Merhaba arkadaşlar. Mehmet kardeşimle birlikte tanıtım videosunu çektiğimiz 2012 Dizel Forester aracımla nihayet uzun yola gidebildim. DPF iptalinden sonra şehir içi yakıt tüketiminin 7.4 lt/100 km'ye düştüğünü test esnasında belirtmiştim. Dün Ankara'dan Bursa'ya yolculuğum esnasında uzun yol yakıt değerlerini de ölçme fırsatım oldu. Araçta 3 kişiydik, depo ve bagaj doluydu. Yol bilgisayarını sıfırladım, 90 km/s sabit hızda cruise control ile Sivrihisar'a kadar geldim. Yolda arada bir kaç kere 4.8 değerini görsem de en son 5 lt/100 km ile testin ikinci aşamasına geçtim. Yol bilgisayarını tekrar sıfırladım ve bu sefer 120 km/s sabir hızda cruise control ile Eskişehir'e kadar geldim. Eskişehir'e girerken gördüğüm değer 6 lt/100 km idi. Eskişehir'den sonra cruise controlu devre dışı bıraktım (yol çok değişik sürüş özelliklerine sahip olduğu için). Yol boyunca değişik sürat kademeleri kullanarak Bursa'ya vardım. Hatta çevre yolunda bir süre 160 ile gittim. Vardığımda tüketim 5.8 lt/100 km gösteriyordu. Sonuçta araç gerçekten ekonomik. Önceki aracım olan dizel Toyota Corolla'dan motoru 600 cc daha büyük, 60 HP daha güçlü ve sürekli dört çeker olmasına rağmen bu yakıt değerlerine ulaşmak gerçekten çok şaşırtıcı geldi bana. Arada ciddi bir teknoloji farkı var. Olumsuz olarak söyleyebileceğim tek şey tüm Subaru kullanıcılarının bildiği yalıtım sorunu. Bir Alman aracı kadar sessiz değil ama bunu ve çözümünü zaten hepimiz biliyoruz. Allah herkese istediği aracı nasip etsin.
(19-01-2020, Saat: 15:29)furtherquiterdeeper demiş ki: Merhaba arkadaşlar. Mehmet kardeşimle birlikte tanıtım videosunu çektiğimiz 2012 Dizel Forester aracımla nihayet uzun yola gidebildim. DPF iptalinden sonra şehir içi yakıt tüketiminin 7.4 lt/100 km'ye düştüğünü test esnasında belirtmiştim. Dün Ankara'dan Bursa'ya yolculuğum esnasında uzun yol yakıt değerlerini de ölçme fırsatım oldu. Araçta 3 kişiydik, depo ve bagaj doluydu. Yol bilgisayarını sıfırladım, 90 km/s sabit hızda cruise control ile Sivrihisar'a kadar geldim. Yolda arada bir kaç kere 4.8 değerini görsem de en son 5 lt/100 km ile testin ikinci aşamasına geçtim. Yol bilgisayarını tekrar sıfırladım ve bu sefer 120 km/s sabir hızda cruise control ile Eskişehir'e kadar geldim. Eskişehir'e girerken gördüğüm değer 6 lt/100 km idi. Eskişehir'den sonra cruise controlu devre dışı bıraktım (yol çok değişik sürüş özelliklerine sahip olduğu için). Yol boyunca değişik sürat kademeleri kullanarak Bursa'ya vardım. Hatta çevre yolunda bir süre 160 ile gittim. Vardığımda tüketim 5.8 lt/100 km gösteriyordu. Sonuçta araç gerçekten ekonomik. Önceki aracım olan dizel Toyota Corolla'dan motoru 600 cc daha büyük, 60 HP daha güçlü ve sürekli dört çeker olmasına rağmen bu yakıt değerlerine ulaşmak gerçekten çok şaşırtıcı geldi bana. Arada ciddi bir teknoloji farkı var. Olumsuz olarak söyleyebileceğim tek şey tüm Subaru kullanıcılarının bildiği yalıtım sorunu. Bir Alman aracı kadar sessiz değil ama bunu ve çözümünü zaten hepimiz biliyoruz. Allah herkese istediği aracı nasip etsin.
