(20-04-2021, Saat: 22:29)Cihan demiş ki: Bununla geçmiş olsun hacım.kitaplarda yazmaz bu bilgiler .emegine ,paylasimina saglik.tedbir amaclı bu oringleri alabileceğimiz bir link falan varsa müsait zamanda edinip değiştirelim.
SağolasınHacim ben Asaldan aldım 30 lira, Yender de var 30 lira, Konya Ceylan 35 lira, Adem Otomotivde yoktu Jaspada kesin vardır ama sormadım yurtdışı 1 dolar parça kodu fotolarda var özellikle koydum.
Bence bu o-ring lerin her buji değişiminde yenilenmesi şart.
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Değinmediğim bir kaç nokta kalmış sanki konuyu okuyunca dikkatimi çekti, Oringlerden yapan hava kaçağı aracı neden dururken titretiyormuş diye araştırınca araçlarda hepimiz motora bir miktar aşinalık kazandık az çok parçaların adını yerini de öğrendik sayılır dikkat ettiyseniz motorsun şoför taradında Fren Merkezine giden bir hortum bulunur (teknik adı Westinghouse sanayi ağzıyla fren tamburu ya da vestinoğus da derler) o hortum içi valfli bir ucu da motordaki silindirlerden birine bağlıdır frene bastığınız zaman motorda pistonların sıkıştırma anında bastığı havanın bir kısmını Westinghouse a gönderir o da içeride oluşan basınçla fren hidroliğini iter fren hidroliği de kaliper pistonlarına ve varsa kampanalara yağı iteleyip balataları sıkıştırarak fren yapmamızı sağlar. İşte o-ringlerde kaçak varsa pistonların gönderdiği basınçlı havanın bir kısmını westinghouse alırken diğer kısmı da oringlerden kaçarak ilgili pistonun her sıkıştırmasında motorda titreme oluşturuyordu. Westinghouse kendisine en yakın pistondan havayı alır bu arada Subarularda şoför tarafında arkadaki silindirden alıyor (1-3, 2-4 diye sıralanıyor ama kaçıncı olduğuna halen emin olamadığım bir silindir sıralamamız var evet)
Başka nasıl teşhis edebiliriz derseniz motoru stop ederken dinleyin Pıfff diye bir hava emiş sesi yapar kontak kapanınca 2-3 saniye boyunca o dikkatimi çekiyordu aslında İmprezada öyle bir ses yok gibiydi ama Legacy de uzunca bir zorlanarak soluk alıyormuş gibi bir ses vardı.
Bir önemli husus da şu AFR ayarı yaptırırken LPG de ayarlanabiliyor ama benzinde hafiften sürekli bir zengin karışım durumu mevcuttu bunu @AkifTezel kardeşimiz ayar yaparken her defasında söylemişti ama bulamamıştık( evet her Sivas'a gelişinde ayarlarımı kontrol ediyor ve tazeliyorduk)
Şimdi burayı okuyan bazı arkadaşlar fren yapınca titreme varmış diyerek yamulmuş disklerini balansı bozuk lastiklerini de bu konuya yormasınlar çünkü yamuk diskler ön disklerse direksiyonda da titreşim yapar yaklaşık 30 km hızın üzeri her hızda titretir hem aracı hem direksiyonu, Arka disk yamuksa fren pedalını teper araç titrer direksiyon titremez fren pedalında tepme hissiyatı oluşur bu kısım disklerinizle ilgilidir. Balansı bozuk lastik belli hızların üstünde direksiyonu ve aracı hafif titretir gazı kesince kesilmeye başlar hız düştükçe araç rahatlar titreme kesilir frene basınca anlık titreme yapabilir. Benim araçtaki titreme tam durmak üzereyken 1-2 mt kala ayak frendeyken aracın ortasından gelen sanki vites topuzunun oradan geliyormuş gibi değişik bir titremedir. fren pedalıyla direksiyonla hiç alakası olmayan bir titremedir.
(21-04-2021, Saat: 10:04)Cherkess demiş ki: SağolasınHacim ben Asaldan aldım 30 lira, Yender de var 30 lira, Konya Ceylan 35 lira, Adem Otomotivde yoktu Jaspada kesin vardır ama sormadım yurtdışı 1 dolar parça kodu fotolarda var özellikle koydum.
Bence bu o-ring lerin her buji değişiminde yenilenmesi şart.
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bence en azından ağır bakımlarda yenilenmesi gerekir (Gerçi bujiler de iridyum olduğu için 100 bin ağır bakımında bir değişiyor)ya da V kayışları gibi her 50 bin km de de olabilir. Ama plastik manifoltlularda durum daha vahim bence çünkü İmpreza döküm manifoltluydu onun oringleri enjektöre yapışmıştı enjektörler de manifolttan zor sökülmüştü. Plastik manifoltlu Legacy de ise enjektörü sökerken zor çıkmasını bırakın oringe dokunmadan avcumuza düşüyordu. Plastik manifoltlu ama dikkat ettim enjektör yuvaları metalden yani manifolta göre daha fazla ısınan bir malzeme var karşımızda sanki bu durumdan kaynaklı olarak da bir extra bir sıkıntı var gibi geliyor bana.
