Yaklaşık 3 ay önce aldığım 2007 model legacy aracımda (Benzin/LPG) düşük devirlerde çekiş düşüklüğü vardı. Geçenlerde egsozcu da yaptığımız incelemede katalizörün içinin boşaltıldığını tespit ettik. Bu arada oksijen sensörü ve seconder pompa arızası da vardı. Serviste katalizör takıldı. Komple egsoz manifoldu ile birlikte değişiyor. Oksijen sensörü arızası silindi seconderin rölesi değiştirildi ve arıza vermeyi kesti araç. Ertesi gün yüne yandı arıza ışığı tabi
Araç bilgisayara bağlandığında oksijen sensörü ölçüm yapıyordu normal değerlerde. İnternette oksijen sensörünün yapısını incelediğimde bizim araçlarınkinin resiztanslı olduğunu öğrendim. Çalışma prensibi gereği motor soğukken ölçüm yapamıyormuş sensör. Bu yüzden belli bir ısıya kadar ısıtıyormuş kendini. Sıkıntı motor ısınıncaya kadar oluyor yani. Ama arıza kaydı olduğu için ışık sönmüyor. Ben kendim tekrar arızayı sildiğimde Bir iki gün idare ediyor sonra tekrar yanıyor. Seconder arızası da devam etti bu arada. Galiba egr ile beraber sökülüp temizlenmesi lazım. Katalizör değiştikten ve arıza kayıtları silindikten sonra aracın sesinde belirgin bir azalma oldu. Düşük devirlerdeki çekiş arttı. Sonuç olarak oksijen sensörü de değişecek :s
Boş katalizör
![[Resim: ROMonG.jpg]](https://i.hizliresim.com/ROMonG.jpg)
Eski Manifold
![[Resim: a1W2zR.jpg]](https://i.hizliresim.com/a1W2zR.jpg)
Yeni Manifold
![[Resim: YO0rga.jpg]](https://i.hizliresim.com/YO0rga.jpg)
Yeni katalizör
![[Resim: DyZ471.jpg]](https://i.hizliresim.com/DyZ471.jpg)
Mevcut oksijen sensörü
![Büyük Gülücük Büyük Gülücük](http://subaruturkiyeforum.com/images/ifadeyeni/biggrin.png)
Boş katalizör
![[Resim: ROMonG.jpg]](https://i.hizliresim.com/ROMonG.jpg)
Eski Manifold
![[Resim: a1W2zR.jpg]](https://i.hizliresim.com/a1W2zR.jpg)
Yeni Manifold
![[Resim: YO0rga.jpg]](https://i.hizliresim.com/YO0rga.jpg)
Yeni katalizör
![[Resim: DyZ471.jpg]](https://i.hizliresim.com/DyZ471.jpg)
Mevcut oksijen sensörü
![[Resim: mJB12y.jpg]](https://i.hizliresim.com/mJB12y.jpg)