Merhaba sevgili Subaru sever dostlar, ciddi bir sorun ile karşı karşıyayım diye düşünüyorum ve konuyla ilgili yardımınıza ihtiyacım var.
Süreci biraz detaylı anlatacağım ki tüm olan biteni doğru ifade edebileyim, arada kopukluk olmasın, uzun olduğu için kusura bakmayın lütfen
İlk önce biraz aracımı tanıtıp sonra da sorunumdan bahsedeyim;
2010 Model Forester TD Limited Edition (Euro5) sahibiyim. Çorlu’da ikamet ediyorum.
Daha önceki araçlarım İnsignia ve Passat’tı, Kıymetli bir dostum sayesinde Subaru ile tanıştım ve bu efsanenin aurasına kapılıp yaklaşık 3 yıl önce 135000 km'de, şu an da 174000 km olan bu efsane aracı aldım. İyi ki almışım çünkü bu keyfi bu güne kadar başka araçta almadım.
Fakat son zamanlarda başımı ağrıtan zor bir durum ile karşı karşıyayım ve acil bir çözümlemeye ihtiyacım var;
4-5 aydır arka planda çok belirgin olmasa da beni rahatsız eden olağandışı tok bir motor sesi ile paranoyak bir rahatsızlık yaşamaya başladım. Aracı almadan önceki araştırmalarımda özellikle Euro 4 motorların blok sorunlarından bahsetmişti pek çok kullanıcı ve ben de bu sebeple piyasa ortalamasının üzerinde para vererek Euro 5 motorlu temiz bir dizel forester tercih ettim ki benzer bir durum yaşamayayım. Son zamanlarda hissettiğim bu hafif farklı ses sebebiyle acaba bende de bu blok sorunu mu olacak korkusuyla iyi bir usta bulup danışmaya karar verdim. İnternetteki araştırmalarım neticesinde İstanbul Maslak Atatürk Oto Sanayiide Mekateknik Emir Doğan Usta karşıma çıktı ve kendisini aradım. Sorunumu tarif ettim, sağ olsun telefonda oldukça ilgilendi ve aracı kendisine gösterip fikrini almak için randevulaştık fakat maalesef iş yoğunluğundan bir türlü denk gelemedik, beni yanındaki ustalardan Okan ustaya yönlendirdi. İki hafta önce Cumartesi günü Okan usta aracı test etti ve motorda kronik motor problemine benzer bir ses olduğunu, kuvvetle muhtemel sesin git gide artacağını ve muhtemelen motorun bana ciddi bir sorun açabileceğini belirtti. Diğer teknik detayları da Emir Doğan Bey ile görüşmemi istedi. Tabi araya haftasonu girdiği için Emir Doğan ustayı haftasonu rahatsız etmeyeyim, hafta içi ararım diye düşünerekten Çorlu’ya döndüm.
