(02-04-2021, Saat: 13:00)oguzhaneren demiş ki: Hocam aslinda konu DPF iptalinin cevreye verecegi zarar degil, insanlara verecegi zarar.
Cevreye verecegi zarar cozulur. Ama kendi cocugunuza veya konu komsunun cocuguna kanser yaptigi kesinlesmis bir gazi solutuyorsaniz burada vicdani bir olay devreye girer.
Ha kamyonlar minibusler bu akcigere yapisan ve kanser yapan “soot” denen kucuk parcaciklari yaymiyor mu? Yayiyor.
Komsunun cocugu ben DPF’i iptal etmesem, yine de kamyondan minibusten 100 birim soot soluyacak.
Ben DPF’i iptal etsem 100 degil, 101 birim soluyacak.
Ben herkesin gorusune saygiliyim ama kendi adima o fazladan 1 birimlik soot’u etrafa birakmak ve milletin cocuguna solutmak istemiyorum. Benim bakisim budur.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oğuzhan bey , savunduğunuz yerden bakınca iş nükleer enerjiden başlayıp, mangal kömürünün etteki kansorejen etkisinden çıkar. Ortaya çıkan oranın isbatlanması ve yan etkileri konusunda son derece hassas ölçüm aletleri ile ölçüm yapan bilim adamları bile anlaşamaz. Ama çocuk katilliğine ve vicdansızlığa varan bir söylem biraz ağır kaçmış.
Neyse konuyu mecrasına döndürecek olursak, DPF kaynaklı problem sadece DPF’nin daha sık tıkanmasıyla sonuçlanmıyor. Daha kötüsü bu tıkanmalar sonucu yağa karışan mazot, yağın seyrelmesi. Görevini yeterince yapamayan yağ, motorda aşınma, ve bir süre sonra kırılan krank ya da çatlayan motor bloğu. Bu teknoloji bu şekilde kullanılabilmesi için yeterince iyileştirilmeden piyasaya sürülmüş. Yani sadece çok pahalı malzeme ile üretilen DPF filtresi değil yanlış karar, DPF’nin temizlenme süreci de problemli. Yani hangi akılla motordan yağ ve mazot çekip tıkanınca yakamadığın yağ ve mazotu yeniden motora yollanır? Bu teknolojinin bu şekilde ortaya çıkması prematüre doğumdur ve aslında doğan şey ölü doğmuştur. Olan bizlere yani son tüketiciye olmakta, bir de Subaru gibi malının arkasında duran firmalara oluyor. Diğer otomativ firmalarında hep müşteri hatalı.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hocam DPF’in engelledigi soot’un cigerlere verdigi zarar yuzlerce degisik deneyle ve arastirmayla kanitlanmistir.
Uluslararasi hakemli dergilerde bu konuda yuzlerce calisma yayinlanmistir ve verilen zarar kesindir. Bu DPF’in motorlara eklenmesi de bu sebepledir.
Vicdanen ben boyle hissediyorum. Komsunun cocugunun babasi belki o cocugun yaninda sigara iciyor olabilir. Benim verdigim zararin 1000 katini veriyor olabilir. Ama ben kucuk de olsa zarar vermek istemem. Vicdan meselesi.
Bu arada hocam “emisyon olcumu yaptirdim cok guzel cikti” deniyor ya; o olcumler bu konustugumuz “sorunlu parcacik” olan “soot”u olcmuyor. Zaten olcse dizellerin %70’i trafige cikamaz, o yuzden emisyon olcumune dahil etmiyorlar
Fakat Yavuz Bey’in bahsettigi konu bir umut isigi oldu. DPF iptal olsa bile, EGR’nin soot’lari (kismen ya da tumuyle) engelleyebildigini soyledi. Bunu arastiracagim.
Guzel haber bulalim da rahatlayalim.
