Herkese merhabalar,
Bir sure once valf kapak contasini nasil degistirecegim ile ilgili yazi hazirlayacagimi soylemistim. Gun bugun oldu. Satin alacak kisi cumartesi gelecegi icin hazir parca varken gider ayak sizler icin bir yazi daha paylasiyorum.
Halk arasinda kulbur contasi deniyor sanirim. Motorun en ustunde, boxer da sag ve solda bulunan kapaklar. Subaru sahiplerinin (ozellikle Legacy 2009 ve oncesi) sikayet ettigi bir problem. Buji kanallarindan yag geliyor. Subaru bunun kendi hatasi oldugunu kabul etmis ve her 30.000mil ~48.000km de degismesi gerektigini soylemis.(ben de bir makalede gorunce ogrendim. Basit e bilmeyen arkadaslar icin soyleyeyi kapagin etrafinda plastik bir conta ve Buji deliklerinin etrafinda yuvarlak ser plastik conta var. bu yuvarlak contalar buji kanalina yag girmesini engelliyor.
Peki bu contayi degismek kolay mi?
- sabir isteyen bir islem. Saat 19:00 da basladim 21:00 da topladim. Sadece sol taraf. Saga dokunmadim.Enjektor yerine oturmadigi icin tekrar sokup enjektorleri duzelttim saat 22:00 oldu. Kapagi fisariya almak ortalama 30dk mi aldi. Motorun arkasina dogru alan daraldigi icin kapak takiliyor. Motorla arac karoseri arasinda ortalama 4-c mesafe var ve arkaya dogru bu mesafe 2 parmaga kadar dusuyor
Gerekli alet edavat
- 10mm lokma
- 12mm lokma
- 12mm anahtar
- lolma icin uzatma kolu
- duz tornavida
1- aracin aku kutup baslari sokulup, disariya alinir. Boylece calisma alani acmis olursunuz
2- gordugunuz soketleri yerinden cikartin, buji kablolarini cikartin. Ismini animsayamadigim havalandirma borusunu(buji kablosunun ordan filtre kabinine giden boruyu) cikartin. Ekstra yer acmak icin sigorta kutusuna giden kablolari sasede sabit tutan demir ayagi ve alt tarafta goreceginiz buyuk beyaz soketi sokun. 12mm yi kullanarak enjektor uzerindeki demir muhafazanin 4 vidasini sokup cikartin. Bu muhafazayi cikarttiktan sonra veya oncesinde yag dolun borusunu da sokun.
3- daha fazla calisma alani icin enjektorleri de sokebilirsiniz. Fakat cikartirken dikkat edin biraz benzin gelecek. Sigara filan icmeyin yani. Birde enjektor sokerken mutlaka akunun kutup baslarini sokun yoksa ariza isigi yakarsiniz. Contasini sokecegimiz kapagin ustte 3, altta 3 tane 10mm vidasi var. takarlen cok fazla gic kullanmayin kolayca kesilir bu vidalar.
Asagidaki resimde daha iyi gorebilirsiniz vidalarin yerlerini.
4- vidalari soktukten sonra kapagi torna vidayla oynatip ayirin. Sonrasinda hafifce oynatip saga ve yukari goturup borulari birazcik iterek 45derece aci yapacak sekilde cikartma sansiniz var. ama emin olun sinirleriniz bozulacak cok ugrastiriyor. Cikarttiktan sonra yerine takmaso da ugrastiriyor. Balata spreyi ile kapagin icini guzece temizleyip yeni contayi takin ve motor uzerindeki 2 yuvarlak contayi da degisip kapagi yerine takmaya calisin. Dikkat edin conta takilip yirtilmasin. Sonrasinda vidalardan once ust koseleri takip hizalayin, sonra alt tarafi takip sikmaya baslayin. Alt sag kose(motorun arkasindaki en zoru onu 10mm kucuk anahtarla ve parmakla acacaksiniz ve takacaksiniz. Once onu sonra sol ust kose, sol alt kose sag ust kose orta alt, orta ust seklinde vidalari sikistirin. Hazir enjektorleri cikartmisken temizleme ilaciniz varsa temizleyebilirsiniz. Ben balata spreyi ile birazcik etrafini temizledim. Enjektorler takilirken soketler arabanin altina bakacak sekilde takiliyor dikkat edin. Yoksa bendeki gobi ekstra 30dk arti benzin fiskiyesi gorebilirsiniz. Tum islem bitince calistirip saginsolunkontrol edin. Kacak vs varmi diye. Yorgunluktan bazi detaylati atlamis olabilirim affiniza siginiyorum.
Elektronik temizleme spreyi varsa soktugunuz soketleri temizleyerek takabilirsiniz. Butun islemi bitirdikten sonra kontagi acip bekleyin. Sonra kapatip tekrar acin ve bekleyin. Soktugunuz taraf enjektorlere benzin gelsin. Sonrasinda mars vurun ve rolantide biraz calisirken el feneri vs ile calistiginiz bilgeyi kontrol edin herhangi bir yag benzin vs cikiyor mu diye. Sonra birazcik gaza basip aracin kendisine gelmesini saglayin. En son eger isterseniz benim gibi sicak suyu motorun uzerine dokerek yuzeydeki taze taglarin akip temizlenmesini saglayabilirsiniz.
Yarin test surusu yapacam. Umarim bir problem yasamam.
