Şimdi DPF lambasının yanıp sönmesi ile ilgili iki senaryo var.
1. Yağ bakımı yapılmamış ya da yağ bakımı yapılmış olmasına rağmen reset "oil dilution reset" işlemi yapılmamış.
2. Araç rejenerasyon ihtiyacı var.
Eğer 1. durum yapılmamışsa bununla ilgili olarak şu işlemin yapılması gereklidir. Siz her durumda bu işlemi yapın. Kendi başınıza yapabilirsiniz :
https://youtu.be/ge4foEjl6tc Bu işlemi yaptıktan sonra halen yanıp sönen bir lambanız varsa rejenerasyon yaptırmaya çalışmalısınız. Bunun için motor ısındıktan sonra en az 10 dk. 2500 devir üzeri aracı kullanmanız gerekir.
Bu işlemle de lamba sönmüyorsa zaten yakın zamanda motor arıza ığışı, ASP/ESP lambası, yokuş kalkış desteği lambası ve partikül filtresi lambası sürekli yanık vaziyette kalacaktır. Bu artık aracın kendi kendine rejenerasyon yapamadığını ve serviste forced regeneration yani zorla rejenerasyon yapılması gerektiğini gösterir.
Şimdi turbo hortumlarınız sağlam ve siz serviste zorla rejenerasyon yaptırıp, arıza lambalarını söndürüp yola çıktınız. Bir gün iki gün problem yok ancak 1 hafta içinde normal sürüşte yine lamba yanıp sönmeye başladıysa işte bu partikül filtrenizin artık tamamen dolmaya başladığını ifade eder. Araç kendi başına rejenerasyon yapamaz ve kısa süre içinde yine tüm arıza lambalarınız yanar.
Eğer sadece DPF lambanız sürekli yanıyorsa (yanıp sönme değil ve diğer arıza lambaları da yanmıyorsa) sensörlerle ilgili bir sıkıntınızın olma ihtimali yüksektir. Bu sensörler de her ne kadar DPF.in kendisi kadar olmasa da epeyce pahalıdır.
Özetle DPF.i iptal etmeden önce DPF.in gerçekten sıkıntılı olup olmadığını yukarıda yazdığım senaryolar çerçevesinde değerlendirin.
Bir de DPF iptalinde DPF.in sökülüp yerine düz boru çekilmesi uygulaması var. Sebebi de hani yarın bir gün muayeneden geçebilir miyiz mevzusu. Bu Citroen/Peugeot, Skoda gibi araçlarda mümkün çünkü onların DPF.i katalitik konvertörden bağımsız olarak egzoz hattı üzerinde. Bizim DPF ise hemen turbonun çıkışında ve katalitik konvertörle aynı kazan içinde peşpeşe. Ben işlem yapılırken bizzat gördüm. Katalitik konvertörü olduğu gibi çıkarıp oraya düz boru çekmek 1 günlük bir iş olup her egzozcu onunla uğraşmaz. Uğraşsa da en az 500 TL para ister. Uygun flanş bulacak ya da yapacak sonra düz boru kaynatmayla da bitmiyor. Uygun açıda t boru yapıp egzozun devamına uydurması lazım. Kısacası yazmayla anlatılmaz. Ben de iptal ederken aklıma bu geldi ve söyledim ama sonra baktım astarı yüzünden çok pahalıya patlayacak vazgeçtim. Ayrıca bizde
a. Kazanın dışı tamamen koruma sacı ile kapalı. Kazanın kesilip kaynak yapılan yerinin dışarıdan hiçbir şekilde işlemli olduğu anlaşılmasına imkan yok. Altta motor muhafazası üstte tamamen kapatan koruma sacı var.
b. Emisyon sınırı bizim araçlarda : 1.5 (dizel duman yoğunluğu) Ben motor soğukken yaptırdığım ölçümde 1.26 çıkmıştı. Motor ve yağ ısındıktan sonra bu değer rahatlıkla 1'in altına düşer. Tüvtürkten bile geçersiniz hiç sıkıntı olmaz.