Diger yandan, teknik konuya gelecek olursak;
Ben DPF rejenerasyonu ile alakali epey kaynak okudum ve kendi aracimin DPF durumunu, surus esnasindaki regen davranislarini cogu sart altinda OBDII uzerinden gozlemledim.
Maalesef, DPF’in temizleme mantigi boyle. Olabilecek en dusuk maliyetli halini boyle bulmuslar. Yagi seyrettigi dogru, cunku mekanizma boyle calisiyor. DPF, su hep konustugumuz tehlikeli ve sorunlu parcacik olan “soot”u yakaliyor. Soot DPF icinde birikiyor birikiyor birikiyor, duruma gore %60’i gectikten sonra yavas yavas yakilmaya baslaniyor. Yakilacak sicaklik DPF uzerinde olusamamissa, bu durumda fazladan yakit gonderilerek arac farkli map’le calistiriliyor ve DPF’in sicakligi 600 derecelere cikariliyor.
Bu sicaklik, soot’lari yakiyor, DPF temizleniyor. Ama bu yanma sonucu Ash (Kül) ortaya cikiyor fakat bu külü yakmak mumkun degil. Kül kalici bir sekilde DPF’in icinde kaliyor, yillar icinde yavas yavas birikiyor. Ureticinin tahminine gore DPF’in tamamen kulle dolmasi ve degistirilme gerekliligi 150.000km ile 250.000km arasinda olmali. Kullanim durumuna gore.
Bende su an Kül seviyesi yani ash level %57’lerde. 80’e kadar yolu var. Sonrasi tikanma ve Yavuz Bey’in bahsettigi problemler demek.
Maalesef bir sekilde tikandigi zaman degistirilmeli bu parca. Ici yikandigi zaman hakikaten de ash level dusuyor obd’den kontrol ettik mis gibi olmus diyen de var. Belki de icini dogru solusyonla yikatarak sifirlama yolu secilmeli (veya ureticiler bu teknolojiler uzerinde calismali)
(02-04-2021, Saat: 18:45)Nuri_Kongur demiş ki: Oğuzhan bey , savunduğunuz yerden bakınca iş nükleer enerjiden başlayıp, mangal kömürünün etteki kansorejen etkisinden çıkar. Ortaya çıkan oranın isbatlanması ve yan etkileri konusunda son derece hassas ölçüm aletleri ile ölçüm yapan bilim adamları bile anlaşamaz. Ama çocuk katilliğine ve vicdansızlığa varan bir söylem biraz ağır kaçmış.
Neyse konuyu mecrasına döndürecek olursak, DPF kaynaklı problem sadece DPF’nin daha sık tıkanmasıyla sonuçlanmıyor. Daha kötüsü bu tıkanmalar sonucu yağa karışan mazot, yağın seyrelmesi. Görevini yeterince yapamayan yağ, motorda aşınma, ve bir süre sonra kırılan krank ya da çatlayan motor bloğu. Bu teknoloji bu şekilde kullanılabilmesi için yeterince iyileştirilmeden piyasaya sürülmüş. Yani sadece çok pahalı malzeme ile üretilen DPF filtresi değil yanlış karar, DPF’nin temizlenme süreci de problemli. Yani hangi akılla motordan yağ ve mazot çekip tıkanınca yakamadığın yağ ve mazotu yeniden motora yollanır? Bu teknolojinin bu şekilde ortaya çıkması prematüre doğumdur ve aslında doğan şey ölü doğmuştur. Olan bizlere yani son tüketiciye olmakta, bir de Subaru gibi malının arkasında duran firmalara oluyor. Diğer otomativ firmalarında hep müşteri hatalı.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hocam DPF’in engelledigi soot’un cigerlere verdigi zarar yuzlerce degisik deneyle ve arastirmayla kanitlanmistir.
Uluslararasi hakemli dergilerde bu konuda yuzlerce calisma yayinlanmistir ve verilen zarar kesindir. Bu DPF’in motorlara eklenmesi de bu sebepledir.
