere rahatça girip-çıkabildiğimi şaşkınlıkla müşahede ettim. 2. Yakıt: 3.0 AWD bir araç insanı kağıt üzerinde ürkütüyor. Ancak, korkacak bir şey olmadığını memnuniyetle öğrendik. Yaptığım ölçüm değerlerine göre şehirlerarası yolda hız sabitleme (120km) ile klimalı bir seyahat için 12/100km çıkıyor yakıt değerleri. Klimayı kapatıp sabit hız tuzağından çıkıp da 120-140 arasında kendi yapacağınız hız ayarlamasıyla klimasız bir seyahat için 10-11lt/100 arası bir değer görmek mümkün. Günlük kullanımda ise şehirıçı (yoğunlukla Ankara Bulvarı ve Sabancı Bulvarı) kullanıldığında 10/100lt ve 13/100km arası değerler çıkıyor. Son 200km'nin ortalaması 11.lt6/100km iken lpg tankını doldurduğum litre değerlerine baktığımda 12lt/100km'nin biraz üstünde seyreden yakıt tüketimi söz konusu. Ha ben 3.0 AWD ile öyle sakin kullanamam derseniz sizi kesenizle başbaşa bırakabilirim. 3.Estetik: Sanırım benim için en güzel Subaru tasarımı bu. İleride model yükseltmek için bir arayış içine girdiğimde bu tarzda bir araç bulamamaktan çekinir hale geldim bile. Örneğin 2011 sonrası kasalar estetik açısından çok geride ve bildiğim kadarıyla 2008 ve 2009'larda manuel ve dizel araçlar mevcut. Hiç benzlin/lpg 2008 ve 2009 gördüğümü hatırlamıyorum ilanlarda. Aracın rengi ideal, tam istediğim gibi ve çok yakışıyor bu araca. Koltuk döşemelerinin açık (bej) renk olması da benim için tercih sebebiydi ve Ankara'daki sıcakları görünce ne kadar isabetli bir karar verdiğimizi gördüm. Halihazırda, özellikle yokuşlarda geri vitese takarken vitesin zor geçtiği gibi bir algı oluştu bende; onu da ilk fırsatta bir uzmanına danışacağım inşallah. Ayrıca, aracın genel bir değerlendirmesi ve yaklaşık 10.000km sonrasındaki bakım için usta tavsiyeleriniz yerinde olabilir. Görseller için uygun bir zamanda paylaşım yaparım inşallah. Kazasız belasız ve güzel vesilelerle haberleşmek ümidiyle.. Kalın sağlıcakla... burak | | | | Subaru İmpreza 1.5 AWD Arıyorum | | Gönderen: Eren - 27-06-2018, Saat: 22:55 - Forum: ALINIK - Cevaplar (7) |  | Merhabalar, Subaru Impreza 1.5 AWD otomatik araç almak istiyorum, Önceliğim, *LPG SİZ olması *Tavan ve Kaputta boya olmaması kısacası şıkları uzatarak konuyu uzatmak istemiyorum araç satarken genelde ''DOSTA GİDER '' Cümlesinden yola çıkarak gerçekten ''DOSTA'' gidecek araç varsa fiyat tekliflerinizi atarsanız sevinirim. Saygılarımla | | | |