2010 sonrası dizel araçlarda EGR ve Hava Emiş Manifoldunun kurum bağladığı ve bunun sonucunda motor performansının düşerek yakıt tüketiminin arttığı forumlarda kullanıcılar arasında paylaşılan bir gerçeklik. Benim aracımın yürüyeni 260 binde, motoru ise garantiden değiştirilmiş euro 5 standardında sandık motor. Henüz 80 bin km’de. Satın aldığım kişinin ifadesiyle genelde otobanda kullanılmış kilometreler bunlar. Allahı var, satan arkadaşın sözlerine itimat ediyorum. Aracın iç döşeme görüntüsü özellikle koltuk döşemeleri satan arkadaşın sözlerini destekler mahiyette, tabiri caiz ise cillop gibi. Bütün bu artı özelliklere ve aracın performansının gayet iyi olmasına rağmen aklımda hep egr ve hava emiş manifoldunun bu 80 bin km’de ne kadar kurum tutmuş olabileceği şüphesi vardı. Yabancı forumlarda paylaşılan fotoğraflarda saydığım parçalar o kadar kurum bağlamış halde ki, sanırsınız araç koah hastalığından muzdarip. Bu tutan kurum sonucunda aracın diğer kısımlarıda ömrünü daha erken tamamlama riski altında. Ben de kafamda bu şüphe ile tedirgin olacağıma Kocaeli İzmitteki Subaru yetkili servis Oto Teknik’e gidip aracın EGR ve Hava Emiş Manifolt temizliğini yapıp yapamayacaklarını sordum. Servis yetkililerindem Bulut bey, sağolsun konu ile ilgilendi ve daha önce böyle bir işlemi hiç yapmadıklarından fiyatlandırmak için benden süre istedi. Çok geçmeden beni arayarak 700 liraya yapabileceklerini, işin yarım iş günü süreceğini bildirdi. Subarunun hava yastıklarından geri çağırmasını okuyunca servisi arayarak randevu aldım ve temizlik işinin de bu sırada yapılmasını talep ettim. Randevu günü aracı teslim ettim ve ilgili ustadan parçaların temizlik öncesi ve sonrası fotoğraflarının çekilmesini istedim. Usta da sağolsun fotoğrafları çekip bana yolladı. İş EGR ve Emme manifoldu temizliği. Gördüğüm kadarıyla manifolt ile motor arasında bir aparat daha var ve o da sökülerek temizlenmiş. Fotoğraflar aşağıda. Öncesi
Sonrası
Her ne kadar yapılan temizlik ilk bakışta fuzili gibi gözükse de, ben sorunları oluşmadan önleyici tedbir almayı tercih eden birisiyim. Motor aklımda artık tertemiz durumda. Motor ve kafam rahat
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
En güzelini yapmışsınız. Subaru da terciihini dizelden yana yapanlar mutlaka bu ve bunun gibi bakımlari sık sık firsat buldukça yaptirsinlar. Subaru markasında dizel motor çok iyi bakim ve ilgi ister
Hayırlı olsun hocam. En doğrusunu yaptınız. Türkiye'de dizel kalitesi belli. Belirli periyotlarda bu işlemlerin yapılması aslında şart. Şimdi gönül rahatlığıyla keyifle binmeye devam.
(26-02-2020, Saat: 18:15)Nuri_Kongur demiş ki: Gördüğüm kadarıyla manifolt ile motor arasında bir aparat daha var ve o da sökülerek temizlenmiş.
Hocam EGR valfi ve manifoldu sökmeden piyasada satılan sprey temizleyicilerle (würth, liquimoli...) temizlesek olmaz mı? Bu konuda tecrübesi olan varsa ve paylaşırsa memnun olurum.
Aracın ciğerleri temizlenmiş resmen @furtherquiterdeeper Enver abi sökmeden yapılabilirse bile yapmayın bence. Onca kirin pistonlara gitme durumu var. Ben daha önce legacy de boğazı söküp temizlediğimde manfold ağzına da temizlik spreyi sıkıp sildim. O halde bile arabanın rolantisi yerine gelmedi bir kaç saat.
(27-02-2020, Saat: 09:06)furtherquiterdeeper demiş ki: Hocam EGR valfi ve manifoldu sökmeden piyasada satılan sprey temizleyicilerle (würth, liquimoli...) temizlesek olmaz mı? Bu konuda tecrübesi olan varsa ve paylaşırsa memnun olurum.
Enver bey, Subaru özelinde tecrübem yok. Ama piyasada eski nesil araçlarda yapılıyor. İlla bir tecrübe olacaksa, 4 zamanlı 2 beygir deniz motorunun karbüratörünü karbüratör temizleyici ile temizlemişliğim var. Fazla işim düşmediği için ufak tefek işlerde sıkıntı yaşamadım. ama bir zaman geldi, karbüratör temizleyici işe yaramadı. Bende oturup söktüm. bütün parçalarını dağıtıp "iğne" denen şeyi iyice temizledim. üstünde minnacık bir leke kaldı. "kurtarır" diyerek karbüratörü toplayıp makinaya taktım. motor bir türlü çalışmadı. dıştan takma motoru iple çalıştıranlar bilir. motoru çalıştırmağa uğraşmak belli bir çekme sayısından sonra adamı insanlıktan çıkarır. . Neyse, karbüratörü yeniden dağıtıp iğne üstündeki o daha önce kurtarır dediğim şeyleri de çok ince kum zımpara ile temizledim ve problem ortadan kalktı. Hiç bir şey, parçaları alıp uygun şekilde temizlemenin yerini tutmuyor. Bunu yaparken karbüratörü yenilemeyi göze almıştım. Subarunun motorunu yenilemeyi göze alamam doğrusu
(27-02-2020, Saat: 09:06)furtherquiterdeeper demiş ki: Hocam EGR valfi ve manifoldu sökmeden piyasada satılan sprey temizleyicilerle (würth, liquimoli...) temizlesek olmaz mı? Bu konuda tecrübesi olan varsa ve paylaşırsa memnun olurum.