Vicdanen ben boyle hissediyorum. Komsunun cocugunun babasi belki o cocugun yaninda sigara iciyor olabilir. Benim verdigim zararin 1000 katini veriyor olabilir. Ama ben kucuk de olsa zarar vermek istemem. Vicdan meselesi.
Bu arada hocam “emisyon olcumu yaptirdim cok guzel cikti” deniyor ya; o olcumler bu konustugumuz “sorunlu parcacik” olan “soot”u olcmuyor. Zaten olcse dizellerin %70’i trafige cikamaz, o yuzden emisyon olcumune dahil etmiyorlar
Fakat Yavuz Bey’in bahsettigi konu bir umut isigi oldu. DPF iptal olsa bile, EGR’nin soot’lari (kismen ya da tumuyle) engelleyebildigini soyledi. Bunu arastiracagim.
Guzel haber bulalim da rahatlayalim.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tamamen engelleyemez hcoam ancak silindir içi sıcaklığı düşürerek nitrit oksit oranını azaltıyor nitekim bu sadece dizel araçlar için değil benzinli araçlar için de geçerli onlarda da egr var. Hatta egr soğutma suyu ile soğutuluyor ki emme manifolduna sevk edilen gazların sıcaklığı da mümkün oldukça düşürülebilsin.
Nitekim en önemli ekipman bana göre burada katalitik konvertör. Benzinli araçlarda da var malum hatta onlarda daha elzem. Çünkü benzin yanma sonucu dizele göre daha fazla karbonmonoksit açığa çıkarır. Benzinli araçların emisyon testinde 4 parametre ölçülürken dizelde sadece duman yoğunluğu ölçülüyor. Dizel bir araç kat. Olmadanda muayeneden geçer ama benzinli araç mümkün değil geçemez.
Bahsettiğiniz soottan kastınız sanırım mikro partiküller olsa gerek. Böyle bir ölçüm yapılsa zaten partiküllü araçların dahi çoğu geçemez bu testi. Ayrıca işin birde dpf öncesi üretilen araç meselesi var mesela euro 3 ve euro4 Bunların vicdani sorumluluğu yok mu? O dönem dpf yoktu diye bunlar bu vicdan muhasebesinden muaf mı? Dpf iptal edilmiş bir araç bunlardan çok daha düşük emisyon değerine sahip.
Özetle işi vicdan boyutuyla tartışırsak çok ağır itham olur. Keyfiyen dpf iptal edenlere ne derseniz haklısınız ama vadesi dolduğunda iptal edilen dpf için suçlama biraz haksızlık oluyor.
(02-04-2021, Saat: 20:46)oguzhaneren demiş ki: Hocam DPF’in engelledigi soot’un cigerlere verdigi zarar yuzlerce degisik deneyle ve arastirmayla kanitlanmistir.
Uluslararasi hakemli dergilerde bu konuda yuzlerce calisma yayinlanmistir ve verilen zarar kesindir. Bu DPF’in motorlara eklenmesi de bu sebepledir.
Vicdanen ben boyle hissediyorum. Komsunun cocugunun babasi belki o cocugun yaninda sigara iciyor olabilir. Benim verdigim zararin 1000 katini veriyor olabilir. Ama ben kucuk de olsa zarar vermek istemem. Vicdan meselesi.
Bu arada hocam “emisyon olcumu yaptirdim cok guzel cikti” deniyor ya; o olcumler bu konustugumuz “sorunlu parcacik” olan “soot”u olcmuyor. Zaten olcse dizellerin %70’i trafige cikamaz, o yuzden emisyon olcumune dahil etmiyorlar
Fakat Yavuz Bey’in bahsettigi konu bir umut isigi oldu. DPF iptal olsa bile, EGR’nin soot’lari (kismen ya da tumuyle) engelleyebildigini soyledi. Bunu arastiracagim.