Super degerler daha ne olsun guzel gunlerde kullanmaniz duasiyla
(19-01-2020, Saat: 15:29)furtherquiterdeeper demiş ki: Merhaba arkadaşlar. Mehmet kardeşimle birlikte tanıtım videosunu çektiğimiz 2012 Dizel Forester aracımla nihayet uzun yola gidebildim. DPF iptalinden sonra şehir içi yakıt tüketiminin 7.4 lt/100 km'ye düştüğünü test esnasında belirtmiştim. Dün Ankara'dan Bursa'ya yolculuğum esnasında uzun yol yakıt değerlerini de ölçme fırsatım oldu. Araçta 3 kişiydik, depo ve bagaj doluydu. Yol bilgisayarını sıfırladım, 90 km/s sabit hızda cruise control ile Sivrihisar'a kadar geldim. Yolda arada bir kaç kere 4.8 değerini görsem de en son 5 lt/100 km ile testin ikinci aşamasına geçtim. Yol bilgisayarını tekrar sıfırladım ve bu sefer 120 km/s sabir hızda cruise control ile Eskişehir'e kadar geldim. Eskişehir'e girerken gördüğüm değer 6 lt/100 km idi. Eskişehir'den sonra cruise controlu devre dışı bıraktım (yol çok değişik sürüş özelliklerine sahip olduğu için). Yol boyunca değişik sürat kademeleri kullanarak Bursa'ya vardım. Hatta çevre yolunda bir süre 160 ile gittim. Vardığımda tüketim 5.8 lt/100 km gösteriyordu. Sonuçta araç gerçekten ekonomik. Önceki aracım olan dizel Toyota Corolla'dan motoru 600 cc daha büyük, 60 HP daha güçlü ve sürekli dört çeker olmasına rağmen bu yakıt değerlerine ulaşmak gerçekten çok şaşırtıcı geldi bana. Arada ciddi bir teknoloji farkı var. Olumsuz olarak söyleyebileceğim tek şey tüm Subaru kullanıcılarının bildiği yalıtım sorunu. Bir Alman aracı kadar sessiz değil ama bunu ve çözümünü zaten hepimiz biliyoruz. Allah herkese istediği aracı nasip etsin.
Harika degerler. Ben 2016 dizel euro6 motor olanini kullaniyorum, bende DPF -henuz- yerli yerinde oldugu icin tum soylediginiz degerlerden 0.8 - 1lt kadar daha fazla yakiyorum sehir ici ve uzun yolda.
Benim aracım da euro 5 motora sahip. 7,4 lük şehir içi değerleri ben de görüyorum. Şehirler arasını kısmetse bu hafta içinde göreceğim. Sizin 5,8 lt/100 km değeri yolun tamamı mı yoksa en son etabın değeri mi?
Ekleyeyim DPF iptal edilmiş durumda Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Enver abi uzun yolda olması gereken değerleri yakalamışsın. Bundan sonra daha da keyifli yolculuklar dilerim. Ben 2.5 yılı aşkın aynı motor ve şanzıman ikilisini kullandığım için tabi ki şaşırmadım. Bu arada aynı motoru kullanan CVT şanzıman her daim şehir içi +1 şehir dışı + 0.5 lt fazla yakması normaldir.
(20-01-2020, Saat: 08:48)Nuri_Kongur demiş ki: Benim aracım da euro 5 motora sahip. 7,4 lük şehir içi değerleri ben de görüyorum. Şehirler arasını kısmetse bu hafta içinde göreceğim. Sizin 5,8 lt/100 km değeri yolun tamamı mı yoksa en son etabın değeri mi?
Ekleyeyim DPF iptal edilmiş durumda Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Eskişehir - Bursa arası son etap. 70-160 km arası değişik süratler kullandım ama araca yüklenmedim. Genelde hangi viteste olursam olayım azami tork değeri olan 1600 rpm civarında kullanmaya çalıştım (160 km/s hariç).
