(05-11-2018, Saat: 08:16)furtherquiterdeeper demiş ki: Evet doğru krank kesme. Biz de daldık, aynı hatayı devam ettirdik. Hatırlatma için teşekkür.
Subaru bu konuda düzeltici aksiyon aldı mı?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Evet. 2009-2010 modellerde krank kesenleri garanti kapsamında onarım/değişim yaptılar. 2011'den itibaren de Euro 5 motora geçişle birlikte bu sorunu tamamen çözdüler.
(05-11-2018, Saat: 12:04)Slovan demiş ki: Subaru bu konuda düzeltici aksiyon aldı mı?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Evet. 2009-2010 modellerde krank kesenleri garanti kapsamında onarım/değişim yaptılar. 2011'den itibaren de Euro 5 motora geçişle birlikte bu sorunu tamamen çözdüler.
Peki bakım/onarım sonrasında sorun tekrar nüksediyor mu?
(05-11-2018, Saat: 14:06)furtherquiterdeeper demiş ki: Evet. 2009-2010 modellerde krank kesenleri garanti kapsamında onarım/değişim yaptılar. 2011'den itibaren de Euro 5 motora geçişle birlikte bu sorunu tamamen çözdüler.
Peki bakım/onarım sonrasında sorun tekrar nüksediyor mu?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bunu servislere sormak lazım. Ancak internette arattırınca öyle bir şey çıkmıyor. Subaru dizel olayını tamamen çözmüş gibi.
Bu alışveriş olmadı sanırım araç hala Bingöl'de ve satılık. Daha öncede yazmıştım dizel forester için gözümü karartacagim. Ama Euro 5 lerde de dbf sorun veriyor sanırım ve cozumude baya tuzlu..
Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(18-05-2019, Saat: 00:34)Sabrican61 demiş ki: Bu alışveriş olmadı sanırım araç hala Bingöl'de ve satılık. Daha öncede yazmıştım dizel forester için gözümü karartacagim. Ama Euro 5 lerde de dbf sorun veriyor sanırım ve cozumude baya tuzlu..
Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Selam, evet vazgeçtim. Hatta Foresterdan fiyatından dolayı toptan vazgeçtim. Bunun gibi düz vitesli araçlara 90 bin istiyorlar, tamam vereyim diyordum ama bir öğrencimin uyarmasıyla bunun bana uygun olmadığını gördüm: 90-100 bin liralık bir aracı alıp araziye çıktığınızda duyduğunuz her bir seste içiniz cız eder. Ben biraz dağ bayır gezmeyi düşündüğüm için alacaktım. Onun yerine 73 bin liraya otomatik vites Isuzu D-max aldım. Hem arazide daha iyi iş yapar hem de piyasası ve kullanıcı profili gereği tamiri ve yedek parçası daha ucuz. Bir şey olsa bile içiniz acımaz çünkü bu arabalar bunun için yapılmış. Vergisi, yakıtı, muayenesi çok diyenler oluyor. Onu da hesapladım. 5 yıl sonra 100 bin liralık bir SUV ile kafa kafaya geliyor. O zamana kim öle kim kala!
Euro 5 motorlarda dpf var ama hepsi sorunlu diye bir şey yok. Aracı alırken dpf menüsünden temizliyor mu diye bakarsınız, olmazsa cihaza bağlatın bir sıkıntı varsa orda söyler. Yoksa alınabilir. Temizlenemeyecek kadar kirliyse o zaman sıkıntı ama o aşamaya gelmemişse kendini kurtarır. Dolu görünüyorsa motoru ısıttıktan sonra 3. vites 3000 devirde 7-8 dakika gidin, temizlemesi lazım. Bunu 3 kere deneme şansınız var. Üçünde de temizlemiyorsa değişmesi gerekir. Servisten fiyat alıp ona göre pazarlık edersiniz, yine alırsınız. DPFsi kirlenmiş araç alınmaz diye bir şey yok. Filtre sadece bu, motor parçası değil. Ama iptal olayına hiç girmeyin, denetlemesi geliyor yakında. Çok büyük cezası olacak.
(18-05-2019, Saat: 00:34)Sabrican61 demiş ki: Bu alışveriş olmadı sanırım araç hala Bingöl'de ve satılık. Daha öncede yazmıştım dizel forester için gözümü karartacagim. Ama Euro 5 lerde de dbf sorun veriyor sanırım ve cozumude baya tuzlu..
Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Selam, evet vazgeçtim. Hatta Foresterdan fiyatından dolayı toptan vazgeçtim. Bunun gibi düz vitesli araçlara 90 bin istiyorlar, tamam vereyim diyordum ama bir öğrencimin uyarmasıyla bunun bana uygun olmadığını gördüm: 90-100 bin liralık bir aracı alıp araziye çıktığınızda duyduğunuz her bir seste içiniz cız eder. Ben biraz dağ bayır gezmeyi düşündüğüm için alacaktım. Onun yerine 73 bin liraya otomatik vites Isuzu D-max aldım. Hem arazide daha iyi iş yapar hem de piyasası ve kullanıcı profili gereği tamiri ve yedek parçası daha ucuz. Bir şey olsa bile içiniz acımaz çünkü bu arabalar bunun için yapılmış. Vergisi, yakıtı, muayenesi çok diyenler oluyor. Onu da hesapladım. 5 yıl sonra 100 bin liralık bir SUV ile kafa kafaya geliyor. O zamana kim öle kim kala!
Euro 5 motorlarda dpf var ama hepsi sorunlu diye bir şey yok. Aracı alırken dpf menüsünden temizliyor mu diye bakarsınız, olmazsa cihaza bağlatın bir sıkıntı varsa orda söyler. Yoksa alınabilir. Temizlenemeyecek kadar kirliyse o zaman sıkıntı ama o aşamaya gelmemişse kendini kurtarır. Dolu görünüyorsa motoru ısıttıktan sonra 3. vites 3000 devirde 7-8 dakika gidin, temizlemesi lazım. Bunu 3 kere deneme şansınız var. Üçünde de temizlemiyorsa değişmesi gerekir. Servisten fiyat alıp ona göre pazarlık edersiniz, yine alırsınız. DPFsi kirlenmiş araç alınmaz diye bir şey yok. Filtre sadece bu, motor parçası değil. Ama iptal olayına hiç girmeyin, denetlemesi geliyor yakında. Çok büyük cezası olacak.
(18-05-2019, Saat: 00:34)Sabrican61 demiş ki: Bu alışveriş olmadı sanırım araç hala Bingöl'de ve satılık. Daha öncede yazmıştım dizel forester için gözümü karartacagim. Ama Euro 5 lerde de dbf sorun veriyor sanırım ve cozumude baya tuzlu..
Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Selam, evet vazgeçtim. Hatta Foresterdan fiyatından dolayı toptan vazgeçtim. Bunun gibi düz vitesli araçlara 90 bin istiyorlar, tamam vereyim diyordum ama bir öğrencimin uyarmasıyla bunun bana uygun olmadığını gördüm: 90-100 bin liralık bir aracı alıp araziye çıktığınızda duyduğunuz her bir seste içiniz cız eder. Ben biraz dağ bayır gezmeyi düşündüğüm için alacaktım. Onun yerine 73 bin liraya otomatik vites Isuzu D-max aldım. Hem arazide daha iyi iş yapar hem de piyasası ve kullanıcı profili gereği tamiri ve yedek parçası daha ucuz. Bir şey olsa bile içiniz acımaz çünkü bu arabalar bunun için yapılmış. Vergisi, yakıtı, muayenesi çok diyenler oluyor. Onu da hesapladım. 5 yıl sonra 100 bin liralık bir SUV ile kafa kafaya geliyor. O zamana kim öle kim kala!
Euro 5 motorlarda dpf var ama hepsi sorunlu diye bir şey yok. Aracı alırken dpf menüsünden temizliyor mu diye bakarsınız, olmazsa cihaza bağlatın bir sıkıntı varsa orda söyler. Yoksa alınabilir. Temizlenemeyecek kadar kirliyse o zaman sıkıntı ama o aşamaya gelmemişse kendini kurtarır. Dolu görünüyorsa motoru ısıttıktan sonra 3. vites 3000 devirde 7-8 dakika gidin, temizlemesi lazım. Bunu 3 kere deneme şansınız var. Üçünde de temizlemiyorsa değişmesi gerekir. Servisten fiyat alıp ona göre pazarlık edersiniz, yine alırsınız. DPFsi kirlenmiş araç alınmaz diye bir şey yok. Filtre sadece bu, motor parçası değil. Ama iptal olayına hiç girmeyin, denetlemesi geliyor yakında. Çok büyük cezası olacak.
(18-05-2019, Saat: 00:34)Sabrican61 demiş ki: Bu alışveriş olmadı sanırım araç hala Bingöl'de ve satılık. Daha öncede yazmıştım dizel forester için gözümü karartacagim. Ama Euro 5 lerde de dbf sorun veriyor sanırım ve cozumude baya tuzlu..
Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Selam, evet vazgeçtim. Hatta Foresterdan fiyatından dolayı toptan vazgeçtim. Bunun gibi düz vitesli araçlara 90 bin istiyorlar, tamam vereyim diyordum ama bir öğrencimin uyarmasıyla bunun bana uygun olmadığını gördüm: 90-100 bin liralık bir aracı alıp araziye çıktığınızda duyduğunuz her bir seste içiniz cız eder. Ben biraz dağ bayır gezmeyi düşündüğüm için alacaktım. Onun yerine 73 bin liraya otomatik vites Isuzu D-max aldım. Hem arazide daha iyi iş yapar hem de piyasası ve kullanıcı profili gereği tamiri ve yedek parçası daha ucuz. Bir şey olsa bile içiniz acımaz çünkü bu arabalar bunun için yapılmış. Vergisi, yakıtı, muayenesi çok diyenler oluyor. Onu da hesapladım. 5 yıl sonra 100 bin liralık bir SUV ile kafa kafaya geliyor. O zamana kim öle kim kala!
Euro 5 motorlarda dpf var ama hepsi sorunlu diye bir şey yok. Aracı alırken dpf menüsünden temizliyor mu diye bakarsınız, olmazsa cihaza bağlatın bir sıkıntı varsa orda söyler. Yoksa alınabilir. Temizlenemeyecek kadar kirliyse o zaman sıkıntı ama o aşamaya gelmemişse kendini kurtarır. Dolu görünüyorsa motoru ısıttıktan sonra 3. vites 3000 devirde 7-8 dakika gidin, temizlemesi lazım. Bunu 3 kere deneme şansınız var. Üçünde de temizlemiyorsa değişmesi gerekir. Servisten fiyat alıp ona göre pazarlık edersiniz, yine alırsınız. DPFsi kirlenmiş araç alınmaz diye bir şey yok. Filtre sadece bu, motor parçası değil. Ama iptal olayına hiç girmeyin, denetlemesi geliyor yakında. Çok büyük cezası olacak.
Dediğiniz mantıklı. Ben daha yumuşak ve dikkatli sürecek olmama rağmen gözüm kesmiyor. Zira parca fiyatları lüks segment araçlarla yarışıyor. Dikkatli kullanılmazsa dpf ve baskı volkanı tez bitiriyor. Bu konuda sağolsun Yavuz abinin detaylı bilgi paylaşımları var. Yani otomatik vitesi geçtik şöyle sorunsuz motor ve bakım maliyeti ortalama düzeyde olsaydı keşke. 12 yıldır Kia Cerato dizel var bizde motoruna anahtar degmedi. Klasik bakımlar bozulan aks ve debriyaj üst merkezi arizasi dışında. Kaldı ki bu parçalara da farklı kanallardan ortalama fiyatla ulaşabiliyorum. Keza psa grubunun dizeli bir önceki aracım ds4 du o motor larda her anlamda çok başarılı.
Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(04-11-2018, Saat: 21:13)bahcekapiliyavuz demiş ki: En yakın yetkili servis Erzurum. 230 km. 3 saat sürer. Muhakkak aracın orjinal cihaza bağlanıp bakılmasında fayda var. Dpf doluluk oranını başka türlü göremezsiniz. Muhakkak bakılacak bence 3 husus var. 1.si turbo basınç hortumları. Turbodan çıkıp intercoolera giren ve özellikle intercooler çıkıp boğaz kelebeğine bağlanan. İkinci olarak volant debriyaj çok önemli çünkü çooook pahalı. Beraber değişmek zorunda. Rampada dur kalk yapın. Silkeleme var mı özellikle kontrol edin, ettirin. 3. Olarak dpf ve katalitiğin durumu. Tabi ki diğer tüm mekanik kontrol boya kaporta bakılmalı. Aracı sakın ama sakın standart iki çeker testi yapan yerlerde motor gücü ölçtürmeyin.
Yavuz abi.tespit ve bilgilerin için teşekkürler. Birkaç şey soracağım, bu turbo hortumundaki kaçak yada yırtılma dizellerin hepsinde mi oluyor?sitedeki 2012dizel foresterda bu yaşanmış ve dpf lambasını yakmış. Serviste bir işlemle söndürmüşBu durum katalizör ve dpf için olumsuz referans olur mu?Bir şekilde bu aracı alsam ve dpf den arıza yasasam Trabzon içinde ortalama maliyetle çözebilir miyim? Servise gitmeksizin alım aşamasında benim yapabileceğim kontroller nedir? Satıcıyla gorusmemde vitesin biraz sert gectiginden bahsetti. Aracın baskısı değişmiş ancak volan değişmemiş, volanin zimparalandigi ve iyilestirildiginden bahsetti satıcı. Vitesin kemikli geçmesinin sebebi volan olabilir mi? Biraz fazla oldu sorularAnlayisina sığınıyorum.
Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi