Merhabalar herkese. Aracım olan 2007 model legacy nin egr ve sekonder valfleri üzerine bir açıklamaya ihtiyacım var. Ben bildiğim kadarıyla anlatmaya çalışacağım yanlış olan yerlerde düzeltiniz.
Şimdi 2007 legacy de kullanılan EJ204 kodlu 165 bg olarak bilinen motorlarda bilindiği üzere sekonder hava pompası sorunu var kronik olarak. Bu sekonder hava pompası ve boru ile bağlandığı valfler yine bildiğim kadarıyla soğuk zamanlarda motor soğuk iken pompanın hava basması ve bu valflerin duruma göre açılması ile birlikte egsoz manifolduna extra hava girişi sağlayarak ve buna bağlı olarakta birinci upstream afr sensörünün ısıtıcı devresininde devreye girmesi ile birlikte hem birinci afr sensörünün doğru ölçüm yapmasını sağlamak hemde çiğ yakıt olayını azaltarak emisyonu ayarlamaya çalışıyor motor ısınıncaya kadar. Bu benim bildiğim çalışma şekli yanlış ise lütfen düzeltin. Bu durum doğru ise bu sekonder hava pompası ve valfleri (resimlerde 1 ve 2 no lu valfler) sadece motor soğuk iken mi iş yapıyor?
Yine aşağıda ki resimlerde alternatörün arkasında bir valf daha var 3 numara olarak belirttiğim. Bu 3 numarali valf EGR valfi mi oluyor? EGR yani egsoz gazının belli bir oranda tekrar silindirlere gönderilmesi işi ise sadece motor soğuk iken olan bir olaymı yoksa motor sıcak olsa bile gaza basma durumu ve motor devrine göre sürekli çalışan bir sistemmi acaba?
Nette EGR valfi aradığımda 3. valf çıkıyor karşıma. Nette gördüğüm kadarıyla sadece soket yönü 90 derece dönük. Bu da aklıma daha önce sökülmüş olabileceğini getiriyor. Bir dikkatimi çeken husus ise bu 3. valfin üzerinde mitsubishi simgesi var. Bu durumda diğer ikisi hava valfi olarak mı geçiyor?
Daha önce ki konularda egr temizli vs. diye paylaştıklarım resimde görülen 1. valf idi. Benmi yanlış biliyorum. Ne nedir ne değildir beni aydınlatırsanız sevinirim.
Genel görünüm
VALF 1 Yakın görünüş Sürücü tarafı
VALF 2 Yakın görünüş Yolcu tarafı
Valf 3 Yakın görünüm Alternatörün arkası
Şimdi 2007 legacy de kullanılan EJ204 kodlu 165 bg olarak bilinen motorlarda bilindiği üzere sekonder hava pompası sorunu var kronik olarak. Bu sekonder hava pompası ve boru ile bağlandığı valfler yine bildiğim kadarıyla soğuk zamanlarda motor soğuk iken pompanın hava basması ve bu valflerin duruma göre açılması ile birlikte egsoz manifolduna extra hava girişi sağlayarak ve buna bağlı olarakta birinci upstream afr sensörünün ısıtıcı devresininde devreye girmesi ile birlikte hem birinci afr sensörünün doğru ölçüm yapmasını sağlamak hemde çiğ yakıt olayını azaltarak emisyonu ayarlamaya çalışıyor motor ısınıncaya kadar. Bu benim bildiğim çalışma şekli yanlış ise lütfen düzeltin. Bu durum doğru ise bu sekonder hava pompası ve valfleri (resimlerde 1 ve 2 no lu valfler) sadece motor soğuk iken mi iş yapıyor?
Yine aşağıda ki resimlerde alternatörün arkasında bir valf daha var 3 numara olarak belirttiğim. Bu 3 numarali valf EGR valfi mi oluyor? EGR yani egsoz gazının belli bir oranda tekrar silindirlere gönderilmesi işi ise sadece motor soğuk iken olan bir olaymı yoksa motor sıcak olsa bile gaza basma durumu ve motor devrine göre sürekli çalışan bir sistemmi acaba?
Nette EGR valfi aradığımda 3. valf çıkıyor karşıma. Nette gördüğüm kadarıyla sadece soket yönü 90 derece dönük. Bu da aklıma daha önce sökülmüş olabileceğini getiriyor. Bir dikkatimi çeken husus ise bu 3. valfin üzerinde mitsubishi simgesi var. Bu durumda diğer ikisi hava valfi olarak mı geçiyor?
Daha önce ki konularda egr temizli vs. diye paylaştıklarım resimde görülen 1. valf idi. Benmi yanlış biliyorum. Ne nedir ne değildir beni aydınlatırsanız sevinirim.
Genel görünüm
VALF 1 Yakın görünüş Sürücü tarafı
VALF 2 Yakın görünüş Yolcu tarafı
Valf 3 Yakın görünüm Alternatörün arkası