Aşağıdaki verdiğim ilan linkinde araç için motor sorunu olduğu ve o şekilde 56 bin son fiyat denilmektedir. Sizce, bu araç için oluşabilecek yetkili teknik servis masrafı ve yeni motor takılması ile bu araç ne kadara mal olur.
Aşağıdaki verdiğim ilan linkinde araç için blok çatlağı motor sorunu olduğu ve o şekilde 56 bin son fiyat denilmektedir. Sizce, bu araç için oluşabilecek yetkili teknik servis masrafı ve yeni motor takılması ile bu araç ne kadara mal olur.
Yetkili servisinden bilgi alsanız iyi olur. Arıcan subaru Raci ustadan da bilgi alın özel servis karşılaştırması için. Kulaktan dolma Bilgi ile 60 bini rahat geçeceğini düşünüyorum. Buraya da cevapları birinci ağızdan aldıktan sonra naklederseniz bilgileri güncellemiş oluruz.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(30-06-2020, Saat: 21:32)siyahbeyaz demiş ki: Yetkili servisinden bilgi alsanız iyi olur. Arıcan subaru Raci ustadan da bilgi alın özel servis karşılaştırması için. Kulaktan dolma Bilgi ile 60 bini rahat geçeceğini düşünüyorum. Buraya da cevapları birinci ağızdan aldıktan sonra naklederseniz bilgileri güncellemiş oluruz.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Raci ustanın WhatsApp çağrı-bilgi hattı ve herhangi bir iletişim hattı var mı?
Eyüp bey, yapacağınız masrafı düşündüğünüzde size maliyetinden daha aşağı ve sanayi ile uğraşmadan stressiz araç sahibi olursunuz bence. Araç yaptırmadım ama bu kriz başlamadan önce 45-50 bin deniyordu. Sıfır dolu blok taktırdığınızı düşünürsek. Bugün bu rakam 60 bin olsa , aracın maliyeti 120 bin lira olacaktır. Bunca uğraşıya değecek şey aracı alacağınız rakam hariç, motoru daha ucuza mal etmek olacaktır. Yine tecrübem yok ama gürcistan benzeri ülkelerde bu araçlardan bol olduğu söylenmekte. Orada burada o tip ülkeden yedek parça teminin çok ucuz olduğunu duyarım. Böyle bir durumda aşağıdaki seçenekler önünüzde, en azından benim aklıma gelenler. 1- hiç kafanızı yormaz yetkili servise yaptırırsınız, en zahmetsiz ve pahalı seçenek bu 2- piyasadan pert olmuş bir aracın motorunu alıp taktıracaksınız 3- motor ve diğer parçaları yurt dışından bir şekilde getirteceksiniz 4- aracı bir kamyona yükleyip gümrüğe kadar götüreceksiniz, ardından aracı iterek yurtdışına götüreceksiniz. Orada tamir ettirip getireceksiniz. Bu seçenekler önünüzde ilk seçenek hariç, hepsi çeşitli riskler ve çekilecek zahmet içeriyor.
İnternet üzerinden istanbulda boxer motorun rektefiyesi yapıldığı iddiaları okudum, randımanlı olmadığını da okudum. Umarım yardımı olur yazdıklarımın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(30-06-2020, Saat: 21:43)Nuri_Kongur demiş ki: Eyüp bey, yapacağınız masrafı düşündüğünüzde size maliyetinden daha aşağı ve sanayi ile uğraşmadan stressiz araç sahibi olursunuz bence. Araç yaptırmadım ama bu kriz başlamadan önce 45-50 bin deniyordu. Sıfır dolu blok taktırdığınızı düşünürsek. Bugün bu rakam 60 bin olsa , aracın maliyeti 120 bin lira olacaktır. Bunca uğraşıya değecek şey aracı alacağınız rakam hariç, motoru daha ucuza mal etmek olacaktır. Yine tecrübem yok ama gürcistan benzeri ülkelerde bu araçlardan bol olduğu söylenmekte. Orada burada o tip ülkeden yedek parça teminin çok ucuz olduğunu duyarım. Böyle bir durumda aşağıdaki seçenekler önünüzde, en azından benim aklıma gelenler. 1- hiç kafanızı yormaz yetkili servise yaptırırsınız, en zahmetsiz ve pahalı seçenek bu 2- piyasadan pert olmuş bir aracın motorunu alıp taktıracaksınız 3- motor ve diğer parçaları yurt dışından bir şekilde getirteceksiniz 4- aracı bir kamyona yükleyip gümrüğe kadar götüreceksiniz, ardından aracı iterek yurtdışına götüreceksiniz. Orada tamir ettirip getireceksiniz. Bu seçenekler önünüzde ilk seçenek hariç, hepsi çeşitli riskler ve çekilecek zahmet içeriyor.
İnternet üzerinden istanbulda boxer motorun rektefiyesi yapıldığı iddiaları okudum, randımanlı olmadığını da okudum. Umarım yardımı olur yazdıklarımın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Değerlendirmeniz için Teşekkürler kardeşim. Yalnız şunu soracağım. Sınırın oraya kadar araç çekici ile gidilecek. İtme sınırı geçtikten sonra yabancı subaru servisine ne kadar mesafe itme gider mi?
Bu modellerde kronik sıkıntı olduğundan Subaru zamanında ücretsiz blok vs değiştirdi. İllaki dizel ve bu kasa diyorsanız yetkili serviste zamanında değişim yapılanı tercih edin. Hiç değilse zaman harcamazsınız yaptırmak için. Raci usta:0545 323 34 45
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Araştırmalarınızı burada paylaşırsanız ben de sevinirim aynı motorlu forester kullanan biri olarak. Ne yazıkki bu araç euro 5 motor ve aynı sıkıntıyı çıkarmış. Tabi bakım vs nasıl yapıldı bilmiyorum ama beni de tedirgin etti euro5 kullanan biri olarak
(30-06-2020, Saat: 22:07)muallim54 demiş ki: Araştırmalarınızı burada paylaşırsanız ben de sevinirim aynı motorlu forester kullanan biri olarak. Ne yazıkki bu araç euro 5 motor ve aynı sıkıntıyı çıkarmış. Tabi bakım vs nasıl yapıldı bilmiyorum ama beni de tedirgin etti euro5 kullanan biri olarak
Bu aracın euro 5 olduğundan eminsek, asıl sorun DPF’dir . DPF’nin subarudaki çalışma mantığı, biriken kurumu yakmak için motordan yağ ve mazot alıyor. Dpf çalışmadığında alınan yağ bloğa geri yollanıyor, ya da bir miktar mazot yağa karışıyor. Forumda okumuşsunuzdur belki , forester bölümünde sabit konular arasında “yağ seyrelmesi” konusu var. O konunun sonuna yağa mazot karışımının negatif sonuçları hakkında bazı videolar eklemiştim. Euro 5 motorlarda kafa huzuru için DPF iptali iyidir. İlana yeniden baktım, aynalara bakarak euro5 motor olmadığını düşünüyorum.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(30-06-2020, Saat: 21:58)gizemli77 demiş ki:
(30-06-2020, Saat: 21:43)Nuri_Kongur demiş ki: Eyüp bey, yapacağınız masrafı düşündüğünüzde size maliyetinden daha aşağı ve sanayi ile uğraşmadan stressiz araç sahibi olursunuz bence. Araç yaptırmadım ama bu kriz başlamadan önce 45-50 bin deniyordu. Sıfır dolu blok taktırdığınızı düşünürsek. Bugün bu rakam 60 bin olsa , aracın maliyeti 120 bin lira olacaktır. Bunca uğraşıya değecek şey aracı alacağınız rakam hariç, motoru daha ucuza mal etmek olacaktır. Yine tecrübem yok ama gürcistan benzeri ülkelerde bu araçlardan bol olduğu söylenmekte. Orada burada o tip ülkeden yedek parça teminin çok ucuz olduğunu duyarım. Böyle bir durumda aşağıdaki seçenekler önünüzde, en azından benim aklıma gelenler. 1- hiç kafanızı yormaz yetkili servise yaptırırsınız, en zahmetsiz ve pahalı seçenek bu 2- piyasadan pert olmuş bir aracın motorunu alıp taktıracaksınız 3- motor ve diğer parçaları yurt dışından bir şekilde getirteceksiniz 4- aracı bir kamyona yükleyip gümrüğe kadar götüreceksiniz, ardından aracı iterek yurtdışına götüreceksiniz. Orada tamir ettirip getireceksiniz. Bu seçenekler önünüzde ilk seçenek hariç, hepsi çeşitli riskler ve çekilecek zahmet içeriyor.