Bir sure once valf kapak contasini nasil degistirecegim ile ilgili yazi hazirlayacagimi soylemistim. Gun bugun oldu. Satin alacak kisi cumartesi gelecegi icin hazir parca varken gider ayak sizler icin bir yazi daha paylasiyorum.
Halk arasinda kulbur contasi deniyor sanirim. Motorun en ustunde, boxer da sag ve solda bulunan kapaklar. Subaru sahiplerinin (ozellikle Legacy 2009 ve oncesi) sikayet ettigi bir problem. Buji kanallarindan yag geliyor. Subaru bunun kendi hatasi oldugunu kabul etmis ve her 30.000mil ~48.000km de degismesi gerektigini soylemis.(ben de bir makalede gorunce ogrendim. Basit e bilmeyen arkadaslar icin soyleyeyi kapagin etrafinda plastik bir conta ve Buji deliklerinin etrafinda yuvarlak ser plastik conta var. bu yuvarlak contalar buji kanalina yag girmesini engelliyor.
Peki bu contayi degismek kolay mi?
- sabir isteyen bir islem. Saat 19:00 da basladim 21:00 da topladim. Sadece sol taraf. Saga dokunmadim.Enjektor yerine oturmadigi icin tekrar sokup enjektorleri duzelttim saat 22:00 oldu. Kapagi fisariya almak ortalama 30dk mi aldi. Motorun arkasina dogru alan daraldigi icin kapak takiliyor. Motorla arac karoseri arasinda ortalama 4-c mesafe var ve arkaya dogru bu mesafe 2 parmaga kadar dusuyor
Gerekli alet edavat
- 10mm lokma
- 12mm lokma
- 12mm anahtar
- lolma icin uzatma kolu
- duz tornavida
1- aracin aku kutup baslari sokulup, disariya alinir. Boylece calisma alani acmis olursunuz
2- gordugunuz soketleri yerinden cikartin, buji kablolarini cikartin. Ismini animsayamadigim havalandirma borusunu(buji kablosunun ordan filtre kabinine giden boruyu) cikartin. Ekstra yer acmak icin sigorta kutusuna giden kablolari sasede sabit tutan demir ayagi ve alt tarafta goreceginiz buyuk beyaz soketi sokun. 12mm yi kullanarak enjektor uzerindeki demir muhafazanin 4 vidasini sokup cikartin. Bu muhafazayi cikarttiktan sonra veya oncesinde yag dolun borusunu da sokun.
3- daha fazla calisma alani icin enjektorleri de sokebilirsiniz. Fakat cikartirken dikkat edin biraz benzin gelecek. Sigara filan icmeyin yani. Birde enjektor sokerken mutlaka akunun kutup baslarini sokun yoksa ariza isigi yakarsiniz. Contasini sokecegimiz kapagin ustte 3, altta 3 tane 10mm vidasi var. takarlen cok fazla gic kullanmayin kolayca kesilir bu vidalar.
Asagidaki resimde daha iyi gorebilirsiniz vidalarin yerlerini.
4- vidalari soktukten sonra kapagi torna vidayla oynatip ayirin. Sonrasinda hafifce oynatip saga ve yukari goturup borulari birazcik iterek 45derece aci yapacak sekilde cikartma sansiniz var. ama emin olun sinirleriniz bozulacak cok ugrastiriyor. Cikarttiktan sonra yerine takmaso da ugrastiriyor. Balata spreyi ile kapagin icini guzece temizleyip yeni contayi takin ve motor uzerindeki 2 yuvarlak contayi da degisip kapagi yerine takmaya calisin. Dikkat edin conta takilip yirtilmasin. Sonrasinda vidalardan once ust koseleri takip hizalayin, sonra alt tarafi takip sikmaya baslayin. Alt sag kose(motorun arkasindaki en zoru onu 10mm kucuk anahtarla ve parmakla acacaksiniz ve takacaksiniz. Once onu sonra sol ust kose, sol alt kose sag ust kose orta alt, orta ust seklinde vidalari sikistirin. Hazir enjektorleri cikartmisken temizleme ilaciniz varsa temizleyebilirsiniz. Ben balata spreyi ile birazcik etrafini temizledim. Enjektorler takilirken soketler arabanin altina bakacak sekilde takiliyor dikkat edin. Yoksa bendeki gobi ekstra 30dk arti benzin fiskiyesi gorebilirsiniz. Tum islem bitince calistirip saginsolunkontrol edin. Kacak vs varmi diye. Yorgunluktan bazi detaylati atlamis olabilirim affiniza siginiyorum.
Elektronik temizleme spreyi varsa soktugunuz soketleri temizleyerek takabilirsiniz. Butun islemi bitirdikten sonra kontagi acip bekleyin. Sonra kapatip tekrar acin ve bekleyin. Soktugunuz taraf enjektorlere benzin gelsin. Sonrasinda mars vurun ve rolantide biraz calisirken el feneri vs ile calistiginiz bilgeyi kontrol edin herhangi bir yag benzin vs cikiyor mu diye. Sonra birazcik gaza basip aracin kendisine gelmesini saglayin. En son eger isterseniz benim gibi sicak suyu motorun uzerine dokerek yuzeydeki taze taglarin akip temizlenmesini saglayabilirsiniz.
Yarin test surusu yapacam. Umarim bir problem yasamam.