Kıymetli arkadaşlar dizel araçlarımızın malum başının belalısı 3 sistemden biri de dizel partikül filtresi. Diğer ikisi EGR ve PCV sistemi ve bu sistemlerin birlikte oluşturduğu aşırı kurumlaşma, balçıklaşma.
Dizel partikül filtresinin artık iyice dolmaya başlamasıyla ve de uygun şartlar oluşmadığında (sürekli şehir içi kullanım) araç rejenerasyon yapma sıklığını arttırıyor. Bu sıklığın artması araç motoru üzerinde stres oluşturuyor. Şöyle ki araç ekstra püskürtme yaparak enjektörlerin fazla ve düzensiz çalışmasına sebep olmakla birlikte ayrıca ne kadar sık rejenerasyon yapılırsa motor yağındaki seyrelme de o kadar fazla artıyor. Seyrelen yağ nedeniyle forumumuzda dahi motor kıran arkadaşımız olmuştu.
Bilinen yöntem dizel partikül filtresinin yazılımla iptal edilip fiziksel olarak kazan içinin boşaltılması. Bunu yapıp yıllardır sorunsuz araçlarının kullanan ben dahil arkadaşlarımız var. Emisyon dahil hiçbir sıkıntımız yok ufak tefek arada aşırı gaz yüklenmelerinde gelen siyah duman hariç.
Yeni yaklaşım ise yazılıma dokunmadan partikül kazanın tam ortasından yaklaşık cm çapında kazan boyunca bir kanal açılıp egzoz gazının çıkışının rahatlatılması, böylece kat çıkışı ile dpf çıkışı sensörleri arasında basınç farkının oluşmasının önüne geçilerek aracın rejenerasyon yapmasının engellenmesi sağlanıyor. Bu yöntem sıkça 1.3 Multijet Euro 5 araçlarda kullanıldığını öğrendim. Küçücük motor ve verimsiz çalışan DPF sistemi yüzünden çabuk dolan DPF ve aşırı geri basınca dayanamayıp motor kıran yüzlerce multijet motorlarla ilgili videoları youtube kanalında bulabilirsiniz.
Bu yöntemin en büyük avantajı yazılım maliyetinden kurtulmak gibi duruyor şimdilik.
(01-04-2021, Saat: 11:35)bahcekapiliyavuz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Kıymetli arkadaşlar dizel araçlarımızın malum başının belalısı 3 sistemden biri de dizel partikül filtresi. Diğer ikisi EGR ve PCV sistemi ve bu sistemlerin birlikte oluşturduğu aşırı kurumlaşma, balçıklaşma.
Dizel partikül filtresinin artık iyice dolmaya başlamasıyla ve de uygun şartlar oluşmadığında (sürekli şehir içi kullanım) araç rejenerasyon yapma sıklığını arttırıyor. Bu sıklığın artması araç motoru üzerinde stres oluşturuyor. Şöyle ki araç ekstra püskürtme yaparak enjektörlerin fazla ve düzensiz çalışmasına sebep olmakla birlikte ayrıca ne kadar sık rejenerasyon yapılırsa motor yağındaki seyrelme de o kadar fazla artıyor. Seyrelen yağ nedeniyle forumumuzda dahi motor kıran arkadaşımız olmuştu.
Bilinen yöntem dizel partikül filtresinin yazılımla iptal edilip fiziksel olarak kazan içinin boşaltılması. Bunu yapıp yıllardır sorunsuz araçlarının kullanan ben dahil arkadaşlarımız var. Emisyon dahil hiçbir sıkıntımız yok ufak tefek arada aşırı gaz yüklenmelerinde gelen siyah duman hariç.
Yeni yaklaşım ise yazılıma dokunmadan partikül kazanın tam ortasından yaklaşık cm çapında kazan boyunca bir kanal açılıp egzoz gazının çıkışının rahatlatılması, böylece kat çıkışı ile dpf çıkışı sensörleri arasında basınç farkının oluşmasının önüne geçilerek aracın rejenerasyon yapmasının engellenmesi sağlanıyor. Bu yöntem sıkça 1.3 Multijet Euro 5 araçlarda kullanıldığını öğrendim. Küçücük motor ve verimsiz çalışan DPF sistemi yüzünden çabuk dolan DPF ve aşırı geri basınca dayanamayıp motor kıran yüzlerce multijet motorlarla ilgili videoları youtube kanalında bulabilirsiniz.
Bu yöntemin en büyük avantajı yazılım maliyetinden kurtulmak gibi duruyor şimdilik.
Evet, bu sekilde yazilim yapilmasina gerek kalinmadigini ben de duydum ancak bu DPF iptal isi maalesef hic kafama yatamiyor bir turlu :(
Forumdaki bircok arkadasimiz karsi cikabilir, saygi duyarim ama bence artik emisyon olcumlerinde “kanserojen madde” cikisi da (yani nitrik oksit) olculmeli.
Gerci o durumda trafikteki araclarin %70’i men olur. Iki ucu pisli degnek :(
Keske su DPF’ler bir sekilde subvanse edilse de insanlar araclarina yeni DPF taktirabilse.
Rica ederim Oğuzhan Bey keşke dediğiniz gibi olsa. Nitrit oksit emisyonunun düşürülmesi için özellikle EGR sistemi en elzem ekipman ve onun iptalini kendi adıma asla düşünmüyorum. Zaten artık dizel motor üretimi bitmeye yakın. Eski araçlara da farklı düzenlemeler getirilebilir. Avrupada örneğin birçok şehir merkezine dizel araçların girişi yasak.
(01-04-2021, Saat: 11:35)bahcekapiliyavuz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Kıymetli arkadaşlar dizel araçlarımızın malum başının belalısı 3 sistemden biri de dizel partikül filtresi. Diğer ikisi EGR ve PCV sistemi ve bu sistemlerin birlikte oluşturduğu aşırı kurumlaşma, balçıklaşma.
Dizel partikül filtresinin artık iyice dolmaya başlamasıyla ve de uygun şartlar oluşmadığında (sürekli şehir içi kullanım) araç rejenerasyon yapma sıklığını arttırıyor. Bu sıklığın artması araç motoru üzerinde stres oluşturuyor. Şöyle ki araç ekstra püskürtme yaparak enjektörlerin fazla ve düzensiz çalışmasına sebep olmakla birlikte ayrıca ne kadar sık rejenerasyon yapılırsa motor yağındaki seyrelme de o kadar fazla artıyor. Seyrelen yağ nedeniyle forumumuzda dahi motor kıran arkadaşımız olmuştu.
Bilinen yöntem dizel partikül filtresinin yazılımla iptal edilip fiziksel olarak kazan içinin boşaltılması. Bunu yapıp yıllardır sorunsuz araçlarının kullanan ben dahil arkadaşlarımız var. Emisyon dahil hiçbir sıkıntımız yok ufak tefek arada aşırı gaz yüklenmelerinde gelen siyah duman hariç.
Yeni yaklaşım ise yazılıma dokunmadan partikül kazanın tam ortasından yaklaşık cm çapında kazan boyunca bir kanal açılıp egzoz gazının çıkışının rahatlatılması, böylece kat çıkışı ile dpf çıkışı sensörleri arasında basınç farkının oluşmasının önüne geçilerek aracın rejenerasyon yapmasının engellenmesi sağlanıyor. Bu yöntem sıkça 1.3 Multijet Euro 5 araçlarda kullanıldığını öğrendim. Küçücük motor ve verimsiz çalışan DPF sistemi yüzünden çabuk dolan DPF ve aşırı geri basınca dayanamayıp motor kıran yüzlerce multijet motorlarla ilgili videoları youtube kanalında bulabilirsiniz.
Bu yöntemin en büyük avantajı yazılım maliyetinden kurtulmak gibi duruyor şimdilik.
Yavuz bey, bu yeni yöntemi Türkiye'de neresi uyguluyor acaba? Malum benim dpf son demlerini yaşıyor.
Yıkatma, iptal ettirme ve üçüncü seçenek olarak bahsettiğiniz yöntemi sorgulamak isterim.
(01-04-2021, Saat: 17:01)Erhan07 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(01-04-2021, Saat: 11:35)bahcekapiliyavuz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Kıymetli arkadaşlar dizel araçlarımızın malum başının belalısı 3 sistemden biri de dizel partikül filtresi. Diğer ikisi EGR ve PCV sistemi ve bu sistemlerin birlikte oluşturduğu aşırı kurumlaşma, balçıklaşma.
Dizel partikül filtresinin artık iyice dolmaya başlamasıyla ve de uygun şartlar oluşmadığında (sürekli şehir içi kullanım) araç rejenerasyon yapma sıklığını arttırıyor. Bu sıklığın artması araç motoru üzerinde stres oluşturuyor. Şöyle ki araç ekstra püskürtme yaparak enjektörlerin fazla ve düzensiz çalışmasına sebep olmakla birlikte ayrıca ne kadar sık rejenerasyon yapılırsa motor yağındaki seyrelme de o kadar fazla artıyor. Seyrelen yağ nedeniyle forumumuzda dahi motor kıran arkadaşımız olmuştu.