Guzel haber bulalim da rahatlayalim.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tamamen engelleyemez hcoam ancak silindir içi sıcaklığı düşürerek nitrit oksit oranını azaltıyor nitekim bu sadece dizel araçlar için değil benzinli araçlar için de geçerli onlarda da egr var. Hatta egr soğutma suyu ile soğutuluyor ki emme manifolduna sevk edilen gazların sıcaklığı da mümkün oldukça düşürülebilsin.
Nitekim en önemli ekipman bana göre burada katalitik konvertör. Benzinli araçlarda da var malum hatta onlarda daha elzem. Çünkü benzin yanma sonucu dizele göre daha fazla karbonmonoksit açığa çıkarır. Benzinli araçların emisyon testinde 4 parametre ölçülürken dizelde sadece duman yoğunluğu ölçülüyor. Dizel bir araç kat. Olmadanda muayeneden geçer ama benzinli araç mümkün değil geçemez.
Bahsettiğiniz soottan kastınız sanırım mikro partiküller olsa gerek. Böyle bir ölçüm yapılsa zaten partiküllü araçların dahi çoğu geçemez bu testi. Ayrıca işin birde dpf öncesi üretilen araç meselesi var mesela euro 3 ve euro4 Bunların vicdani sorumluluğu yok mu? O dönem dpf yoktu diye bunlar bu vicdan muhasebesinden muaf mı? Dpf iptal edilmiş bir araç bunlardan çok daha düşük emisyon değerine sahip.
Özetle işi vicdan boyutuyla tartışırsak çok ağır itham olur. Keyfiyen dpf iptal edenlere ne derseniz haklısınız ama vadesi dolduğunda iptal edilen dpf için suçlama biraz haksızlık oluyor.
DPF’siz dizel (Euro3 Euro4) kullanimi icin de fikrim ayni. Insan sagligina zararli. Ben sahsen kullanmam ama kullananin kendi bilecegi istir, ben sadece fikrimi soyledim.
Valla bu konuda herkes haklı Oğuzhan beyde Yavuz beyde Nuri beyde bende herkes kendi açısından bakınca konuya haklı. O zaman ne yapiyoruz maddi gücümüz el verdiğince çevreci olmaya devam ediyoruz.
Şu konuları okuduğumda canım sıkılıyor benim aracım da benzer sorunlar yaşatacak mı diye? Severek aldığım araçtan soğuyorum. Euro6’da da bu sık DPF sorunu olur mu acaba? Salgın sebebiyle, oldukça fazla trafikte kalıyorum. Hep de ağır trafik...
Rejenerasyon yaptığını nasıl anlıyorsunuz acaba? Kılavuzda bulamadım. Uzmanlarına sorular:
1- Rejenerasyon ihtiyacı olduğunu nasıl anlarım? 2- İhtiyaç halinde kendisi otomatik olarak mı rejenerasyona başlıyor? 3- Kendimiz yapıyorsak, rejenerasyonu nasıl yapmalıyım? Eski aracım Mazda’da 3vitesle 80km/sa yapınca devir 3.500 gibi oluyordu. Bu vites/hız veya devir üstünde 15dk sürmek yeterli oluyordu. Ama ihtiyaç halinde başta kendisi de rejenerasyon başlatıyordu ve bunu anlıyordum. Subaru’da da var mı böyle şeyler?
Bayılarak ocak ayında aldığım Outback’i sırf bu sorunu yaşamamak için Mazda CX-5/Forester benzinli ile değişmeyi düşünüyorum ciddi ciddi... Ama torkun gücü, hep cezbediyor beni!
(09-04-2021, Saat: 21:32)BA61 demiş ki: Şu konuları okuduğumda canım sıkılıyor benim aracım da benzer sorunlar yaşatacak mı diye? Severek aldığım araçtan soğuyorum. Euro6’da da bu sık DPF sorunu olur mu acaba? Salgın sebebiyle, oldukça fazla trafikte kalıyorum. Hep de ağır trafik...
Rejenerasyon yaptığını nasıl anlıyorsunuz acaba? Kılavuzda bulamadım. Uzmanlarına sorular:
1- Rejenerasyon ihtiyacı olduğunu nasıl anlarım? 2- İhtiyaç halinde kendisi otomatik olarak mı rejenerasyona başlıyor? 3- Kendimiz yapıyorsak, rejenerasyonu nasıl yapmalıyım? Eski aracım Mazda’da 3vitesle 80km/sa yapınca devir 3.500 gibi oluyordu. Bu vites/hız veya devir üstünde 15dk sürmek yeterli oluyordu. Ama ihtiyaç halinde başta kendisi de rejenerasyon başlatıyordu ve bunu anlıyordum. Subaru’da da var mı böyle şeyler?
Bayılarak ocak ayında aldığım Outback’i sırf bu sorunu yaşamamak için Mazda CX-5/Forester benzinli ile değişmeyi düşünüyorum ciddi ciddi... Ama torkun gücü, hep cezbediyor beni!
Burak hocam sırf DPF ile ilgili yaşanan problemlerden dolayı bu araç satılıp daha düşük segment bir araç ya da modele geçmek bana çok anlamlı gelmiyor. Çözümü olmayan bir konu da değil ve ayrıca biraz bilinçli kullanımla size uzun yıllar hizmet eder. Şöyle haftada bir fırsat bulup çevre yoluna çıkın 15-20 km yüksek devirde kullanın hem siz rahatlayın hem de o rahatlasın.
Bu NOx parçacıkları meselesi görece yeni bir konu. Ben 1992’den beri dizel kullanırım. NOx ve DPF’yi Subaru alasıya kadar duymamıştım. Hatta NOx gazını DPF’den sonra öğrendim. Ben TDI aracımı alırken, benzine nazaran daha çevreci motor diye satılırdı. Yanlış mı hatırlıyorum diye eski verileri şöyle bir araştırdım. Aşağıda aynı model aracın yakıt ile ilgili verileri var. Bu 1.9 TDI aracın yakıt tüketim verileri. O zamanlar CO2 emisyon değerleri çevreci olup olmadığını belirlerdi. Görüldüğü gibi 1.9 dizel motorun km’de saldığı karbondioksit partikül sayısı 135
Bu ise 1.6 L Benzinli aracın yakıt tüketim verileri. Görüldüğü gibi daha düşük hacimdeki araç atmosfere km’de 171.4 karbondioksit parçaçığı salmakta.
Bu veriler de beyaz önlüklü okumuş bilim adamlarınca ölçülmüş değer. Bu NOx gazı yeni bulunan bir element mi? Daha önce dünyada yok, ya da ölçme aletleri henüz yeni mi keşfedildi? Kapitalizm çerçevesinde, Bilim, Bilim adamı ve Reklamcılık konusunu iyi analiz etmek lazım. Aksi takdirde, ipleri reklamcıların elinde, onların gösterdiği yolu açan, paranın tutsağı olan bilim adamlarının oyuncağı olacağız. CO2’den ne ara NOx parçacıklarına geldik. Buradan kastım NOx zararsız demek değil. Ya da Bilimin faydası yoktur. İtirazım Bilimin istismarına. Kimin ne kadar , nereye kadar istismar edebileceğine kimsenin aklı kesmez. 2+2 elbette 4 eder. Buna itiraz etmek dünya düzcülerle aynı kümeye koyar adamı. Ama bizim için gereken/faydalı sonuç 4 mü 3 müdür. Bu kısmen mantık ve siyasetin işidir. 4 faydalı ise 2+2 veya 1+3 ya da 5-1 ile 4’e ulaşabiliriz. 3 faydalı ise 1+2 veya 7-4 ile varırız hedefe. Dedim ya 1,2,3’e itiraz değil, hedeflenen fayda ne? Vallahi, 20 sene önce CO2’nin az olması hedeflenen fayda imiş. Şimdi ise NOx miktarının azaltılması. Yarın ne olacak? Sözün özeti, paranın uşağı olan bilim adamları ile, para kazanmak için her türlü imkanı istismar etmeği kendine hak gören işadamlarına gıcığım. Hele hele, bu sizin faydanıza diye bizi aptal yerine koymaları beni kinlendiriyor. verilerin alındığı site adresi aşağıdadır.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Bakın ne buldum, doğal gaz yakmanın sonucunda ortaya çıkan NOx konuşuluyor bu makalede. E hani doğal gaz çevreci idi, yaktığımızda havaya su buharı çıkarıyordu sadece. Nerede ise bütün ülke doğal gaz kullanıyor evlerde. Ne yapacağız evlerin bacalarına DPF mi takacağız, yoksa doğal gaz tüketmekten vaz mı geçeceğiz? Makalenin özeti aşağıda. Detaylı okumak isteyenler için makalenin adresini de ekleyeceğim.
“DOĞALGAZ YANMALARINDA NOx OLUŞUMU Semiha ARAYICI İstanbul Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü ÖZET Doğalgazın yanması sonucu oluşan atık gazlar, çevre koruması açısından ele alındığında, özellikle NOx emisyonları son yıllarda gittikçe daha çok önem kazanmaktadır. NOx emisyonlarının oluşum mekanizmaları, bu emisyonları azaltacak yöntemler ve bu yöntemlerin etkinlik dereceleri, yakıt ve yakma sistemine bağlı olarak değişen emisyon faktörleri ve emisyon miktarları bu yazının konularıdır.”
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Bu da bizim 2009-2012 Subaru Dizel aracın emisyon verileri. Görüldüğü gibi havaya km’de 158 partikül salmakta. Benim 1.9 TDI’dan daha fazla 1.6 Benzinliden daha az.
Bu NOX’un icinde akcigerlerin maalesef filtrelemeyi beceremedigi “soot” denen asiri kucuk partikuller var.
Bu partikuller, akciger filtresinden gecip cigerlerimizin en derinlerine giriyor. Kanser yapiyor.
Yuz bin cesit deney yapildi. Kansere yol actigi kesin.
Dunyadaki tum bilim adamlarinin aslinda dunyanin duz oldugunu bildikleri ancak hep beraber bize yalan soyluyor olduklari senaryosu nasil imkansiz ise, aslinda bu soot’larin da kanser yapmadigi ama bilim adamlarinin birlesip hep beraber yalan soyluyor olduklari senaryosu da ayni sekilde imkansiz.
Peki bu soot’lar benzinli motorlardan cikmiyor mu? Cikiyor ama cok cok az. Dizele gore belki %1
Bu yuzden zaten su anda benzinli motorlar icin GPF (Gasoline Particulate Filter) calismalari devam ediyor, birkac sene icinde benzinli araclarda da gorecegiz.
Yani tum bu veriler isiginda, su an DPF’siz dizel motor saglik acisindan en tehlikelisi. Hem kendi sagliginiz icin hem cevrenizdeki insanlar icin. DPF’li dizel motor ve normal benzinli motor (EURO 6 normlarina uyuldugu muddetce) sifir tehlikeli degil ama en az tehlikeli.
Ayni sekilde dogalgaz da sifir tehlikeli degil. NOX cikarir ama bu ucar gider, riski cok cok azdir, cunku icinde hani su kolaylikla ucup gidemeyen (cunku gaz degil) ve cigerlerin derinliklerine giren kucuk parcaciklar yani “soot” yoktur, o yuzden dogalgaz bacalarinda DPF’e gerek yoktur.
