(09-08-2021, Saat: 09:11)oguzhaneren demiş ki: Evet Nuri hocam, devirden veya devir kesiciden bagimsiz, motorun egzozunu rahatlatip ona her devirde daha yuksek guc urettirmek bize guzel geliyor olabilir ama motora guzel gelmiyor olabilir
Faytona kosulan atlara cok daha fazla kirbac vurmak ve daha hizli kosturmak gibi.
Egzozu hizli akitip motora daha fazla guc urettirmek gercekten iyi bir sey mi?
Sadece tahmin tabii, yoksa iddia degil. Hatta egzozun rahatlamasi sonucu ortaya cikan guc artisi belki de malzeme tolerans limitleri dahilindedir.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oğuzhan bey, sorunuzu anlamıyorum. Hangi sürücüden bahsediyorsunuz? Sıradan kullanıcı mı? Yani, normal 110-120 km hıza ulaşıp yoluna devam eden mi? Yoksa, chip tuning yaptırıp 150 beygiri 180 beygire çıkartmaya çalışan mı? Yani, 9,4 lük 0-100 km süresini 7-8 saniyeye düşürmeğe çalışan, sürekli yüksek devir yüksek hız peşinde koşan mı? Sanırım sürücü tipi yani özneleri farklı algılıyoruz. Ben sıradan kullanıcıyım. Yani 110-120 km hızda seyir eden özneyim. Onlara çözüm üretiyorum. Yani , 5. viteste 110 km’ye 2300 devirde çıkmak yeterli ise, o hıza 2200 devirde ulaşılabiliyor ise 2200 devir motoru rahatlatır. Amaç sineğin yağını çıkarmak değil. Fabrika değerleri üstünde yüklenmek yorumu, bu konuya ait değil, ancak chip tuning konusunda tartışılabilecek bir done.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Standart kullanicidan bahsediyorum hocam. Sakin kullanim yani.
Sakin kullanim da olsa, turbo yine de 100k rpm’lerde donuyor. Ralli pilotu gibi surmeseniz bile, yine de turbo normale gore fazla donecegi icin motora ek yuk biner mi demis arkadas, bence soru makul ve guzel bir soru.
Belki siz DPF iptali sonrasi uzun yolda sakin sakin 100kmh ile giderken daha az yakit yakacaksiniz ama bunun karsiliginda turbo palleri daha cok donecek, daha cok basinc uretecek ve tum blogu daha cok zorluyor olacaksiniz? Bunun boyle olmayacagindan %100 emin degilim, sadece fikir yurutuyorum.
Sent from my iPhone using Tapatalk
(09-08-2021, Saat: 13:23)bluesertao demiş ki: @Nuri bey: DPF iptal edilerek sistemden cikarilsa bile yag yakalama tanki ise yariyor yani oyle mi?
gelecek araclari nasil olacak bence cok uzun ve bilinmezi cok bir tartisma, gunumuze bakalim derim ben: ozetle:
a) 2.5L (6 silindir benzinli, 2011 mesela) ile Dizel (> 2015) farki, sorunlari yahut avantajlari?
b) Dizel, dpf iptal edildikten sonra guvenli mi?
Benim fikrime gore, atik yag yakalama tanklari DPF varken de ise yarar, yokken de ise yarar.
DPF varken ise yarar, DPF’in omrunu uzatir.
Yokken ise yarar, diger motor parcalarinin (ozellikle emme blogu) geri donen yag buhari ile kirlenmesini engeller.
Diger soruya gelelim, dizel DPF iptal edildikten sonra guvenli degil.
DPF’siz dizel, bogazimizin filtreleyemedigi ve akcigerin en ucra noktalarina kadar ulasabilen, soot denilen cok cok kucuk partikuller uretiyor.
Bu partikullerin, akciger kanseri olusturabildigi yapilan arastirmalarla kanitlanmis durumda. O yuzden DPF’siz arac ben sahsen kullanip etrafa kanser yaymak istemem. O yuzden guvenli degil dedim. Ha, DPF iptali motora ek yuk bindirir mi diye guzel bir soru sorulmustu yukarida, onu hala anlamaya calisiyoruz, DPF iptali insan sagligina ek olarak motor sagligi konusunda da zararli olabilir ama ondan %100 emin olamadik
(08-08-2021, Saat: 09:50)bluesertao demiş ki: herkese merhabalar outback altindaki tartismalarda goremedim ama belki benzer konu forester altinda vardir. Okuyunca gordugum bazi sorunlari ozetlersem (lpg ile ilgili yazmiyorum cunku lpg dusunmuyorum)
dizel: a) dpf sorunlari b) artik hic uretilmeyen bir motor olarak tarihe karismasi c) euro 4 olanlardaki kronik kirilma sorunu d) akliniza gelen baska sorunlar ?
benzin: yeni motorlarin vergi kaynakli gelmeyecek olmasini dusunerek elde kalan 2.5L ve 3.0L. a) vergi (10 yasinda ve yillik hala 3500lira vergi) ve tuketimin yuksek olmasi b) yasindan kaynakli eski teknoloji olmasi ornegin xmode, eyesight olmamasi c) triger ? (ilanlarda hep d) akliniza gelen baska sorunlar ?
Tum bunlar ve su an ikinci ellerdeki fiyatlar da dusunuldugunde, ayrica guvenli, sakince, gerektiginde tiri da rahatca sollayacak performansta ve uzun sure araci kullanmak amacli hangi araci dusunmek daha mantikli sizce? dizel mi, 2.5, 3.0?
Tesekkurler
Malum sitedeki ilanlardan biri de benim 2011 Outback dizel. Gayrimenkul yatırımı için satıyorum. Köyde ev yeri açtım artık ne zaman satılırsa o zaman eve devam. O zamana kadar keyifle binmeye devam. Ortalama reel tüketim (Son 90.000 km : 6.5 lt/100 km) Bu veri aracım aldığım 17 Mayıs 2017'den beri düzenli olarak tek bir yakıt alımını dahi atlamadan yazılmıştır. www.spritmonitor.de sitesinden siz de görebilirsiniz kayıtları. Aldığımda tamamen sorunlu dpf vardı mecburen iptal ettik. O zaman bu zaman bir problem çıkartmadı Doğu Karadeniz coğrafyasında gezip görmediğim yayla kalmış mıdır bilmiyorum. Benzinli 2.5 ve 3.0 Outback ile tüketim lt bazında en az %50 fark eder. Benim gibi yılda en az 20.000 km yaparsanız hesabı siz yapın.
Şehir dışı tüketim 120 sabit hızda kendi aracım için yazıyorum 5.2 yol bilgisayarı 5.5 reel. Düzgün bir araca denk gelirseniz dizel subaru akıllıca bir seçim olacaktır.
(08-08-2021, Saat: 09:50)bluesertao demiş ki: herkese merhabalar outback altindaki tartismalarda goremedim ama belki benzer konu forester altinda vardir. Okuyunca gordugum bazi sorunlari ozetlersem (lpg ile ilgili yazmiyorum cunku lpg dusunmuyorum)
dizel: a) dpf sorunlari b) artik hic uretilmeyen bir motor olarak tarihe karismasi c) euro 4 olanlardaki kronik kirilma sorunu d) akliniza gelen baska sorunlar ?
benzin: yeni motorlarin vergi kaynakli gelmeyecek olmasini dusunerek elde kalan 2.5L ve 3.0L. a) vergi (10 yasinda ve yillik hala 3500lira vergi) ve tuketimin yuksek olmasi b) yasindan kaynakli eski teknoloji olmasi ornegin xmode, eyesight olmamasi c) triger ? (ilanlarda hep d) akliniza gelen baska sorunlar ?
Tum bunlar ve su an ikinci ellerdeki fiyatlar da dusunuldugunde, ayrica guvenli, sakince, gerektiginde tiri da rahatca sollayacak performansta ve uzun sure araci kullanmak amacli hangi araci dusunmek daha mantikli sizce? dizel mi, 2.5, 3.0?
