(10-08-2018, Saat: 15:05)Salih demiş ki:(10-08-2018, Saat: 14:50)nitro37 demiş ki: Valf 1 ve walf 2 sekonder hava pompasinin valfleri
Valf 3 egr
Diferide camurluga yakin olan sekonder hava pompasi
Sekonder hava pompasi ilk calistirmalarda motor devreye girer motora hava pompalar ve emisyonu düsurur. Sonra motor az isininca devreden cikar
Egr ise surekli devrededir. Geri donusum saglar.
Egr ile sekonderin herhangi bir ortak baglantisi yoktur. Egr bozulursa buda sekonderi bozar olayi yanlistir.
Egr 1996 yillardan beri japon araclarinda vardir. Nissancilar bunu iptal eder geri dönüşüm borusunu kestirip tikar.
O zaman Jaspa da EGR valif diye satılanlar yani benim resimde 1 ve 2 nolu valfler EGR değil Sekonder pompa valfi.
Ayrıca az önce şöyle bir deneme yaptım. Araç çalışırken hepsinin soketlerini sırayla söküp ne arızası verdiklerine baktım. Durum şu.
Yukarıda ki fotoğrafa göre;
1 numaralı valfi söktüğümde P2433 - Motor / Secondary Air Injection System Air Flow-Pressure Sensor Circuit High bank1
2 numaralı valfi söktüğümde herhangi bir hata kodu vermedi. Motor sıcaktı.
3 numaralı valfi (EGR) söktüğümde ise herhangi bir açıklaması olmayan P1494 ve P1496 hatasını verdi.
Yani biz egr diye aslında sekonderin birinci valfini söküp temizlemişiz..
Yurtdışı siteleri incelediğimde aynı Jaspadaki gibi egr valfi sağ ve sol olarak geçiyor bunlar.yani sekonder hava valfi diye bir tabire rastlamadım.
1 ve 2 bozulsa bile kendini kitlenirse sıkıntı yaşamayabilirsin çekiş bakımından ama bozulup açık kalırsa kesinlikle ve kesinlikle çekiş sorunu yaşarsın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi