Merhaba;
Mart 2019 da satın aldığım ilk Subaru aracım vesilesi ile foruma üye oldum. Forum vesilesi ile yardımcı olan herkese teşekkür ediyorum öncelikle.
Legacy im 2000 model, yaş 19. Bu da sorunlarla karşılaşma olasılığı yüksek demek malum. Aracı aldıktan sonra yaklaşık 5.000₺ mastafı oldu aracın. Bunlar arızadan ziyade bakım işlemleriydi (kendimi avutmaya çalışıyorum bununla biraz da ?). Nitekim, bir yola girdik, gereğini yaptık ve bir seviyeye geldi araç...
Ancak, 2-3 hafta önce, belirsiz zamanlarda rölanti bozukluğu, tekleme ve hatta stop etme durumu başladı.
Gittiçe sıklaşmaya başladı, motor ısındıkça sanki daha fazla oldu. Aracın bazen çekişinin azaldığını hissettim veya evham yaptım.
Motorun teklediği zamanlarda kaputu kaldırıp bakma imkanım oldu, motor beşik gibi sallanıyordu. Buji kablolarını yokladım, söktüm taktım, çarpıldım.... düzeldi. Ama yine oldu, tekrarladı.
En sonunda, tekleme esnasında söktüğüm buji kablolarından 1 ve 2 numaralarda (karşılıklı, sağ ve sol) ateşleme olmadığını gördüm.
Alo Raci Usta (Arıcan Subaru ) hattını kullanma zamanı gelmişti, sağolsun desteğini esirgemedi. Ateşleme bobininin değişmesi gerektiğinde karar kıldık. Deneme amaçlı çıkma bulalım dedik ama denk gelmedi, zira vakitte yoktu.
Mart 2019 da satın aldığım ilk Subaru aracım vesilesi ile foruma üye oldum. Forum vesilesi ile yardımcı olan herkese teşekkür ediyorum öncelikle.
Legacy im 2000 model, yaş 19. Bu da sorunlarla karşılaşma olasılığı yüksek demek malum. Aracı aldıktan sonra yaklaşık 5.000₺ mastafı oldu aracın. Bunlar arızadan ziyade bakım işlemleriydi (kendimi avutmaya çalışıyorum bununla biraz da ?). Nitekim, bir yola girdik, gereğini yaptık ve bir seviyeye geldi araç...
Ancak, 2-3 hafta önce, belirsiz zamanlarda rölanti bozukluğu, tekleme ve hatta stop etme durumu başladı.
Gittiçe sıklaşmaya başladı, motor ısındıkça sanki daha fazla oldu. Aracın bazen çekişinin azaldığını hissettim veya evham yaptım.
Motorun teklediği zamanlarda kaputu kaldırıp bakma imkanım oldu, motor beşik gibi sallanıyordu. Buji kablolarını yokladım, söktüm taktım, çarpıldım.... düzeldi. Ama yine oldu, tekrarladı.
En sonunda, tekleme esnasında söktüğüm buji kablolarından 1 ve 2 numaralarda (karşılıklı, sağ ve sol) ateşleme olmadığını gördüm.
Alo Raci Usta (Arıcan Subaru ) hattını kullanma zamanı gelmişti, sağolsun desteğini esirgemedi. Ateşleme bobininin değişmesi gerektiğinde karar kıldık. Deneme amaçlı çıkma bulalım dedik ama denk gelmedi, zira vakitte yoktu.