Kıymetli arkadaşlar dizel araçlarımızın malum başının belalısı 3 sistemden biri de dizel partikül filtresi. Diğer ikisi EGR ve PCV sistemi ve bu sistemlerin birlikte oluşturduğu aşırı kurumlaşma, balçıklaşma.
Dizel partikül filtresinin artık iyice dolmaya başlamasıyla ve de uygun şartlar oluşmadığında (sürekli şehir içi kullanım) araç rejenerasyon yapma sıklığını arttırıyor. Bu sıklığın artması araç motoru üzerinde stres oluşturuyor. Şöyle ki araç ekstra püskürtme yaparak enjektörlerin fazla ve düzensiz çalışmasına sebep olmakla birlikte ayrıca ne kadar sık rejenerasyon yapılırsa motor yağındaki seyrelme de o kadar fazla artıyor. Seyrelen yağ nedeniyle forumumuzda dahi motor kıran arkadaşımız olmuştu.
Bilinen yöntem dizel partikül filtresinin yazılımla iptal edilip fiziksel olarak kazan içinin boşaltılması. Bunu yapıp yıllardır sorunsuz araçlarının kullanan ben dahil arkadaşlarımız var. Emisyon dahil hiçbir sıkıntımız yok ufak tefek arada aşırı gaz yüklenmelerinde gelen siyah duman hariç.
Yeni yaklaşım ise yazılıma dokunmadan partikül kazanın tam ortasından yaklaşık cm çapında kazan boyunca bir kanal açılıp egzoz gazının çıkışının rahatlatılması, böylece kat çıkışı ile dpf çıkışı sensörleri arasında basınç farkının oluşmasının önüne geçilerek aracın rejenerasyon yapmasının engellenmesi sağlanıyor. Bu yöntem sıkça 1.3 Multijet Euro 5 araçlarda kullanıldığını öğrendim. Küçücük motor ve verimsiz çalışan DPF sistemi yüzünden çabuk dolan DPF ve aşırı geri basınca dayanamayıp motor kıran yüzlerce multijet motorlarla ilgili videoları youtube kanalında bulabilirsiniz.
Bu yöntemin en büyük avantajı yazılım maliyetinden kurtulmak gibi duruyor şimdilik.
Dizel partikül filtresinin artık iyice dolmaya başlamasıyla ve de uygun şartlar oluşmadığında (sürekli şehir içi kullanım) araç rejenerasyon yapma sıklığını arttırıyor. Bu sıklığın artması araç motoru üzerinde stres oluşturuyor. Şöyle ki araç ekstra püskürtme yaparak enjektörlerin fazla ve düzensiz çalışmasına sebep olmakla birlikte ayrıca ne kadar sık rejenerasyon yapılırsa motor yağındaki seyrelme de o kadar fazla artıyor. Seyrelen yağ nedeniyle forumumuzda dahi motor kıran arkadaşımız olmuştu.
Bilinen yöntem dizel partikül filtresinin yazılımla iptal edilip fiziksel olarak kazan içinin boşaltılması. Bunu yapıp yıllardır sorunsuz araçlarının kullanan ben dahil arkadaşlarımız var. Emisyon dahil hiçbir sıkıntımız yok ufak tefek arada aşırı gaz yüklenmelerinde gelen siyah duman hariç.
Yeni yaklaşım ise yazılıma dokunmadan partikül kazanın tam ortasından yaklaşık cm çapında kazan boyunca bir kanal açılıp egzoz gazının çıkışının rahatlatılması, böylece kat çıkışı ile dpf çıkışı sensörleri arasında basınç farkının oluşmasının önüne geçilerek aracın rejenerasyon yapmasının engellenmesi sağlanıyor. Bu yöntem sıkça 1.3 Multijet Euro 5 araçlarda kullanıldığını öğrendim. Küçücük motor ve verimsiz çalışan DPF sistemi yüzünden çabuk dolan DPF ve aşırı geri basınca dayanamayıp motor kıran yüzlerce multijet motorlarla ilgili videoları youtube kanalında bulabilirsiniz.
Bu yöntemin en büyük avantajı yazılım maliyetinden kurtulmak gibi duruyor şimdilik.