(19-01-2020, Saat: 15:29)Merhaba. Ben de aynı araçtan kullanıyorum. 2011 model 103 bin km de. Bu DPF iptali çok gerekli mi. Benim Sakarya da şehir içi tüketimin 7.5 lt. DPF nin dolu olduğunun göstergesi nedir. İptalinden sonra araca ne tür yazılım yapılıyor. Yani klasik 150den 180 e mi çıkarıyorlar yoksa sadece egzoz yazılımı mi yapılıyor. demiş ki: Merhaba arkadaşlar. Mehmet kardeşimle birlikte tanıtım videosunu çektiğimiz 2012 Dizel Forester aracımla nihayet uzun yola gidebildim. DPF iptalinden sonra şehir içi yakıt tüketiminin 7.4 lt/100 km'ye düştüğünü test esnasında belirtmiştim. Dün Ankara'dan Bursa'ya yolculuğum esnasında uzun yol yakıt değerlerini de ölçme fırsatım oldu. Araçta 3 kişiydik, depo ve bagaj doluydu. Yol bilgisayarını sıfırladım, 90 km/s sabit hızda cruise control ile Sivrihisar'a kadar geldim. Yolda arada bir kaç kere 4.8 değerini görsem de en son 5 lt/100 km ile testin ikinci aşamasına geçtim. Yol bilgisayarını tekrar sıfırladım ve bu sefer 120 km/s sabir hızda cruise control ile Eskişehir'e kadar geldim. Eskişehir'e girerken gördüğüm değer 6 lt/100 km idi. Eskişehir'den sonra cruise controlu devre dışı bıraktım (yol çok değişik sürüş özelliklerine sahip olduğu için). Yol boyunca değişik sürat kademeleri kullanarak Bursa'ya vardım. Hatta çevre yolunda bir süre 160 ile gittim. Vardığımda tüketim 5.8 lt/100 km gösteriyordu. Sonuçta araç gerçekten ekonomik. Önceki aracım olan dizel Toyota Corolla'dan motoru 600 cc daha büyük, 60 HP daha güçlü ve sürekli dört çeker olmasına rağmen bu yakıt değerlerine ulaşmak gerçekten çok şaşırtıcı geldi bana. Arada ciddi bir teknoloji farkı var. Olumsuz olarak söyleyebileceğim tek şey tüm Subaru kullanıcılarının bildiği yalıtım sorunu. Bir Alman aracı kadar sessiz değil ama bunu ve çözümünü zaten hepimiz biliyoruz. Allah herkese istediği aracı nasip etsin.
Mesut hocam eğer bir sıkıntı yoksa 103.000 km.de gerekli değil. Yakıt tüketimi de anormal değil DPF.nin dolu olduğunun göstergesi bu değildir. Aracı OBD.den bilgisayara bağladığınızda DPF doluluk oranı % olarak görünür ancak lamba yanıp sönmüyorsa zaten bir sıkıntı yok demektir. Siz DPF.in uzun ömürlü olması için bazı sürüş prensiplerini titizlikle uygulayabilirsiniz ama. Örneğin aracı arada bir çevre yoluna çıkarıp yüksek devirlerde (2500-3000 devir) 5-10 dk sürün mesela. Bu egzoz gazı sıcaklığını yükseltecek ve aracın rejenerasyon yapmasına sebep olacaktır.
Arkadaşlar aracımı aldığımda var olan yağ sızıntızını Raci ustayla bir süre takip ettikten sonra sızıntının karter contasından kaynaklandığını tespit etmiştik. Sızıntı ciddi olmadığı ve sorunun çözümü için motorun inmesi gerektiği için Raci usta ile bu onarımın 170000 km bakımında yapılmasına karar vermiştik. Nihayet tatil dönüşü bakım km.sine ulaştım ve aracımı Pazartesi günü Arıcan Subaru'ya bıraktım. Motor inmişken olası başka bir sorun var mı diye de bakıldı. Karter contasına ilave olarak motorun ön tarafında da bir keçe değişimi yapıldı. Aracı tüm bakımları ve onarımı yapılmış olarak Çarşamba akşamı teslim aldım. Doğuş Oto'nun VW grubu araçların basit onarımları için bile (hoparlör değişimi) aracın üç gün bırakılmasını istediği bir ortamda üç günde motor indirip toplayan Arıcan Subaru ekibine çok teşekkür ediyorum. Not: Merak edenler için 2500 TL'si işçilik olmak üzere tamamı 3390 TL tuttu.