Arkadaşlar hepinize selam ve sevgiler. Subaru dizel araçlarımızla ilgili forumumuz veritabanına bazı önemli bilgileri eklemekten memnuniyet duyacağım. Yurt dışı kaynaklı forumlarda okuduğum bilgiler ışığında bilgi vermeye çalışacağım.
Sorunlu motorlar (aslında krank) Euro 4 motorların bir kısmında mevcut. Sorunlu krank parça numarası : 12200AA380. Eğer krank parça numaranız buysa sorunlu motora sahipsiniz demektir. Özellikle katalitik konvertörü tıkanan araçlarda oluşan aşırı geri basınç zincirin en zayıf halkası krankın kırılmasına neden oluyor.
Kırık krank fotoğrafları için : https://www.google.com.tr/search?biw=192...QnVAwgFUvc
Subaru bu duruma hemen müdahale ederek ilk geliştirmeyi 12200AA381 parça kodlu krankı geliştirerek yaptı. Bu krank şu modellerde kullanıldı:
2009 - 2010 Subaru Forester Dizel
2010 Subaru Outback Dizel
12200AA381 parça kodlu krankla sorunun üstesinden tam olarak gelinemese de EE20 Boxer dizel için önemli bir geliştirme oldu ve hatalar oldukça minimize edildi.
Subaru sürekli olarak krankı geliştirmeye devam etti.
2011 model dizel manüel Forester ve Outbacklerde ise 12200AA480 kodlu krank kullanıldı. 2011 model ve üstü dizel subarularda artık sorun telaffuz edilmeyecek kadar az. Yetkili servislere sormak lazım bunu tabi.
2013 model yılından itibaren ise CVT şanzumana kavuşan Subaru dizellerde 12200AA550 kodlu en yeni krank kullanılıyor.
Subaru dizel sahibi arkadaşlar partsouq.com'a ücretsiz üye olup şase numaralarıyla krank (crankshaft) parça numaralarını sorgulayabilirler.
Sorunlu motorlar (aslında krank) Euro 4 motorların bir kısmında mevcut. Sorunlu krank parça numarası : 12200AA380. Eğer krank parça numaranız buysa sorunlu motora sahipsiniz demektir. Özellikle katalitik konvertörü tıkanan araçlarda oluşan aşırı geri basınç zincirin en zayıf halkası krankın kırılmasına neden oluyor.
Kırık krank fotoğrafları için : https://www.google.com.tr/search?biw=192...QnVAwgFUvc
Subaru bu duruma hemen müdahale ederek ilk geliştirmeyi 12200AA381 parça kodlu krankı geliştirerek yaptı. Bu krank şu modellerde kullanıldı:
2009 - 2010 Subaru Forester Dizel
2010 Subaru Outback Dizel
12200AA381 parça kodlu krankla sorunun üstesinden tam olarak gelinemese de EE20 Boxer dizel için önemli bir geliştirme oldu ve hatalar oldukça minimize edildi.
Subaru sürekli olarak krankı geliştirmeye devam etti.
2011 model dizel manüel Forester ve Outbacklerde ise 12200AA480 kodlu krank kullanıldı. 2011 model ve üstü dizel subarularda artık sorun telaffuz edilmeyecek kadar az. Yetkili servislere sormak lazım bunu tabi.
2013 model yılından itibaren ise CVT şanzumana kavuşan Subaru dizellerde 12200AA550 kodlu en yeni krank kullanılıyor.
Subaru dizel sahibi arkadaşlar partsouq.com'a ücretsiz üye olup şase numaralarıyla krank (crankshaft) parça numaralarını sorgulayabilirler.