| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,945 » En Son Üyemiz: Chefkaya » Konu Sayısı: 5,556 » Mesaj Sayısı: 75,576
Tam İstatistik | | En Son Konular | 2003-2008 Subaru Forester... yazar sea Dün, Saat: 14:47 | LEVORG - Bakım Malzemeler... yazar Vehbi Erdem Dün, Saat: 12:57 | Trakya ve İstanbul Avrupa... yazar silvershadow 14-06-2026, Saat: 20:52 | 2007 Subaru Outback 3.0R ... yazar Slovan 12-06-2026, Saat: 20:38 | Levorg Almayı Düşünüyorum... yazar frtzencir 12-06-2026, Saat: 18:35 | Forester V (SK) çeki demi... yazar seckinforester 11-06-2026, Saat: 16:34 | Satılık Thule Atkı ve Bis... yazar proeiffel 07-06-2026, Saat: 20:38 | Gevşemiş Ayna Camı yazar Crosstrek 03-06-2026, Saat: 23:33 | 2023 XV 1.600 devirde gel... yazar madanadam 24-05-2026, Saat: 22:22 | Subaru Legacy OEM ekran h... yazar Slovan 19-05-2026, Saat: 22:57 | Aramızda Ford Ustası Var ... yazar Kyron 18-05-2026, Saat: 13:35 | Arka Oksijen Sensörü Kand... yazar yENicERiOttomaNs 16-05-2026, Saat: 15:56 | Froster yazar Xgencx 14-05-2026, Saat: 22:27 | Subaru Forester 2010 2.0 ... yazar bahcekapilieren 11-05-2026, Saat: 23:25 | Hibrit Aracımda (Forester... yazar huseyinserdar 01-05-2026, Saat: 00:03 | Lastik Basınç Sensörü - T... yazar msalih 30-04-2026, Saat: 22:25 | Frenlerden Gelen Şakırtı ... yazar sarpworks 29-04-2026, Saat: 15:53 | 2008 Impreza Antifriz Ekl... yazar Pars 28-04-2026, Saat: 22:42 | | | | Hararet lambası mavi ışık sorunu ve kalorifer isitmama sorunu | | Gönderen: mguney - 19-07-2025, Saat: 10:10 - Forum: SUBARU İMPREZA - Cevaplar (3) |  | 2010 Subaru impreza 1.5 rwd aracimin geçen sene Ankaradan Antalya ya giderken ve daha Ankara'dan yeni cikiyorken bir anda hararet lambası kırmızı yandı. Aracı durdurup kaputu açtım ama anormal bişey görmedim. Antalya'ya gittikten sonra Kepez sanayisine götürdüm. Termostat bozulmuş dediler ve değiştirdik dediler. Kırmızı lamba yanmadı bir daha. Ama kış gelince kalorifer ısıtmadi. Üstelik bazen durduk yere hararet ışığı mavi yanmaya başladı. Yani uzun süre araç çalışıyor da olsa mavi ışık yanıyor bazen. Bunu yaşayan veya bilgisi olan var mı? Termostati degistirmeyip içini bosaltanlar oluyormuş. Böyle bir sorun olabilir mi? Teşekkürler | | | | Oksijen Sensörü P0037 hatası | | Gönderen: mguney - 19-07-2025, Saat: 10:02 - Forum: SUBARU İMPREZA - Cevaplar (1) |  | Merhaba. 2010 Model 1.5 RWD impreza aracımda birkaç yıl önce bir LPG dolumundan sonra aniden motor lambası yandı. O zamandan beri yanıyor. Hata kodu P0037. Bunun 2. Oksijen sensörü ile ilgili olduğunu biliyoruz. Ben de sensörü kendim değiştirdim. Lambayı söndürdüm. Bir süre kullandım yanmadı. Arabayı garajdan çıkarırken yine yandı. Hata kodu açıklamasında "Sensör heater circuit short" açıklaması var. Bu konuda yardımcı olabilir misiniz? Acaba sensör mü sorunlu yoksa soket isiticisina gelmesi gereken gerilim mi hatalı. Kontak açıkken konnektorde 0.3V okuyorum ve değişmiyor. Herhangi bir sigorta bulamadım. Buraya gelen gerilim direk mi geliyor ya da ECU dan ara sıra mi geliyor bilemedim. Şimdiden teşekkürler... | | | | Subaru Ustası | | Gönderen: batuhanaltt - 17-07-2025, Saat: 23:28 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (1) |  | Herkese merhabalar. İstanbulda yaşıyorum. Subarudan