herkese merhabalar outback altindaki tartismalarda goremedim ama belki benzer konu forester altinda vardir. Okuyunca gordugum bazi sorunlari ozetlersem (lpg ile ilgili yazmiyorum cunku lpg dusunmuyorum)
dizel: a) dpf sorunlari b) artik hic uretilmeyen bir motor olarak tarihe karismasi c) euro 4 olanlardaki kronik kirilma sorunu d) akliniza gelen baska sorunlar ?
benzin: yeni motorlarin vergi kaynakli gelmeyecek olmasini dusunerek elde kalan 2.5L ve 3.0L. a) vergi (10 yasinda ve yillik hala 3500lira vergi) ve tuketimin yuksek olmasi b) yasindan kaynakli eski teknoloji olmasi ornegin xmode, eyesight olmamasi c) triger ? (ilanlarda hep d) akliniza gelen baska sorunlar ?
Tum bunlar ve su an ikinci ellerdeki fiyatlar da dusunuldugunde, ayrica guvenli, sakince, gerektiginde tiri da rahatca sollayacak performansta ve uzun sure araci kullanmak amacli hangi araci dusunmek daha mantikli sizce? dizel mi, 2.5, 3.0?
(08-08-2021, Saat: 09:50)bluesertao demiş ki: herkese merhabalar outback altindaki tartismalarda goremedim ama belki benzer konu forester altinda vardir. Okuyunca gordugum bazi sorunlari ozetlersem (lpg ile ilgili yazmiyorum cunku lpg dusunmuyorum)
dizel: a) dpf sorunlari b) artik hic uretilmeyen bir motor olarak tarihe karismasi c) euro 4 olanlardaki kronik kirilma sorunu d) akliniza gelen baska sorunlar ?
benzin: yeni motorlarin vergi kaynakli gelmeyecek olmasini dusunerek elde kalan 2.5L ve 3.0L. a) vergi (10 yasinda ve yillik hala 3500lira vergi) ve tuketimin yuksek olmasi b) yasindan kaynakli eski teknoloji olmasi ornegin xmode, eyesight olmamasi c) triger ? (ilanlarda hep d) akliniza gelen baska sorunlar ?
Tum bunlar ve su an ikinci ellerdeki fiyatlar da dusunuldugunde, ayrica guvenli, sakince, gerektiginde tiri da rahatca sollayacak performansta ve uzun sure araci kullanmak amacli hangi araci dusunmek daha mantikli sizce? dizel mi, 2.5, 3.0?
Tesekkurler
Euro5 dizel en az 2030'a kadar kullanılmaya devam edecek. Euro6 dizel özellikle pikap ve daha büyük araçlarda daha da uzun süre kullanılacak gibi duruyor. Kaldı ki 2040 yılından itibaren benzinli motorlar da üretimden kalkacak. Üretim tamamen elektrikliye kayacak. DPF sorununu çözmek kolay. Ben aracımı almadan önce uzun uzun araştırdım. Hep yakıta az para vereyim hem de LPG istemiyorum diyorsanız (benim gibi) tek seçenek dizeldir. Sağladığı tork da cabası.
SM-A750F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merhaba Dizel motor icin kastim Subaru’nun bu motora sahip outback (diger modelleri bilmiyorum) uretmeyecek olmasiydi. Yani Subaru outback acisindan bitmis bir motor maalesef.
(08-08-2021, Saat: 11:23)bluesertao demiş ki: Merhaba Dizel motor icin kastim Subaru’nun bu motora sahip outback (diger modelleri bilmiyorum) uretmeyecek olmasiydi. Yani Subaru outback acisindan bitmis bir motor maalesef.
Bir merak; dpf degisimi ne kadara mal oluyor?
Subaru sadece Outback için değil tüm modeller için dizeli bitirdi. DPF değişimi geçen yıl 25000 TL idi. O yüzden ben Arıcan'da yazılım dahil 1500 TL'ye iptal ettirdim. DPF sorunu tamamen çözüldü. Muayenede NOX gazı ölçümü yapılmadığı için geçmeme olasılığı da yok.
