Forumdaki herkese merhabalar. 2015 model 2.0 TD Forester oto.vites alma planlarındayım. İlanlarda baktığım araçlar 175bin ila 200bin km aralığında. Forumdaki konuların ve mesajların %85-90ını okudum. Herkes bir şekilde karşılaştığı soruna çözüm bulmuş görünüyor. Aklıma takılan Egr, dpf, cath can oil , krank kırılması gibi gibi süprizlerle karşılaşma ihtimalim çok yüksek gibi görünüyor. Aldıktan sonra yüksek rakamlı masraflar biraz gözümü korkutuyor. Bir yanda 130 binlerde bunlarla uğraşmak zorunda kalanlar varken, diğer yanda da 350-400binleri gören araçlar da var. İkinci elde tabii ki herşey biraz da şans. Yine de herşeye rağmen dizel Forester'ı almak, motor ve sorunları yönünden pişmanlıkmıdır? Yoksa bu gibi çözümü olan problemlerle karşılasam bile sonrasında çook uzun km'ler ve yıllar sorunsuz biner miyim. Çünkü nasip olurda Forester'ım olursa çok uzun seneler satmama niyetindeyim. Cevap verecek herkese şimdiden teşekkürler.
Redmi K20 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merhaba. Bu işin matematiğinde şu karar verici sanırım. Aynı segmentteki ve kalitedeki x marka araç kaç lira? Bu araç kaç lira? Olaki motor problemi yaşadım bana maliyeti ne olur? Eğer iki araç arasındaki fiyat farkı motor bedelinden çok ise subaru alınır. Değil ise artık ne nedir ona bakılır. Bunların dışında, sürüş emniyeti, Allah korusun kaza sonrası hangi araç daha çok koruyor ? Bunlara subaru kolaylıkla ben ben ben diye yanıt verebilir. Hangi araç daha az arıza yapar, hangi aracın parça fiyatı nedir? Bu sorular da dikkat edilesi sorular. Kararınız hakkınızda hayırlı olsun.
Düşüncelerinize katılıyorum , fakat açıkçası diğer markalarla ilgilenmiyorum. Konu içinde olduğum noktada diğerleri kaç para mevzusu değil. Çünkü Subaru 4 çekiş sistemi ve diğer güvenlik unsurları fazlasıyla beni kendine çekiyor. Çok fazla karşılaştırma videosu izledim fakat yol tutuş , güvenlik , çekiş kabiliyeti benim için ön plandayken diğerlerinin fiyatına hiç bakmadım bile. İlk araştırmamda CR-V veya XC60 ya da XC90 bakıyordum. Anladım ki CR-V ve diğer suv segmentindekiler kağıt üstünde 4x4 ama benim için bildiğiniz otomobil. Gözboyama var sadece. Volvo serisi içinse 4x4 e olan ihtiyaç zamanlarında istediğim gibi olmayacağı kanısına vardım. Fakat ralli yarışlarından beri bildiğim Subaru'nun awd sisteminin detaylarını ve sistemini öğrendiğimden beri "işte aradığım böyle bir araç ve bu araç beni hiç bir koşulda yolda bırakmayacaktır" dedirtti. Kar çamur yağmur vs.. Geriye kalan tereddütüm ise dizeldeki tork elimin altında olsun isteği. Yol kat ettiğim bölgelerde yeri geldiğinde rakım dikleşip yükseliyor. Bu yüzden tork. Benzin de belki ihtiyacımı karşılayacak fakat uzun yıllardır dizel kullanımım nedeniyle benzinliler hız isteğim dışında keyif vermiyor. Zaten benzinli Turbo olanları kategori dışında tutuyorum.
Redmi K20 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu durumda, düşünecek pek bir şey kalmamış. Bakımlı bir aracı alın gitsin. Motora Allah korusun bir şey olursa çaresi var nasıl olsa. Ya revize ettirirsiniz, ya sandık motor takarsınız ya da ikinci el bir motor alınır. Hele uzun yol yapan biri iseniz, motor hakkında endişe etmeğe hiç gerek yok. Subaru dizel, uzun yolu ve yüksek dağları sever.