Merhabalar,
Bugün başıma gelen bir mevzuyu paylaşmak istiyorum sizin de başınıza gelebilir. Forumda aradım ama denk gelmedi.
Seyahate çıkmıştım bir arkadaşıma arabamı bırakmıştım. O da sağolsun yanmayan bir park lambasını değiştirtiyor iyilik olsun diye ve arabamı yıkattırıyor (yağmurdan yağmura yıkandığı için biraz üzülmüş). Arabayı temizlerken direksiyonun üstündeki park lamba düğmesine basıyor silen arkadaş sonra da herkes bir türlü park lambaları sönmüyor diye telaşa düşüyor, elektrikçi çağrılıyor sigorta kutusu, orası burası derken çözemiyor... Derken arkadaş geri geliyor ve durumu öğrenip beni arıyor. Ben de tahmin yürüterek park tuşuna bak diyorum ve sorun çözülüyor. 5 dakika sonra tekrar telefon geliyor ve motor arıza lambasının yandığı ve arabanın garip çalıştığını söylüyor. Benim hemen aklıma motora su kaçtığı ya da basınçlı sudan bir sorun olduğu geliyor. Sonra arabayı kullan biraz daha diyorum yine ışık sönmüyor. Sonra sağolsun birkaç saat sonra arabayla benim ısrarımla beni karşılamaya geliyor. Araba saat gibi çalışıyor ama arıza ışığı yanıp sönüyor hızlandıkça daha da hızlı yanıp sönüyor. Göstergelerde sorun yok, arabadan kötü ses gelmiyor, çalışması iyi, çiğ yakıt atmıyor vs vs vs. Sonra kaputu açıp dinliyorum arabayı bir sorun yok. Kontağı kapatıyoruz sonra tekrar açtığımızda fan anlamsız yere devreye girip çıkıyor. Neyse ben herşeyi göze alıp arabayla eve doğru gidiyorum ne hararet var ne tekleme... Derken uzun okumalar, youtube videoları derken karşıma <TEST BAĞLANTILARI - YEŞİL SOKETLER> diye bir konu geliyor.
Direksiyonun altında kablo yığınımızın içerisinde birbirine eş iki yeşil soket bulunuyormuş. Bunların maksadı aracı test etmek ve ecu yazılımı güncellemesi yapmakmış ve hatta bilinmeyen başka özellikleri olduğu da rivayet ediliyor. Bunlar takılırsa araç kendini sıfırlıyor ve tekrardan ayarlarını yapmaya başlıyor. Bir bakıma bizim arabayı sürüşümüzü yeniden öğreniyor. Bu takılı haldeyken de belli aralıklarla fan da devreye girip çıkıyor.
Ben de bunları okuduktan sonra gecenin köründe içimden dua ederek arabaya gittim ve direksiyonun altına yattım. Bir güzel izole bantla sarılmış iki yeşil soket buldum. İzole bant da daha pırıl pırıl toz bile yok üzerinde. Elektrik ustası, sen git boşta kalmış soketler de yalama olmuş diye hem bağla hem bantla, belki arabanın parkları söner diye. Kulaklarını çınlata çınlata bantı ayırdım. İlgili dökümanlarda yazdığı gibi kontağı açtım soketleri ayırdım kontağı kapadım ve tekrardan açıp arabayı çalıştırdım. Işık gitti
[attachment=379]
Siz siz olun bu yeşil soketleri kimseye elletmeyin Umarım tekrar edilmiş bir paylaşım olmamıştır.
Keyifli sürüşler,
Orhan
Bugün başıma gelen bir mevzuyu paylaşmak istiyorum sizin de başınıza gelebilir. Forumda aradım ama denk gelmedi.
Seyahate çıkmıştım bir arkadaşıma arabamı bırakmıştım. O da sağolsun yanmayan bir park lambasını değiştirtiyor iyilik olsun diye ve arabamı yıkattırıyor (yağmurdan yağmura yıkandığı için biraz üzülmüş). Arabayı temizlerken direksiyonun üstündeki park lamba düğmesine basıyor silen arkadaş sonra da herkes bir türlü park lambaları sönmüyor diye telaşa düşüyor, elektrikçi çağrılıyor sigorta kutusu, orası burası derken çözemiyor... Derken arkadaş geri geliyor ve durumu öğrenip beni arıyor. Ben de tahmin yürüterek park tuşuna bak diyorum ve sorun çözülüyor. 5 dakika sonra tekrar telefon geliyor ve motor arıza lambasının yandığı ve arabanın garip çalıştığını söylüyor. Benim hemen aklıma motora su kaçtığı ya da basınçlı sudan bir sorun olduğu geliyor. Sonra arabayı kullan biraz daha diyorum yine ışık sönmüyor. Sonra sağolsun birkaç saat sonra arabayla benim ısrarımla beni karşılamaya geliyor. Araba saat gibi çalışıyor ama arıza ışığı yanıp sönüyor hızlandıkça daha da hızlı yanıp sönüyor. Göstergelerde sorun yok, arabadan kötü ses gelmiyor, çalışması iyi, çiğ yakıt atmıyor vs vs vs. Sonra kaputu açıp dinliyorum arabayı bir sorun yok. Kontağı kapatıyoruz sonra tekrar açtığımızda fan anlamsız yere devreye girip çıkıyor. Neyse ben herşeyi göze alıp arabayla eve doğru gidiyorum ne hararet var ne tekleme... Derken uzun okumalar, youtube videoları derken karşıma <TEST BAĞLANTILARI - YEŞİL SOKETLER> diye bir konu geliyor.
Direksiyonun altında kablo yığınımızın içerisinde birbirine eş iki yeşil soket bulunuyormuş. Bunların maksadı aracı test etmek ve ecu yazılımı güncellemesi yapmakmış ve hatta bilinmeyen başka özellikleri olduğu da rivayet ediliyor. Bunlar takılırsa araç kendini sıfırlıyor ve tekrardan ayarlarını yapmaya başlıyor. Bir bakıma bizim arabayı sürüşümüzü yeniden öğreniyor. Bu takılı haldeyken de belli aralıklarla fan da devreye girip çıkıyor.
Ben de bunları okuduktan sonra gecenin köründe içimden dua ederek arabaya gittim ve direksiyonun altına yattım. Bir güzel izole bantla sarılmış iki yeşil soket buldum. İzole bant da daha pırıl pırıl toz bile yok üzerinde. Elektrik ustası, sen git boşta kalmış soketler de yalama olmuş diye hem bağla hem bantla, belki arabanın parkları söner diye. Kulaklarını çınlata çınlata bantı ayırdım. İlgili dökümanlarda yazdığı gibi kontağı açtım soketleri ayırdım kontağı kapadım ve tekrardan açıp arabayı çalıştırdım. Işık gitti
[attachment=379]
Siz siz olun bu yeşil soketleri kimseye elletmeyin Umarım tekrar edilmiş bir paylaşım olmamıştır.
Keyifli sürüşler,
Orhan