anlayan işinin ehli güvenle arabamı teslim edebiledeğim bir usta arıyorum. Tanıdığınız, tecrübe ettiğiniz bir yer varsa yardımcı olursanız çok sevinirim. saygılarımla | | | | Teknik İnceleme: UK Tipi Dış Yataklı Rulmanların Yapısal Özellikleri ve Zhongda Çözüm | | Gönderen: zhongda - 17-07-2025, Saat: 09:32 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevap Yok |  | 1. UK Tipi Dış Yataklı Rulmanlara Giriş UK serisi rulmanlar genellikle 1:12 konik iç delik yapısına sahiptir ve adaptör bileziği yardımıyla düz milli sistemlere monte edilir. Bu rulmanlar, güçlü eksenel kilitleme ve yüksek radyal yük kapasitesi sayesinde orta ve ağır hizmet uygulamaları için idealdir. Yüksek kaliteli GCr15 yatak çeliğinden üretilen UK rulmanları, hassas işlenmiş yatak yolları ve üstün kaliteli gres ile birlikte gelir; bu sayede yüksek dönme hassasiyeti, ısı kararlılığı ve uzun servis ömrü sağlar. 2. Kurulum Süreci UK rulmanların montajı, UC serisine kıyasla daha hassas ve dikkatli yapılmalıdır: Uyumlu bir adaptör bileziği seçin (örneğin H2306, H2310); Bileziği mile yerleştirin, rulmanı bileziğin üzerine kaydırın; Rulmanın konik deliği ile bilezik yüzeyi arasında düzgün temas sağlayın; Somunu sıkın ve somunu kilitlemek için pulla sabitleyin; Doğru oturma sağlamak için eksenel baskı uygulayın ve sapmaları kontrol edin. Bu montaj yöntemi, millerde omuz işleme ihtiyacını ortadan kaldırarak uygulama esnekliği sunar. 3. Bakım ve Çalışma Performansı Konik montaj sayesinde UK rulmanlar, eksenel boşluk değişimlerine karşı istikrarlı çalışır. Genellikle çift dudaklı temas contaları ile donatılmış olup, toz ve nem gibi dış etkenlere karşı mükemmel koruma sağlar. Bakım periyodları: Temiz ve hafif yüklü ortamlarda: her 6 ayda bir gresleme; Tozlu, nemli veya ağır yük altında: her 1–3 ayda bir kontrol. Zhongda UK rulmanları, geliştirilmiş çift contalı sistem ve yüksek kaliteli gres sayesinde bakım sıklığını önemli ölçüde azaltır ve dayanıklılığı artırır. 4. Yapısal Karşılaştırma ve Performans Analizi Özellik UK Serisi UC Serisi Delik Tipi Konik (1:12) Silindirik Montaj Adaptör bilezik, eksenel kilit Mil üzerine vida (set screw) Hizalama Doğruluğu Yüksek Orta Yük Kapasitesi Yüksek Orta Mil Uyumu Standart düz miller Yivli veya özel miller Söküm Kolaylığı Kolay Orta Sonuç: UK rulmanlar, yüksek hizalama hassasiyeti ve sağlam mil bağlantısı gereken dinamik yük uygulamaları için uygundur. 5. Yaygın Kullanım Alanları UK rulmanları özellikle şu sektörlerde yaygındır: Metalurjide haddehaneler ve dişli kutuları Bantlı taşıma sistemleri Tarım makineleri (biçerdöver, ekim makineleri) Liman makineleri ve fan sistemleri Motor ve pompa tahrik sistemleri Zorlu ortamlarda darbe yüklerine dayanıklılık, bu rulmanları güvenilir bir çözüm haline getirir. 6. Zhongda Rulman: UK Serisi Avantajları Yüksek kaliteli dış yataklı rulman üreticisi olarak Zhongda Rulman, UK tipi uygulamalarda çeşitli avantajlar sunar: ✅ Konik iç delik + adaptör bilezik ile sağlam bağlantı ✅ Yüksek mukavemetli alaşımlı çelik ve gelişmiş ısıl işlem ✅ IP66 sınıfı çift conta koruması ✅ Dünya standartlarına uygun yatak gövde seçenekleri (P, F, FL, UCP, UCF, UCFL vb.) ✅ Özelleştirilebilir gres ve gövde çözümleri ile ömrü uzatır Zhongda testlerine göre UK rulmanlar, nominal yük altında 30.000–50.000 saat arasında bir hizmet ömrüne sahiptir. 