Arkadaşlar tüm araçlarda başımıza gelebilecek bir durum olan araçlarımızın arızaya düşme durumu ve göstergede yanan arıza lambası olayına da değinmek istiyorum. Aracımızda arıza lambası yandığında sanayiye ve ya servislere gidiyoruz gittiğimizde aracın arıza lambası Pc den söndürülüyor ve sorun ne görünüyorsa bize söyleniyor. Ama bizim yapmamız gerek bir şey daha var arıza lambası söndürülmeden önce arıza kodunu bir kenara yazmak. Çünkü konu akışında göreceksiniz yakında bir arıza kodunun tek bir anlamı olmasına rağmen buraya bu arıza lambasının yanmasında rol oynayan olası sebepleri de paylaşacağım.
Bu konu gerçekten arkası yarın olacak kodların sayısı 300 e yakın çünkü.
Ayrıca yabancı bir kaynaktan faydalandığım için maalesef Google Translate Türkçesiyle paylaşımlar yapacağım eskiye nazaran çok iyi çeviri yapıyor anlaşılmaz bir halde değil yazılanlar onun için de kusura bakmayın yabancı dil bilmiyorum
Takipte kalın...
P0011 SUBARU - Eksantrik Mili Konumu 'A' Zaman Aşımı İlerlemesi veya Performans Sıra 1
Olası nedenler
Düşük veya Kirli Motor Yağı
Triger kayışı hizası
AVCS solenoidi arızalı
Olası semptomlar
Motor Işığı AÇIK (veya Servis Motoru Yakında İkaz Işığı)
Güç kaybı / Kayıp
Motor gürültüsü
Motor kaba rölanti
P0011 SUBARU Açıklama
Motor Kontrol Modülü ( ECM ) emme eksantrik mili açısını düzenlemek için Yağ Kontrol Valfini (OCV) kontrol eder. Açı değişiminin bir sonucu olarak, motor zamanlaması ileri veya geciktir. Motor zamanlamasını en iyi duruma getirme, motorun torku ve yakıt tasarrufunu geliştirmesine yardımcı olur ve egzoz emisyonları genel sürüş koşullarında azalır. Değişken Vana Zamanlaması (VVT) sistemi Yağ Kontrol Valfı (OCV) ve VVT kontrolörü içerir. ECM, kam mili ve krank mili konum sensörlerinden gelen sinyalleri kullanarak gerçek giriş valfi zamanlamasını tespit eder ve geri besleme kontrolünü gerçekleştirir.
Kablo demeti açık veya kısa devre
Bileşene (sensör, solenoidler, aktüatör vb.) Bağlı olan teller ya açık (kesilmiş, kırık, ayrılmış) ya da kısa devre (diğer tellere, bileşenlere, gövdeye dokunmak) olduğu anlamına gelir. "Açık" ve "kısa" ortak elektriksel terimlerdir. Açık bir tel ya da bağlantı kesildi. Kısa, telin zemine veya başka bir tele kazara bağlanmasıdır. Basit elektronikte, bu genellikle bir şeylerin işe yaramayacağı anlamına gelir. Karmaşık elektronik cihazlarla (ECM'ler veya PCM'ler gibi) bu bazen bir şeyin işe yarayacağı anlamına gelir, ancak bunun yapılması gerektiği anlamına gelmez.
Devre zayıf elektrik bağlantısı
Bu, bileşen (sensör, solenoidler, aktüatör vb.) Konektörün tamamen bağlı olmadığı veya bağlantısı kesilmediği anlamına gelir. Herhangi bir bileşeni değiştirmeden önce, konektörün bağlantısını kesin, yeniden takın ve sistemi veya bileşeni tekrar test edin. Arızalı veya Başarısız bileşen Bu, bileşenin muhtemelen kodun nedeni olduğu ve değiştirilmesi gerektiği anlamına gelir. Motor mekanik sorunları "Motor mekanik sorunu" OBDII kodunun muhtemel nedenleri olarak listelenmişse, bu, elektronik bir bileşen tarafından değil, pistonlar, valfler, mekanik pompa gibi mekanik bir bileşenden kaynaklandığı anlamına gelir .
Motor Yalın Sistemi (Yalın Karışım)
"Motor Yalın" veya "Yalın Karışım", motorun yanması sırasında aşırı hava olduğu anlamına gelir. İdeal Hava / Yakıt (A / F) oranı 14.7: 1'dir, bu da yakıtın bir bölümüne 14.7 parça hava demektir. Emme contaları, arızalı Kütle Havası Akışı (MAF) ve arızalı A / F Sensörleri, motorun çok yalın çalıştığı zaman sık görülen problemlerdir.
