| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,947 » En Son Üyemiz: Mehmetpnrc » Konu Sayısı: 5,559 » Mesaj Sayısı: 75,587
Tam İstatistik | | En Son Konular | Merhabalar :) yazar madanadam Dün, Saat: 20:10 | Tanışma yazar ewrature Dün, Saat: 19:11 | Subaru impreza GT modelle... yazar Chefkaya Dün, Saat: 14:29 | LEVORG - Bakım Malzemeler... yazar frknbayram 24-06-2026, Saat: 10:46 | 2003-2008 Subaru Forester... yazar sea 23-06-2026, Saat: 14:47 | Trakya ve İstanbul Avrupa... yazar silvershadow 14-06-2026, Saat: 20:52 | 2007 Subaru Outback 3.0R ... yazar Slovan 12-06-2026, Saat: 20:38 | Levorg Almayı Düşünüyorum... yazar frtzencir 12-06-2026, Saat: 18:35 | Forester V (SK) çeki demi... yazar seckinforester 11-06-2026, Saat: 16:34 | Satılık Thule Atkı ve Bis... yazar proeiffel 07-06-2026, Saat: 20:38 | Gevşemiş Ayna Camı yazar Crosstrek 03-06-2026, Saat: 23:33 | 2023 XV 1.600 devirde gel... yazar madanadam 24-05-2026, Saat: 22:22 | Subaru Legacy OEM ekran h... yazar Slovan 19-05-2026, Saat: 22:57 | Aramızda Ford Ustası Var ... yazar Kyron 18-05-2026, Saat: 13:35 | Arka Oksijen Sensörü Kand... yazar yENicERiOttomaNs 16-05-2026, Saat: 15:56 | Froster yazar Xgencx 14-05-2026, Saat: 22:27 | Subaru Forester 2010 2.0 ... yazar bahcekapilieren 11-05-2026, Saat: 23:25 | Hibrit Aracımda (Forester... yazar huseyinserdar 01-05-2026, Saat: 00:03 | | | | Lastik Ölçüsü Belirlenmesi - Yakıta - KM'ye Etkisi | | Gönderen: Praxis - 12-04-2018, Saat: 11:27 - Forum: TEKNİK - Cevaplar (21) |  | Lastik ölçüsü ve seçimi önemli bir konu. Her aracın kitapçığında belirtilen lastiğin dışına çıkmamalı. Lakin günümüzde araçları daha alçaltmak için ya da daha yükseltmek için lastik ölçüleriyle oynanmakta. peki bu neye göre yapılır? Bu konuyla ilgili hesaplama yapılmış. Ne kadar sapma uygulanabileceği hesaplanmış peki lastik boyutu yakıtı ve km bilgisini etkiler mi? Etkilermiş ben bilmiyordum. Küçük lastikte km daha yüksek görünürken büyük lastikde gösterge sayacı daha düşük görüne bilirmiş. Bu da özellikle radar uygulamasında hız sınırını aşmamızı sağlaya bilir. İlgilenenler için aşağıda sözel ve videoyla anlatılmış. Lastikler otomobillerdeki en önemli güvenlik unsurlarından birisidir. Lastiğiniz ne kadar iyi ve kuralına uygun seçildiyse o kadar güvende olursunuz. Bunu sağlayabilmek için bazı önemli parametreler vardır. Ayrıca otomobil üreticilerinin tavsiye ettiği lastik ebadı dışına çıkılması durumunda aracınız kısmen veya tamamen garanti dışı kalabilir. Lastik çapı çok mecbur kalmadıkça en fazla %3 oranında artırılıp azaltılabilir. Lastik yüksekliği ne kadar fazla değiştirilirse kilometre sayacı o kadar sapma gösterir. Daha düşük çapta lastik seçilirse kilometre sayacı olduğundan daha yüksek hızda gidildiğini gösterir. Ayrıca aracınız alçaldığından dolayı yerdeki yükseltiler nedeniyle sürtme