Her ne kadar uzmanlık alanı Subaru olmasa da Çorlu’daki motor ustalığına çok güvendiğim ve uzun yıllardır gözüm kapalı araçlarımı teslim ettiğim ustama giderek görüşünü almak istedim. Motor ustam ile de aracı test ettik. Kendisinin fikri; aracın sürekli bu sesi çıkartmadığı, genellikle debriyaja bastığımızda daha çok çıkarttığı, bu aracın da bu km’ye kadar hiç volant değişimi olmadığı için volanttan olma olasılığının çok yüksek olduğu, volant ve debriyaj setini değiştirirsek en azından sesin gidip gitmeyeceğine karar veririz ve durum daha öngörülebilir olur şeklinde yorumda bulundu. Bunun neticesinde benim kararım da bu değişiklikleri yapalım ondan sonra Emir Doğan ustayı ararız ve yol haritamızı çizeriz şeklinde oldu. Zaten 12500 bakımı da geldiği için tüm parçaların siparişi, gelişi, ustamın müsait olması derken, bu hafta başına randevulaştık ve aşağıdaki parçaları değiştirdik;
- Volant (Sachs) 8000 tl
- Debriyaj Seti (Sachs) 2650 tl
- Krank arka keçe (Orijinal) 300 tl
- V Kayışı (Gates) 340 tl
- Motor Yağı 6lt (Motul 5W-30 8100 x-clean EFE) 900 tl
- Yakıt Filtresi (Mann) 250 tl
- Yağ Filtresi (Orjinal) 240 tl
- Hava Filtresi (Mann) 150 tl
- Polen Filtresi (Blueprint) 140 tl
- Şanzuman ve Ön Difransiyel Yağı 4 lt (Motor Gear 300V 75w90) 800 tl
Sonuç;
Maalesef sadece benim duyduğum ses, bu parçaların değişimi sonrası herkesin duyabileceği çok daha rahatsız edici bir şekle büründü. Özellikle debriyaja bastığımızda çok rahatsız edici, daha önce duymadığım, öncekinden de farklı bir ses var. Sorun, aynı sorunun devamı mı, yoksa bu farklı bir sorun mu ben tam emin olamadım. Ustamın görüşü; biz şanzıman parçalarında değişim yaptık, sadece belli belirsiz yağ kaçağından dolayı arka krank keçesini değiştirdik ve motor ile bir işimiz olmadı, krank’ı ellediğimde bir boşluk hissettim, muhtemelen onda bir sorun olabilir dedi ve boxer uzmanı usta ile devam etmemi tavsiye etti.
Emir Doğan ustaya 2 gündür ulaşmaya çalışıyorum ama kendisi oldukça yoğun yine bir türlü görüşemedik, muhtemelen birkaç güne görüşür fikirleşiriz ama zaman kaybetmeden sizlerin de değerli görüşleri ile de süreci doğru yönetmek istiyorum. Değişim sonrası motor sesini kayda aldım, dileyene whatsapp veya mailden atabilirim.
Her şeye rağmen Subaru candır. Aracımı en doğru şekilde yaptırıp en az 2-3 yıl daha kullanmayı planlıyorum.
Yardımlarınız için şimdiden herkese teşekkür ederim.
Süreci biraz detaylı anlatacağım ki tüm olan biteni doğru ifade edebileyim, arada kopukluk olmasın, uzun olduğu için kusura bakmayın lütfen
İlk önce biraz aracımı tanıtıp sonra da sorunumdan bahsedeyim;
2010 Model Forester TD Limited Edition (Euro5) sahibiyim. Çorlu’da ikamet ediyorum.
Daha önceki araçlarım İnsignia ve Passat’tı, Kıymetli bir dostum sayesinde Subaru ile tanıştım ve bu efsanenin aurasına kapılıp yaklaşık 3 yıl önce 135000 km'de, şu an da 174000 km olan bu efsane aracı aldım. İyi ki almışım çünkü bu keyfi bu güne kadar başka araçta almadım.
Fakat son zamanlarda başımı ağrıtan zor bir durum ile karşı karşıyayım ve acil bir çözümlemeye ihtiyacım var;
4-5 aydır arka planda çok belirgin olmasa da beni rahatsız eden olağandışı tok bir motor sesi ile paranoyak bir rahatsızlık yaşamaya başladım. Aracı almadan önceki araştırmalarımda özellikle Euro 4 motorların blok sorunlarından bahsetmişti pek çok kullanıcı ve ben de bu sebeple piyasa ortalamasının üzerinde para vererek Euro 5 motorlu temiz bir dizel forester tercih ettim ki benzer bir durum yaşamayayım. Son zamanlarda hissettiğim bu hafif farklı ses sebebiyle acaba bende de bu blok sorunu mu olacak korkusuyla iyi bir usta bulup danışmaya karar verdim. İnternetteki araştırmalarım neticesinde İstanbul Maslak Atatürk Oto Sanayiide Mekateknik Emir Doğan Usta karşıma çıktı ve kendisini aradım. Sorunumu tarif ettim, sağ olsun telefonda oldukça ilgilendi ve aracı kendisine gösterip fikrini almak için randevulaştık fakat maalesef iş yoğunluğundan bir türlü denk gelemedik, beni yanındaki ustalardan Okan ustaya yönlendirdi. İki hafta önce Cumartesi günü Okan usta aracı test etti ve motorda kronik motor problemine benzer bir ses olduğunu, kuvvetle muhtemel sesin git gide artacağını ve muhtemelen motorun bana ciddi bir sorun açabileceğini belirtti. Diğer teknik detayları da Emir Doğan Bey ile görüşmemi istedi. Tabi araya haftasonu girdiği için Emir Doğan ustayı haftasonu rahatsız etmeyeyim, hafta içi ararım diye düşünerekten Çorlu’ya döndüm.