Tesekkurler
Outback 2,0 Diesel Eyesight kullanıyorum. Forester TD, Forester Premium Plus Benzin ve Outback arasında kalmıştım. Benzer soru işaretleri bende de olmuştu. Dizelin devamının olmamasını, emisyon koşulları ve Japonların hileden uzak durmak istemesi sebebiyle riskten kaçış olarak kabul ederek(!) Outback’ten yana kullandım tercihimi. Şimdilik memnunum. Tek sorun, yetkili servislerde dahi ilgisizlik ve kozmetik kusurlar olması.
Outback’imi iyi bir Subarucu arkadaşa verirsem, yine bir Subaru alma ihtimalim çok yüksek. 2016 aracımın vergisi de çok yüksek değil piyasaya göre… Euro 4-5 araçlar ile euro 6 motorlu dizelleri bir tutmamak lazım.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Merhabalar Benim en azindan ilan sitesinden gordugum euro 6 dizel yok hic ulkemizde, tam olarak ne demek istediginizi anlayamadim. Hali hazirda ama 2.5L ile Dizel outback kiyasi yapabilecek, bu araclari bir sure kullanmis bir arkadas var mi peki aramizda, bize an azindan bazi temel farklari anlatsa. Tesekkurler Cekdar
(10-08-2021, Saat: 15:06)bluesertao demiş ki: Merhabalar Benim en azindan ilan sitesinden gordugum euro 6 dizel yok hic ulkemizde, tam olarak ne demek istediginizi anlayamadim. Hali hazirda ama 2.5L ile Dizel outback kiyasi yapabilecek, bu araclari bir sure kullanmis bir arkadas var mi peki aramizda, bize an azindan bazi temel farklari anlatsa. Tesekkurler Cekdar
2016 sonrasi Forester’lar Euro6 motor. Herhalde 2016 sonrasi Outback’ler de oyledir ama %100 emin degilim.
Euro5 motor ile Euro6 motor arasinda ne fark var, asagiya paste ediyorum:
Güç çıkışı 148 HP’ye maksimum tork ise 350 Nm’ye sabitlenmiş olmasına rağmen EE20 dizel Euro 6 emisyon standartlarına getirilirken önemli iyileştirmeler gördü. Bu bakımdan 2008 yılından bu yana yollarda olan 148 HP’lik Subaru EE20 dizellerinin tümü birbirinin dengi değil, motorlar bazı önemli noktalarda ayrılıyor:
1.Euro 4 ve Euro 5 versiyonların 350 Nm’lik maksimum torku 1.800 devirde gelirken, güncel Euro 6 versiyonda motorun tüm çekiş gücü artık 1.600 devirde hazır hale geliyor. Tek avantaj torkun erken gelmesi değil, maksimum tork aralığı da artık daha geniş, 1.600 devirde gelen 350 Nm 2.800 devire kadar muhafaza ediliyor (Euro5 ve Euro 4 versiyonlar bunu 2.400 devire kadar yapabiliyordu).
2.Motorların turbo türbinleri farklı üreticilerden tedarik edildi: İlk verisyonlarda Japon IHI Corporation üretimi turbolar, Euro 5 versiyonlarda da Mitsubishi turboları kullanılırken, güncel Euro 6 motorlarda Subaru artık Honeywell üretimi Garrett marka turbo türbinleri kullanıyor.
3.Denso üretimi Common Rail enjektörler önceki nesillerde 1.800 bar ile püskürtme yaparken Euro 6 motorlarda basınç 2.000 bar’a yükseldi.
4.Motorların sıkıştırma oranı değişti. Motorun Euro 4 standartlarını karşılayan orijinal versiyonu 16.3:1, Euro 5 versiyonu ise 16.0:1 sıkıştırma oranı ile çalışıyordu. Subaru Euro 6 motorlarında sıkıştırma oranını 15.2:1’e düşürdü.
5.Motorun ilk versiyonlarında aluminyumdan imal emme manifoldu kullanılırken Euro 5 ile beraber hafiflik için plastik emme manifoldu kullanılmaya başlandı.
6.Motorlarda yakıt pompası da farklı tekniklerle motordan güç alıyor, Euro 6 makinelerde yakıt pompası motora dişli yerine zincir ile bağlanmış.