meydana gelebilir. Daha yüksek çapta lastik seçilirse kilometre sayacı olduğundan daha düşük hızda gidildiğini gösterir, ayrıca aracınız yükseldiği için aerodinamik özellikleri azalır (altına daha fazla rüzgar alır) ve buna bağlı olarak da yol tutuş özellikleri azalır, yakıt tüketimi artar. Piyasada sıklıkla kullanılan 205/55 16 ölçüsü ve denk ölçüleri (lastik ölçüleri arasında en fazla %1,7 sapma vardır) Lastik Taban Genişliği Daha geniş lastik kullanmak sürtünmeyi artırdığı için yakıt tüketimini artırır. Kuru yol koşullarında yol tutuş artar ancak ıslak yol koşullarında yol tutuş azalır. Daha dar lastik kullanmak ise kuru yol koşullarında yol tutuşu azaltır, ıslak yol koşullarında ise yol tutuşu arttırır. Lastik Yanak Yüksekliği Lastik yanak yüksekliğini azaltmak aracın yoldaki bozukluklardan daha fazla etkilenmesine neden olur. Bunun sonucunda aracın konforu azalır ve aracın yürüyen aksamı daha çabuk bozulabilir. Ayrıca sert kasis ve çukurlara hızlı girilmesi durumunda lastik yarılmaları ve jant kırılmaları da meydana gelir. Lastik yanak yüksekliğini artırmak ise aracın yol tutuş özelliklerinin bozulmasına neden olur. Bu 3 parametre ile lastik yüksekliği şu şekilde hesaplanabilir. Ör: 205 / 55 / 16 ![[Resim: lastik.jpg]](http://thumb.ibb.co/kXoNnH/lastik.jpg) · Taban Genişliği 205 : mm cinsinden taban genişliği · Yanak Yüksekliği 55 : % cinsinden yanak yüksekliği · Jant Çapı 16 : inch olarak jant çapı (1inch : 25,4mm) · Yanak yüksekliği hesaplama 205 mm(taban genişliği)x0,55 (%55) x2(jantın alt ve üstündeki yanak) = 225,5mm · Jant yüksekliği hesaplama 16 inch x 25,4mm = 406,4 mm · Toplam lastik yüksekliği (Jant) 406,4 mm + (Yanak) 225,5mm = 631.9mm Geniş lastik yakıt tüketimini neden yükseltir? Geniş lastik şüphesiz otomobillerin görünümünü ve bazı koşullardaki yol tutuşunu iyileştiriyor. Üreticiler araçların yol tutuş-tüketim dengesinin optimum şekilde gerçekleşebilmesi için taban genişliğine özel önem verirler. Lastik tabanı genişledikçe kuru havada yol tutuş artar ve aracın genel görünümü de daha oturaklı olur. Ancak bu avantajlarının yanında lastik tabanının genişletilmesi yol ile olan teması ve dolayısıyla sürtünme yüzeyini de artıracağı için yakıt tüketiminin yükselmesine ve performansın da azalmasına neden olur. Fabrikanın önerdiği lastik ölçüleri arasında bile tüketim farklılıkları olmaktadır. Ayrıca geniş lastik her ne kadar kuru yolda yol tutuşu arttırsa da ıslak yolda ibre tersine döner ve yol tutuş kayma yüzeyinin artması nedeniyle azalır. Özellikle karlı ve buzlu yollarda dar lastikler geniş lastiklere göre oldukça avantajlıdır. ![[Resim: geni_C59_Flastikyak_C4_B1tt_C3_BCketimi.jpg]](http://thumb.ibb.co/evHkrc/geni_C59_Flastikyak_C4_B1tt_C3_BCketimi.jpg) Genel bir değer vermek gerekirse modelden modele ve lastikten lastiğe değişse de her 10mm lastik genişlemesi %2 oranında yakıt tüketimini yükseltir. Geniş lastik yakıt tüketimini yükseltir Örnek: 205/55 16 ölçüsünün karşılığı 225/45 17 ölçüsüdür. Üreticiler aynı araç için bu iki ölçüyü de önerebilmektedir. Ancak 225 taban 205 tabana göre 20mm daha geniştir. Bu da 225/45 17 ölçüsüne sahip aracın %4 daha fazla yakıt tüketmesi anlamına gelir. Geniş tabana sahip lastiği (225/45 R17) 50,000km boyunca kullandığımızı varsayalım. Aracımız kilometrede yaklaşık 30 kuruş yakıt tüketsin. 30 kuruş = 0.30 TL 50,000km x 0.30 TL = 15.000TL (50.000km boyunca tüketeceğimiz yakıt bedeli) 15,000TL x 0,04 = 600 TL ( %4 daha fazla yakıt tüketilmesi nedeniyle çıkan yakıt bedeli) Sonuç olarak geniş lastik; Aynı lastik markası ve modeli olmak şartıyla 205mm taban ebadı yerine 225mm taban ebadı seçilirse 50,000km sonucunda cebimizden 600 TL fazla ödemiş oluruz. Bu fazla harcamanın yanında lastik ölçüsü otomobil üreticisinin önerdiği ölçünün dışındaysa ve araçta bu nedenle bir sorun çıkarsa garanti kapsamındaki araç bu hakkını kaybeder. Diğer taraftan lastik basıncı da taşıtlarda yakıt tüketimini etkileyen oldukça önemli bir parametredir. Lastik havasının fabrika verilerinden az olması lastiğin yola daha fazla temas etmesine neden olur ve bu da geniş taban lastik kullanımında olduğu gibi daha fazla sürtünme demektir. Daha fazla sürtünme sonucunda da yakıt tüketimi artar. Ayrıca düşük lastik basıncı lastiğin çabuk ve dengesiz aşınmasına ve sürüş esnasında gereğinden fazla ısınarak yarılmasına neden olabilir. ![[Resim: d_C3_BCC59_FC3_BCk_lastik_bas_C4_B1nc_C4...ketimi.jpg]](http://thumb.ibb.co/d02Pjx/d_C3_BCC59_FC3_BCk_lastik_bas_C4_B1nc_C4_B1yak_C4_B1tt_C3_BCketimi.jpg) (sekizsilindir sitesinden alıntıdır) | | | | Kırklareli Vize'den selamlar | | Gönderen: Osman Girisen - 11-04-2018, Saat: 11:19 - Forum: Tanışma Kendini Tanıtma - Cevaplar (18) |  | Selamlar, Kırklareli Vize'den foruma katıldım eski bir impreza kullanıcısıyım, mevcut durumda maalesef aracım yok yine yeniden Subaru arayışındayım. 2004 ve üstü legacy veya 2008 ve üstü impreza bakıyorum, herkeze iyi muhabbetler iyi paylaşımlar... | | | | Hangi Subaru Legacy? | | Gönderen: megatron - 09-04-2018, Saat: 20:26 - Forum: İnceleme ve Kullanıcı Yorumları - Cevaplar (19) |  | Bildiğiniz gibi kaza sonucu araba sız kaldım, 2009 dizel ile 2007 sw arasinda kaldım dizel sedan premium ile bariz şekilde onde orijinal navi ESP start stop vs. Tek eksigi manuel olusu, Legacy sw ise otomatik bilinen donanım Arti eksileri birde sizden duymak istiyorum,karar vermemde çok yardiminiz olur simdiden teşekkürler. | | | | Subar Cam Filmi Öneri | | Gönderen: Salih - 09-04-2018, Saat: 19:35 - Forum: GENEL MODİFİYE - Cevaplar (10) |  | Merhaba cümleten. Cam filmi yaptırmak istiyorum nelere dikkat etmeli. Birde farlarda küçük izler gördüm taş atığı gibi. Farlarada yapılırmı