7. Söküm İpuçları Adaptör bileziğin somununu gevşetin; Rulmanı çıkarmak için bir çekici veya pleyt kullanın; Mil ve iç yüzeyleri temizleyin; Aşınma olup olmadığını kontrol edin – adaptör bileziği hasarlıysa yeniden kullanmayın. Temiz montaj ve söküm uygulamaları, rulman ömrünü uzatmada kilit rol oynar. 8. Tartışma Soruları (Katılın!) UK rulmanlarını SNR veya SKF gibi markalarla değiştirilebilirlik açısından karşılaştırdınız mı? Nemli veya agresif ortamlarda UK rulman kullanım deneyiminiz oldu mu? Metalurji veya madencilikte UK rulmanlarını kullandınız mı? Mühendislik geri bildirimlerinizi paylaşın! | | | | 2013-2015 Forester Yatak Dökme | | Gönderen: mslave00 - 16-07-2025, Saat: 17:58 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (6) |  | Merhaba Sevgili Arkadaşlar, 2014 Forester 240 hp Xt aracımda ancak steteskop ile duyulabilecek vuruntu sesi sonrası yağ filtresi kesildi ve içinden belli belirsiz metal parça yansımaları görüldü.Ardından karterde de bunların olduğu söylendi. Şu aşamada araç için ne yapabiliriz? Komple short block diyenler var,söküp sadece yatak değişim diyenler var,rektefiye düzgün olmuyor diyenler var.Açıkçası kafam karıştı.Maliyetler de yüksek olduğu için sizlere danışayım dedim. | | | | 2015-2017 Dizel Forester - Alınır mı? Tavsiyeye ihtiyacım var. | | Gönderen: hztrakkaya - 10-07-2025, Saat: 16:20 - Forum: SUBARU FORESTER - Cevaplar (5) |  | Herkese merhaba ve bilgi paylaşımı için şimdiden teşekkürler. Karavan çekmek için aracımı değiştiriyorum. Almak istediğim araç 2.0 TD Otomatik Forester. Aracı incelemeye başladıktan sonra tek kelime ile hayran oldum. İhtiyacım olan yüksek TORK ve yakıt ekonomisi. bu nedenle benzinli yerine dizel daha doğru bir seçim benim için. Birkaç sorum olacak. 1.Genelde ilanda yer alan ve benim bütçeme uygun araçlar 140-150 bin km civarında. Bu beni tedirgin ediyor. Tedirgin olmalı mıyım? bu km'deki araçlarda ne gibi sorunlar yaşanıyor. ve bu km'de Dizel Forester alınır mı? 2. Normal kullanımda; günlük araç sabah 3 km, akşam 3 km yol yapacak. hafta sonları da 50-50 : 100 km civarı yol yapacak. Bu kullanım şeklinde DPF sorunları yaşanır mı? (sabah-akşam kullanımında yaşanır ama hafta sonu kullanımı bunu telafi eder mi?) Karavan seyahatlerinde zaten DPF yakımını yapacaktır araç. 3. Olası DPF iptali sonrasında herhangi bir sorun yaşanıyor mu? 4. karavan çeken Subaru sahipleri de eksta bilgi paylaşırsa çok memnun olurum. | | | | Oksijen Sensörü | | Gönderen: Atila 07 - 04-07-2025, Saat: 23:21 - Forum: SUBARU FORESTER - Cevaplar (2) |  | Merhaba 2006 manuel zl paket. rolantide dalgalanma,bazan çekişte kesiklik , OBD ile kontrolde oksijen sensörü arıza çıkıyor. Öncelikle söküp tem zleme öneriliyor. Bu modelde sensör konumu nedir | | | | Ankara’dan selamlar | | Gönderen: housemvfia - 03-07-2025, Saat: 01:58 - Forum: Tanışma Kendini Tanıtma - Cevaplar (3) |  | Adım İlker 33 yaşında evli ve 1 çocuk babasıyım.Tekstil işi ile uğraşıyorum.Uzun yıllardır forumun sessiz takipçilerindenim. Subaru almanın vakti geldi diye düşünüyorum. Yardımlarınızı bekliyorum. Herkese keyifli forumlar. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi | | | |