(30-04-2021, Saat: 11:42)Burak YILMAZ demiş ki: Özgür hocam senin yazdıklarını okudukça bozuk araba alıp sana veresim geldi geçmiş olsun tekrardan, ama bu kadar uğraşıp sonra problem çözülünce insanda acayip bir rahatlama oluyor yaw. onun tadı başka
tabi en güzeli hiç uğraşmamak ama bu da bizim gibi arabasını sevenler için en azından bir teselli oluyor, bizzat emek harcayip çözüme ulaşmak yani.
Valla arabada sorun çözmek aslında keyifli bir iş değil modifiye ya da bazı donanımlar konusunda upgrade yapmak bence daha keyifli. Mesela Subaru niyeyse bazı donanımlara çok mesafeli kalıyor, Allah ın 2000 model Corsasında bile olan otomatik kararan iç dikiz aynasının nesini esirgiyor bilmiyorum. Gerçi Subaruda iki çeşit kararan ayna var biri pusulalı diğeri hem pusulalı hem de otomatik kapı garaj kumandası bahçe giriş kartı gibi şeylerin tanıtılabildiği bir ayna türü. Ama ben iki aracıma da Kararan iç dikiz aynası taktım, Legacy de Elantra aynası var İmpreza da da Honda CRV aynası sadece ayak uydurmak uğraştırdı Legacy de orijinal ayağı kullanabiliyorum ayna sapını uydurdum, İmpreza da da Cama basan ayağa vidalı bir sistem uyguladım. Böyle bir çalışma yapmak isteyen olursa yardımcı olurum. Hobilerim gündüz farı takmak, arka koltuk ısıtma takmak, ayak aydınlatma yapmak, iç ışıklandırmaları güçlendirmek falan. Sorun benim olmadığı sürece çözüm için uğraşırım
valla sivasa gelip köfte yiyip bir de gündüz farıyla dönmek güzel olurdu aslında ama şartlar malum artık
(04-05-2021, Saat: 12:29)Cherkess demiş ki: Benim imprezadakiler de böyle çıkmıştı, ama enjektörden ayırması bayağı zahmetli olmuştu. Enjektörü kolay bıraktıysa muhtemelen durumu daha kötü. Bir de bizim dümdüz taktığımız oringlerin böyle şekil değiştirmesi de ilginç.
Bizim usta fabrikada takılan ile sizin getirdiğiniz farklı ama sorun olmaz dedi. 3ü hemen bıraktı birini zor çıkardık. Yapışmıştı.
Bu görüntüyü görünce bende öyle düşünmüştüm ama zamanla bu şekli alıyormuş. Aracın şasi no dan verdiği kod bu tüm araştırdığım parçalarda şekiller hep böyle yani çıkan gibi değil. Daha eski modellerin oringleri de böyle yassı değil gerçekten tam bildiğin yuvarlak oring. Bence ustan akıl yürütmüş.
(04-05-2021, Saat: 15:31)madanadam demiş ki: Bizim usta fabrikada takılan ile sizin getirdiğiniz farklı ama sorun olmaz dedi. 3ü hemen bıraktı birini zor çıkardık. Yapışmıştı.
Bu görüntüyü görünce bende öyle düşünmüştüm ama zamanla bu şekli alıyormuş. Aracın şasi no dan verdiği kod bu tüm araştırdığım parçalarda şekiller hep böyle yani çıkan gibi değil. Daha eski modellerin oringleri de böyle yassı değil gerçekten tam bildiğin yuvarlak oring. Bence ustan akıl yürütmüş.
Dördü de birbirine benzediği için öyle düşünmüş olabilir.
Bu konuyu 3-4 defadır okuyorum, meşgul zamanıma denk gelmiş demek ki ilk defa tam anlamıyla anladım. Enjektör civarında kirlenmeler var, oring siparişi verdim. Değiştireceğim inşallah. Özellikle rölantide olan sürekli hafif zengin karışımın mantığını anlamamıştım. Rölantide -7 yolda -3 civarı; tahminen enjektör oringlerinden kaçırıyor. Tolerans aralığında o nedenle arıza kaydı vermiyor. Bakalım benim Outback'tekiler nasıl çıkacak? Forester de değişmiştik iyi olmuştu.
Ben de kimin motorunda dalgalanma hikayesi duysam, buradan okuduğumu anlatırım genelde. En akla gelmeyecek şey, akla gelse 3,5 yıl ve onca emeğe ihtiyaç olmazdı. İyiki [mention]Cherkess [/mention] Özgür bey, şimdilerde çoğumuzun yaptığı gibi whatsup mesajları arasında kaybolmasına göz yummayıp buraya yazmış.
Arkadaşlar bu konuyu açalı uzun zaman oldu, ama son bir durum paylaşımı yapmak istiyorum. Legacy de aldığımdan beri zaman zaman kısa zaman zaman da uzun vadeli titreme ile ilgili çözümler geliştirdim. Genelde her seferinde tam çözdüm bu sorunu dediğim anda kâh bir kaç gün kâh bir kaç hafta veya bir ay gibi süren rahatlamalar yaşadım. Ancak bir kaç ay önce sanayide Honda servisinin ustasıyla sohbet ederken yeni Jazz lardan aynı titreme probleminden bahsetti ve egr arızasından kaynaklı olduğunu söyledi. Daha detaylı sorunca aynı durmaya yakın titreme ve sarsıntılı çalışma durumunun örtüştüğünü anladım. En sonunda gözümü kararttım hem lpg nozulleri den hava almasını halletmeye hem de egr ye göz atmaya karar erdim ve manifoltu komple söktüm. Aslında bir kaç gün öncesinden egr yi bir tıpa ile tıkayıp borusunu geri takmıştım. Bariz azalma görünce komple söktüm Wd40 ile egr yi iyice temizleyip enjektör nozülleri i de benzin enjektörlerinin dibine paralel takıp topladım. Sonuç;Dünya varmış. Şu an tavsiyem ya egr yi deliklerden değilse kapağını açıp valfini içini bir güzel temizleyin çünkü arızalı değil ama valf hareketsiz kalıyor açık vaziyette. Ya da egr yi körleyin. Bu arada manifolt ve civarında ne kadar gihava borusu varsa hepsini yenileyin. Orijinal hortum şart değil bir rekorcudan hava hortumu alabilirsiniz uygun ölçülerde. Değişecek hortumları tespiti için yırtık çatlak ve ne kadar kazık gibi sertleşmiş hortum varsa hepsini değiştirin.