(07-04-2021, Saat: 10:59)Nuri_Kongur demiş ki: (07-04-2021, Saat: 10:34)Barış Çağlar demiş ki: Aman abi kaba kuvvet yok. Nazik ve kibar olacağız o civatalara. 
Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
![[Resim: 9ab38d5befb121027e9aa3d1d5f0adf5.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210407/9ab38d5befb121027e9aa3d1d5f0adf5.jpg)
Dersimi aldım yaşanan hikayelerden Barış bey
Yukarıdaki şemada her bir somun ya da cıvataya uygulanacak Tork/Kuvvetin Nm cinsinden değerini görebiliriz. Tork ayarlı anahtarı olmayanlar için tasavvur edebilmeleri amacıyla şöyle yazayım:
Her 10 Nm = 1 kg kaldırma kuvveti olarak saymak bize cıvata ya da somunu sıkmak için uygulamamız gereken kuvvet hakkında fikir verecektir.
Mesela burada herkesin kırdığı cıvata için gereken kuvvet iki farklı değerde verilmiş.
Somun için verilen değer T1 : T1 için bize 7,5 Nm değer verilmiş , bu halde 750 gramı kaldırmağa yetecek bir kuvvet bizim için yeterli demektir.
Cıvata kafasından sıkacak isek T4 ayarı belirtilmiş. Nm karşılığı 33 , bu dememektir ki 3,4 kg’yi kaldıracak kuvvet uygulasak yeterli.
Biz hep somunu sıkacağımızdan T1 ayarı ya da 750 gramlık bir kaldırma kuvveti yeterli.
Umarım zihnimizde tasavvur edebilecek kadar detay verebilmişimdir.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Cırcır anahtarın civatayı sıktığı noktadan 20 cm. mesafeye 3.25 kg'lık ağırlık astım: Anahtarın ağırlığı 0.5 kg ve ağırlık merkezinden civataya mesafesi 10 cm . Bu durumda : 3.25x20 + 0.5x10 = 70 kgcm tork ile civatayı sıkmış oldum. 30 Nm isteyen civataya ise ağırlık bağlamak mümkün değil, onu bagaj tartısı ile sıkacağım.
Kapı gergi konusuna farklı bir yaklaşım getiren aşağıdaki linki de ekliyorum. Yakında bu tamir setlerini bulamamaya başlarsak bu yaklaşıma geçeriz. Adam plastiğin arasına parça koyarak sıkışmasını sağlamış
https://www.subaruoutback.org/threads/di...ay.540973/ Galiba forestera ait olan tüm kapı sökme aşamalarını tarif eden servis manualini de ekliyorum
Pdf eklenmiyor galiba, link ölünce isteyene atarım
https://we.tl/t-rLppyzZOta