Karsilastirma acisindan soyluyorum, dogalgaz’a alternatif olan odun komur gibi yakitlarin emisyonunu “DPF’siz dizel” gibi dusunun, dogalgazin urettigi emisyonu ise DPF’li dizel veya benzinli emisyonu gibi dusunun.
Konut yakiti olarak tamamen temiz olmamakla birlikte su an icin olabilecek en masum ve ekonomik yakit dogalgaz. DPF’li dizel veya benzin gibi.
Yani 1,2,3 var ama bize kaç faydalı kaça kadar zararı yok, kaçta tolere edilir, kaç tahammül sınırını aşar? Bunlar üzerinde uzlaşmak lazım. Bu pilav çok su götürür. Böyle uzayıp giden şeylerin birinci sebebi eşyanın tabiatına aykırı davranmak isteğidir. Oğuzhan bey, madem ki doğal gaz kullanmak NOx parçacığına sebep oluyor, vicdanen doğal gaz kullanmayı uygun görmeyip, kullanmayı bırakacak mısınız? Yoksa sizin kullandığınız doğal gaz o kadar da etki yapmaz sizin komşu çocuklarına. Sizi hedef alır gibi duruyorum ama kastım işi teoriden pratiğe dökmek. Bir de yukarıda “vicdan” kavramını ilk kez siz cümle içinde kullanmıştınız. NOx partikülü ise alın size partikül. Doğal gaz yerine ısınmak için başka bir şey kullanacak mısınız? Doğal gaz vazgeçilmez ise bacanıza filtre taktırmayı düşünür müsünüz? Yanıtlamayı rahatsız edici bulursanız , sormamışım kabul edin. Kastım sizi kışkırtmak değil, uygulamayı sorgulamak.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(10-04-2021, Saat: 00:33)Nuri_Kongur demiş ki: Yani 1,2,3 var ama bize kaç faydalı kaça kadar zararı yok, kaçta tolere edilir, kaç tahammül sınırını aşar? Bunlar üzerinde uzlaşmak lazım. Bu pilav çok su götürür. Böyle uzayıp giden şeylerin birinci sebebi eşyanın tabiatına aykırı davranmak isteğidir. Oğuzhan bey, madem ki doğal gaz kullanmak NOx parçacığına sebep oluyor, vicdanen doğal gaz kullanmayı uygun görmeyip, kullanmayı bırakacak mısınız? Yoksa sizin kullandığınız doğal gaz o kadar da etki yapmaz sizin komşu çocuklarına. Sizi hedef alır gibi duruyorum ama kastım işi teoriden pratiğe dökmek. Bir de yukarıda “vicdan” kavramını ilk kez siz cümle içinde kullanmıştınız. NOx partikülü ise alın size partikül. Doğal gaz yerine ısınmak için başka bir şey kullanacak mısınız? Doğal gaz vazgeçilmez ise bacanıza filtre taktırmayı düşünür müsünüz? Yanıtlamayı rahatsız edici bulursanız , sormamışım kabul edin. Kastım sizi kışkırtmak değil, uygulamayı sorgulamak.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yok hocam estagfurullah, tabii ki boyle seyleri konusa konusa ogrenecegiz.
Bu konuyu soracaginizi bildigim icin edit yaptim yukarda ama siz benden once davranmissiniz
Siz zannettiniz ki NOX = Soot. Ama oyle degil.
Kisaca anlatalim.
Dizel egzozundan cikan maddeler:
1- NOX. Bu gazdir. Tehlikelidir ama dolayli olarak tehlikelidir. Ucar gider. Hemen hop diye cigerlerinize cekmeniz zordur. 2- Soot. Bu gaz degildir. Parcaciktir. Hemen ucup gitmez. Yere yakin yerlerde takilir. Iste asil direkt kanser yapan budur. Cigerlerin derinliklerine iner ve yapisir. Cok tehlikelidir. DPF asil bu soot’u filtrelemek icin vardir.