Bilinen yöntem dizel partikül filtresinin yazılımla iptal edilip fiziksel olarak kazan içinin boşaltılması. Bunu yapıp yıllardır sorunsuz araçlarının kullanan ben dahil arkadaşlarımız var. Emisyon dahil hiçbir sıkıntımız yok ufak tefek arada aşırı gaz yüklenmelerinde gelen siyah duman hariç.
Yeni yaklaşım ise yazılıma dokunmadan partikül kazanın tam ortasından yaklaşık cm çapında kazan boyunca bir kanal açılıp egzoz gazının çıkışının rahatlatılması, böylece kat çıkışı ile dpf çıkışı sensörleri arasında basınç farkının oluşmasının önüne geçilerek aracın rejenerasyon yapmasının engellenmesi sağlanıyor. Bu yöntem sıkça 1.3 Multijet Euro 5 araçlarda kullanıldığını öğrendim. Küçücük motor ve verimsiz çalışan DPF sistemi yüzünden çabuk dolan DPF ve aşırı geri basınca dayanamayıp motor kıran yüzlerce multijet motorlarla ilgili videoları youtube kanalında bulabilirsiniz.
Bu yöntemin en büyük avantajı yazılım maliyetinden kurtulmak gibi duruyor şimdilik.
Yavuz bey, bu yeni yöntemi Türkiye'de neresi uyguluyor acaba? Malum benim dpf son demlerini yaşıyor.
Yıkatma, iptal ettirme ve üçüncü seçenek olarak bahsettiğiniz yöntemi sorgulamak isterim.
Hocam muhtemelen tüm egzozcular yapabilir onların işi çünkü ancak bu konuda kendileri tamamen boşaltma yöntemini benimsiyorlar nedeni de basit çıkan değerli kat.konvertör taşlarını satmak.
Hocam bunu denemenin bir zararı olacağını düşünmüyorum. 1.3 Multijet gib küçük araçlarda verimli olduğu söyleniyor ki 2.0 dizel aracın gücü ile o ekstra hat bana göre büyük rahatlık sağlar araca. %100 sağlıklı çalışan partikül filtreli araçlara birşey demiyorum ama artık rejenerasyon sıklığı baya artmaya başlamışsa, artık araç her 200-300 km.de bir rejenerasyon yapmaya çalışıyorsa filtre işlevini yitirmeye başlamış, araç filtreyi boşaltmak/temizlemek için strese girmeye başlamış demektir.
Çok sık rejenerasyon sadece yağ seyrelmesine neden olmakla kalmaz, enjektörlerin de sürekli stresli çalışmasına neden olur. Youtube kanallarında açın bakın enjektör/pompa tamircilerinin videolarına üzerine basa basa Euro5 araçlardan bahsediyorlar. En sıkta Multijet grubu ve Ford grubu.
Bu DPF teknolojisi tam oturmadan erken sürüldü piyasaya. Özellikle devletler araç üreticilerinin elini zorladı buna. Sonunda imkansızı yapmağa çalışmaktansa tamamen üretimden kaldırdılar dizeli.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(01-04-2021, Saat: 20:03)Nuri_Kongur Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bu DPF teknolojisi tam oturmadan erken sürüldü piyasaya. Özellikle devletler araç üreticilerinin elini zorladı buna. Sonunda imkansızı yapmağa çalışmaktansa tamamen üretimden kaldırdılar dizeli.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hocam birkac sene once bir roportaj okudum.
Subaru Japonya’dan cok ust duzey bir yetkili, dizel motor hakkinda fikirlerini paylasiyordu..
Gazeteciler soruyor, neden dizel motordan uzaklasiyorsunuz?
Adam hic DPF EGR vs teknik detaya girmeden, herkesin anlayabilecegi sekilde soyle cevap veriyor:
Dizel motorun cevreyi kirletmemesi icin filtrelemesi gereken ve disari atmamasi gereken bazi maddeler var. Bu maddeleri motorun icinde hapsetmek ve bir yandan da motoru temiz tutmak cok cok zor ve cok fazla muhendislik eforu gerektiriyor. Bununla ugrasmak istemiyoruz.
Adam tum bu meseleyi iki cumleyle ne guzel anlatmis degil mi?