SM-A750F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(08-08-2021, Saat: 09:50)Übluesertao demiş ki: herkese merhabalar outback altindaki tartismalarda goremedim ama belki benzer konu forester altinda vardir. Okuyunca gordugum bazi sorunlari ozetlersem (lpg ile ilgili yazmiyorum cunku lpg dusunmuyorum)
dizel: a) dpf sorunlari b) artik hic uretilmeyen bir motor olarak tarihe karismasi c) euro 4 olanlardaki kronik kirilma sorunu d) akliniza gelen baska sorunlar ?
benzin: yeni motorlarin vergi kaynakli gelmeyecek olmasini dusunerek elde kalan 2.5L ve 3.0L. a) vergi (10 yasinda ve yillik hala 3500lira vergi) ve tuketimin yuksek olmasi b) yasindan kaynakli eski teknoloji olmasi ornegin xmode, eyesight olmamasi c) triger ? (ilanlarda hep d) akliniza gelen baska sorunlar ?
Tum bunlar ve su an ikinci ellerdeki fiyatlar da dusunuldugunde, ayrica guvenli, sakince, gerektiginde tiri da rahatca sollayacak performansta ve uzun sure araci kullanmak amacli hangi araci dusunmek daha mantikli sizce? dizel mi, 2.5, 3.0?
Tesekkurler
Merhaba; Bende aynı soruya cevap arıyorum…. Halen kullanmakta olduğum araç 2011 Legacy (LPG). Kısa vadede olmasa da bir sonraki olası aracı düşünüyor, araştırıyorum, soruşturuyorum. Gönlümde Outback var, olmadı Forester.
Tespitlerinize kesinlikle katılıyorum ve diesel tork ve yakıt maliyeti olarak bir adım öne çıkıyor bana görede. Euro 4 lerin kırılma derdinden dolayı Euro 5 lere güveniyordum.
Ancak, her ne kadar duyum da olsa, Euro 5 lerin de yüksek torka bağlı olarak kırılabildiğini, 200.000km den sonra ömrünü tamamlamaya yaklaştığını duydum. Her ne kadar kullanıma da bağlı olsa, ihtimal de olsa, olası maliyet +100.000₺ olunca insan korkuyor.
Kısacası çıkmazdayım, Subaru’ya nasıl devam edilir bilemiyorum, bulamıyorum.
(08-08-2021, Saat: 09:50)Übluesertao demiş ki: herkese merhabalar outback altindaki tartismalarda goremedim ama belki benzer konu forester altinda vardir. Okuyunca gordugum bazi sorunlari ozetlersem (lpg ile ilgili yazmiyorum cunku lpg dusunmuyorum)
dizel: a) dpf sorunlari b) artik hic uretilmeyen bir motor olarak tarihe karismasi c) euro 4 olanlardaki kronik kirilma sorunu d) akliniza gelen baska sorunlar ?
benzin: yeni motorlarin vergi kaynakli gelmeyecek olmasini dusunerek elde kalan 2.5L ve 3.0L. a) vergi (10 yasinda ve yillik hala 3500lira vergi) ve tuketimin yuksek olmasi b) yasindan kaynakli eski teknoloji olmasi ornegin xmode, eyesight olmamasi c) triger ? (ilanlarda hep d) akliniza gelen baska sorunlar ?
Tum bunlar ve su an ikinci ellerdeki fiyatlar da dusunuldugunde, ayrica guvenli, sakince, gerektiginde tiri da rahatca sollayacak performansta ve uzun sure araci kullanmak amacli hangi araci dusunmek daha mantikli sizce? dizel mi, 2.5, 3.0?
Tesekkurler
Merhaba; Bende aynı soruya cevap arıyorum…. Halen kullanmakta olduğum araç 2011 Legacy (LPG). Kısa vadede olmasa da bir sonraki olası aracı düşünüyor, araştırıyorum, soruşturuyorum. Gönlümde Outback var, olmadı Forester.
Tespitlerinize kesinlikle katılıyorum ve diesel tork ve yakıt maliyeti olarak bir adım öne çıkıyor bana görede. Euro 4 lerin kırılma derdinden dolayı Euro 5 lere güveniyordum.
Ancak, her ne kadar duyum da olsa, Euro 5 lerin de yüksek torka bağlı olarak kırılabildiğini, 200.000km den sonra ömrünü tamamlamaya yaklaştığını duydum. Her ne kadar kullanıma da bağlı olsa, ihtimal de olsa, olası maliyet +100.000₺ olunca insan korkuyor.
Kısacası çıkmazdayım, Subaru’ya nasıl devam edilir bilemiyorum, bulamıyorum.
