Yağmurlu bir pazar günü ve elektrik kesintisini de firsat bilerek 2004 Forester ımın arac icindeki patlatmış bazı ampullerini değişirdim.
Öncelikle konsoldaki saatin lambasi yanmıyordu. Gece sürüşlerinde önemli bir ayrıntı olduğu için ilk saatin ampulünü değişerek işe başladım.
Saatin olduğu kısmı sökmek cok basit.
Oncelikle saatin ustundeki torpido gözünü açıyoruz. Aşağıda belirttiğim noktalardan tutarak yukarıya dogru biraz cekiyoruz.yanimizda düz uclu bir tornavida olmasinda yarar var. Biraz cektikten sonra tornavida yardimiyla biraz esneterek gözü yuvadan cikartmis oluyoruz.
Sonrasinda arkada yesil uclu soketi cikartiyoruz ve goz yuvadan tamamen ayrilmis oluyor.
Kirmizi olan ampul yeri.sola dogru dondurerek yerinden cikariyoruz ve yeni ampulu takip soketide yerine taktiktan sonra gozu ilk arkasi yuvaya girecek sekilde yerine sokup asagi dogru hafifce bastiriyoruz. Yerine kolayca oturuyor.
Sonuç:
upload free
Birazdan kadranda yanmayan yada soluk yanan kisimlarin degisimini anlatacagim.
Gostergelerinizde yanmayan ampulleri degismekte cok kolay. Oncelikle fotoda gordugunuz vidalari yildiz uclu bir tornavida yardimiyla sokuyoruz.
Gosterge cercevesini kendimize dogru cekiyoruz. Alt kisimda sag ve solda iki tırnak var.yerinden cikmazsa yine duz uclu tornavida yardimiyla biraz esneterek yerinden cikarabiliriz.
Cerceveyi cikardiktan sonra gostergeyi yerinden sokmek kaliyor. Yildiz uclu tornavida ile gosterge panelini tutan 3 vidayi yerinden sokuyoruz. Tornavidanin miknatisli olmasi bizim icin iyi olur. Vidalar arka kısma duserse bulmasi zor olabilir.
Vidalari yerinden cikardiktan sonra gosterge panelimizde var olan oklarla gosterdigim 3 soketi yerinden cikarizyoruz. Ve gosterge panelimiz artik yuvadan cikmak icin özgür.
Gosterge panelinin arkasi bu sekilde.
Yukarida kirmizi isaretli olan ampuller plakaliklarda kullanilan dipsiz ampullerden. Digerleri kucuk dipsiz ampul. Soluk yada yanmayan taraftaki ampulleri degistirip gosterge panelimizi sokerken izledigimiz adimlari tersine yaparak yerine monte ettikten sonra kontrolunu yapabilirsiniz. Bu arada gunluk km sayaciniz sifirlanacak bilginiz olsun.
Ampul degisimini gunduz yaptigim icin degisim sonra foto almadim cunku belli olmuyor daha sonra foto cekip yükleyecem
Simdi sira vites belirtecimizde.
Sokme islemine baslamadan once vitesi N konumuna aliyoruz. Duz uclu toranvida yardimiyla fotoda belirttiğim kisimdan biraz esneterek parcayi yukari dogru kaldiriyoruz.
Vites kolunu sola doğru cevirerek yerinden cikariyoruz.
Ve kolsoldaki parcayi dikkatlice yerinden cikariyoruz. Cakmaklik ve vites modlarinin soketlerini yerlerinden dikkatlice cikariyoruz. Bunlari cikarirken vites rayinin bulundugu kismi cizmemeye dikkat edin.
Simdi sira geldi vites rayini yerinden cikartmaya. Asagidaki fotoda gosterdigim noktalari gri kisimlari disari dogru duz tornavida yardimiyla hafifce esnetiyoruz.zaten kolayca cikiyor yerinden.
Ampul yuvasini sola dogru cevirerek yerinden cikariyoruz. Yine kucuk dipsiz ampul ile patlayan ampulumuzu degisiyoruz.
Sokerken izledigimiz adimlarin tersini uygulayarak konsolu yerine monte ediyoruz. Cakmakligin bulundugu parcayi yerine takarken oncelikle klima kontrol dugmelerinin altindaki kismi yerine oturtmayi unutmayin.
Diyelimki teybide degiseceksiniz.
Konsolu sökmek icin alttaki iki vidayi yildiz uclu tornavida ile sokuyoruz.
Klima kontrol tuslarinin alt kısmından tutarak kendimize dogru yavasca çekiyoruz.
Ust kisimda fotoda belirttiğim kisimlardaki tirnaklari duz uclu tornavida yardimiyla yavasca esneterek yerinden çıkarıyoruz. Konsola zarar vermemek icin toravidanin ucuna bez sarabilirsiniz.
Arka kisimda üstte dortlulerin soketi ve altta 2 adet klima kontrol unitesinin soketleri var.onlarida yerinden cikararak konsolu yerinden alabiliyoruz. Sonrasinda teybimizi yerinden çıkarabiliriz. Teyp sokmeyide ileride baska bir teyp aldigimda anlatırım.