Her ne kadar uzmanlık alanı Subaru olmasa da Çorlu’daki motor ustalığına çok güvendiğim ve uzun yıllardır gözüm kapalı araçlarımı teslim ettiğim ustama giderek görüşünü almak istedim. Motor ustam ile de aracı test ettik. Kendisinin fikri; aracın sürekli bu sesi çıkartmadığı, genellikle debriyaja bastığımızda daha çok çıkarttığı, bu aracın da bu km’ye kadar hiç volant değişimi olmadığı için volanttan olma olasılığının çok yüksek olduğu, volant ve debriyaj setini değiştirirsek en azından sesin gidip gitmeyeceğine karar veririz ve durum daha öngörülebilir olur şeklinde yorumda bulundu. Bunun neticesinde benim kararım da bu değişiklikleri yapalım ondan sonra Emir Doğan ustayı ararız ve yol haritamızı çizeriz şeklinde oldu. Zaten 12500 bakımı da geldiği için tüm parçaların siparişi, gelişi, ustamın müsait olması derken, bu hafta başına randevulaştık ve aşağıdaki parçaları değiştirdik;
- Volant (Sachs) 8000 tl
- Debriyaj Seti (Sachs) 2650 tl
- Krank arka keçe (Orijinal) 300 tl
- V Kayışı (Gates) 340 tl
- Motor Yağı 6lt (Motul 5W-30 8100 x-clean EFE) 900 tl
- Yakıt Filtresi (Mann) 250 tl
- Yağ Filtresi (Orjinal) 240 tl
- Hava Filtresi (Mann) 150 tl
- Polen Filtresi (Blueprint) 140 tl
- Şanzuman ve Ön Difransiyel Yağı 4 lt (Motor Gear 300V 75w90) 800 tl
Sonuç;
Maalesef sadece benim duyduğum ses, bu parçaların değişimi sonrası herkesin duyabileceği çok daha rahatsız edici bir şekle büründü. Özellikle debriyaja bastığımızda çok rahatsız edici, daha önce duymadığım, öncekinden de farklı bir ses var. Sorun, aynı sorunun devamı mı, yoksa bu farklı bir sorun mu ben tam emin olamadım. Ustamın görüşü; biz şanzıman parçalarında değişim yaptık, sadece belli belirsiz yağ kaçağından dolayı arka krank keçesini değiştirdik ve motor ile bir işimiz olmadı, krank’ı ellediğimde bir boşluk hissettim, muhtemelen onda bir sorun olabilir dedi ve boxer uzmanı usta ile devam etmemi tavsiye etti.
Emir Doğan ustaya 2 gündür ulaşmaya çalışıyorum ama kendisi oldukça yoğun yine bir türlü görüşemedik, muhtemelen birkaç güne görüşür fikirleşiriz ama zaman kaybetmeden sizlerin de değerli görüşleri ile de süreci doğru yönetmek istiyorum. Değişim sonrası motor sesini kayda aldım, dileyene whatsapp veya mailden atabilirim.
Her şeye rağmen Subaru candır. Aracımı en doğru şekilde yaptırıp en az 2-3 yıl daha kullanmayı planlıyorum.
Yardımlarınız için şimdiden herkese teşekkür ederim.