İyi akşamlar.. Yaklaşık bir ay kadar önce 2000 Model, 200.000 Km.de, Prins LPG (En Üst Model) 50.000 km önce takılmış bir Otomatik Legacy aldım. İlk Subaru aracım, bu nedenle tespitlerim çok isabetli olmayabilir. Araca 6.000 ₺ kadar masraf yaptım, hepsi bakım; Tüm sıvılar, bazı körükler, üst kapak contası, sübap ayarı, direksiyon revizyonu, rot/rotil, şanzıman takozu vb. En son LPG kontrolü ve ayarı yapıldı, AFR dahil. Sonuç; Aracın, LPG veya Benzinde fark etmeksizin, 2.000-2.500 devre kadar, 1. ve 2. viteslerdeyken, yani durup kalkmışken özellikle, çok isteksiz olduğunu düşünüyorum. Ayrıca, yine benzer şartlarda, ayağım gazda ve hareket halindeyken, bazen devir rolatinin altına düşüyor, stop etmiyor ancak araç gitmiyor da, dip gaz yapmadan veya gazdan çekip ayağımı tekrar basmadan toplamıyor araç kendini.. Tavsiyeletinizi bekliyorum, teşekkür ederim..
emin degilim fakat gaz kelebeginin kalibrasyonu, mekanizmasi bozulmus olabilir. gaz pedalina bastiginizda acmasi gerektigi miktardan daha az aciyor olabilir. katalitik konvertor ve oksijen sensorlerini de kontrol edebilirsiniz.
Raci ustaya sor bolumunden sorunuzu kaydettirip, raci ustadan cevap alabilirsiniz.
(12-04-2019, Saat: 18:29)adem61 demiş ki: Oncelikle araciniz hayirli olsun. Maf sensoru bozulmus olabilir. Herhangi bir ariza kodu varmi?
Teşekkür ederim... Araçta arıza kodu yok, Check Engine ışığı yanmıyor, ayrıca LPG ayarı için yapılan OBD bağlantısında da arıza kodu olmadığını söylediler.. MAD sensörünün durumunu bilmiyorum, arıza kodu yoksa, sağlam diye düşünmek yanlış mı olur?
Peki araç tekleme yapıyormu ,yoksa sanki arkadan birisi asılıyor gibimi yemiyor gazı,ayağınızı tekrar çekip biraktiginizda toparliyorsa boğaz kelebeği de olabilir.Bakim için nereye gidiyorsanız değerlere baktirmanizi öneririm ,normal şartlarda kalibrasyon u kendisi yapıyor ama belki başka bir durum olabilir.
Teklemeden kasıt, öksürür gibi zıplaya zıplaya gitmek ise hayır, yazarak ifade etmek zor ama araç boşluğa düşüyor, sanki gaza hiç basmıyorum ve vites de boşta, kerndi kendine akıyor gibi araç. Devir saati de 500 devirlere düşüyor. Kafamı karıştıran da biraz da burası, ben gaza basıyorum ama devir düşüyor... Bu arada 2 ayrı durum tespitim var, hernekadar aynı soruna bağlı olma ihtimalleri de olsa ayrı zamanlarda yaşadığım durumlar bunlar..; 1- 2.000 devire kadar olan isteksizlik, ki bu sürekli var, 2- Gaza basarken aracın boşa çıkması, devrin yükselmek bir yana düşmesi, vites de olsa da araç boştaymış gibi mevcut hızıyla akması, yavaşlamaya başlaması.. Gazı dibine kadar basarak veya bırakıp tekrar basarak aracın tekrar kendine gelmesinin sağlanması.
(12-04-2019, Saat: 20:23)BurakSF5 demiş ki: Şanzımanda vuruntu veya kaçırma var mı? Birde sadece 2000 devire kadar yapıyorsa ateşleme sistemine bakılmalı buji kablosu bujiler bobin.
Şanzımanda geç doldurma durumu mevcut, N den D ye alınca 1-2 saniye beklemek gerekebiliyor, ama kaçırma yok. Vuruntu ise bazı geçişler hissediliyor ama genelde sarsıntısız geçiyor vitesler. Şanzıman yağının değişmesiyle de iyileşme oldu.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(12-04-2019, Saat: 20:23)BurakSF5 demiş ki: Şanzımanda vuruntu veya kaçırma var mı? Birde sadece 2000 devire kadar yapıyorsa ateşleme sistemine bakılmalı buji kablosu bujiler bobin.
Buji kabloları ve bobin değişmiş 50.000 km önce, kablolar NGK, bobinin markasını bilmiyorum ama orjinal değilmiş...
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi