Dün akşam evin otoparkından çıkarken farkettim. Rampa çıkarken vites D konumunda durunca araç geri kaçırıyor. Aynı şekilde rampayı inerken de de R konumuna aldım yine kaçırıyor.
Salih emin olmak icin az once sanzimanci ustami aradim. Aynen dedigini yaziyorum. Tork konvertorlu arabada az da olsa bir miktar rapmalarda one veya arkaya dogru (D-R) konumlarinda kacirma yasanir. Bu kacirmalar normaldir. Balatalarin asindigini anlamak icin araci duz yolda d konumunda frene bas cek yaparak denemek gerekir. Arac d konumunda one gitmek icin asiliyorsa balatalar saglamdir. O halde bu kacirma devir gostergesi ile alakali demektir. Rolantide deviri dusuk duran otomatik araclar da kacirma yapar. Bize bu sikayetle gelen 10 aractan 9 nun hep deviri dusuk cikar. Yani devir gostergesi 1 altina indigi anda kacirma basliyor. Rampada d konumunda ayagini gaza az basarak devir saatini 1 e gwtirsin baksin. % 99 devir 700/800 lerde geziyordur o aracin.
Mehmet abi aynen dediğin gibi bir durum galiba. Sabahları aracı ilk çalıştırdığımda rolanti yüksek iken gaza basmadan araç yerinden çok güzel kalkıyor mesela ileri geri yaparken. Ama motor ısınıpta rolanti düştüğü zaman ayağımı frenden çekince daha isteksiz kalkıyor ışıklarda. Devir ise motor ısınınca dediğin gibi 700-800 lerde abi. Hatta bu devirlerde biraz titreşim oluyor. 1000 de kalsaa hem titreşim kesilecek biraz hemde kaçırma olmayacak o zaman. Peki bu balataların değişimi tahmini ne kadar masraf olur. Şu an gerekli değil anladığım kadarıyla ama hazırlıklı olayım diye soruyorum. Birde rolanti ayarlanabilir mi ?
Sanziman sokme takma yag vs 1000 tl. Sanziman açıldıktan sonra ise balata vs ucuz ama işçilik yine pahalı. En ucuz 5 bn tl ye gelir sanirim. Senin arabada bencede rolanti devir sorunu var. Ona baktirmak lazim. Ama subarularinda devri genelde hep asagida duruyor. Belkide bu normal degil.
Sanziman yagi yeni ise alternatore baktirmak lazım devir için. Sanzimana giren voltaji olctur ilk etapda. Eger voltaj dusuk ise buda devri düşürür. Konjektor aku alternator bunlarin voltaj degerini araba isindiktan sonra ölçüm yaptır.
benim araba otomatik deyil gerci ama benim devir ısındıktan sonra 0.5 otomatiğinde standartın 0.8 den fazla olacağını sanmıyorum adaptasyon fabrika ayarlarına geri dönme yaptırsa yüksel ceğini sanmıyorum çünki yakıt değerleri yükseliyo busefer benim eski toyota aracıma kendim el gazı yapmıştım h 100 hundai nin orjinal el gazını gaz pedalına bağlamıştım çöz müştüm şayet bir arıza yoksa aracınızda torpidonun altına bakıp orda her hangi bir cıvataya bir lama bağlayıp gaz pedelının çubuğunun üst kısmına dayatma yapıp çok minik bi gaz veriyormuş gibi bişey yapabilirsiniz aracınız fazla yakacak vitesler geçişlerde vurma yapa bilir R viteste vurma yapa bilir bence aracınız rolanti den dolayı istop etmiyorsa hiç bulaşmayın bu işlere sol ayak kullanıp nitronun dediği gibi yapın
Şanzıman yağının durumunu bilmiyorum. Şimdi herhangi birşey yaptırmayacağım zaten. İlerleyen zamanlarda muntemelen selenoidler değişecek o zaman şanzımanın inmesi gerekiyor galiba. İnmişken o zaman yapılır balata.
(07-03-2018, Saat: 14:07)kmvolkan demiş ki: benim rölanti devri de 800 d/dk. Çok dik rampada her otomatik araç geri kaçırma yapar. Kaçırmasını istemiyorsan hold duşunu kullanabilirsin.
Benim araç 2007. Hold tuşu yok bildiğim kadarıyla. Motor sıcakken obd den okuduğum değer 700-730 rpm civarı rolanti.