(05-10-2021, Saat: 19:32)nitro37 demiş ki: Hocam resetleme sonrası oranlar bu ise şuan saatli bombayi kullanıyorsunuz demektir. Acilen dpf iptal ettirin. Yağı degistirmek kısa vadede size zaman kazandirir ancak.
Ben burdan gerildim bile o derece yani. İmkan var ise arabayı çalıştırmadan olduğu yerde değiştirtin yağı . O oran çok büyük bir risk. Sizi bu şekilde uyarmayan servis/usta her kim ise bırakın uğramayı bir daha selam bile vermeyin. Ya art niyetliler, motoru kırın da binlerce lira onlara bayılın, ya da işi iyi bilmiyorlar. O derece önemli bu yağ değişimi bu koşullar altında. Arabanın altı yüksekte zaten, her hangi bir yerde yol üstünde yağı değişir o aracın. Siz yapamaz iseniz yağ değiştirenlerden birisine verin 50-100 lira neyse arabanın olduğu yerde yağını değiştirsin.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(05-10-2021, Saat: 19:05)bahcekapiliyavuz demiş ki: Nuri hocama aynen katılıyorum. Yağ resetleme yapılmış olmasıra rağmen %10 seviyesi çok ciddi bir seviyedir. Resetleme yapılıp yapılmadığını OBD cihazından görebilirsiniz. Yoksa bir özel serviste de baktırabilirsiniz. Eğer yağ resetlenmiş olmasına rağmen bu seviyelere çıkmışsa şu an bu aracı bu şekilde sürmek çok riskli. Derhal yağın değişmesi gerekir sonrasında da DPF'in durumuna bakılması gerekir.
Yağ seyrelmesine sebep olan DPF sistemidir. Yağ seyrelmesi bu nalet parçayı temiz tutabilmenin bedelidir.
tavsiye edeceğiniz bir yağ var mıdır? Liqui Moly Molygen yağ kullanan var mı DPF özelliği olan?
Bu yağı iki bakım boyunca kullandım ancak benim aracımda DPF iptal durumda. Haliyle yağ seyrelmesi hiç olmuyor. Gözlemlediğim kadarıyla yakıt ekonomisine katkısı var ve motor biraz daha sessiz çalışıyor. Daha önceki yazılarımda da belirtmiştim kullandığım en iyi yağdı. Hatta bu yağı ilk kullandığımda 13.475 km kullandım ve yarım lt. eksiltmişti. İkinci kez kullandığımda 14.530 km kullandım ve hiç yağ eklememe gerek kalmamıştı.
(05-10-2021, Saat: 19:11)Alex1907 demiş ki: tavsiye edeceğiniz bir yağ var mıdır? Liqui Moly Molygen yağ kullanan var mı DPF özelliği olan?
Bu yağı iki bakım boyunca kullandım ancak benim aracımda DPF iptal durumda. Haliyle yağ seyrelmesi hiç olmuyor. Gözlemlediğim kadarıyla yakıt ekonomisine katkısı var ve motor biraz daha sessiz çalışıyor. Daha önceki yazılarımda da belirtmiştim kullandığım en iyi yağdı. Hatta bu yağı ilk kullandığımda 13.475 km kullandım ve yarım lt. eksiltmişti. İkinci kez kullandığımda 14.530 km kullandım ve hiç yağ eklememe gerek kalmamıştı.
Yavuz bey,
O markanın hangi serisini kullandığınızı hatırlıyor musunuz acaba? Birde DPF temizleme kiti var 931 ve 932 olarak, onları deneyimle sansı olan var mı acaba?
(05-10-2021, Saat: 19:57)bahcekapiliyavuz demiş ki: Bu yağı iki bakım boyunca kullandım ancak benim aracımda DPF iptal durumda. Haliyle yağ seyrelmesi hiç olmuyor. Gözlemlediğim kadarıyla yakıt ekonomisine katkısı var ve motor biraz daha sessiz çalışıyor. Daha önceki yazılarımda da belirtmiştim kullandığım en iyi yağdı. Hatta bu yağı ilk kullandığımda 13.475 km kullandım ve yarım lt. eksiltmişti. İkinci kez kullandığımda 14.530 km kullandım ve hiç yağ eklememe gerek kalmamıştı.
Yavuz bey,
O markanın hangi serisini kullandığınızı hatırlıyor musunuz acaba? Birde DPF temizleme kiti var 931 ve 932 olarak, onları deneyimle sansı olan var mı acaba?
Yardımlarınız için çok teşekkürler
Evet beilrtmemişim. Konu Molygen DPF olunca ben de onun hakkında yorum yaptım aslında. Kullandığım yağda Molygen 5w30 DPF.
(05-10-2021, Saat: 21:41)Alex1907 demiş ki: Yavuz bey,
O markanın hangi serisini kullandığınızı hatırlıyor musunuz acaba? Birde DPF temizleme kiti var 931 ve 932 olarak, onları deneyimle sansı olan var mı acaba?
Yardımlarınız için çok teşekkürler
Evet beilrtmemişim. Konu Molygen DPF olunca ben de onun hakkında yorum yaptım aslında. Kullandığım yağda Molygen 5w30 DPF.
