Repair kitler var. bu dogru. Aslinda rektefiye kitidir. Ama bu islemi siz yapamazsiniz. Sanzuman aractan inip, bir sirasi var onu takip edip degitip ici dagitilacak butun conta ve balatalari degisik ayni sirayla toplanmasi lazim.
benim gorusum
1- ariza isiklarinin sondugunden emin olun. Yani arizali sensorlerden ise baslayin.
2- sanzuman kulaklarini kontrol edin yirtilma kopma var mi.
3- sanzuman yagini kontrol edin. Seviyesi normal mi(arac calisir halde cubugu cikartip kontrol edin). Parmaginiza bir miktar surup koklayin yanik kokusu varmi. Yanik kokusu varsa zaten sanzuman rektefiye olmasi gerekecek.
(14-09-2018, Saat: 17:39)Salih demiş ki: (14-09-2018, Saat: 17:31)sarpworks demiş ki: sanzumana hemen dokundurmayin. Oksijen sensorunuz arizaliysa once onun uzerinden arizayi cozmeye calisin. Oksijen sensoru 2 tanedir. Birisi upstream katalitik konvertor oncesi, digeri downstream katalitik sonrasi. Bunlardan hangisinin ariza verdigi onemli. Upstream ariza veriyorsa motor duzgun devirlenmez, gaz yemez ve sanzuman da vites degisimi zorlasir. Vuruntu yapar.
Eger samimi oldugunuz servis varsa odunc olarak sensoru yenileyip surun. Sikayetiniz gecmezse sanzumana dokunulsun. Benzer sensor sikayetleri yuzunden sanzumani acilan cok kisi var ve turkiyede bunu guvendik isin erbabi olmayan birine yaptirirsaniz vay halinize.
Nitro37 nin verdigi iletisim bilgilerinden arayip sorun. Ama ustaya oksijen sensoru atizasi oldugunu da soyleyin.
Bu kadar etki edermi acaba vites geçişine? Benim araçta özellikle 3. vitese geçerken var vuruntu. Sakin sürüşte daha da belli ediyor kendini. Bazen vites geçiş anında gaz pedalından ufak bir oynama yaparsam ve denk getirebildiysem eğer yumuşak geçtiğide oluyor. İnşallah dediğiniz gibidir. Benim upstream afr sensörünün ısıtıcı devresi bozuk. Serviste doğru ölçtüğünü söylemişlerdi. Birde LGP için afr ayarı yaptırdıktan sonra 1. sensör çok nadir arıza vermeye başladı. Önceden sürekli arıza verirdi. 2. O2 sensörü ise sürekli arıza veriyor. Katalizörü geçen sene yenilemiştim. En büyük korkum bu sensörlere bağlı olarak katalizörü yemek..
Sadece 3. Viteste oluyorsa, bir ihtimalle 3. Vites selonoid i arizali olabilir.
Ama dedigim gibi, aracin motoru duzgun calismazsa, atesleme arizasi varsa benzer sorunu yapar.
Benim mazdada vuruntu var. sadece D ye koyunca. Sanzuman arizasi gibi dusunuyorsun ama kontrol salteri rutubetten kisa devre yapiyor.
Bunu her zaman soylememdeki birinci neden turkiyede her vuruntu sanzuman acilmasi gerektigi soyleniyor ve acemi usta iyice batiriyor yada sadece sensor degisip sanzumana dokunmayip, sanzuman rektefiyesi diyip fatura ediyor.