Bir sekilde 2030’lari gormek kismet olursa 1.8 turbo benzinli Forester aliriz en ideal arac o olacak
(08-08-2021, Saat: 09:50)Übluesertao demiş ki: herkese merhabalar outback altindaki tartismalarda goremedim ama belki benzer konu forester altinda vardir. Okuyunca gordugum bazi sorunlari ozetlersem (lpg ile ilgili yazmiyorum cunku lpg dusunmuyorum)
dizel: a) dpf sorunlari b) artik hic uretilmeyen bir motor olarak tarihe karismasi c) euro 4 olanlardaki kronik kirilma sorunu d) akliniza gelen baska sorunlar ?
benzin: yeni motorlarin vergi kaynakli gelmeyecek olmasini dusunerek elde kalan 2.5L ve 3.0L. a) vergi (10 yasinda ve yillik hala 3500lira vergi) ve tuketimin yuksek olmasi b) yasindan kaynakli eski teknoloji olmasi ornegin xmode, eyesight olmamasi c) triger ? (ilanlarda hep d) akliniza gelen baska sorunlar ?
Tum bunlar ve su an ikinci ellerdeki fiyatlar da dusunuldugunde, ayrica guvenli, sakince, gerektiginde tiri da rahatca sollayacak performansta ve uzun sure araci kullanmak amacli hangi araci dusunmek daha mantikli sizce? dizel mi, 2.5, 3.0?
Tesekkurler
Merhaba; Bende aynı soruya cevap arıyorum…. Halen kullanmakta olduğum araç 2011 Legacy (LPG). Kısa vadede olmasa da bir sonraki olası aracı düşünüyor, araştırıyorum, soruşturuyorum. Gönlümde Outback var, olmadı Forester.
Tespitlerinize kesinlikle katılıyorum ve diesel tork ve yakıt maliyeti olarak bir adım öne çıkıyor bana görede. Euro 4 lerin kırılma derdinden dolayı Euro 5 lere güveniyordum.
Ancak, her ne kadar duyum da olsa, Euro 5 lerin de yüksek torka bağlı olarak kırılabildiğini, 200.000km den sonra ömrünü tamamlamaya yaklaştığını duydum. Her ne kadar kullanıma da bağlı olsa, ihtimal de olsa, olası maliyet +100.000₺ olunca insan korkuyor.
Kısacası çıkmazdayım, Subaru’ya nasıl devam edilir bilemiyorum, bulamıyorum.
200K’dan sonra ya da 150K’dan sonra ömrünü tamamlayan DPF motor değil. Euro 5’lerde ilkin servisin de bilmemesi, sonrasında ise kullanıcı ihmalinden sebep DPF’ye bağlı problemler yaşandı. Oil dilution/ yağ seyrelmesi her türlü aracın başına bela bir olaydır. Forumda sırf bu problemden yaşanan acı bir tecrübe ve devamında yapılan kritik yazılı halde mevcut. DPF’nin sorun olması bana göre Subaru’nun bu konuda yalan söylemek yerine belirtilen özelliklere harfiyen uyma çabasından kaynaklanmakta. Gelelim sorunun DPF kaynaklı olduğuna dair iddiama. Motorun bitik olması demek, piston ve gömleklerin ileri düzeyde aşınması ile aracın yağ yakmağa başlaması demektir. Yani halkın bildiği bitiklik bu. Araç yağ yakar, yağ yaktığı dumandan belli olur. Böyle iken bile binlerce km yağ ekleyerek kullanılabilir ta ki motorda kompresyon kalmayasıya kadar. Halbuki Euro 4 motordaki bazı seri krank kollarının kırılması üretim hatasıdır ve Subaru sorumluluğu büyük ölçüde üstlenerek motorları değiştirmiştir. Sorun yaşayan diğer araçlarda yani Euro 5 araçlarda böyle bir yağ yakma yaşanmadan başka problemler yaşanır. Bu yaşanan problemler yağlamanın düzgün olmamasından kaynaklıdır. Yağlamanın düzgün olmaması ise ömrü biten DPF’nin motora yaşattığı aşırı stres kaynaklı olduğuna dair delillere dayalı güçlü tahminler var. Bir araçta DPF ışığı illa yanmakta ısrar ediyorsa veya DPF dışardan müdehale ile sönmesi sağlandıysa yağ seyrelme riskine karşı, son yağ değişiminden itibaren kaç km olursa olsun motor yağı mutlaka yenilenmelidir. DPF yeni bir teknoloji olduğundan ve henüz gelişimini tamamlamadığından yaşanmakta bu problemler. Çözüm: sık arıza yapmağa başladığında ya DPF yenilenmeli, ya da iptal edilmeli. Diğer yandan daha yenilerde kendisi hakkında aydığım Oil Catch Can/ Yağ yakalama tankı ya da yağ buharı yakalama tankı DPF ve motorun diğer aksamlarında ciddi iyi etkilere sahip. Kullanıcı yorumları içinde sık sık DPF ışığı yakan araçları Yağ yakalama tankı taktırdıktan sonra DPF ile ilgili artık sorun yaşamadıklarını ve motorun EGR ve hava emiş manifoldunda katranvari yağ artıklarına rastlamadıklarını beyan eden bir çok ifade okudum.