Bu arada gozume uyku gırmedi, gittim aracın yagını kokladım psikolij mi bilmem ama burnuma mazot kokusu geldi
(05-10-2021, Saat: 21:44)bahcekapiliyavuz demiş ki: Evet beilrtmemişim. Konu Molygen DPF olunca ben de onun hakkında yorum yaptım aslında. Kullandığım yağda Molygen 5w30 DPF.
Bu arada gozume uyku gırmedi, gittim aracın yagını kokladım psikolij mi bilmem ama burnuma mazot kokusu geldi
Yağ durumu nedir. Yani mazot karıştı ise yağ fazlalaşması lazım. Ona da dikkat edin
Öncelikle bu forumu açan arkadaşlara, sonra yaşadığım problem ile kendi araçlarıymışcasına ilgilenip yol gösteren değerli Yavuz Bey, Nuri Bey ve Burak Bey'e teşekkürlerimi borç bilirim.
Dizel outbacak aracımda Haziran ayından beri (Yetkili servisde yazılım güncellemesi yapıldıktan sonra başlayan) daha önce hiç yaşamadığım DPF işiği sorunu yaşamaya başladım. Her yağ değişiminden sonra, sayaç sıfırlanmasına rağmen 800-1000 km arasında DPF ışığı tekrar yandı. Bunun için yaklaşık 2000 km içerisinde 3 kere yag değişikliği yapıldı her defasında.
Yetkili servis yağ değiştirirken yağ seyreltmeye bakmadan bu işlemi yapmış olması yağa ne kadar mazot karısıp karısmadıgını malesef bize gösteremedi. Bunu bilmediği için de yağı boşaltıp yerine yeni yağ doldurdu, halbuki içine mazot karıştıysa mutlaka içinin ayrı bir sökücü madde ile temizlenip öyle yeni yağ koyması gerekmektedir.
Yetkili servisden memnun kalmadığım için yorumları çok iyi olan bir özel servise gittim DPF ile alakalı. Arabaya türlü türlü bakımlar yaptılar hallettik dediler. Ancak dpf her 500 km de bir tekrar yandı. Yanarsa getirin halledelim dediler. Ancak tek yaptıkları yağ seyreltme seviyesi %13 lere cıkmasına rağmen yağ değişimini resetleyip DPF ışığını söndürmekmiş. Defalarca bunun enjektör kaynaklı bir sorun olmadığınıve DPF ile alkalı bir temizlik yapılıp yapılmamasını sormama rağmen hayır hiç gerek yok daha önceki bakımları iyi yapılmamış o yüzden böyle yapıyor denildi. Araç halbuki alındığından beri düzenli olarak Bayraktar bakımlıdır.
Yağ resetlemesinin yanlış bir uygulama olduğunu bu forumdan öğrendikten sonra yağı kendim kontrol ettim, yağda mazot kokusu vardı. Hemen yağ değişimi için aracı çekici ile en yakın servise götürüp yağını değiştirdirdim. Araca konan yağ miktarı 6 litre, ancak çıkan yağ 7,5 litre idi! Bu kadar bariz bir yağ seyreltmenin aracın moturuna ne kadar zarar verebileceğini benim gibi mekanik olmayan bir kullanıcının öğrenip servisdeki ustaların sadece resetlemesi gerçekten korkunc bir durum. Keza bu forumda aynı bu sebepten bir arkadaşımızın motoru kırılmış.
Çeşitli solusyonlar, defalarca yağ değişimin ardından, careyi DPF iptalinde buldum. Maslak 2CR firmasına gittim ve DPF'i iptal ettirdim. Kendileri yazılım konusunda uzman. İçinden çıkan DPF parçalanmıştı, araç bu yüzden rejenerasyonda sürekli askıda kalıyor ve bunu beceremiyordu. Dün aracı teslim aldım. Kendi kullanım yorumlarımı yazmak yerine arabadan anlamayan eşimin yorumlarını paylaşmak isterim.
' Bu arabaya ne olmuş böyle, sanki hafiflemiş' evet aynen öyle, araba neredeyse boğuluyormus. Aracın enjektörleri DPF iptali ve sonrasında kontrol edildi, ve herhangi bir soruna çok şükür rastlanmadı.
Bu yaşadıklarımdan yola çıkarak, benzer sorunlar yaşayan arkadaşlara tavsiyelerim şunlardır:
1. Bu sorunu yaşıyorsanız bir OBD cihazı ve Torque Pro veya Carscanner uygulamasını indirip aracınızın tahlillerine bakabilirsiniz 2. Işık yandığında hemen yağ seviyenizi kontrol edin, yağ seyrelmiş mi mazot kokusu var mı kontrol edin. 3. Sayet cok seyrelme varsa ve mazot kokusu coksa aracı servıse cektırmenizi tavsiye ederim. 3. Araç makineye bağlanınca kaç kere regen denemiş ve kaçında başarılı olmuş, yağ seyrelme ne seviyede bir bakın ve mutlaka not edin. 4. Yağ seyrelme yüksekse mutlaka yağı değiştirdikten sonra içini iyice temizletin, yani yağı öyle koysunlarki içinde mazot kalmasın. 5. Mutlaka enjektörlerinizi kontrol ettirin. 6. Araç yeniyse DPF temizleyici sıvıları birkac kez deneyebilirsiniz. Aracı 0 km aldıysanız her bakım zamanında o katkıların kullanılması DPF tıkanmadan işe yarayabilir, ancak tıkandıktan sonra iş işten geçtiği yönünde yorumlar var.