Motor yağının seyrelmesi ile ilgili bilgisi olan var mı ? Dizel Forester kullanıyorum, DPF lambası yanıp sönüyor, cihaza bağlattığımız zaman 1468 Nolu hata kodunu verdi. Motor yağında seyrelme anlamına geliyor. Bu durum ile daha önce karşılaşan varsa ve yardımcı olursa sevinirim.
Not: Başka bir forumda motor yağına dizel karıştığına dair bir paylaşım da okudum ki inşallah böyle birşey ile karşı karşıya değilimdir.
Araca koyduğunuz motor yağında dpf özelliği yoksa böyle bir durumla karşı karşıya kalabilirsiniz. Yağlarda DPF özelliği bulunuyor ama dizellere özel üretim yağlarda var bu özellik. Tabi bu özelliği taşıyan bir yağı benzinli araçlar kullanamaz diye bir durum yok ancak her benzinli aracın yağı dizel de kullanılmaz diye bir durum var. Dpf özelliği motora giren partikülleri yağın içine hapsedip aracınızın DPF sine gidip erkenden tıkanmasını ve kirlenmesini önleyici bir özelliktir. Aracınızın yağı 5/30 ancak DPF özelliği olmayan 5/30 işe böyle bir durumla karşı karşıya kalmış olmanız muhtemel. İnşallah 2. Şık değildir probleminiz.
DPF nin tıkanmasının kötü birşey olduğunun farkındayım ancak 15-20 dakika 3000 devir kullanınca şimdilik araç normale dönüyor. Benim aklıma takılan motor yağına, mazot karışması aracın yağlama sisteminin verimli çalışmasını olumsuz etkiler. Böyle bir olay önceden anlaşılabilir mi yada bir belirtisi var mıdır.
P1468 kodu hatirladigim kadari ile soğutma sistem bilesenlerinden gelen bir hata. Klima veya sogutma fan musurlerinden herhangi birinin surekli acik veya sürekli kapali kalmasi anlamina geliyor. Genelde klima tuslarinin islevselligini kaybetbesinden kaynaklaniyordu ama eminde degilim. Dpf ozellikli yag koymaniz sart. Bu arada aracta alt devirlerde cekis düşüklüğü varmi? Dizel partukul filtreniz tikanmaya baslamista olabilir. Bu arada yagin yanma odasina kacmasini duydum ama yakitin yaga karismasini daha önce hic duymadim. Yag motor icindeki her yere ulasir ama yakit hatti bellidir hortumda kacak olsa dahi yag da seyrelme yapacak kadar yag tankina karsicagini sanmiyorum. Ayrica yagda seyrelme olsa bu size aninda yatak sarma hatasi olarak simdiye kadar geri donerdi. Yagi seyrelmis derken acaba eksilme olarak mi soyluyorsunuz yoksa yagin akiskanlik olarak kalitesini kaybettigi anlaminda mi soyluyorsunuz?
Öncelikle Motor konusunda çok bilgili olduğumu iddaa etmeyeceğim. Yağ çubuğunu kontrol ettim eksilme yok fakat yağın özelliğini kaybedip kaybetmediğini nasıl kontrol edeceğimi bilmiyorum. Yağ 3500 km önce değiştirildi ve motorda düşük devirlerde çekiş düşüklüğü farketmedim. Bunlara ilaveten motor normal rölantide çalışırken sorunsuz, egzostan duman renksiz çıkıyor ama ne zaman yokuş yukarı çıksam hafif beyaz duman görüyorum. Tüm gözlemlerim bu ama ne tekleme ne çekiş kaybı yok. Sadece şehir içi 10 litre yakıyor o kadar .
Anladigim kadari ile sizin hata kodunuz ile dpf sorununuz ayri seyler. Araca kisa bir sure devir gosterince dpf aciliyor ise be sorun gidiyorsa bu dpf tikanmaya basladi demektir. Fprumdan @"YAVUZ BAHÇEKAPILI"arkakasimiz iptal ettirmisti. Emisyonda da cok fazla farki olmamisti. Diger soruna gelirse 1468 olana bu dedigim gibi yag seyreltmesi degil. Aracinizdaki yag eksilmiyor ise seyreltmektem kasit yagin incelip kayganlastigini yitirdigi soylenmeye istenmis olabilir. Bunu da anlamak icin yag cubugunu cekin ve cubuktaki yagi parmaklariniza yayin. Parmak siklatma hareketini yapmaya calisin. Parmak şıklarsa yag incelmis ve kayganligini kaybetmis demektir ama şıklamazsa orjinal duruyor demektir. Yani yag suya benziyor olmali ki ben buna hayatta ihtimal vermiyorum. Ayrica dedigim gibi yag da incelme olsa emin olun şimdiye kadar motor yemistiniz. Zaten hata kodu ile alakasi yok size soyledikleri şeyin.
Bir arkadaşın mitshubishi l200 aracında da aynı durum söz konusuydu ve ben duyduğumda çok şaşırmıştım. Araç belirli aralıklarla DPF temizliği için bişeyler yapıyor ve bu durum esnasında yağa yakıt karışıyor araçtaki yağ miktarı artıyor demiştir. Ama nasıl bir sistem bilmiyorum.temizlik işlemi yaparkende araç değişik şekilde çalışıyor ve 100 km yakıt değeri 20 litrelerin üstünde oluyor demişti.
Yağa yakıtın karışması bazı markalarda mevcut. Örneğin fiestada bizzat başıma gelmişliği vardır. Mazot pompası hareketini blok üzerinden almakta ve keçesi yıprandığı zaman mazotu motor bloğu içine yağa sızırıyor. Bunun tespiti için epey uğraşmıştık ve deneyimli bir ustamız nokta atışı sorunu bize söylemişti ve çok basit bir şekilde çözülmüştü. Dizel subaru motorda benzer bir yapı varmı bilmiyorum tabi. Bu konuda deneyimli arkadaşlar daha doğru bilgi verecklerdir. Ama emin olmak için aynı düzlemde aynı motor sıcaklığında 100 km de bir yağ seviyenize bakın. Yağ seviyesinde yükselme yoksa yağa yakıt karışması diye de bir sorun zaten olamaz. Belki basit gelebilir ama ( bir ekleme yapayım ) yağın kalitesine bakmak için kağıt üzerine yağ çubuğunuzdan yağ damlatın. Homojen bir şekide yayılma ve kuruma oluyor ise yağınız kalitesini koruyor bozulmamış demektir. Eğer ki ortsası yoğun kenarlara açılarak yayılmış ise partiküller artmış yağ kalitesi düşmüş demektir.
Forum Üyeleri Merhaba En sonunda olan oldu ve motor yatak sardı. Ustanın yorumu yağ pompası yağlamayı kestiği için olmuş olabilir dedi. Krank, pistonlar ve piston kolları ne varsa değişti. Şu anda arabada sıfır yapılmış bir motor mevcut. Tabii arabanın değeri de 26 bin lira arttı. Şu anda arabada yapılamayan DPF lambası kaldı, söndürülemiyor. Tıkanıklığı giderilemiyor, rejenerasyon olmuyor. Lambası yanıp sönüyor. İptal ettirmeyi düşünüyorum çünkü bu dpf ten dolayı başıma gelen gelmiş olabilir.
Forumda DPF iptali yaptıran arkadaş var mı? varsa bilgi verirlerse çok sevinirim.