Motor Zengin Sistem (Zengin Karışım)
"Motor Zengin" veya "Zengin Karışım", motorun yanması sırasında aşırı miktarda yakıt olduğunu gösterir. İdeal Hava / Yakıt (A / F) oranı 14.7: 1'dir, bu da yakıtın bir bölümüne 14.7 parça hava demektir. Sızıntı yakıt enjektörleri, kötü bujiler, arızalı Kütle Havası Akışı (MAF) ve arızalı A / F Sensörleri, motor çok fazla çalışırken sık görülen problemlerdir.
Bu konu gerçekten arkası yarın olacak kodların sayısı 300 e yakın çünkü.
Ayrıca yabancı bir kaynaktan faydalandığım için maalesef Google Translate Türkçesiyle paylaşımlar yapacağım eskiye nazaran çok iyi çeviri yapıyor anlaşılmaz bir halde değil yazılanlar onun için de kusura bakmayın yabancı dil bilmiyorum

Takipte kalın...
P0011 SUBARU - Eksantrik Mili Konumu 'A' Zaman Aşımı İlerlemesi veya Performans Sıra 1
Olası nedenler
Düşük veya Kirli Motor Yağı
Triger kayışı hizası
AVCS solenoidi arızalı
Olası semptomlar
Motor Işığı AÇIK (veya Servis Motoru Yakında İkaz Işığı)
Güç kaybı / Kayıp
Motor gürültüsü
Motor kaba rölanti
P0011 SUBARU Açıklama
Motor Kontrol Modülü ( ECM ) emme eksantrik mili açısını düzenlemek için Yağ Kontrol Valfini (OCV) kontrol eder. Açı değişiminin bir sonucu olarak, motor zamanlaması ileri veya geciktir. Motor zamanlamasını en iyi duruma getirme, motorun torku ve yakıt tasarrufunu geliştirmesine yardımcı olur ve egzoz emisyonları genel sürüş koşullarında azalır. Değişken Vana Zamanlaması (VVT) sistemi Yağ Kontrol Valfı (OCV) ve VVT kontrolörü içerir. ECM, kam mili ve krank mili konum sensörlerinden gelen sinyalleri kullanarak gerçek giriş valfi zamanlamasını tespit eder ve geri besleme kontrolünü gerçekleştirir.
Kablo demeti açık veya kısa devre
Bileşene (sensör, solenoidler, aktüatör vb.) Bağlı olan teller ya açık (kesilmiş, kırık, ayrılmış) ya da kısa devre (diğer tellere, bileşenlere, gövdeye dokunmak) olduğu anlamına gelir. "Açık" ve "kısa" ortak elektriksel terimlerdir. Açık bir tel ya da bağlantı kesildi. Kısa, telin zemine veya başka bir tele kazara bağlanmasıdır. Basit elektronikte, bu genellikle bir şeylerin işe yaramayacağı anlamına gelir. Karmaşık elektronik cihazlarla (ECM'ler veya PCM'ler gibi) bu bazen bir şeyin işe yarayacağı anlamına gelir, ancak bunun yapılması gerektiği anlamına gelmez.
Devre zayıf elektrik bağlantısı
Bu, bileşen (sensör, solenoidler, aktüatör vb.) Konektörün tamamen bağlı olmadığı veya bağlantısı kesilmediği anlamına gelir. Herhangi bir bileşeni değiştirmeden önce, konektörün bağlantısını kesin, yeniden takın ve sistemi veya bileşeni tekrar test edin. Arızalı veya Başarısız bileşen Bu, bileşenin muhtemelen kodun nedeni olduğu ve değiştirilmesi gerektiği anlamına gelir. Motor mekanik sorunları "Motor mekanik sorunu" OBDII kodunun muhtemel nedenleri olarak listelenmişse, bu, elektronik bir bileşen tarafından değil, pistonlar, valfler, mekanik pompa gibi mekanik bir bileşenden kaynaklandığı anlamına gelir .
Motor Yalın Sistemi (Yalın Karışım)
"Motor Yalın" veya "Yalın Karışım", motorun yanması sırasında aşırı hava olduğu anlamına gelir. İdeal Hava / Yakıt (A / F) oranı 14.7: 1'dir, bu da yakıtın bir bölümüne 14.7 parça hava demektir. Emme contaları, arızalı Kütle Havası Akışı (MAF) ve arızalı A / F Sensörleri, motorun çok yalın çalıştığı zaman sık görülen problemlerdir.
Motor Zengin Sistem (Zengin Karışım)
"Motor Zengin" veya "Zengin Karışım", motorun yanması sırasında aşırı miktarda yakıt olduğunu gösterir. İdeal Hava / Yakıt (A / F) oranı 14.7: 1'dir, bu da yakıtın bir bölümüne 14.7 parça hava demektir. Sızıntı yakıt enjektörleri, kötü bujiler, arızalı Kütle Havası Akışı (MAF) ve arızalı A / F Sensörleri, motor çok fazla çalışırken sık görülen problemlerdir.