2003 2.0 X forester var. Araçta Lpg var ve motor 366 bin Km'de
Sorunum ise aşağıda özetleyeceğim. Kendim Alman markasındayım o nedenle bu araçlara uzağız. Bir kaç bilene sordum. bir usta (bilinen bir usta) aracı kullandı.
Araç ilk çalışırken benzinde, sanki kışın karbüratörlü araçları jikle çekmeden çalıştırma gibi oluyor ilk yoğun bir duman atıyor ve stop etti edecek çalışırken 10 saniye kadar sonra birden devir yükseliyor ve düzgün çalışmaya başlıyor. Ama bu arada gaza basarsam stop ediyor , çok yavaş gaz verirsem belki devir artıyor, yoksa daha düzensiz çalışıyor. LPGye geçince bu sorun yok. İlk aldığımda benzinde hiç yürümüyordu ama sonradan benzinde iyi yürüyor.
LPG'de giderken gaza ani çökünce araç birden yığılıyor ama sakin hızlanınca sorun yok . Araç rölantide çalışırken aşırı çiğ benzin gibi koku oluyor. Sanki yükü motor la gazlamış gibi. Sanki bazen tek silindir çalışmıyor gibi sesi hissediyorum. Cihaz sorgusunda oksijen sensörü ve silindirde yanma kesintisi arızası vardı.
Bir usta gördü. İlk olarak subab ayarıyapacağız dedi ve 2000 TL tutar. Buji ve buji kablosu iyi olandan kullanacaz dedi 2200 de onlar tutar ve bunlar yapılınca ona göre düzelmezse başka yerlere bakarız dedi.
Maslakta bilinen bir tuning dükkanının ortağı eski okul arkadaşımın abisi. Onu aradı oda farklı olur dedi. Bir arkadaşımın tanıdğı yine bilinen bir dükkana sordum üst kapak açılabilir komptresyona bakmak lazım filan dedi.
1. Başka markaların ustalarına elletmeyin normal araba gibi üst kapaktan bahseden çıkmış ki bunların boxer motor olduğundan haberleri yok. Araçta muhtemelen benzin pompası arızası var enjektörler de sıkıntılı görünüyor ama pompa dan sonra belli olur tam durum. Ateşleme problemi bobin ve buji kablosu ile ilgilidir değişmesi gerekebilir. Oksijen sensörü sıkıntısı varsa vuruntu performans kaybı ve ekleme yaptırır. Gaza basınca bekleyip birden hızlanabilir. Devir dibe düşüp sonra normal seviyeye gelebilir hepsi normal bu arızada. Ayrıca subaru biraz uzun sürede marş alır Alman grubu gibi basar basmaz değil de 3-4-5 saniye bile sürebilir hatta kullanma kılavuzu 10 saniyeye kadar marş basmak gerekebilir yazar özellikle soğuklarda. Marş almazsa gaza basarak çalıştırın tavsiyesi bile var. Duman atıyorsa yağı tam mı ona baktırın sadece ilk çalıştırmada mı yoksa devamında var mı muhtemelen PCV dediğim kartel havalandırma valfi arızalı olabilir. Ayrıca araç normalde gaz vermeden çalıştırılmalı ilk başta 2-3 dakika hatta hava soğuksa 5 dakika 1500 devirlerde çalışır çünkü otomatik Jiklesi vardır motor ısınınca 700 civarına düşer. Avrupa yakası daysanız Zeytinburnu nda Mustafa Dereli var Berat oto ona gidebilirsiniz ya da jaspa ya olmadı Boss Subaru ya bu servisler Google da mevcut nerededir diye tarife gerek yok. Jaspa subaru aynı zamanda yedek parçacı dır artık takip edemiyorum ama yetkili servisten bir tık ucuza orijinal parçayla onarım yaparlar. Aracınız LPG liyse bu kimlerde subap ayarı ister 2000 TL fiyat verenin o paraya yapabileceğine pek inanmıyorum ya subaru ustası değil ya da boxer motordan haberi yok.
(19-06-2023, Saat: 03:41)Cherkess demiş ki: 1. Başka markaların ustalarına elletmeyin normal araba gibi üst kapaktan bahseden çıkmış ki bunların boxer motor olduğundan haberleri yok. Araçta muhtemelen benzin pompası arızası var enjektörler de sıkıntılı görünüyor ama pompa dan sonra belli olur tam durum. Ateşleme problemi bobin ve buji kablosu ile ilgilidir değişmesi gerekebilir. Oksijen sensörü sıkıntısı varsa vuruntu performans kaybı ve ekleme yaptırır. Gaza basınca bekleyip birden hızlanabilir. Devir dibe düşüp sonra normal seviyeye gelebilir hepsi normal bu arızada. Ayrıca subaru biraz uzun sürede marş alır Alman grubu gibi basar basmaz değil de 3-4-5 saniye bile sürebilir hatta kullanma kılavuzu 10 saniyeye kadar marş basmak gerekebilir yazar özellikle soğuklarda. Marş almazsa gaza basarak çalıştırın tavsiyesi bile var. Duman atıyorsa yağı tam mı ona baktırın sadece ilk çalıştırmada mı yoksa devamında var mı muhtemelen PCV dediğim kartel havalandırma valfi arızalı olabilir. Ayrıca araç normalde gaz vermeden çalıştırılmalı ilk başta 2-3 dakika hatta hava soğuksa 5 dakika 1500 devirlerde çalışır çünkü otomatik Jiklesi vardır motor ısınınca 700 civarına düşer. Avrupa yakası daysanız Zeytinburnu nda Mustafa Dereli var Berat oto ona gidebilirsiniz ya da jaspa ya olmadı Boss Subaru ya bu servisler Google da mevcut nerededir diye tarife gerek yok. Jaspa subaru aynı zamanda yedek parçacı dır artık takip edemiyorum ama yetkili servisten bir tık ucuza orijinal parçayla onarım yaparlar. Aracınız LPG liyse bu kimlerde subap ayarı ister 2000 TL fiyat verenin o paraya yapabileceğine pek inanmıyorum ya subaru ustası değil ya da boxer motordan haberi yok.
Teşekkür ederim. Sorun her kafadan farklı ses çıkıyor. Aracı gören, kullanan usta, 2000 TL'ye subab ayarı yaparım diyen kişi bilinen bir usta, benim evime yürüme mesafesinde ve dükkanda o anda farklı bir çok subarı modeli vardı. Süreklide kapıda farklı subarular var eski yetkili servis çalışanı. 2000 TL bu işlem için ucuz mu yoksa fazla mı ( Bizim alman markada bu tarz bir ayar yok)
Aracın Cold Start Videosu ektedir. Aracın çalışmasındaki farkı göreceksiniz. İlk olarak devir artıyor. Sonrasında düşüyor stop edecek gibi oluyor. Sonrasında tekrardan yüksek devire çıkıyor. İlk marşta Duman ve çiğ yakıt kokusu fazla
Enjektörler yakıt üflemiyor gibi bir durum var, yakıt pompası da basınç sağlamıyor olabilir. enjektör ve pompa kontrol edilmeli ayrıca aracınızın ateşleme elemanlarına kesin baktırın.
Ufak bir eksik bende varmış. Ben aracı çalıştırdıktan sonra benzinde iyi çalışmıyor diye kullanmıyordum ama arabada 2 sorun varmış. LPG'de kesinlikle gaz yemiyor ve patlamalar oluyor. Ama yavaş gaza basınca sıkıntı yoktu. Benzinde kullanmadığım için ordada öyle sanıyordum ama orada bu çalışma sıkıntısı ve rölantide stop edebliyordu. Otomatik olunca tabiki rölantiden vitese geçtiği için soruın oluyordu. Normal kullanımda giderken benzinde çekiş sorunu yoktu. Birisinin vasıtasıyla tanıştığım eski subarucu bir BMW ustası bana ilk olarak LPG'de baktır dedi. Sonra Se-ta'ya gittim. Giderken aslında benzinde çekiş sıkıntısı olmadığını gördüm ve bu şekilde baktılar. Cihaz kontrolünde fakir karışım ve oksijen sensörü arızası vardı. Orada Can kardeşimiz ilk olarak LPG ayarı yaptır onlar bir kontrol etsinler biz sonra bakalım dedi. Sonradan eski sahibi az yaksın diye LPG'yi kıstırdığını çekiş düşüklüğünü o yaptığını iletince Pendik Sanayideki Atiker ustasına gittim. Kendi cihazına bağladı ve arabada ayarlar çok kötü arabada basınc yok dedi. LPG filtresini değiştirdi ve ayarlarını yaptı. Orda bile aracın çalışması değişti ama dünden bu yana araba çekişi düzeldi. Benzinde sabah çalıştırdım ve videodaki olay olmadı. Hatta az önce eve gelirken 6 KM kadar hiç LPG açmadım ve arabada hiç bir sorun yoktu.
LPG cide ayar ve filtre değişimi 400 TL ye patladı ve başkada masraf yapmadım. İlk gittiğim bilinen usta subab ayarı , buji ve kablolarını değiştirecekti yok yere. Bu nedenle tam bilen birisini arıyordum