Enver bey, Subaru özelinde tecrübem yok. Ama piyasada eski nesil araçlarda yapılıyor. İlla bir tecrübe olacaksa, 4 zamanlı 2 beygir deniz motorunun karbüratörünü karbüratör temizleyici ile temizlemişliğim var. Fazla işim düşmediği için ufak tefek işlerde sıkıntı yaşamadım. ama bir zaman geldi, karbüratör temizleyici işe yaramadı. Bende oturup söktüm. bütün parçalarını dağıtıp "iğne" denen şeyi iyice temizledim. üstünde minnacık bir leke kaldı. "kurtarır" diyerek karbüratörü toplayıp makinaya taktım. motor bir türlü çalışmadı. dıştan takma motoru iple çalıştıranlar bilir. motoru çalıştırmağa uğraşmak belli bir çekme sayısından sonra adamı insanlıktan çıkarır. . Neyse, karbüratörü yeniden dağıtıp iğne üstündeki o daha önce kurtarır dediğim şeyleri de çok ince kum zımpara ile temizledim ve problem ortadan kalktı. Hiç bir şey, parçaları alıp uygun şekilde temizlemenin yerini tutmuyor. Bunu yaparken karbüratörü yenilemeyi göze almıştım. Subarunun motorunu yenilemeyi göze alamam doğrusu
(27-02-2020, Saat: 09:06)furtherquiterdeeper demiş ki: Hocam EGR valfi ve manifoldu sökmeden piyasada satılan sprey temizleyicilerle (würth, liquimoli...) temizlesek olmaz mı? Bu konuda tecrübesi olan varsa ve paylaşırsa memnun olurum.
Enver bey, Subaru özelinde tecrübem yok. Ama piyasada eski nesil araçlarda yapılıyor. İlla bir tecrübe olacaksa, 4 zamanlı 2 beygir deniz motorunun karbüratörünü karbüratör temizleyici ile temizlemişliğim var. Fazla işim düşmediği için ufak tefek işlerde sıkıntı yaşamadım. ama bir zaman geldi, karbüratör temizleyici işe yaramadı. Bende oturup söktüm. bütün parçalarını dağıtıp "iğne" denen şeyi iyice temizledim. üstünde minnacık bir leke kaldı. "kurtarır" diyerek karbüratörü toplayıp makinaya taktım. motor bir türlü çalışmadı. dıştan takma motoru iple çalıştıranlar bilir. motoru çalıştırmağa uğraşmak belli bir çekme sayısından sonra adamı insanlıktan çıkarır. . Neyse, karbüratörü yeniden dağıtıp iğne üstündeki o daha önce kurtarır dediğim şeyleri de çok ince kum zımpara ile temizledim ve problem ortadan kalktı. Hiç bir şey, parçaları alıp uygun şekilde temizlemenin yerini tutmuyor. Bunu yaparken karbüratörü yenilemeyi göze almıştım. Subarunun motorunu yenilemeyi göze alamam doğrusu
(27-02-2020, Saat: 09:06)furtherquiterdeeper demiş ki: Hocam EGR valfi ve manifoldu sökmeden piyasada satılan sprey temizleyicilerle (würth, liquimoli...) temizlesek olmaz mı? Bu konuda tecrübesi olan varsa ve paylaşırsa memnun olurum.
Enver bey, Subaru özelinde tecrübem yok. Ama piyasada eski nesil araçlarda yapılıyor. İlla bir tecrübe olacaksa, 4 zamanlı 2 beygir deniz motorunun karbüratörünü karbüratör temizleyici ile temizlemişliğim var. Fazla işim düşmediği için ufak tefek işlerde sıkıntı yaşamadım. ama bir zaman geldi, karbüratör temizleyici işe yaramadı. Bende oturup söktüm. bütün parçalarını dağıtıp "iğne" denen şeyi iyice temizledim. üstünde minnacık bir leke kaldı. "kurtarır" diyerek karbüratörü toplayıp makinaya taktım. motor bir türlü çalışmadı. dıştan takma motoru iple çalıştıranlar bilir. motoru çalıştırmağa uğraşmak belli bir çekme sayısından sonra adamı insanlıktan çıkarır. . Neyse, karbüratörü yeniden dağıtıp iğne üstündeki o daha önce kurtarır dediğim şeyleri de çok ince kum zımpara ile temizledim ve problem ortadan kalktı. Hiç bir şey, parçaları alıp uygun şekilde temizlemenin yerini tutmuyor. Bunu yaparken karbüratörü yenilemeyi göze almıştım. Subarunun motorunu yenilemeyi göze alamam doğrusu