Gözün aydın artık legacy'nin keyfine varamazsın. Yazdıklarını dün akşam okumaya başladım sonra ara verdim bu akşam bitirdim gerçekten keyifle okudum ve yaptığın her işlemi sanki kendim yapıyormuşum gibi gözümde canlandı. Eline emeğine sağlık allah keyifle kazasız belasız binmeyi nasip etsin.
(20-04-2021, Saat: 22:29)Cihan demiş ki: Bununla geçmiş olsun hacım.kitaplarda yazmaz bu bilgiler .emegine ,paylasimina saglik.tedbir amaclı bu oringleri alabileceğimiz bir link falan varsa müsait zamanda edinip değiştirelim.
Direk orjinal subarudan almis cihan abi artik bayraktar vs biyerden enjektor oringleri diye isteyebilirsin.
@Cherkess özgürün mesajınıda gördüm @Ufuk.ilk fırsatta alıp atıcam kenara.ama ne zaman değiştiririm orası muamma işte
Özgür hocam senin yazdıklarını okudukça bozuk araba alıp sana veresim geldi geçmiş olsun tekrardan, ama bu kadar uğraşıp sonra problem çözülünce insanda acayip bir rahatlama oluyor yaw. onun tadı başka
tabi en güzeli hiç uğraşmamak ama bu da bizim gibi arabasını sevenler için en azından bir teselli oluyor, bizzat emek harcayip çözüme ulaşmak yani.
(26-04-2021, Saat: 15:17)madanadam demiş ki: Hocam Sanayiye gitmişken ben de enjektör oringlerini değiştirdim. Durum bu, sizce nasıl?
Benim imprezadakiler de böyle çıkmıştı, ama enjektörden ayırması bayağı zahmetli olmuştu. Enjektörü kolay bıraktıysa muhtemelen durumu daha kötü. Bir de bizim dümdüz taktığımız oringlerin böyle şekil değiştirmesi de ilginç.
(30-04-2021, Saat: 11:42)Burak YILMAZ demiş ki: Özgür hocam senin yazdıklarını okudukça bozuk araba alıp sana veresim geldi geçmiş olsun tekrardan, ama bu kadar uğraşıp sonra problem çözülünce insanda acayip bir rahatlama oluyor yaw. onun tadı başka
tabi en güzeli hiç uğraşmamak ama bu da bizim gibi arabasını sevenler için en azından bir teselli oluyor, bizzat emek harcayip çözüme ulaşmak yani.
Valla arabada sorun çözmek aslında keyifli bir iş değil modifiye ya da bazı donanımlar konusunda upgrade yapmak bence daha keyifli. Mesela Subaru niyeyse bazı donanımlara çok mesafeli kalıyor, Allah ın 2000 model Corsasında bile olan otomatik kararan iç dikiz aynasının nesini esirgiyor bilmiyorum. Gerçi Subaruda iki çeşit kararan ayna var biri pusulalı diğeri hem pusulalı hem de otomatik kapı garaj kumandası bahçe giriş kartı gibi şeylerin tanıtılabildiği bir ayna türü. Ama ben iki aracıma da Kararan iç dikiz aynası taktım, Legacy de Elantra aynası var İmpreza da da Honda CRV aynası sadece ayak uydurmak uğraştırdı Legacy de orijinal ayağı kullanabiliyorum ayna sapını uydurdum, İmpreza da da Cama basan ayağa vidalı bir sistem uyguladım. Böyle bir çalışma yapmak isteyen olursa yardımcı olurum. Hobilerim gündüz farı takmak, arka koltuk ısıtma takmak, ayak aydınlatma yapmak, iç ışıklandırmaları güçlendirmek falan. Sorun benim olmadığı sürece çözüm için uğraşırım
(26-04-2021, Saat: 15:17)madanadam demiş ki: Hocam Sanayiye gitmişken ben de enjektör oringlerini değiştirdim. Durum bu, sizce nasıl?
Benim imprezadakiler de böyle çıkmıştı, ama enjektörden ayırması bayağı zahmetli olmuştu. Enjektörü kolay bıraktıysa muhtemelen durumu daha kötü. Bir de bizim dümdüz taktığımız oringlerin böyle şekil değiştirmesi de ilginç.
Bizim usta fabrikada takılan ile sizin getirdiğiniz farklı ama sorun olmaz dedi. 3ü hemen bıraktı birini zor çıkardık. Yapışmıştı.