Konu üzerinden epey vakit geçmiş. Bu motor yağı seyrelmesi ile ilgili bir iki yazı okudum özetle şunu paylaşmak istiyorum belki bundan sonra faydası olur.
Dizel Partikül Filtreli araçlarda DPF.te biriken yağların yakılabilmesi için egzoz sıcaklığının belli bir dereceye çıkması gerekiyor. Bunun için yakıt enjeksiyon zamanı dışında da yani piston aşağıdayken silindir için ayrıca mazot püskürtülür. Bu mazot yanma zamanında silindir içindeki patlamanın şiddetini arttırır ve bu da egzoz sıcaklığını yükselterek aracın rejenerasyon yapmasını sağlar.
İşte bu mazot normalde silindir içinde yanma zamanında püskürtülen diğer yakıtla birlikte yanması gerekirken bazen segmanlardan sızarak yağa karışır. Hatta dikkat ettiniz mi bilmiyorum dizel Forester ve Outback 6 lt (kullanım kitapçığında) yağ konulması gerekir. 6 lt yağ koyup aracı çalıştırdığınızda yağ filtresi dolduktan sonra seviyeye bakarsanız iki çizginin ortasında olduğunu görürsünüz. Bunu eksik düşünüp üstüne yarım litre hatta 1 lt ekleyen ustalarımız da var hatta önceki bakımlarda bende 6.5 lt koydum. İşte bunu yapmamız gerekiyor (DPF.i mevcut ve sağlam olanlardan bahsediyorum tabi bende yok
) Çünkü o seviye araç rejenerasyon yaptıkça artacak ve üst çizgiye yaklaşacaktır. Hatta üst çizgiyi geçiyorsa bilin ki araç çok fazla rejenerasyon yapıyor ve yağ çok fazla seyrelmiştir (diluotion)
Benim gibi DPF.in içini boşaltıp yazılımla da iptal ettiğinizde rejenerasyon döngüsünü de sona erdirmiş olacağınızdan silindir içine enjeksiyon zamanı dışında yakıt püskürtülmez ve yağa da mazot karışmaz.
DPF.i olup çalışan arkadaşların bu durumlara dikkat etmesi ve yağın hem seviye hem de kıvamını sürekli kontrol etmesinde fayda var.