(10-08-2021, Saat: 15:06)bluesertao demiş ki: Merhabalar Benim en azindan ilan sitesinden gordugum euro 6 dizel yok hic ulkemizde, tam olarak ne demek istediginizi anlayamadim. Hali hazirda ama 2.5L ile Dizel outback kiyasi yapabilecek, bu araclari bir sure kullanmis bir arkadas var mi peki aramizda, bize an azindan bazi temel farklari anlatsa. Tesekkurler Cekdar
Forumda konusu mevcut outback bölümünde. Tekrar edersek 2.5 outbackler soch motor yani üstten tek egzantrikli. Avantajı lpg sorunları daha az ve maliyeti düşük. Ses ve yalıtım olarak dizel modelden bir tık daha sessiz. Dizellerde yukarıda yazan malum sorunlar ve maliyetler var. Başkada fark yok
Ben de gorduklerimi yazayim belki eklemelerle daha netlesir
2.5L lerin +100bin km modelleri genelde +200bin lira (2011) Dizellerin +100bin km modelleri ise +300bin lira ve uzerinde
2.5L tuketimindaha onceki yazilanlara da binaen %50 daha cok dizele gore
2.5L’de eyesight, xmode gibi ozellikler yok, +2015 dizellerde var
Dizelde +2015 icin en azindan DPF sorunu mevcut bu baglamda 2.5L’de triger seti? ve baska ?…
Dizel 350Nm max tork uretirken 2.5L ancak max 229 Nm tork uretebiliyor.
Dizel 4 silindir 1998cc, 2.5L ise 6 silindir 2457 cc bu vergi anlaminda fark yaratirken omur olarak en azindan benim bildigim hacim artarsa omur uzar mantigi ile bakinca 2.5L daha uzun sure kullanilabilir(?)
Sanziman sisteminde herhalde fark yoktur diye dusunuyorum.
Tasarim olarak da farklar mevcut
Yanlislarimi duzeltir ekleme yaparsaniz cok sevinirim, tesekkurler
(11-08-2021, Saat: 09:48)bluesertao demiş ki: Ben de gorduklerimi yazayim belki eklemelerle daha netlesir
2.5L lerin +100bin km modelleri genelde +200bin lira (2011) Dizellerin +100bin km modelleri ise +300bin lira ve uzerinde
2.5L tuketimindaha onceki yazilanlara da binaen %50 daha cok dizele gore
2.5L’de eyesight, xmode gibi ozellikler yok, +2015 dizellerde var
Dizelde +2015 icin en azindan DPF sorunu mevcut bu baglamda 2.5L’de triger seti? ve baska ?…
Dizel 350Nm max tork uretirken 2.5L ancak max 229 Nm tork uretebiliyor.
Dizel 4 silindir 1998cc, 2.5L ise 6 silindir 2457 cc bu vergi anlaminda fark yaratirken omur olarak en azindan benim bildigim hacim artarsa omur uzar mantigi ile bakinca 2.5L daha uzun sure kullanilabilir(?)
Sanziman sisteminde herhalde fark yoktur diye dusunuyorum.
Tasarim olarak da farklar mevcut
Yanlislarimi duzeltir ekleme yaparsaniz cok sevinirim, tesekkurler
Benim şahsi kanaatim 2.5 outback aynı kasanın 2.0 dizel outback modeline göre daha çok alınası bir model. Sorunsuz bir motor ve ürettiği güç araca yeterli. 2.0 benzinli diğer modellerde cvt sanziman ile gelen hantallik 2.5 outback de yok. Evet vergi ve yakıt olayı dezavantaj gibi görünse de motorda ki sorunsuzluk uzun vadede bunu amorti edebiliyor. Subaru 2.5 soch motorlarin tarihi çok eskiye dayanır. Bu sebeple bu motoru halen yurt dışında da kulaniyorlar. Yakıt durumu kaliteli bir LPG montajı ile halledilebilirken olası LPG subap proplemlerinde motor indirilmesine gerek kalmadığı için maliyeti çok düşük. Kisacasi Sorunsuz ve masrafsız güç için Subaru da alınası tek atmosferik motor dur diyebilirim.