Mehmet kardeşim, benim olaya bakış açım arıza çıkmadan tedbir almak. FB grubunda ustalar yaptıkları üzerinde aşıklar misali atışmışlar. Evet sonuçları inkar etmek nafile. Kimi araçlarda blok arıza vermiş. Ustaların kendince sebepleri var. Sebepler hep motorun içinde. Ben DPF’ye yani dışına bakıyorum. Sadece ben değil Dünyadaki kahır ekseriyet dizel subaru kullanıcıları da DPF’ye dikkat çekmiş.
Bir biri ile ilişkili durumlarda ardışıklık kimi zaman tercihtir, kimi zaman ise mecburi. Şöyle açayım, hava güzel olursa denizde yüzmek tercihtir. Cama çekiçle vurduğunda camın kırılması tercih değil mecburiyettir. Camı kıran şey camdaki yapım hatası mı, yoksa camın doğasından mı?
Burada meseleyi ele alırken motorun bozulması motordaki yapım hatası mı, yoksa malzemenin doğasından mı. Burada görünüşte aynı gibi görünse de iki farklı motor arızası durumu var.
Euro 4 motorların bir kısmındaki motordaki yapım hatası iken, euro 5 ve 6 daki motor bloğunun maruz kaldığı gereksiz baskı. Motor bu baskıya bağlı problemler yaşamakta. Camdan örnek verecek olursak, çekiçle cama vurma kardeşim demek lazım. DPF problem derken kastım “çekiçle vurma kardeşim” demek. Salt EE20 dizel motorların değil bütün Subaru motorları yağlama sıkıntısına karşı diğer araçlara göre daha hassas. Yani bir WV aracında yağ lambası ikaz lambası yandığında hemen stop etsen , yağı tamamlar devam edersin, Subaru’da motoru yersin. DPF kendi çalışma dinamiklerinden kaynaklı motordaki yağı kullanıyor. Bozulmağa başladığında, kullandığı bu yağ başa bela oluyor. Subaru anladığım kadarıyla metafordaki çekiç yerine gelen DPF’yi dengelemek için camı yani motor bloğunu kuvvetlendirmiş, motor içindeki basıncı düşürmeğe çalışmış ama sonuçta ne olursa olsun, yağ problem oldukça bunun önüne geçemezsin.
Biz sıradan kullanıcının yapabileceği şey parasını bastırıp yeni DPF taktırmak ya da iptal ettirmek.
Sen yazdıktan sonra Avustralyalı kullanıcıların deneyimlerini okudum, hepsi DPF’den şikayetçi. Bizimkiler niye şikayetçi değil onu bizimkilere sormak lazım.
Tekrar edeyim, çekiçle vurursan cam kırılır. DPF bozulursa mutlaka yağlamada problem çıkar. Bu problem kendini motorun en zayıf yerinden belli eder.
DPF ve yağlama probleminin konuşulmadığı çözümler, problemin tekrarını mecbur kılar.
Sihirli rakam 150-200 K DPF’nin ömrü ile alakalı. Aksi takdirde [mention]muuzoo [/mention] Mehmet beyin aracındaki 325000 km’yi doğa üstü sebeplere bağlamak gerek. Mehmet beyin aracında da 200K’larda kendini belli eden DPF çözüme kavuşturulmuş. Şimdi ise km 325K . Maşallah diyelim
Ben de diyorum ki, “cama çekiçle vurma, kırarsın.’ Çözüm görüldüğü gibi daha kalın cam değil. Cama vurma.
Not: yapım hatalı Euro 4 motorlar da 150-200 K arasında kranktaki hata belli olmuş. Muhtemelen bu iki farklı sebepten ortaya çıkan 150-200 K km bir birine karışmakta.
Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi