| Hoşgeldin Ziyaretçi | Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız. | | Forum İstatistikleri | » Üye Sayısı: 3,945 » En Son Üyemiz: Chefkaya » Konu Sayısı: 5,556 » Mesaj Sayısı: 75,576
Tam İstatistik | | En Son Konular | 2003-2008 Subaru Forester... yazar sea 11 saat önce | LEVORG - Bakım Malzemeler... yazar Vehbi Erdem Dün, Saat: 12:57 | Trakya ve İstanbul Avrupa... yazar silvershadow 14-06-2026, Saat: 20:52 | 2007 Subaru Outback 3.0R ... yazar Slovan 12-06-2026, Saat: 20:38 | Levorg Almayı Düşünüyorum... yazar frtzencir 12-06-2026, Saat: 18:35 | Forester V (SK) çeki demi... yazar seckinforester 11-06-2026, Saat: 16:34 | Satılık Thule Atkı ve Bis... yazar proeiffel 07-06-2026, Saat: 20:38 | Gevşemiş Ayna Camı yazar Crosstrek 03-06-2026, Saat: 23:33 | 2023 XV 1.600 devirde gel... yazar madanadam 24-05-2026, Saat: 22:22 | Subaru Legacy OEM ekran h... yazar Slovan 19-05-2026, Saat: 22:57 | Aramızda Ford Ustası Var ... yazar Kyron 18-05-2026, Saat: 13:35 | Arka Oksijen Sensörü Kand... yazar yENicERiOttomaNs 16-05-2026, Saat: 15:56 | Froster yazar Xgencx 14-05-2026, Saat: 22:27 | Subaru Forester 2010 2.0 ... yazar bahcekapilieren 11-05-2026, Saat: 23:25 | Hibrit Aracımda (Forester... yazar huseyinserdar 01-05-2026, Saat: 00:03 | Lastik Basınç Sensörü - T... yazar msalih 30-04-2026, Saat: 22:25 | Frenlerden Gelen Şakırtı ... yazar sarpworks 29-04-2026, Saat: 15:53 | 2008 Impreza Antifriz Ekl... yazar Pars 28-04-2026, Saat: 22:42 | | | | 2006 Impreza 2.0R A/F Sensör Problemi | | Gönderen: Demonice - 07-03-2026, Saat: 02:02 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (8) |  | Merhaba arkadaslar, benim Subaru’nun A/F (hava-yakıt) sensörü meselesi beni dert sahibi yaptı ama sonunda olayı çözdüm, mevzu tamamen 'beyinde' (ECU) bitiyor olabilir. Başta araba P0032 hatası veriyordu ve diagnostikte değer 2.155V’da çakılı kalmıştı, hiç oynamıyordu. Ben de başladım kurcalamaya: Tesisat ve Şaseler: Önce şaselerden şüphelendim. Aküden gövdeye, motordan şaseye ne kadar kablo varsa hepsini söktüm, zımparaladım, geri taktım. Hatta yetmedi, aküden motora ek şase kablosu çektim. Ama baktım ki voltaj hala olması gerekenin altında kalıyor. Röle ve Sigorta: SBF-5 sigortasını ve ısıtıcı rölesini kontrol ettim. Röleyi söküp köprü yaptım ama sensöre giden voltaj hala düşüktü. Sensör Değişimi: 'Sensör kesin bozuk' dedim, gittim orijinal Denso marka yeni sensör aldım, taktım. Ama yine aynı; 2.155V sabit, hata kodu P0032 gitmiyor. Bypass Testi: İşin en can alıcı noktası burasıydı. Sensörün ısıtıcı eksi ucunu ECU’dan ayırıp doğrudan aküye bağladım (bypass ettim). Yani sensörün ısınması için gereken 14V'u kendi ellerimle verdim. Multimetreyle ölçtüm, elektrik cayır cayır gidiyor ama gel gör ki bilgisayardaki o 2.155V değeri milim oynamadı! Sonuç olarak durum şu: Sensör yeni, tesisat sağlam, ısıtıcıya tam güç veriyorum ama arabanın beyni (ECU) bu sinyali okumuyor. Muhtemelen eski sensör bozulurken sinyal hattına yüksek voltaj gönderdi ve ECU’nun içindeki o hassas sinyal işleme katını (dirençleri veya o meşhur Op-Amp entegresini) yakmış olabilir. Boyle bir problemle karşılaşan, duyan, gören, çözümü bilen varsa yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler. | | | | Oksijen Sensörü | | Gönderen: Atila 07 - 04-03-2026, Saat: 14:54 - Forum: SUBARU FORESTER - Cevaplar (1) |  | Merhaba 2006 forester zl paket,manuel vites,atmosferik aracım. Sübaplar,debriyaj seti,triger kayışı, bujiler,buji başlığı,akü vs değişti. Zaman zamanhata kodları çıkıyor. P 1137,P0137...Oksijen sensörleri test ettim,çalışıyor...En son dün P0138 O2 sensör yüksek voltaj, P 0138 düşük voltaj kodu çıktı. Hem yüksek,hem düşük olması neden acaba ? Bu arada yakıt tüketimide oldukça yüksek | | | | 2006 2.5XT Revizyonlu Özel Map Temiz & Bilinçli Araç | | Gönderen: serdarsalci - 17-02-2026, Saat: 21:15 - Forum: SATILIK OTOMOBİL - Cevaplar (2) |  | 1.100.000TL Araç tarafımca bilinçli şekilde kullanılmakta olup sprint odaklı performans ve dayanıklılık odaklıdır. Orjinal aksesuarlı sade dış görünüm, içi güçlü karakterdedir. Motor & Mekanik Motor revizyonlu (0.50 piston-ana/kol yatak) Revizyonlu stock turbo 12mm yağ pompası Şanzıman yağ soğutucu petek Motor yağ soğutucu petek TGV iptali EGR iptali Sekonder iptali Açık hava filtresi (ısı kalkanlı) STI scoop + alt hava yönlendirme kanalı ve conta STI intercooler Up-pipe & downpipe boş Katalitik konvertör iptali Prodrive son susturucu AP Racing ön frenler Cross sport ön ızgara Stop lambalı spoiler Yeni xenon far beyinler Aktif f1 paddle shift Çok özel jdm otomatik hayalet ekran 5W40 yağ kullanımı, şanzıman ve dif yağları yenilenmiştir, 0-100 ve kısa sprint odaklı tarafımca yazılmış özel yazılım 4EAT şanzıman (sağlıklı) Boost kontrol, yakıt pompası vb. stok tutulmuştur. Afr widebant ilave sensör, yağ sıcaklığı semnsörü, su sıcaklığı sensörü, boost sensörü verileri için orta konsolda özel ayrı ekran ile sürekli takip, Android car play üst pod, Ön arka sürüş kayıt kamera sistemi, Ayrı prizmatik tip geri görüş kamerası, Araç içi izolasyon uygulaması, Sunroof aktif ve çatlaksızdır, Araç yüksek devir zorlanarak değil, bilinçli ve sürekli log takip edilerek kullanılmış ve yazılmaktadır, Motor sağlığı ve basınç kontrolü düzenli takip edilmektedir. Modifiye edilip hor kullanılmış bir araç değildir; güç artışı güvenli sınırlar içinde, mekanik dayanıklılık gözetilerek yapılmıştır. Kaportasında vernik solmaları ve aşırı pasta cila olan kısımlar, ön tamponda yoğun taş izleri vardır, diri bir duruş ve yapıdadır ama keyfe keder boya bakım yaptırılabilir,tramer sorgusu aşağıdadır, Ocak 2026 tarihli muayenesi yenidir, Araçta özel yöntemlerle ve yol testleriyle lpg uygulanmıştır ama ruhsata işlenmemiştir, Tüm işlemleri ParkSubaru da yapılmaktadır. Ciddi alıcılar için daha detaylı bilgi de paylaşılır. Pazarlık yoktur. Port bagaj da fiyata dahil verilecektir. Mesaj: (1/2) Sayin Ilgili, ***S726 plakali SUBARU FORESTER TURBO AWD 2.5 XT 4AT markali aracin SBM kayitlarinda gecmis hasari bulunmamistir. B002 Mesaj: (1/2) Sayin Ilgili, ***S726 plakali SUBARU FORESTER TURBO AWD 2.5 XT 4AT markali araca ait detay bilgileri: Trafige Cikis Tarihi: 30/12/2005, Son Sahip: Sahis, Son Sahiplik Suresi: 4 ay Kasko: Yok, Kaskolu Toplam Sure: 9 yil 1 ay, Kaskosuz Toplam Sure: 8 yil 10 ay, Arac Tur Degisimi: Yok, Plaka Il Degisimi: ISTANBUL,ANKARA,ISTANBUL, Plaka Degisimi: Var B002 ![[Resim: fe204e9e2d66b7e4f9132125b39f0539.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20260217/fe204e9e2d66b7e4f9132125b39f0539.jpg) ![[Resim: fe7386c47c408d0443de081baa757500.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20260217/fe7386c47c408d0443de081baa757500.jpg) ![[Resim: 667586430702399a910c37e1e6ae0876.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20260217/667586430702399a910c37e1e6ae0876.jpg) ![[Resim: 8610d17238dad8def33fd4e27987d28a.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20260217/8610d17238dad8def33fd4e27987d28a.jpg) ![[Resim: 267814e55a9d02bf5d9d850c07762219.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20260217/267814e55a9d02bf5d9d850c07762219.jpg) ![[Resim: 0ea34181835aef9ff8038fa073cbec3b.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20260217/0ea34181835aef9ff8038fa073cbec3b.jpg) Geçmişi diğer şahsi konuda da vardır SM-G998B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi | | | | Yağ filtresi temizliği | | Gönderen: sereze - 09-02-2026, Saat: 13:43 - Forum: [Teknik] Motor-Mekanik-Şanzıman - Cevaplar (3) |  | İyi günler, 2018 model dizel Forester; Normal bakım zamanı yağ filtresi değiştiriliyor. Sizce normal bakıma ek olarak arada yağ filtresi sökülüp temiz yağ ile çalkalanıp geri takılabilir mi? Ben contadan şüpheleniyorum; evde ne zaman lavabo söksem geri taktığımda conta kaçırıyor, büyük ihtimalle conta zamanla deforme oluyor ve geri aynı şekli ile takma imkanımız olmadığı için tekrardan takınca kaçırıyor. Acaba yağ filtresinde durum nasıldır? | | | | GC8 GT Arıyorum... | | Gönderen: Varadero - 31-01-2026, Saat: 15:06 - Forum: SUBARU İMPREZA - Cevap Yok |  | Herkese merhaba 1998/2000 arası gc8 gt arayışım var. 47 yaşındayım. Mümkünse çok kurcalanmamış olması tercihim ( biraz zor bir olasılık ama). Motosikletlerim ve hybrid bir aracım var. Sadece hafta sonları kullanacağım bir araç olucak. Şimdiden herkese teşekkür ederim. | | | | Çekme Karavan | | Gönderen: Hilmi316 - 27-01-2026, Saat: 11:59 - Forum: SUBARU FORESTER - Cevaplar (1) |  | Merhaba değerli subaru kullanıcıları, çekme karavan için forester a yöneldim ama şanzıman nasıldır cvt bir sıkıntı çıkarırmı otomatik | | | | Temiz bakılmış araç arıyorum | | Gönderen: Slovan - 22-01-2026, Saat: 14:24 - Forum: ALINIK - Cevaplar (3) |  | Merhaba Arkadaşlar, kısa vadede özellikle 2007-2008 Legacy, 2011-2012 2.5lt Outback yada önerebileceğiniz modelleri araştırıyorum. İlana düşmemiş yada forum üyelerince bilinen ilana çıkmış araçları önerebilirseniz çok memnun olurum. İstanbul'da ikamet ediyorum. | | | | Çekme karavan ve kamp için dizel mi benzin mi? | | Gönderen: mustafademir - 19-01-2026, Saat: 13:20 - Forum: SUBARU FORESTER - Cevaplar (7) |  | Merhaba, foruma yeni üye oldum. Uzun araştırmalar sonucu Subaru Forester almaya karar verdim ama hangisini tercih etmem gerekiyor yardımcı olabilir misiniz? Kimi Dizeller sıkıntılı derken kimisi de bakımını zamanında yaptırırsan sorun yaşamazsın diyor. 1.500.000TL bütçe aralığında bir forester alacağım 2015-2016 model dizel mi benzin mi? Şuan 1 sene sadece dağ bayır kamp için kullanacağım ama planlarım arasında çekme karavan almakta var 750kg altı ( eşyalar ile 1k olacaktır ) | | | | bilgi talebi | | Gönderen: judge - 04-01-2026, Saat: 14:29 - Forum: SUBARU FORESTER - Cevaplar (1) |  | merhaba aracım 2005 forester XT 2.0 birkaç gündür radyatörde su eksilmesi oluyordu, bugün bir ustaya gösterdim termostat dibinden akıtıyor dedi. bosch servis bu konuda iyi midir. nasıl bir yol izlemeliyim. | | | |