Simdilik bu kadar
Öncelikle konsoldaki saatin lambasi yanmıyordu. Gece sürüşlerinde önemli bir ayrıntı olduğu için ilk saatin ampulünü değişerek işe başladım.
Saatin olduğu kısmı sökmek cok basit.
Oncelikle saatin ustundeki torpido gözünü açıyoruz. Aşağıda belirttiğim noktalardan tutarak yukarıya dogru biraz cekiyoruz.yanimizda düz uclu bir tornavida olmasinda yarar var. Biraz cektikten sonra tornavida yardimiyla biraz esneterek gözü yuvadan cikartmis oluyoruz.
Sonrasinda arkada yesil uclu soketi cikartiyoruz ve goz yuvadan tamamen ayrilmis oluyor.
Kirmizi olan ampul yeri.sola dogru dondurerek yerinden cikariyoruz ve yeni ampulu takip soketide yerine taktiktan sonra gozu ilk arkasi yuvaya girecek sekilde yerine sokup asagi dogru hafifce bastiriyoruz. Yerine kolayca oturuyor.
Sonuç:
upload free
Birazdan kadranda yanmayan yada soluk yanan kisimlarin degisimini anlatacagim.
Gostergelerinizde yanmayan ampulleri degismekte cok kolay. Oncelikle fotoda gordugunuz vidalari yildiz uclu bir tornavida yardimiyla sokuyoruz.
Gosterge cercevesini kendimize dogru cekiyoruz. Alt kisimda sag ve solda iki tırnak var.yerinden cikmazsa yine duz uclu tornavida yardimiyla biraz esneterek yerinden cikarabiliriz.
Cerceveyi cikardiktan sonra gostergeyi yerinden sokmek kaliyor. Yildiz uclu tornavida ile gosterge panelini tutan 3 vidayi yerinden sokuyoruz. Tornavidanin miknatisli olmasi bizim icin iyi olur. Vidalar arka kısma duserse bulmasi zor olabilir.
Vidalari yerinden cikardiktan sonra gosterge panelimizde var olan oklarla gosterdigim 3 soketi yerinden cikarizyoruz. Ve gosterge panelimiz artik yuvadan cikmak icin özgür.
Gosterge panelinin arkasi bu sekilde.
Yukarida kirmizi isaretli olan ampuller plakaliklarda kullanilan dipsiz ampullerden. Digerleri kucuk dipsiz ampul. Soluk yada yanmayan taraftaki ampulleri degistirip gosterge panelimizi sokerken izledigimiz adimlari tersine yaparak yerine monte ettikten sonra kontrolunu yapabilirsiniz. Bu arada gunluk km sayaciniz sifirlanacak bilginiz olsun.
Ampul degisimini gunduz yaptigim icin degisim sonra foto almadim cunku belli olmuyor daha sonra foto cekip yükleyecem
Simdi sira vites belirtecimizde.
Sokme islemine baslamadan once vitesi N konumuna aliyoruz. Duz uclu toranvida yardimiyla fotoda belirttiğim kisimdan biraz esneterek parcayi yukari dogru kaldiriyoruz.
Vites kolunu sola doğru cevirerek yerinden cikariyoruz.
Ve kolsoldaki parcayi dikkatlice yerinden cikariyoruz. Cakmaklik ve vites modlarinin soketlerini yerlerinden dikkatlice cikariyoruz. Bunlari cikarirken vites rayinin bulundugu kismi cizmemeye dikkat edin.
Simdi sira geldi vites rayini yerinden cikartmaya. Asagidaki fotoda gosterdigim noktalari gri kisimlari disari dogru duz tornavida yardimiyla hafifce esnetiyoruz.zaten kolayca cikiyor yerinden.
Ampul yuvasini sola dogru cevirerek yerinden cikariyoruz. Yine kucuk dipsiz ampul ile patlayan ampulumuzu degisiyoruz.
Sokerken izledigimiz adimlarin tersini uygulayarak konsolu yerine monte ediyoruz. Cakmakligin bulundugu parcayi yerine takarken oncelikle klima kontrol dugmelerinin altindaki kismi yerine oturtmayi unutmayin.
Diyelimki teybide degiseceksiniz.
Konsolu sökmek icin alttaki iki vidayi yildiz uclu tornavida ile sokuyoruz.
Klima kontrol tuslarinin alt kısmından tutarak kendimize dogru yavasca çekiyoruz.
Ust kisimda fotoda belirttiğim kisimlardaki tirnaklari duz uclu tornavida yardimiyla yavasca esneterek yerinden çıkarıyoruz. Konsola zarar vermemek icin toravidanin ucuna bez sarabilirsiniz.
Arka kisimda üstte dortlulerin soketi ve altta 2 adet klima kontrol unitesinin soketleri var.onlarida yerinden cikararak konsolu yerinden alabiliyoruz. Sonrasinda teybimizi yerinden çıkarabiliriz. Teyp sokmeyide ileride baska bir teyp aldigimda anlatırım.
Simdilik bu kadar