DPF nin yenilenmesi en güzeli elbette ama muhtemelen en az yapılanı. Malum maliyeti bana göre yeterince “korkunç”. Geriye kalan yöntemler etkin bir temizlik, -ki çok şaibeli bir konu, muhtelif usüller var, diğer bir ve son çare çare de DPF iptali. Ben, DPF iptaline sıcak bakıyordum, “çevreye olumsuz etkisi bir yana, teknik bir zararı yok..” söylemlerine ve tespitlerine binaen. Ancak, şöyle bir yorum da oldu; Egsoz hattının boşalmasının özellikle turbo üzerinde olumsuz etkileri olacağı söylendi.
(08-08-2021, Saat: 19:22)Bora demiş ki: DPF nin yenilenmesi en güzeli elbette ama muhtemelen en az yapılanı. Malum maliyeti bana göre yeterince “korkunç”. Geriye kalan yöntemler etkin bir temizlik, -ki çok şaibeli bir konu, muhtelif usüller var, diğer bir ve son çare çare de DPF iptali. Ben, DPF iptaline sıcak bakıyordum, “çevreye olumsuz etkisi bir yana, teknik bir zararı yok..” söylemlerine ve tespitlerine binaen. Ancak, şöyle bir yorum da oldu; Egsoz hattının boşalmasının özellikle turbo üzerinde olumsuz etkileri olacağı söylendi.
İlk defa duydum. Ama akıl yürütecek olursak, egzoz gazı DPF’den turboya gitmediğine göre nasıl bozar aklım almadı. Bana kalırsa desteksiz bir iddia.
Henüz dizel ve DPF’yi hazmetme aşamasındasınız. Ama oil catch can denen şeyi ve işlevini incelemenizi şiddetle tavsiye ederim. Yurt dışında çok popüler olmasına rağmen Türkiye’de niye o kadar iltifat görmemiş muamma.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(08-08-2021, Saat: 11:23)bluesertao demiş ki: Merhaba Dizel motor icin kastim Subaru’nun bu motora sahip outback (diger modelleri bilmiyorum) uretmeyecek olmasiydi. Yani Subaru outback acisindan bitmis bir motor maalesef.
Bir merak; dpf degisimi ne kadara mal oluyor?
Subaru sadece Outback için değil tüm modeller için dizeli bitirdi. DPF değişimi geçen yıl 25000 TL idi. O yüzden ben Arıcan'da yazılım dahil 1500 TL'ye iptal ettirdim. DPF sorunu tamamen çözüldü. Muayenede NOX gazı ölçümü yapılmadığı için geçmeme olasılığı da yok.
SM-A750F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben Cuma günü egzoz muayenesine soktum aracı. TÜVTÜRK muayene sırasında tam gaz bastırmasına rağmen hiç problemsiz geçti muayeneden.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Cok karmasik bir problem bence; makina muh. bolumunde tez olur bu. dpf ve katalitik konvertörun (Nuri beyin paylastigi linkte aciklanmis) birlkte cikarilip cok uzun deneyler yapilmasi lazim performansa etkisini anlamak icin ama ortalama kullanici icin buyuk fark cikar mi bilemiyorum.
Dpf’in kranklari ve motoru kiracak kadar pressure drop ile stress yaratmasina nasil bir onlem alamamislar bu da cok sasirtici yani aracin kendini kapatmasi gerekir bu olmadan eger dokum yani uretim hatasi yoksa bence ama tabii cok bilgim yok bu konuda.
Aslinda sorun bu kadar muhendislik uzerine (sacma fiyatlar yuzunden) bizlerin bir ek muhendislik yapmaya calismasi, neden buna ihtiyac olsun? Bir de ikinci el bir arac alinacak ise bu konuda daha once yasanmis bir problem olup olmadigini nasil anlayabilir ki ornegin benim gibi bu isten cok anlamayan birisi?
Cok verimli, ogretici bir muhabbet oluyor, herkese tesekkurler