korumak için. Görüş ve önerilerinizi bekliyorum. | | | | Subaru Legacy 2007 2.0 Limited | | Gönderen: Osman - 09-04-2018, Saat: 10:53 - Forum: ALINIK OTOMOBİL - Cevaplar (25) |  | Arkadaşlar iyi günler 2007 subaru legacy 2.0 limited almayı düşünüyorum. Bu aracla ilgili daha dogrusu subaruyla ilgili bilgim yok. İki hafda önce bi müşderimin subarusuna bindim o motorun sesi ve yol tutuşu beni cok ettiledi. İlginiz icin simdiden teşekkür ederim. | | | | Subaru İmpreza En İlginç 5 STI | | Gönderen: Praxis - 08-04-2018, Saat: 08:20 - Forum: Döküman / LPG - Cevaplar (11) |  | Geçmişten bu güne subarunun ralli arabalarından imprezanın yolculuğu Subaru’dan en ilginç 5 STI ![[Resim: 009825200_1235403348_696x391.jpg]](http://thumb.ibb.co/cWTyMc/009825200_1235403348_696x391.jpg) Subaru’nun STI bölümü 30 yaşında. Gerçekten de o kadar zaman geçmiş. Çoğumuz STI adını özel üretilmiş ve güçlendirilmiş Impreza’lardan (veya Legacy ve Forester modellerinden) tanıyor. Fakat Subaru Technica International’ın uzmanlık alanı bunun çok daha ötesinde. Efsanevi ralli pilotu Colin McRae ve Richard Burns gibi isimlerin arkasında STI’ın rolü büyük. STI’ın 3 WRC şampiyonluğu ve 47 bireysel ralli zaferi bulunuyor. Üzerinde STI imzası bulunan en ilginç beş otomobili listemizde derledik. Subaru Impreza STI 22B ![[Resim: 015712700_1237981153.jpg]](http://thumb.ibb.co/jpw7Ex/015712700_1237981153.jpg) [img=1008x0]https://www.otopark.com/wp-content/uploads/2018/04/015712700_1237981153.jpg[/img]90’lı yıllarda ralli arabası olarak sıklıkla kullanılan ve sıradan Impreza’dan hem daha güçlü hem de daha sportif olan 22B, günümüzde açık arttırmalarda 100 bin sterlini aşkın fiyatlara satılan bir klasik. Oldukça tuzlu, değil mi? Yol versiyonundan ayrıştırmak amacıyla daha geniş bir bodykit, daha yakın oranlı manuel şanzıman, daha düşük direksiyon dönüş çapı ve bol miktarda güç bu otomobile eşlik ediyor. 2.2 litrelik dört silindirli boxer motor verilere göre 276 HP güç üretiyor. Fakat dönemin muadil Japon otomobillerinde de olduğu gibi iddialara göre bu motor açıklanandan çok daha güçlü. Subaru Impreza STI RB320 ![[Resim: 52113sub.jpg]](http://thumb.ibb.co/fb1eSH/52113sub.jpg) [img=1008x0]https://www.otopark.com/wp-content/uploads/2018/04/52113sub.jpg[/img]Bu model Richard Burns’e adanmış özel üretim bir Impreza. 2007-vintage Impreza STI baz alınarak üzerine Prodrive Performance Pack eklenmişti. Bu paket otomobilin süspansiyonlarını alçaltmış ve gücünü 320 beygire çıkarmıştı. Otomobilin 320 beygir olmasıyla birlikte aynı zamanda üretim adedi de 320. Otomobilin adında da zaten 320 sayısını görüyoruz. RB320 yalnızca siyah renk ile sunuluyordu. Günümüzdeki fiyatı 30 bin sterlin seviyelerinde. Performansını, potansiyelini ve eşsizliğini göz önüne aldığımızda fiyatının “uygun” olduğunu söyleyebiliriz. Subaru Impreza STI CS400 ![[Resim: im_2856.jpg]](http://thumb.ibb.co/jjYhgc/im_2856.jpg) [img=1008x0]https://www.otopark.com/wp-content/uploads/2018/04/im_2856.jpg[/img]Subaru tarafından satılan en güçlü STI modeli bu idi. CS400’ün üzerinde Cosworth’un imzası da bulunuyor. Şaşırtıcı derecede güçlü olmasına rağmen bugüne kadar üretilen en hızlı Impreza CS400 değil. Fakat bu otomobili gerçekten özel kılan şey, Subaru’nun hot hatch sınıfında Mercedes Benz AMG ve Audi RS’ten çok daha erken davranmış olması. Impreza’nın bu hatchback karoseri herkes tarafından beğenilmese de Subaru tarihinin önemli bir parçası. CS400’ün sıfırı 50 bin sterlin fiyat etiketine sahipti. Bu fiyat giriş sınıfı bir Impreza’nın neredeyse iki katı ediyordu. Yalnızca 75 adet üretildi. Subaru WRX STI Isle of Man TT special ![[Resim: 97866subaru.jpg]](http://thumb.ibb.co/cZ6JMc/97866subaru.jpg) [img=1008x0]https://www.otopark.com/wp-content/uploads/2018/04/97866subaru.jpg[/img]Subaru, Isle of Man TT pistinde daha önce rekor kırmıştı. Ancak rekorunu yenilemek için 2016 yılında yeniden işe koyuldu. Bu iş için sıradan bir WRX STI’ı alıp üzerinde birtakım değişiklikler yaptılar. Otomobil, Impreza WRC’lerde de parmağı olan Prodrive tarafından inşa edilmiş. İç mekan resmen soyup soğana çevrilmiş, motorsporlarına yakışır bir F1 şanzıman takılmış ve motor gücü 600 beygire çıkarılmıştı. Ralli pilotu Mark Higgins de direksiyon başındaydı. Sonuç şu şekilde: 17 dakika 35,1 saniyelik tur rekoru, 207,12 km/s ortalama hız. Subaru WRX STI Type RA NBR ![[Resim: nurburgring_17_1.jpg]](http://thumb.ibb.co/frq0Zx/nurburgring_17_1.jpg) [img=1008x0]https://www.otopark.com/wp-content/uploads/2018/04/nurburgring_17-1.jpg[/img]Subaru, bu otomobil ile STI ünvanını doğrudan model adı olarak kullandı. Type RA NBR Nürburgring’in en hızlı dört kapılı otomobili oldu. Isle of Man versiyonunda olduğu gibi bu otomobil yolda gördüğümüz Impreza’lardan oldukça farklılaştırıldı. Ralli için üretilmiş şanzıman ve aynı şekilde 600 beygirlik motor bu otomobilde kullanılmış. Sizin için bir şey ifade ediyorsa Nürburgring’deki tur süresi 6 dakika 57,5 saniye. Etmiyor ise şu şekilde düşünün; STI, Yeşil Cehennem‘de bir Porsche 918 Spyder kadar hızlı. (otopark. com dan alıntıdır) | | | | En Güzel Müzikler/Şarkılar/Türküler | | Gönderen: Cherkess - 08-04-2018, Saat: 02:00 - Forum: KÜLTÜR SANAT - Cevaplar (21) |  | Gece gece aklıma düştü müzik dinlerken neden böyle bir konumuz yok en azından arabaya CD hazırlarken karışık listesine ekleriz diye düşündüm. Bu gecenin şarkısı Keman virtüözü aynı zaman muhteşem bir ses olan rahmetli Atilla Kaya'dan gelsin istedim. Dinledikçe dinleyesi geliyor insanın. https://www.youtube.com/watch?v=pJ0HhNKYvmA Sizlerde en sevdiğiniz şarkıları yorumlarınızda paylaşın. Mesela Subaru'nuzda en çok dinlediğiniz şarkılarla başlayabilirsiniz. | | | |