İnternet üzerinden istanbulda boxer motorun rektefiyesi yapıldığı iddiaları okudum, randımanlı olmadığını da okudum. Umarım yardımı olur yazdıklarımın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Değerlendirmeniz için Teşekkürler kardeşim. Yalnız şunu soracağım. Sınırın oraya kadar araç çekici ile gidilecek. İtme sınırı geçtikten sonra yabancı subaru servisine ne kadar mesafe itme gider mi?
Sent from my M1822 using Tapatalk
Eğer düşünürseniz, ilk yapmanız gereken şey oradan servis bulmak. Servisi bulursanız onlar gerisini halleder diye akıl yürütüyorum. Kocaeli Subaru yetkili servis olan http://www.ototeknik.com.tr/tr/ ototekniğe de bir danışın derim.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(30-06-2020, Saat: 21:43)Nuri_Kongur demiş ki: Eyüp bey, yapacağınız masrafı düşündüğünüzde size maliyetinden daha aşağı ve sanayi ile uğraşmadan stressiz araç sahibi olursunuz bence. Araç yaptırmadım ama bu kriz başlamadan önce 45-50 bin deniyordu. Sıfır dolu blok taktırdığınızı düşünürsek. Bugün bu rakam 60 bin olsa , aracın maliyeti 120 bin lira olacaktır. Bunca uğraşıya değecek şey aracı alacağınız rakam hariç, motoru daha ucuza mal etmek olacaktır. Yine tecrübem yok ama gürcistan benzeri ülkelerde bu araçlardan bol olduğu söylenmekte. Orada burada o tip ülkeden yedek parça teminin çok ucuz olduğunu duyarım. Böyle bir durumda aşağıdaki seçenekler önünüzde, en azından benim aklıma gelenler. 1- hiç kafanızı yormaz yetkili servise yaptırırsınız, en zahmetsiz ve pahalı seçenek bu 2- piyasadan pert olmuş bir aracın motorunu alıp taktıracaksınız 3- motor ve diğer parçaları yurt dışından bir şekilde getirteceksiniz 4- aracı bir kamyona yükleyip gümrüğe kadar götüreceksiniz, ardından aracı iterek yurtdışına götüreceksiniz. Orada tamir ettirip getireceksiniz. Bu seçenekler önünüzde ilk seçenek hariç, hepsi çeşitli riskler ve çekilecek zahmet içeriyor.
İnternet üzerinden istanbulda boxer motorun rektefiyesi yapıldığı iddiaları okudum, randımanlı olmadığını da okudum. Umarım yardımı olur yazdıklarımın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Değerlendirmeniz için Teşekkürler kardeşim. Yalnız şunu soracağım. Sınırın oraya kadar araç çekici ile gidilecek. İtme sınırı geçtikten sonra yabancı subaru servisine ne kadar mesafe itme gider mi?
Sent from my M1822 using Tapatalk
Gürcistanda bu motoru ancak Tifliste bulabilirsiniz ancak Tifliste o motoru orada çalıştırabilecek bir babayiğit bulabilirmisiniz bence mümkün değil. Orası parça cenneti usta yok orada. Bir diğer mevzu bu aracın ECU.suna uyumlu motor bulmak zorundasınız yoksa komple dolu blok üzerinde gelen pompa, enjektör ve elektrik tesisatının çalışması mümkün olmaz. İlandaki aracın turbo, enjektör, pompa ne durumda bunu da öğrenmek lazım.
Kısacası ömrünüzden ömür gider diye düşünüyorum hele de Gürcistanda tanıdık aracı biri yoksa zaten fantaziden başka birşey değil.
Dizel Subaru motorunun rektefiyesi çok sınırlı durumlarda olur. Bu seçenekte iptal.
Birde aracın ağır hasar durumu var bu da ayrı muamma.